2wd cossuun sopiva ahdin ja lisäviritystä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

2wd cossuun sopiva ahdin ja lisäviritystä

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 8. 21:43:35 2006

Mikäs ahdin tuohon kävisi näppärästi entisen tilalle. Hakusessa tulee olemaan +340 kaakkia ja mieluusti siten että alavääntö ei hirveästi kärsi ja että ahdin sopisi suoraan entisen paikoille kiinnikkeineen.

Erillistä hukkaporttia en missään nimessä halua.
Lähtökohtana on stage 2 bd10 nokilla ja vihreillä suuttimilla. Tällä hetkellä 300hv/400Nm ( 1.2bar paineella) hyväkuntoisella koneella (N-ryhmän pahvilla) 4wd coolerilla ja 3" Mongoosen putkella. Koneen huohotus muutettu vapaastihuohottavaksi. Lastulla viritetty vakio moottorinohjaus.

Alkaako vaatimaan porttausta? Mitä muuta olisi tehtävä, riittääkö nuo vihreät minne saakka?

Liikaa vaadittu? Timolla lienee aika paljon kokemusta vastaavasta aloituksesta :D

Nyt pitää saada oikeasti lisää tehoa kadulle..
Viimeksi muokannut ukormi, Pe Syyskuu 8. 23:12:54 2006. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Syyskuu 8. 22:29:55 2006

Noh, olen ite haaveillut tuosta omaan nelikkoon, ja kysellyt jos kävisi, tosin kukaan ei sanonut juu/jaa jne...
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 2203_1.htm
mutta piisais pitemmälle.

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 8. 23:14:01 2006

pau kirjoitti:Noh, olen ite haaveillut tuosta omaan nelikkoon, ja kysellyt jos kävisi, tosin kukaan ei sanonut juu/jaa jne...
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 2203_1.htm
mutta piisais pitemmälle.

p.
Hmm.. Käypikös tuo suoraan??
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Syyskuu 8. 23:55:36 2006

Escort cosworthin T34 ahdin riittää hienosti tuohon tavoitteeseen ja sopii suoraan paikalleen, vakionokat+ vihreät suuttimet myöskin. Mountunen lastu vihreille suuttimille ja toimii kuin kello.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 8. 23:59:59 2006

Cosesc kirjoitti:Escort cosworthin T34 ahdin riittää hienosti tuohon tavoitteeseen ja sopii suoraan paikalleen, vakionokat+ vihreät suuttimet myöskin. Mountunen lastu vihreille suuttimille ja toimii kuin kello.
Eli hakuseen T34 ahdin ..

Millä paineilla mennään tuohon 340 kaakkiin?


Tuolla vakioahtimella ajellaan max 1.4 ahdoilla mutta toki paineet sitten kierroksilla tippuu 1.2 baariin. Penkissä max 1.2 josta tippuivat 1.1..

Mitä nuo paikoillaan olevat virinokat auttavat? Cosecilla on aivan varmasti tarkkaa tietoa noistakin :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Syyskuu 9. 0:06:41 2006

Tuo 340hv pitäs tulla kyllä jollain 1.3-1.5 bar paineella helposti. Noista nokista ei ole kokemusta mutta ei niiden ainakaan kuuluisi kaiketi tehoa pudottaakaan.. :lol: Itse olisin kyllä vakionokkien kannalla noihin tehotavoitteisiin... mutta jos ne jo on paikallaan niin mikäpä siinä, ei kuin kokeilemaan :D
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 9. 0:14:52 2006

Cosesc kirjoitti:Tuo 340hv pitäs tulla kyllä jollain 1.3-1.5 bar paineella helposti. Noista nokista ei ole kokemusta mutta ei niiden ainakaan kuuluisi kaiketi tehoa pudottaakaan.. :lol: Itse olisin kyllä vakionokkien kannalla noihin tehotavoitteisiin... mutta jos ne jo on paikallaan niin mikäpä siinä, ei kuin kokeilemaan :D
Etsin sitten tuollaisen T34 ahtimen ja laitan paineen vakaaseen ( miten helvet*ssä sen teen ) 1.4 kiloon. Katotaan auttaako noi nokat mitään.. Käydään sitten penkissä ihmettelemässä. Tai kaipa se T34 suurempi tuotto auttaa pitämään paineen kohdillaan kierroksillakin?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Syyskuu 9. 0:24:01 2006

