Alatukivarsi+taaksepäin reaktiotanko

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Justjoo
Ylläpitäjä

Alatukivarsi+taaksepäin reaktiotanko

Viesti Kirjoittaja Justjoo » Ma Kesäkuu 5. 13:10:22 2006

Onko kenelläkään tullu vastaan tämmöstä alatukivartta missä olis reaktiotangolle paikka taaksepäin.Fordilla kyselin sellasta ni ei löytyny mistään ja sitten tutkittiin osaa ni se näyttää kuitenki tehdastekoselta.Normaalistihan alatukivarressa on vaan yks paikka ja se on vakaajalle.Auto on 95 escort cosworth.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Alatukivarsi+taaksepäin reaktiotanko

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Kesäkuu 5. 13:33:02 2006

Justjoo kirjoitti:Onko kenelläkään tullu vastaan tämmöstä alatukivartta missä olis reaktiotangolle paikka taaksepäin.Fordilla kyselin sellasta ni ei löytyny mistään ja sitten tutkittiin osaa ni se näyttää kuitenki tehdastekoselta.Normaalistihan alatukivarressa on vaan yks paikka ja se on vakaajalle.Auto on 95 escort cosworth.
Kuva vois helpottaa arvuuttelua ja tukivarren mahdolliset numeroyhdistelmät :wink: .
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Kesäkuu 5. 13:50:32 2006

Cos Sierraan ja Escoon myydään reaktiotankoja, jotka tulee vakaajan kiinnikkeista tukivarteen kallistuksenvakaajan kiinnitysreikään.

Tuolla myydään uniball tukivarsia ja reaktiotankoja http://www.compbrake.co.uk/
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Justjoo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Justjoo » Ma Kesäkuu 5. 15:04:23 2006


bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Kesäkuu 5. 16:16:12 2006

tommosta en ole nähnyt ikinä :shock: ...

ookko varma ettei tukivarteen oo hitsattu tota reaktiotangon paikkaa...

kiinostais kuva sieltä vakaaja/reaktiotangon päästäkin...

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Kesäkuu 5. 16:32:12 2006

bpasi kirjoitti:tommosta en ole nähnyt ikinä :shock: ...

ookko varma ettei tukivarteen oo hitsattu tota reaktiotangon paikkaa...

kiinostais kuva sieltä vakaaja/reaktiotangon päästäkin...
eikös nuo tukivarret ole jtn valua?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Kesäkuu 5. 16:39:31 2006

Justjoo kirjoitti:http://i71.photobucket.com/albums/i142/ ... G_2992.jpg

Tässä olisi kuva siitä
Mielenkiintoinen tekele..Näyttää kyllä kuvassa aikalailla tehdastekoiselta. :shock: :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Kesäkuu 5. 16:40:22 2006

Justjoo kirjoitti:http://i71.photobucket.com/albums/i142/ ... G_2992.jpg

Tässä olisi kuva siitä
On kyllä erikoisen näköinen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Justjoo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Justjoo » Ma Kesäkuu 5. 17:07:19 2006

Jeps fordilla korjaamon väki sano kans että tehdas tekoisen näkönen mutta todella harvinainen.Autoracingin väki oli kans aika ihmeissään.mistähän lie hommattu ja onnistuukohan tota kunnostamaan mitenkään??

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ma Kesäkuu 5. 17:36:23 2006

Orkkistukivarteen hitsattu korvake reaktiotangolle, tuskin on fordin tekosia. Hyötykin on melko kyseenalainen, koska vakaaja määrittää pyörän pituusuuntaisen paikan kiinteästi.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Kesäkuu 5. 23:46:07 2006

Moisesta viritelmästä löytyy kuva jo siipicossun luokituspapereista, mutta harvoin luonnossa nähty. Korvake on hitsaamalla kiinni orkkisvarressa. Kuka nuo on tehnyt; ei tietoa. Vahva oletus on että Ford motorsport-saksa.
Auttaa pyörän tuentaa kyllä; ottaa pitkittäisvoimat vastaan ja jättää kall.vak. sen ainoan alkuperäisen tehtävän eli tasata kallistusta. Vakiona kun tuppaa tuo vakaaja joustamaan pitkittäiskuormien (ei ehkä uskoisi) rasituksen alla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Kesäkuu 6. 6:48:01 2006

Justjoo kirjoitti:Jeps fordilla korjaamon väki sano kans että tehdas tekoisen näkönen mutta todella harvinainen.Autoracingin väki oli kans aika ihmeissään.mistähän lie hommattu ja onnistuukohan tota kunnostamaan mitenkään??
Hiekkapuhallus, uusi maali ja sorvautat uretaanista uudet puslat sinne.

Tosin jos tukivarren pallonivel on huono, niin vaiva lisääntyy.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Justjoo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Justjoo » Ti Kesäkuu 6. 11:29:49 2006

Suurinpana harmina on just se pallonivel joka on väljä.Onko sitä mitenkään mahdollista vaihtaa tuhoamatta vartta??

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Kesäkuu 6. 11:47:00 2006

Justjoo kirjoitti:Suurinpana harmina on just se pallonivel joka on väljä.Onko sitä mitenkään mahdollista vaihtaa tuhoamatta vartta??
Se on vähän vaikee homma... :?
Jonkun aikaa tässä jo miettinyt sitä että miten sen toteuttaisi järkevästi ja mistä autosta käyttäisi alapalloa. :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Su Heinäkuu 2. 9:51:23 2006

Tuolta näyttäisi löytyvän samanlainen viritys...

http://www.suhe-motorsport.de/Optimierung-1.html
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Su Heinäkuu 2. 10:30:57 2006

Jay kirjoitti:Tuolta näyttäisi löytyvän samanlainen viritys...

http://www.suhe-motorsport.de/Optimierung-1.html
Suomentaako joku, mitä tuo hinta tuossa sisältää ??
Alatukivarret ja reaktiotangot ?
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Su Heinäkuu 2. 12:07:00 2006

Walderama kirjoitti:
Jay kirjoitti:Tuolta näyttäisi löytyvän samanlainen viritys...

http://www.suhe-motorsport.de/Optimierung-1.html
Suomentaako joku, mitä tuo hinta tuossa sisältää ??
Alatukivarret ja reaktiotangot ?
Nimenomaan, eli nuo siniset osat.

Babelfish käännös englanniksi:
Kit thrust props (blue parts) An optimal support and an associated improvement of the wheel control are reached by the developing triangle steering wheel effect. The often existing brake flutter noticeable in the steering wheel is prevented. The best solution for front axle problems. This reinforcement we can offer to you for the Sierra (everything) and Scorpio to ' 94 (all). TUEV examined. Indicate exact motor vehicle type when ordering please.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Heinäkuu 2. 16:49:16 2006

Jay kirjoitti:Tuolta näyttäisi löytyvän samanlainen viritys...

http://www.suhe-motorsport.de/Optimierung-1.html
Tukivarressa kun olisi vielä uniball sisäpäässä niin olisi aika helppo rukata kulmat kohdilleen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Marraskuu 30. 2:01:16 2006

Mihinkäköhän ne on ajatelleet että tuo reaktiotanko kiinnitetään sierrassa? Noh en ole ostamassa, kunhan ihmettelen... :roll:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Marraskuu 30. 8:09:08 2006

Kallistuksenvakaajan korikorvakkeessa (sarjassa tulevassa) on paikka myös tuolle reaktiotangolle....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin