Cossun 91.6mm wisecot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo
Cossun 91.6mm wisecot
Onko 0.07mm liian tiukka välys 91.6 wisecoille 2wd cossun lohkoon? Tehoja max.350hv. Ostin us-partsilta männät ja muuten näytti hienoilta ja kestäviltä mut männäntapit oli made in taiwan pusseissa, eikai vaan niitä pahamaineisia pehmeitä tappeja..?
Viimeksi muokannut neliveto, Ke Elokuu 2. 18:54:39 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
http://www.finranaco.comjesus48 kirjoitti:Jotkut on käyttäny kuulema Accraliten tappeja.neliveto kirjoitti:Olisko vinkkejä mistä(suomesta) sais nuo tapit?
Kukakohan myy Accraliteä suomessa?
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No tolla sinun tehotavoitteella varmaan toi 0,07 on ihan sopiva välys, mutta jos haluat pelata varman päälle niin sitten 0,08 ja on sopiva melkein sinne asti kuin vaan uskallat konetta virittää.
Kannattaa sitten viedä männät koneistamolle ja mitata ne tarkkaan ennen porausta, koska kun tossa kevättalvella tony the tigerille tollaiset tuli niin männän todellinen halkaisija oli muistaakseni 91,46 (kaikissa kuitenkin sama) ja sitten tohon se 0,08 päälle porauskokoon. Lisää tästä hommasta löytyy tonyn projektitopickista.
Kannattaa sitten viedä männät koneistamolle ja mitata ne tarkkaan ennen porausta, koska kun tossa kevättalvella tony the tigerille tollaiset tuli niin männän todellinen halkaisija oli muistaakseni 91,46 (kaikissa kuitenkin sama) ja sitten tohon se 0,08 päälle porauskokoon. Lisää tästä hommasta löytyy tonyn projektitopickista.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo
Joo täytyy informoida koneistajaa et laittaa tulemaan 8 satkun välyksellä ja todella hienolla hoonilla viimeistely. Tossa mäntien mukana olevassa lapussa on vain yksi arvo annettu välykselle ja se on .0040 eli 0.1016mm jos on oikein ymmärretty. Taitaa 0.1mm välyksellä kolistaa jo aikalailla kylmänä?
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Jos ajelet autolla ympäri vuoden, niin sitten minä laittaisin 0,07-0,08mm välyksellä. Jos auto taas pelkästään kesä käytössä, niin 0,1mm on vielä ihan hyvä välys, jopa isommaksikin voi hoonata. Se vaan pitää muistaa ettei kylmänä parane paljon vedätellä. Ja ne reunat tosiaan sulaa herkästi jos vähänkin nakuttaa.neliveto kirjoitti:Joo täytyy informoida koneistajaa et laittaa tulemaan 8 satkun välyksellä ja todella hienolla hoonilla viimeistely. Tossa mäntien mukana olevassa lapussa on vain yksi arvo annettu välykselle ja se on .0040 eli 0.1016mm jos on oikein ymmärretty. Taitaa 0.1mm välyksellä kolistaa jo aikalailla kylmänä?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tuolta kuin Skorpin mäntä, niiden pitäisi näyttää tehtaalta tullessa, ei ne taidakkaan Wisecolla mitään HIPO osia tehdä jos kulmat jää viimeistelemättä venakolojen leikkaamisen jälkeen.
Tuollaiset terävät reunat kannessa ja männissä juuri edistää nakutusta.
Tuollaiset terävät reunat kannessa ja männissä juuri edistää nakutusta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Just eilen oli Skorpin kanssa juttua, et esim nissanin wisecot on just sellaset ku pitää, mut noi cossun männät on tollaset "keskeneräset" jostain syystä.SLEI kirjoitti:Tuolta kuin Skorpin mäntä, niiden pitäisi näyttää tehtaalta tullessa, ei ne taidakkaan Wisecolla mitään HIPO osia tehdä jos kulmat jää viimeistelemättä venakolojen leikkaamisen jälkeen.