Tuskin se nokkien vaihto auttaa tuohon painepiikkiin!? Ruuvaa ahdot silleen, että piikin jälkeen tippuu siihen 1.4 bariin! Ainakin itselläni kaikissa Cossuissa ollut tuo "ominaisuus".
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 9. 0:34:03 2006

paperman kirjoitti:Tuskin se nokkien vaihto auttaa tuohon painepiikkiin!? Ruuvaa ahdot silleen, että piikin jälkeen tippuu siihen 1.4 bariin! Ainakin itselläni kaikissa Cossuissa ollut tuo "ominaisuus".
No onhan se nyt säädetty silleen että maksimi on 1.4 ja siitä pakolla laskee 1.2.. Mutta jotenkin luulen ettei tuon vakioahtimen oikea tuotto riitä +5000rpm kierroksilla antamaan yli 1.2 barin pinetta.

Cosecsilla on tästäkin varmasti raudanlujaa faktatietoa omien kokemusten perusteella. Ei tartte mututietoihin perustua.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 9. 0:38:19 2006

ukormi kirjoitti:
paperman kirjoitti:Tuskin se nokkien vaihto auttaa tuohon painepiikkiin!? Ruuvaa ahdot silleen, että piikin jälkeen tippuu siihen 1.4 bariin! Ainakin itselläni kaikissa Cossuissa ollut tuo "ominaisuus".
No onhan se nyt säädetty silleen että maksimi on 1.4 ja siitä pakolla laskee 1.2.. Mutta jotenkin luulen ettei tuon vakioahtimen oikea tuotto riitä +5000rpm kierroksilla antamaan yli 1.2 barin pinetta.

Cosecsilla on tästäkin varmasti raudanlujaa faktatietoa omien kokemusten perusteella. Ei tartte mututietoihin perustua.
Tuollaiset ne nokat ovat:
Burton
BD10 profiles are:
Valve lift: 8.7mm,
Valve timing for both inlet + exhaust:VO 68 / VC 70,
Duration: 263 degrees.

Lisäksi on laitettu kevyemmät painimet.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Syyskuu 9. 6:32:27 2006

ukormi kirjoitti:
Cosesc kirjoitti:Tuo 340hv pitäs tulla kyllä jollain 1.3-1.5 bar paineella helposti. Noista nokista ei ole kokemusta mutta ei niiden ainakaan kuuluisi kaiketi tehoa pudottaakaan.. :lol: Itse olisin kyllä vakionokkien kannalla noihin tehotavoitteisiin... mutta jos ne jo on paikallaan niin mikäpä siinä, ei kuin kokeilemaan :D
Etsin sitten tuollaisen T34 ahtimen ja laitan paineen vakaaseen ( miten helvet*ssä sen teen ) 1.4 kiloon. Katotaan auttaako noi nokat mitään.. Käydään sitten penkissä ihmettelemässä. Tai kaipa se T34 suurempi tuotto auttaa pitämään paineen kohdillaan kierroksillakin?
Käyt siitä Jokihydrosta Tuunaselta hakemassa rajapaineventtiilin. On edullinen, mutta suoraa säätöä siinä ei ole, vaan joutuu kikkailemaan sen sisällä olevan jousen kanssa. Itsellä taistelin tuon piikin kanssa, mutta nyt tuntuisi toimivan. Alkuun aina ahdot piikkasi 0.2-0.3bar ja tuotti vaikeuksia säädön kanssa, mutta nyt on tasainen paine koko vedon. Ja on hukkaportillinen turbo -31 kellolla.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Syyskuu 9. 7:56:47 2006

pau kirjoitti:Noh, olen ite haaveillut tuosta omaan nelikkoon, ja kysellyt jos kävisi, tosin kukaan ei sanonut juu/jaa jne...
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 2203_1.htm
mutta piisais pitemmälle.

p.
Eikös tuo GT32 ole mittojen perusteella about RS500 ahtimen kokoinen, viipperät on vähän kehittyneet niistä ajoista eli millainen soppa siitä sitten saadaan, 300-400 kierrosta aiemmin heräävä kuin RS500 T4?
GT30 kuulapalloahtimia saa nykyään myös jaetulla pakopesällä (A/R o.78 ) tosin vaan ulkoisella hukkaportilla.
Viimeksi muokannut SLEI, La Syyskuu 9. 16:59:07 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Syyskuu 9. 9:37:24 2006

vakionokat olisi erittäin hyvät noihin tehoihin. omassa bd10 profiililla aikoinaan teho nousi noin 50hv (sinne +500hv) ja vääntö laski ~60nm, ja muutoksena pelkkä nokkien vaihto. ja vääntökäyrän muoto huononi oleellisesti, en tykännyt.

vihreet suuttimet riittää kyllä noihin tehoihin, mutta bensanpainetta pitää olla paljon...

vakioahdin ei tehon kannalta kestä juurikaan yli 1.2bar painetta, siis kierroksilla. vääntö toki nousee alhaalla kun painetta nostaa mutta teho ei, testattu penkissä. 1.15bar tehoa 349hv, 1.5bar tehoa ~310hv, toki muu kokoonpano vaikuttaa asiaan. escon ahdin jaksaa jongin verran ylemmäs.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Syyskuu 9. 10:23:58 2006

SLEI kirjoitti:
pau kirjoitti:Noh, olen ite haaveillut tuosta omaan nelikkoon, ja kysellyt jos kävisi, tosin kukaan ei sanonut juu/jaa jne...
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 2203_1.htm
mutta piisais pitemmälle.

p.
Eikös tuo GT32 ole mittojen perusteella about RS500 ahtimen kokoinen, viipperät on vähän kehittyneet niistä ajoista eli millainen soppa siitä sitten saadaan, 300-400 kierrosta aiemmin heräävä kuin RS500 T4?
GT30 kuulapalloahtimia saa nykyään myös jaetulla pakopesällä (A/R o.78) tosin vaan ulkoisella hukkaportilla.
Äkkiseltään katottuna toi GT32:n maksimi tuotto on 1.2barilla ja se riittäis nippa nappa 370hv:een. Varmaan ihan ok ahdin ja luulis vetävän melkein tyhjäkäynniltä. Äkkiseltään näyttäs aika vastaavalta mitä esco cossun T35, ehkä pikkasen vähemmän tuottoa jos oon nyt mitään noista käppyröistä ymmärtäny :)

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Re: 2wd cossuun sopiva ahdin ja lisäviritystä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » La Syyskuu 9. 10:41:21 2006

ukormi kirjoitti:Mikäs ahdin tuohon kävisi näppärästi entisen tilalle. Hakusessa tulee olemaan +340 kaakkia ja mieluusti siten että alavääntö ei hirveästi kärsi ja että ahdin sopisi suoraan entisen paikoille kiinnikkeineen..
Nyt pitää saada oikeasti lisää tehoa kadulle..

Nyt on taitanut joku ottaa liikennevalo lähdöstä ripeämmän irtaantumisen cosan viereltä :wink:

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Syyskuu 9. 11:54:13 2006

Nokkien vaihtaminen on vähän kyseenalainen juttu kun ajetaan valmislastuilla; ne on suunniteltu vakionokille ja yleensä toimivuus on luokkaa huono, toki nuo bd10 on vielä aika miedot. Avaamaton vakio kone antaa sopivalla ahtimella noin 400hv / 1,5bar joten tohon +340hv tavotteeseen ei tarvi porttailla ja nokkia vaihdella. Toki tuohon saavutettavaan tehoon vaikuttaa myös moottorinohjaus, valmis lastujen ennakot ovat vähän vaisut. Toki voi teettää esim. karalalla kunnon lastun vakio ekulle.

Itsellä oli joskus s200 svitseri 55/56 siivillä ja siitä irtosi 384hv 1,5bar melko miedolla ennakolla. Kone oli avaamaton vakio 2wd. Tuo ahdin toki oli hieman suurempi kuin t34.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » La Syyskuu 9. 12:10:37 2006

Yrkesman kirjoitti:
SLEI kirjoitti:
Eikös tuo GT32 ole mittojen perusteella about RS500 ahtimen kokoinen, viipperät on vähän kehittyneet niistä ajoista eli millainen soppa siitä sitten saadaan, 300-400 kierrosta aiemmin heräävä kuin RS500 T4?
GT30 kuulapalloahtimia saa nykyään myös jaetulla pakopesällä (A/R o.78) tosin vaan ulkoisella hukkaportilla.
Äkkiseltään katottuna toi GT32:n maksimi tuotto on 1.2barilla ja se riittäis nippa nappa 370hv:een. Varmaan ihan ok ahdin ja luulis vetävän melkein tyhjäkäynniltä. Äkkiseltään näyttäs aika vastaavalta mitä esco cossun T35, ehkä pikkasen vähemmän tuottoa jos oon nyt mitään noista käppyröistä ymmärtäny :)
päättäkää nyt, onko se t4 vai t35:sta vastaava....

