Vieläkin Sierran jousista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Vieläkin Sierran jousista

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ti Elokuu 29. 16:05:07 2006

Ompa tiukassa tieto. :evil: Oon kyselly jo monesti tätä asiaa mutta näyttää nyt pahoin siltä, että täällä ei kukaan tiedä tätä. En usko, pakko jonkun on joskus ollut värkätä myös jousituksen kanssa.

Siispä: Kyseessä -92 4x4 cossu sierra. Varmaan jollain löytyy nurkasta vakio jouset ko. autoon. Et millään viittis paiskata mittoja tähän topiciin. Aikomuksena on poistaa madallussarja yms. mutta haluisin tietää nuo mitat. Eli pituus, halkaisija ja ainespaksuus (etu/taka). Toki jos joku muistaa ulkoa niin ei oo pakko mitata. Mieluusti "tarkat mitat". Ja jos jouset ei oo vielä väsyneet yms. niin oon kiinnostunu ostamaan ne. Samoin iskarit.

Entä sopiiko tavallisen 2.0 4x4 jouset cossuun?

:?:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Elokuu 29. 17:13:38 2006

Tuolta saa ainakin orkkis mittasia jousia -> http://www.avouk.com/pm/89

En ymmärrä miks ne iskarit pitää vaihtaa?

Ja dokki nelikon jouset on tod.näk heikompaa tavaraa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Re: Vieläkin Sierran jousista

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ti Elokuu 29. 18:17:33 2006

Omaa tekstiäni lainaten
Jekki kirjoitti:Aikomuksena on poistaa madallussarja yms. mutta haluisin tietää nuo mitat.... .....Samoin iskarit.
Siksi ne pitää vaihtaa.

Ja miksikö madallussarja pois? Oletko koskaan vetänyt asuntovaunua madalletulla autolla jotain metsäautotietä tai mökkitietäpitkin? Tai oletko ajanut ylipäänsä jotain tietä, jonka pinta on huonompi kuin moottoriradalla oleva pinta (= Suomen maanteillä)? Siksi madallussarja pois!

:evil:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: Vieläkin Sierran jousista

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Elokuu 29. 18:20:01 2006

Jekki kirjoitti:Omaa tekstiäni lainaten
Jekki kirjoitti:Aikomuksena on poistaa madallussarja yms. mutta haluisin tietää nuo mitat.... .....Samoin iskarit.
Siksi ne pitää vaihtaa.

Ja miksikö madallussarja pois? Oletko koskaan vetänyt asuntovaunua madalletulla autolla jotain metsäautotietä tai mökkitietäpitkin? Tai oletko ajanut ylipäänsä jotain tietä, jonka pinta on huonompi kuin moottoriradalla oleva pinta (= Suomen maanteillä)? Siksi madallussarja pois!

:evil:
Niin mutta ei ne iskarit vaikuta siihen auton korkeuteen jos on normi pituisella iskulla varustetut iskarit. Jos rauhotuttais vähäsen,en mä vittuiluna tota kirjottanu ja kyllä olen ajanut huonoilla teillä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ti Elokuu 29. 19:00:41 2006

Okei rauhotutaan. Tuli kieltämättä vedettyä vähän hernettä nenään. Kysymyshän kuului kuitenkin että jousien mitat: Pituus, halkaisija, ainespaksuus. Ja ostotarjouksen täsmennykseksi että jos ylimääräisenä nurkassa lojuu jouset niin voin ne ostaa, samoin kuin iskarit. Et silleen.

Ja Offtopiccia vähän. Se miksi meinas kaasari tukkeutua herneestä: Liityin joskus kesällä jäseneksi kun yleistä osiossa kyselin samoja juttuja ja viesti lukittiin likimain heti ja kerrottiin pelisäännöt ja että kuinka paljon täällä on tietoa ja rahalle vastinetta. No, tarkoitus kyllä olikin liittyä mutta ei vielä sillon mutta maksoin kumminki hetipian ja sain oikeudet tänne. Summa on pieni enkä sitä itke, semmosia summia ei euro aikana enää pidetä minään, kuten tiedätte, mutta markkoina olis vielä vähän kauhisteltu ostaa kaupasta jotakin reilulla satkulla. Ja sitäpaitsi tiedätte kyllä että kun kerran voortin omistaa, ei voi kovin köyhä olla.... No, joo!

No tänne sitten kirjottelin kun haku ei tuottanut toivottua tulosta ja jäin odottelemaan. Vastauksia tuli, mutta vähän samansorttisia kuin sinunkin (jesus48) vastaukset. Aihe hiljeni ja kyselin jossain toisessa vietiketjussa kun joku toinenkin oli kysellyt samoja mittoja, tosin 2Wd sierraan. Ei vastausta. Sitten uusi viesti tähän ja odotellaan. Toivottavasti ei tarvi todeta taas että ei ole porukoilla tietoa vaikka sitä kovasti mainostetaan. Aivan VARMASTI joku teistä on joskus räplänny jousien kanssa ja jollain varmasti on sellaset irrallaan tai tietoa niistä, mutta ei vaivauduta sitä kertomaan. Ymmärrän kyllä että yleistä puolella sitä ei kerrotakaan, mutta että täälläkään.....

Oisin voinu tämän vuodatuksen kirjoittaa yliestä osiollekin, mutta en viitsi, koska A) se poistetttaisiin sieltä heti ja B) en halua että joku jää tämän viestin takia liittymättä. Aion itsekin jatkaa jäsenyyttä edelleen ja uskon että ne mitat vielä saan...

No joo, se siitä.

Niin ja siksi kysyn normi nelikon jousienkin sopivuudesta, kun tuntuupi että cossuun ei löydy vakiojousia, ainakaan tarvikkeena ja orkkikset maksaa hunajaa voortilla.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ti Elokuu 29. 20:36:59 2006

Tähän topicciin olisi kiva kuulla vastaus, kun ei ole mitään hajua omasta nelikosta, onko siellä
a) orggiskamaa
b) mitä fieteriä ???

Voiskos joku ketä tietää omaavansa orggisjousilla varustetun 4x4 cosanderin mitata vaikka auton korkeuden maasta navanyli ( pyörän, pöhkö ! ) lokarin reunaan. Ei ole kova homma...

Jos mulla on sitten orggis, niin ryömin sinne kärryn alle ottamaan mittoja.

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Mikko K
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Elokuu 16. 17:01:58 2005
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Mikko K » Ti Elokuu 29. 21:08:52 2006

Hittolainen ku ois hoksannu aiemmin ni johan ne mitat ois ottanu "vakiojousista", tosin AVO merkkiset oli jouset jotka alle laitoin.

Samoja ongelmia oli oman nelikon ja alustasarjan kans näillä pohjosen teillä, joten AVO:n jousiin päädyin ja on maavaraa riittävästi, ihan hirvitti aluksi mut kyllä siihen silmä tottuu.
Asennuksen jälkeen mittasin juuri tuon mitan maasta lokarin reunaan, en nyt tarkkaan muista, jotain 65cm (+/-50mm) luokkaa oli edestakaa. Mittaa ei ole saatavilla mutta huomenna kylläkin. Tosin pukilta laskettua oli nuo mitat että eiköhän jouset ole jo hiukan painahtanu alemmas.

Englannin saarilta jouset joudut tilaamaan tai Prostreet myös välittää kyseistä merkkiä.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Elokuu 29. 21:18:04 2006

Mulla on irrallisena vanha alusta, mutta en ole varma onko orkkis. Keula oli matalalla ja perä ylhäällä. Voin toki noista mitat ottaa jos haluat. Ja saattaa tulla myyntiinkin, riippuu meneekö auto kaupaksi alla olevalla alustalla.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Elokuu 29. 21:39:16 2006

HEI älkää mitatko kaaren raunasta maahan vaan kaaren reunasta pyörännavan keskelle! ihmisillä kun on eri korkuisia kumeja alla... :-)

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ti Elokuu 29. 22:05:54 2006

No joo, niitä korkeusmittoja tuosta madalletusta, jonka siis haluaisin korkeammaks.

Etupää maasta n.59cm ja pyörännavan keskeltä 32cm.
Takapää maasta 57cm ja ----------""------------ 29cm.
Mitat lokarin reunaan.

Renkaant Continental ContiPremiumContact 2 195/55/R15

Matala on!

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Elokuu 29. 22:12:13 2006

Turbo_IS kirjoitti:Mulla on irrallisena vanha alusta, mutta en ole varma onko orkkis. Keula oli matalalla ja perä ylhäällä.
Luultavasti on orkkis! Mulla ollut kaksi Cossua alkuperäisellä alustalla ja molemmissa perä ylempänä.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Elokuu 29. 23:13:52 2006

nelikossa on aina keula maassa ja perse pystyssä..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Elokuu 30. 3:28:50 2006

jesus48 kirjoitti:nelikossa on aina keula maassa ja perse pystyssä..

tuo on kyllä totta.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Pe Syyskuu 8. 12:45:49 2006

Haloo, haloo: Löytyykö tietoa????

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Pe Syyskuu 8. 18:02:11 2006

Sorry, tuli äkkilähtö reissuun, enkä ehtinyt mitata. Nyt kuitenkin ehdin, tässä mittoja. (ovat noin mittoja, varsinkin pituuden osalta, riippuu mistä kohdasta mittaa ja missä asennossa jousi on)

Etu:
pituus 315mm
halkaisija ylä 135mm ala 102mm
ainevahvuus 11,8mm

Taka:
pituus 290mm
halkaisija 132mm
ainevahvuus 14,6mm

Ja satavarmaa ei ole, että on vakiojouset, mutta auton korkeudesta päätellen ainakaan takajouset ei ole madallusjouset.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ma Syyskuu 11. 20:46:50 2006

Kiitos tällä erää tiedoista. Palaamme ehkä myöhemmin asiaan.

Vastaa Viestiin