Etupyörän laakeri Cossu Sierraan

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Etupyörän laakeri Cossu Sierraan

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ti Marraskuu 14. 16:15:28 2006

Minkä moinen urakka tuo on vaihtaa? Onnistuuko ilman prässiä, lähinnä ulosvetäjällä ja lekalla? Onko viisainta vaihdattaa korjaamolla kun ei kauheasti noita erikoistyökaluja ole? Täytyykö irrottaa koko paketti?
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ti Marraskuu 14. 22:06:04 2006

Ei oo ihan pikku-urakka. Onnistuu ilman prässiäkin mutta ois parempi jos pystyy prässäämään uuden sinne. Omani vaihdatin kesällä kun ei työkaluja löytyny. On yleensä aika kovaa kiinni joten ei ihan pikku ulosvetäjällä lähde, käytettiin sen moista erikoistyökalua siinä, en muista nyt sen oikeaa nimeä, mut semmoinen iso kapistus. Omasta meni samalla vaihtoon alatukivarsi. Ja jos on paljon kulunut laakeri niin todennäköisesti on napa paskana ja niitä ei sitten oikein löydy mistään, paitsi avuliailta clubilaisilta. Ja vaihda se toinen puoli samalla, itsellä ei kestänyt tuhatta kilometriäkään se vanha puoli sitten.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Marraskuu 15. 0:12:37 2006

Ei se ihan mahoton homma ole tehä pienellä työkaluvalikoimallakaan. Viimeks purin molemmat navat irti ja tein ko homman mukavasti pöydällä. Vanhat laakerikoolit irti hitsaamalla ulosvetäjä kiinni ja uudet paikalleen vanhoja kooleja aputyökaluna käyttäen. Ja tietysti sit puhtaus on kaikissa laakerihommissa aina tärkeää, jos niillä meinaa ajella.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Marraskuu 15. 7:18:53 2006

Ite oon kyllä purkanut suosiolla napa/olka-akseli paketin irti. Pöydällä on huomattavasti mukavampi työskennellä. Tuurnalla saa vanhat koolit naputeltua pois ja vahnoilla uudet paikalleen.
Painotan itsekkin tätä -> "Ja tietysti sit puhtaus on kaikissa laakerihommissa aina tärkeää, jos niillä meinaa ajella.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ke Marraskuu 15. 7:23:51 2006

Kiitoksia! Taitaapi mennä paikallisen AD:n hommiks, jo siksikin että tässä piakkoin tuloo lähtö hakemaan uutta foordistia synnytyssairaalasta. :D

Nii ja tuosta paketin purkamisesta vielä, että yksistään alapallonivelen pultti oli niin lujassa kiinni ettei kestäny torksit. Yritin auki silloin jousia vaihtaessa.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Marraskuu 15. 7:27:06 2006

Jekki kirjoitti:Kiitoksia! Taitaapi mennä paikallisen AD:n hommiks, jo siksikin että tässä piakkoin tuloo lähtö hakemaan uutta foordistia synnytyssairaalasta. :D

Nii ja tuosta paketin purkamisesta vielä, että yksistään alapallonivelen pultti oli niin lujassa kiinni ettei kestäny torksit. Yritin auki silloin jousia vaihtaessa.
Kovin yllättävää että ne torxit on kiinni ja kovaa..:lol:
nimimerkillä: pari pulttia katkonu..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ke Marraskuu 15. 8:28:18 2006

Hesus kirjoitti:Kovin yllättävää että ne torxit on kiinni ja kovaa..:lol:
nimimerkillä: pari pulttia katkonu..
Niinpä. Ne on just sopivasti aina ensimmäisenä ottamassa suolaan yms. jos kyllä kaikki mikä alustassa on mutta nuo nyt kuitenkin lähimpänä.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Marraskuu 15. 10:06:07 2006

Kaasupillit on kova sana noissa hommissa jos pultit jumissa. Suojakumit riskinä mutta jos vaihtaa laakereita niin uutta vaan, harvemmin alapallokaan ihan jeti enään on. Ja jos on hiljan vaihdettu niin pulttikin irtoaa. Kerralla kuntoon muuten menee herkästi turaamiseksi.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Marraskuu 15. 11:17:25 2006

Jekki kirjoitti:
alapallonivelen pultti oli niin lujassa kiinni ettei kestäny torksit.
Ei siinä välttämättä tarvii torxista kiertää ollenkaa, mutteri auki ja lyömällä pultti pois. Ja tosiaan lämpö auttaa aina.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Marraskuu 15. 11:23:11 2006

rikke kirjoitti:
Jekki kirjoitti:
alapallonivelen pultti oli niin lujassa kiinni ettei kestäny torksit.
Ei siinä välttämättä tarvii torxista kiertää ollenkaa, mutteri auki ja lyömällä pultti pois. Ja tosiaan lämpö auttaa aina.
Mutta eihän niissä ainakaan kaikissa ole mitään mutteria vaan pelkkä kierre. Jos kierre on joskus hajonnu on ne porattu pois ja laitettu mutteri tilalle :wink: .
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ke Marraskuu 15. 12:54:53 2006

No tossa oli mutteri, eli kaiketi joskus sitten jouduttu poraamaan pois. En arvannu hakata, kun luulin että on kierrekin vielä. Joo lämmin on vanhalle hyvää.....
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Vastaa Viestiin