Mites kun garretti speksaa tuon ahtimen tuotot 420 hepoon, niin mites tuon tuoton käppyröistä saadaan se todellinen ulos ?

p.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Syyskuu 9. 12:27:29 2006

pau kirjoitti:päättäkää nyt, onko se t4 vai t35:sta vastaava....

Mites kun garretti speksaa tuon ahtimen tuotot 420 hepoon, niin mites tuon tuoton käppyröistä saadaan se todellinen ulos ?

p.
No mä oon tota niin tulinnu että 40lb/min olis noin 400hv ja 50lb/min noin 500hv. Tosin noi on todella karkeita arvioita, mut antaa jotain suuntaa. Joku viisaampi korjatkoon.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 2wd cossuun sopiva ahdin ja lisäviritystä

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 9. 13:30:54 2006

STOCKMANN kirjoitti:

Nyt on taitanut joku ottaa liikennevalo lähdöstä ripeämmän irtaantumisen cosan viereltä :wink:
No ei vielä mutta mitäpä sitä odottelemaan :wink:

Tuntuu joka toisessa kipossa olevan se +200 kaakkia nykyään.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Syyskuu 9. 18:17:48 2006

Yksi amerikkalainen turbokauppa josta kyselin kuulapallo Garretteista sanoi noiden tehomaksimien olevan konservatiivisia joten kyllä GT32 ahtimella tuo yli 400 irtoaa. GT32 pakosiipi on 64mm eli suurempi kuin GT30 ei se ihan tyhjäkäynnillä herää. To4E kompura (RS500) lienee 71mm ja trim 57 eli vähän isompi kuin tuossa GT32 ahtimessa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Syyskuu 9. 20:50:42 2006

Yksi miten kossusta saa ihan T35 ahtimellakin nopeen syttyjän on kannen porttaus, joka kannattaa aina, tietenkin osaavan käsissä. Vakioahdin ja vakiokansi ei anna kovallakaan paineella kuin kovan piikkiväännön mutta ei se kunnolla kulje kun lämpö ja painerasitukset kasvaa liiaksi mutta teho ei kasva.
Kannen avarrus vakiovenoilla ja nokilla T35 ahdin sopivilla siivillä, niin ainakin itse pääsin todellisiin 330+hv 489nm tehoihin ja tehoa oli esim 3500rpm jo 204hv eli sama kuin vakio kaasupohjassa joten kivasti syttyy alhaaltakin. Tommonenkin näyttäs riittävän 12 alkuisiin aikoihin vartilla vakiorenkailla, 0-200 taittuu noin 15 sekkaa (putoo RS6 Audi jossa 450hv) että eiköhän se perus riisikipoille luulis riittävän. Tuskin Upi haluaa rassata mitään peltisarjoja ym hukkiksia :wink:

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » La Syyskuu 9. 21:54:11 2006

Omasta autostani jarruteltiin aikoinaan 390hv ja yli 500nm t35 ahtimella 1,7bar paineella,1,5barilla tuli 365hv ja yli 500nm vääntöä.Kone oli täysin vakio,vakionokat ajoitettu,iso cooleri,suuttimet,putkisto ja lastu oli vaihdettu.
Että eipä tohon 340hv tehoon mitään ihmeitä vaadita.
+XXXhv

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Re: 2wd cossuun sopiva ahdin ja lisäviritystä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Su Syyskuu 10. 13:57:57 2006

ukormi kirjoitti:
STOCKMANN kirjoitti:

Nyt on taitanut joku ottaa liikennevalo lähdöstä ripeämmän irtaantumisen cosan viereltä :wink:
No ei vielä mutta mitäpä sitä odottelemaan :wink:

Tuntuu joka toisessa kipossa olevan se +200 kaakkia nykyään.
Ja ehdottomasti cossun mainetta nopeana autona täytyy pitää yllä :twisted:

