Jaahas. Pitääpi alkaa suunnittelemaan äänentoiston vahvennusta subbarilla ja erillissarjalla taakse. Saapa nähdä mistä niille oikea sijainti löytyy näin farkun ollessa kyseessä. Onko Tomi tuntumaa, löytyykö tästä Fordin alkuperäisestä soittimesta linjalähtöä sille subbarille? Ja onko sinulla lukemia sen vahvistimen antotehoista ja kanavamäärästä?
Sitten toiseen aiheeseen - ONGELMA SELVISI NYKIMISEEN

Kuten eräät tahot olivat jo mittareinkin osoittaneet, se lambda. Testasin ottamalla ensin irti kuskin puolen anturin liitännän - ei muuttunut tilanne mihinkään. Sitten kiinnitin takaisin ja nyppäsin sen toisen irti - ja niinpä paloauto kulkee tasaisesti. Takana nyt toistasataa km, ja tasaisesti se kulkee edelleen. Eikä sammahtele
Mutta sitten se tähänkin onneen sisältyvä onnettomuus: koskapa nyt tällä hetkellä ainoa toimiva lambda sijaitsee putkessa, josta ensimmäinen katti on vain pelkät kuoret, taitaa ongelmana olla liian pieni pakokaasuvastus, sitä myötä liian nopea kaasujen poistuminen ja siitä taas johtuva vajavainen lämpö. Niinpä vaikuttaa siltä että lambda-parka antaa sellaista infoa lastulle, jotta bensaa palaa. Tämänpäiväisen liruttelureissun aikainen keskikulutus nousi tasan 10 litraan satasella - talvinopeusrajoitusten ja kameratolppien vallitessa ja sisältäen ainoastaan yhden ripeän vetäisyn. Tiedän että normaalilukema tällä yksilöllä olisi jotain 8 - 9 litraa moisella tahdilla näillä kitkarenkailla ja suunnilleen tässä säässä.

Eli pitänee kuitenkin käydä siellä Varaosamaailmassa. Huomasin nimittäin että Sierran putkistossa onkin lambdat, joissa on vain kolmet johdot...
Ja lisäongelmaa vielä näin alkupakkasilla - tuulilasi prkl alkoi jakaantumisen kahtia alareunassa olevasta kiveniskemästä - vaakasuoraa viivaa tuli viikonloppuna tahtia 5 mm / tunti...

* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04