Eskon boxi v*****lee
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Eskon boxi v*****lee
Voortti ei oo voortti jos se toimisi niinkuin käyttäjä sen haluaisi toimivan. Tänään piti ottaa ajot tuolla rojekti eskolla, mutta ei. Semmoinen oire on päällä, että auto käy lämpöisenä 40 sek jonka jälkeen sammuu kuin seinään huolimatta oliko auto tuon ajan tyhjäkäynnillä tai 2000rpm.
Auto kävi alkuun 5min putkeen kun ajoin sen kylmänä tallista ulos
Jo tarkistettu että pumppu pysyy päällä sen 2 sek vaikka auto sammuu joten sammuminen ei johdu pumpun pysähtymisestä. Koitettu nollata boxi uudestaan johdoista, koska ensi startin ohjetta ei voitu ekalla kerralla suorittaa loppuun oikein kun auto oli tallissa jossa sitä ei voinut pitkään käyttää. Mutta tilanne ei muuttunut, 40 sek käynnissä ja dead.
No nyt on akku irti ja boxin pitäisi nollautua aamuun mennessä kunnolla, jolloin tarvitsee koittaa uudestaan nyt noudattaen ensikäyttö ohjetta.
Mikähän mahtaa coswöörttiä närästää ja mistä löytyy ne boxin vikakoodien lukuohjeen ledin avulla?
:edit:
Vikakoodiohjeet löydetty http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... /ohje8.pdf Eikös esko cossussa tuo mainittu diaknostiikka liitin löydy iskari tolpan takaa, ei johtosarjasta boxin läheltä niinkuin ohjeessa lukee?
:edit:
Auto kävi alkuun 5min putkeen kun ajoin sen kylmänä tallista ulos
Jo tarkistettu että pumppu pysyy päällä sen 2 sek vaikka auto sammuu joten sammuminen ei johdu pumpun pysähtymisestä. Koitettu nollata boxi uudestaan johdoista, koska ensi startin ohjetta ei voitu ekalla kerralla suorittaa loppuun oikein kun auto oli tallissa jossa sitä ei voinut pitkään käyttää. Mutta tilanne ei muuttunut, 40 sek käynnissä ja dead.
No nyt on akku irti ja boxin pitäisi nollautua aamuun mennessä kunnolla, jolloin tarvitsee koittaa uudestaan nyt noudattaen ensikäyttö ohjetta.
Mikähän mahtaa coswöörttiä närästää ja mistä löytyy ne boxin vikakoodien lukuohjeen ledin avulla?
:edit:
Vikakoodiohjeet löydetty http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... /ohje8.pdf Eikös esko cossussa tuo mainittu diaknostiikka liitin löydy iskari tolpan takaa, ei johtosarjasta boxin läheltä niinkuin ohjeessa lukee?
:edit:
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: Eskon boxi v*****lee
Juu, sieltä pitäis löytyä, siis iskarin luota.Perkele kirjoitti::edit:
Vikakoodiohjeet löydetty http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... /ohje8.pdf Eikös esko cossussa tuo mainittu diaknostiikka liitin löydy iskari tolpan takaa, ei johtosarjasta boxin läheltä niinkuin ohjeessa lukee?
:edit:
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Tekisi mieli päästellä kovaan ääneen useampi kirosana.
Ammulla kokeilin uudestaan kun akku oli ollut koko yön irti ja sama homma 40sek ja mooaa. Kokeilin vielä sulkea bensapumpun ohjauksen pois pelistä laittamalla hyppylangan releen tilalle, mutta sama jatkui edelleen. Eli todennäköisesti boxi lyö pelin vain poikki 40 sekunnin kohdalla, mikähän anturi ongelma voi olla niin paha, että se lyö koko homman seis? Ja lisä vinkkeinä vielä, että auto ei käynnisty heti sammumisen jälkeen vaan on odotettava 20-30sek jolloin auto vasta käynnistyy.

Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Ootko tarkistanu tuleeko bensaa ja kipinä sen sammumisen jälkeen? Eiks toi ollu P8 ekulla vai? Muistelen että jollain oli sellanen ongelma että siivapyörän anturi ei toiminu enää kun kone lämpes. Tosin voihan sun ongelmat johtua jostain muustakin. Ootko mitannu niitä sun lämpöantureita et mitä ne näyttää et onks ne ihan ok?
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Eihän tossa oo mitään varkaudenesto härpäkkeitä?
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Sen verran kerkesin tossa ruokiksella tekee lisä diagnoosia eli syy tuntuisi olevan sytty puolella. Kokeilin välillä toista puolaa ja nyt ollaan siinä tilanteessa ettei lähe käyntiin kummallakaan, mutta bensa haisee startatessa joten sitä se saa. Kummallas anturilla se ohjaa kipinää ja kummalla kahtoo kierrokset joiden mukaan annostelee bensan, kammenkulva vai virranjakajan vaihetunnistin?
Ja autossa on kyllä asentamani hälytin, mutta sen syyllisyys on jo pois suljettu. Kaikki anturit on viimeksi mitattu ennen auton purkua ja silloin kaikki oli kunnossa.
Ja autossa on kyllä asentamani hälytin, mutta sen syyllisyys on jo pois suljettu. Kaikki anturit on viimeksi mitattu ennen auton purkua ja silloin kaikki oli kunnossa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Molempia antureita se tarttee kun se laskee sytkää ja bensaa.Perkele kirjoitti:Sen verran kerkesin tossa ruokiksella tekee lisä diagnoosia eli syy tuntuisi olevan sytty puolella. Kokeilin välillä toista puolaa ja nyt ollaan siinä tilanteessa ettei lähe käyntiin kummallakaan, mutta bensa haisee startatessa joten sitä se saa. Kummallas anturilla se ohjaa kipinää ja kummalla kahtoo kierrokset joiden mukaan annostelee bensan, kammenkulva vai virranjakajan vaihetunnistin?
Ja autossa on kyllä asentamani hälytin, mutta sen syyllisyys on jo pois suljettu. Kaikki anturit on viimeksi mitattu ennen auton purkua ja silloin kaikki oli kunnossa.
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Nyt on vika selvinnyt ja korjattu, eikä se ollut siellä päinkään mistä sitä etsittiin. Kun olin eka tutkinut kaikki sähköt anturit yms. että ne oli ok niin ajattelin, että perhana kurkataan vielä sinne tankkiin "onneksi motorsport versiossa sinne pääsee talakontin kautta" niin sieltähän se syyllinen löytyi. Tankin huohotus tukossa ja alipaine oli imenyt tankin kasaan niin pahasti, että bensan paluuputki oli vääntynyt solmuun jossa pumppu on kiinni joten pumppu ei saanut imettyä bensaa eikä painettua eteenkään päin kun pumpusta lähtevä kumiletkun pätkä oli ässä-mutkalla.
No nyt toimii ja tuli heti heitettyä 170 km lenkki illansuussa, kyllä nyt vetää hymyä naamalle 


Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"