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Syyskuu 10. 14:08:09 2006

ect kirjoitti:Omasta autostani jarruteltiin aikoinaan 390hv ja yli 500nm t35 ahtimella 1,7bar paineella,1,5barilla tuli 365hv ja yli 500nm vääntöä.Kone oli täysin vakio,vakionokat ajoitettu,iso cooleri,suuttimet,putkisto ja lastu oli vaihdettu.
Että eipä tohon 340hv tehoon mitään ihmeitä vaadita.
Tossa kohtaa vaikuttaa melko paljon millainen lastu on ja pienet muut viilaukset kuten kammentunnistimesta muutama aste ennakkoa ym
Yleensä on käytössä valmislastu jossa mm ennakot aika laimeita jotta ei ainakaan sen takia nakuta jne.
Sulla oli kyllä hevi pikkuahdin tehokäyrä kun se veti vieläpä melko ylös ja antoi paineellakin lisää tehoa. Ei ihme jos Harinen oli ihmeissään :)

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Syyskuu 10. 14:43:00 2006

Paineet saa pysymään tasaisena T3/4:lla isommillakin paineilla, mutta vaatii laadukkaan rajapaineventtiilin ja malttia.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » Su Syyskuu 10. 18:23:38 2006

SHR kirjoitti:
ect kirjoitti:Omasta autostani jarruteltiin aikoinaan 390hv ja yli 500nm t35 ahtimella 1,7bar paineella,1,5barilla tuli 365hv ja yli 500nm vääntöä.Kone oli täysin vakio,vakionokat ajoitettu,iso cooleri,suuttimet,putkisto ja lastu oli vaihdettu.
Että eipä tohon 340hv tehoon mitään ihmeitä vaadita.
Tossa kohtaa vaikuttaa melko paljon millainen lastu on ja pienet muut viilaukset kuten kammentunnistimesta muutama aste ennakkoa ym
Yleensä on käytössä valmislastu jossa mm ennakot aika laimeita jotta ei ainakaan sen takia nakuta jne.
Sulla oli kyllä hevi pikkuahdin tehokäyrä kun se veti vieläpä melko ylös ja antoi paineellakin lisää tehoa. Ei ihme jos Harinen oli ihmeissään :)

No joo,tulihan sitä triggerijalkaakin muutettua hieman,lastu oli joku vihreiden suuttimien ja 3bar mapin lastu...ja pakopesä oli kaivettu korpuksi ja pakosiipi viistetty 15 astetta,kompuraakin oli hieman sorvailtu paremmaksi.
+XXXhv

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 15. 21:56:03 2006

Jos tilaan tuollaisen T34 Garretin jenkeistä niin mitä laitan tilauslomakkeeseen?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Pe Syyskuu 15. 22:36:54 2006

tai soita valtoselle jos sillä ois t35escon ahtimia :roll:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 15. 22:46:27 2006

bpasi kirjoitti:tai soita valtoselle jos sillä ois t35escon ahtimia :roll:
No on varmasti noita suomessakin. Kaveri vaan tuo kaikkea kivaa jenkeistä suomeen ja tuollainen pikkuinen ahdin kyllä tulee rahtivapaasti kontissa..

Kysyn ensin että mitä ko. verme maksaisi jenkeissä ja vasta sitten vertailuhintana suomessa.

Passatin nokkahilut suomessa 980 euroa, suoraan saksasta rahteineen 770 euroa. Ei suuri säästö mutta säästö kuitenkin :D Toki toivon ettei tule takuujuttuja :?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Syyskuu 20. 0:36:46 2006

laita varma valinta HX40 :wink:

eiköhän just joku HX40 tai h1e oo hyvä, niin ei mee cossustas ohi jokainen ohc turbo, ainoastaan joka toinen farmari sierra. :lol:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Syyskuu 20. 10:54:18 2006

tanari kirjoitti:laita varma valinta HX40 :wink:

eiköhän just joku HX40 tai h1e oo hyvä, niin ei mee cossustas ohi jokainen ohc turbo, ainoastaan joka toinen farmari sierra. :lol:
No harvemmin menee ohi muutenkaan ohc taunus hyvästä vaikka vaan T35 oikeesti 350 heppasesta, eikä tarvi miettiä koska hukkis tai pakosarja repee. Ja jos joku lähdös rimpuilee edelle niin vedetään sitte 270, normi turbotukset yleensä luovuttaa kun alkaa vessa leijuu tuulessa :wink:

Vastaa Viestiin