Cossun 91.6mm wisecot

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Cossun 91.6mm wisecot

Viesti Kirjoittaja neliveto » Ke Elokuu 2. 15:57:01 2006

Onko 0.07mm liian tiukka välys 91.6 wisecoille 2wd cossun lohkoon? Tehoja max.350hv. Ostin us-partsilta männät ja muuten näytti hienoilta ja kestäviltä mut männäntapit oli made in taiwan pusseissa, eikai vaan niitä pahamaineisia pehmeitä tappeja..?
Viimeksi muokannut neliveto, Ke Elokuu 2. 18:54:39 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Elokuu 2. 16:23:35 2006

Ite vaihtaisin suosiolla tapit,niin paljon kauhutarinoita kuulunu noista wisecon tapeista. :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Viesti Kirjoittaja neliveto » Ke Elokuu 2. 16:30:01 2006

Olisko vinkkejä mistä(suomesta) sais nuo tapit?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Elokuu 2. 16:35:55 2006

neliveto kirjoitti:Olisko vinkkejä mistä(suomesta) sais nuo tapit?
Jotkut on käyttäny kuulema Accraliten tappeja.
Kukakohan myy Accraliteä suomessa?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Elokuu 2. 16:55:05 2006

jesus48 kirjoitti:
neliveto kirjoitti:Olisko vinkkejä mistä(suomesta) sais nuo tapit?
Jotkut on käyttäny kuulema Accraliten tappeja.
Kukakohan myy Accraliteä suomessa?
http://www.finranaco.com

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Elokuu 2. 16:57:13 2006

Ne wisecojen venakolojen reunat sulaa sitten melko helposti, joten varmaan kannattaa viilata niitä tähän tyyliin, kuten Skorppikin on nyt tehnyt.

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Viesti Kirjoittaja neliveto » Ke Elokuu 2. 19:00:38 2006

Eihän noita kohta uskalla kiinni laittaa kun reunat sulaa ja tapit katkee :lol: mut mikä olis semmonen hyvä välys kun tuo lappu mikä tuli mukana on todella sekava(jos on edes oikea lappu). 0.07mm ja rauhallinen sisäänajo?

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Elokuu 2. 20:08:05 2006

No tolla sinun tehotavoitteella varmaan toi 0,07 on ihan sopiva välys, mutta jos haluat pelata varman päälle niin sitten 0,08 ja on sopiva melkein sinne asti kuin vaan uskallat konetta virittää.

Kannattaa sitten viedä männät koneistamolle ja mitata ne tarkkaan ennen porausta, koska kun tossa kevättalvella tony the tigerille tollaiset tuli niin männän todellinen halkaisija oli muistaakseni 91,46 (kaikissa kuitenkin sama) ja sitten tohon se 0,08 päälle porauskokoon. Lisää tästä hommasta löytyy tonyn projektitopickista.

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Viesti Kirjoittaja neliveto » Ke Elokuu 2. 21:30:00 2006

Joo täytyy informoida koneistajaa et laittaa tulemaan 8 satkun välyksellä ja todella hienolla hoonilla viimeistely. Tossa mäntien mukana olevassa lapussa on vain yksi arvo annettu välykselle ja se on .0040 eli 0.1016mm jos on oikein ymmärretty. Taitaa 0.1mm välyksellä kolistaa jo aikalailla kylmänä?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Elokuu 3. 9:36:29 2006

neliveto kirjoitti:Joo täytyy informoida koneistajaa et laittaa tulemaan 8 satkun välyksellä ja todella hienolla hoonilla viimeistely. Tossa mäntien mukana olevassa lapussa on vain yksi arvo annettu välykselle ja se on .0040 eli 0.1016mm jos on oikein ymmärretty. Taitaa 0.1mm välyksellä kolistaa jo aikalailla kylmänä?
Jos ajelet autolla ympäri vuoden, niin sitten minä laittaisin 0,07-0,08mm välyksellä. Jos auto taas pelkästään kesä käytössä, niin 0,1mm on vielä ihan hyvä välys, jopa isommaksikin voi hoonata. Se vaan pitää muistaa ettei kylmänä parane paljon vedätellä. Ja ne reunat tosiaan sulaa herkästi jos vähänkin nakuttaa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Elokuu 3. 17:42:00 2006

Tuolta kuin Skorpin mäntä, niiden pitäisi näyttää tehtaalta tullessa, ei ne taidakkaan Wisecolla mitään HIPO osia tehdä jos kulmat jää viimeistelemättä venakolojen leikkaamisen jälkeen.
Tuollaiset terävät reunat kannessa ja männissä juuri edistää nakutusta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Elokuu 3. 18:52:46 2006

SLEI kirjoitti:Tuolta kuin Skorpin mäntä, niiden pitäisi näyttää tehtaalta tullessa, ei ne taidakkaan Wisecolla mitään HIPO osia tehdä jos kulmat jää viimeistelemättä venakolojen leikkaamisen jälkeen.
Tuollaiset terävät reunat kannessa ja männissä juuri edistää nakutusta.
Just eilen oli Skorpin kanssa juttua, et esim nissanin wisecot on just sellaset ku pitää, mut noi cossun männät on tollaset "keskeneräset" jostain syystä.

Mikko R.
CRSC jäsen 2015
Viestit: 160
Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. » To Elokuu 3. 19:38:42 2006

Onkos nuo Cossu-Wisecot jonkun suomalaisen puljun suunnittelema/tilaama malli? Vai muistanko aivan väärin. Johtuisiko siitä sitten, että ei ole otettu spesiaali-mallia tilatessa tuollaista huomioon. Palautetta antamalla voisi saada tuotekehitystä aikaan.

Omista Wisecoista vinguttelin venttiilikolojen reunat matalaksi, nopea ja helppo homma.
#1193

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Elokuu 3. 19:43:17 2006

Mikko R. kirjoitti:Onkos nuo Cossu-Wisecot jonkun suomalaisen puljun suunnittelema/tilaama malli? Vai muistanko aivan väärin. Johtuisiko siitä sitten, että ei ole otettu spesiaali-mallia tilatessa tuollaista huomioon. Palautetta antamalla voisi saada tuotekehitystä aikaan.

Omista Wisecoista vinguttelin venttiilikolojen reunat matalaksi, nopea ja helppo homma.
Us-partsin kautta ilmeisesti ainakin noi Skorpin männät.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Elokuu 9. 20:50:52 2006

Mitä muuten maksaa nuo wisecot us-partsilla?

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Viesti Kirjoittaja neliveto » Ke Elokuu 9. 23:03:23 2006

689e pikatilauksena ja tuli kahdessa päivässä.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Elokuu 10. 11:14:56 2006

Joo toi kossun viseko on tosiaan uspartsin teettämä malli joka on tosiaan jääny viimeistelemättä. Kaikki lafkat jotka sitä myy ostaa ne uspartsilta. Omani ostin koneistamosta, maksoi 590e.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Elokuu 10. 16:25:19 2006

No jos saa wisecot koloilla sopivalla pk:lla 600e:lla niin ei kannata ranteita avata jos joutuu snurraa kolon reunaa joka kyllä kannattaa tehdä.
Noi kolot painetaan tilauksesta mallin mukaan jyrsimellä ja mitä noita muita nähny JE, CPS, ACCRALITE jne niin kyllä ne mitä mä nähny niin terävä reuna on ollu.
Ja yleisesti kannattaa jättää kolo napsun reiluksi jotta läheltäpititilanteessa (ylikierrokset, sekoaminen tms) jäisi venalle pelivaraa, ohjuritkaan ei ole ikuisia. Juurikin kolon reunan pyöristäminen kannattaa jos tulee joku tilanne sekä nakutuksen ehkäisyssä.

On ollu myös tapauksia vaparimaailmassa että venttiilijouset alkaa olee finaalissa tai ei riitä nokalle, puhutaan yläkierroksilla venttiilin leijaamisesta. Männässä jälki mutta ei kuulu mitään ylimääräistä mutta huipputeho leikkaa liian aikaisin. Tästä jousi hommasta piti ST-motorin Rikamo aikanaan mulle esitelmän kun ihmeteltiin kun ei vedä ohc kunnolla ylös (käyrä laskee 7000 jälkeen). Rippe sanoi että uskotko että on venan jälki männässä kun avataan tulppa, ja oli kanssa. Jouset uusiksi ja alkoi yläpää löytymään. On olemassa monta syytä miksi tiloja tarvitaan, mm osat vain kuoleentuu ja löystyy niin siksi kolot on hyvä olla.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Syyskuu 8. 16:56:09 2006

onko niitä tappi ongelmia ollut muissakin kuin toyotan k-moottorien wisecoissa?
ford escort´79 tic

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Viesti Kirjoittaja neliveto » Pe Syyskuu 8. 17:10:53 2006

Taitaa olla vaan toyotan pikkutappisten mäntien ongelma, itse kysyin ranacolta 91.6 wisecoihin accraliten tappeja ja korvaavaa mallia ei edes löydy, ei edes pidempänä josta olis sit sorvaillu. Itse luotan tälläkertaa noihin wisecon taiwanilaisiin tappeihin.

Vastaa Viestiin