Tuollaiset terävät reunat kannessa ja männissä juuri edistää nakutusta.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 160
- Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
- Paikkakunta: Tampere
Onkos nuo Cossu-Wisecot jonkun suomalaisen puljun suunnittelema/tilaama malli? Vai muistanko aivan väärin. Johtuisiko siitä sitten, että ei ole otettu spesiaali-mallia tilatessa tuollaista huomioon. Palautetta antamalla voisi saada tuotekehitystä aikaan.
Omista Wisecoista vinguttelin venttiilikolojen reunat matalaksi, nopea ja helppo homma.
Omista Wisecoista vinguttelin venttiilikolojen reunat matalaksi, nopea ja helppo homma.
#1193
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Us-partsin kautta ilmeisesti ainakin noi Skorpin männät.Mikko R. kirjoitti:Onkos nuo Cossu-Wisecot jonkun suomalaisen puljun suunnittelema/tilaama malli? Vai muistanko aivan väärin. Johtuisiko siitä sitten, että ei ole otettu spesiaali-mallia tilatessa tuollaista huomioon. Palautetta antamalla voisi saada tuotekehitystä aikaan.
Omista Wisecoista vinguttelin venttiilikolojen reunat matalaksi, nopea ja helppo homma.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
No jos saa wisecot koloilla sopivalla pk:lla 600e:lla niin ei kannata ranteita avata jos joutuu snurraa kolon reunaa joka kyllä kannattaa tehdä.
Noi kolot painetaan tilauksesta mallin mukaan jyrsimellä ja mitä noita muita nähny JE, CPS, ACCRALITE jne niin kyllä ne mitä mä nähny niin terävä reuna on ollu.
Ja yleisesti kannattaa jättää kolo napsun reiluksi jotta läheltäpititilanteessa (ylikierrokset, sekoaminen tms) jäisi venalle pelivaraa, ohjuritkaan ei ole ikuisia. Juurikin kolon reunan pyöristäminen kannattaa jos tulee joku tilanne sekä nakutuksen ehkäisyssä.
On ollu myös tapauksia vaparimaailmassa että venttiilijouset alkaa olee finaalissa tai ei riitä nokalle, puhutaan yläkierroksilla venttiilin leijaamisesta. Männässä jälki mutta ei kuulu mitään ylimääräistä mutta huipputeho leikkaa liian aikaisin. Tästä jousi hommasta piti ST-motorin Rikamo aikanaan mulle esitelmän kun ihmeteltiin kun ei vedä ohc kunnolla ylös (käyrä laskee 7000 jälkeen). Rippe sanoi että uskotko että on venan jälki männässä kun avataan tulppa, ja oli kanssa. Jouset uusiksi ja alkoi yläpää löytymään. On olemassa monta syytä miksi tiloja tarvitaan, mm osat vain kuoleentuu ja löystyy niin siksi kolot on hyvä olla.
Noi kolot painetaan tilauksesta mallin mukaan jyrsimellä ja mitä noita muita nähny JE, CPS, ACCRALITE jne niin kyllä ne mitä mä nähny niin terävä reuna on ollu.
Ja yleisesti kannattaa jättää kolo napsun reiluksi jotta läheltäpititilanteessa (ylikierrokset, sekoaminen tms) jäisi venalle pelivaraa, ohjuritkaan ei ole ikuisia. Juurikin kolon reunan pyöristäminen kannattaa jos tulee joku tilanne sekä nakutuksen ehkäisyssä.
On ollu myös tapauksia vaparimaailmassa että venttiilijouset alkaa olee finaalissa tai ei riitä nokalle, puhutaan yläkierroksilla venttiilin leijaamisesta. Männässä jälki mutta ei kuulu mitään ylimääräistä mutta huipputeho leikkaa liian aikaisin. Tästä jousi hommasta piti ST-motorin Rikamo aikanaan mulle esitelmän kun ihmeteltiin kun ei vedä ohc kunnolla ylös (käyrä laskee 7000 jälkeen). Rippe sanoi että uskotko että on venan jälki männässä kun avataan tulppa, ja oli kanssa. Jouset uusiksi ja alkoi yläpää löytymään. On olemassa monta syytä miksi tiloja tarvitaan, mm osat vain kuoleentuu ja löystyy niin siksi kolot on hyvä olla.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo