4wd Cossun käyntihäiriö

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

4wd Cossun käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ti Elokuu 15. 13:58:36 2006

rupee koht loppuu ideat ku nelikko cossu ei lähe käyntiin....

toissa viikon maanantaina kerran polkasin paikalteen n.3000rpm kierroksia ja sit alko kauhee savu pilvi ja rupes käymään kolmella... tulpat putsattiin ja huohitin putki tukittiin... ei auttanu. vielä vain kävi huonosti ja savutti. lähin kuitenkin kotia päin ja savutti paljon mut sit yhtäkkiä hävis savutus ja rupes käymään kaikil. ahdot nous nopeest ja toimi. yhenkerran kyl pölläytti savut ku polkas... tiistai aamuna toimi ihan hyvin paitsi ei lähteny kunnol käyntiin ja vähän nyki mut ei pahast. keskiviikkona ajattelin lähtee mut einpäs lähteny ku cossu ei lähtenyt käyntiin. hörähteli ja tuprutti.

nyt etsitty vikoja:
tulpat märät kipinää tulee yks tulppa sökö. toiset ehjät tilalle.
tuleeko bensaa ei tuu ku suodatin tukos uusi tilalle. ei vaikutusta.
puristus paineet mitattiin kaikki sylinterit ihan tasan 10.
iduktiivinen anturi sökö (piuhoista palanu eristeet ja hapettuneet) uusi tilalle. starttaamaan ei vaikutasta.
mappi vaihtoon ei eloa.
laitettiin toinen sytytys moduli. eikä vieläkään.
toinen lamda anturi.
hörähtelee silloi tällöin. tupsauttelee turbon imu puolelt välil savuja?
pyörähtää välil toiseen suuntaa?
turbossa ei väljää.
ajotukset kohallaan ja nokat ehjät ei kulumia.
tänää mitataan bensa paineet ja katotaan lämpötila tunnistin...

onko muilla ollu ihmeellisiä vikoja taikka hyviä ideoita mistä moinen voisi johtua...

kiitän jo etukäteen...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ti Elokuu 15. 14:07:11 2006

Jos se ei sen lämpötila-anturin tarkastamisen jälkeen lähe pelaamaan ni sitte vois epäillä oisko itte ecu ottanu kipeetä jos ne jakajan anturin piuhat oli paskana. Eiköhä se ecukin löydy lainaan omalta kylältä tai sitte lähimaastosta. Olihan siinä nyt vakiolastu?

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ti Elokuu 15. 14:57:42 2006

andeRS kirjoitti:Jos se ei sen lämpötila-anturin tarkastamisen jälkeen lähe pelaamaan ni sitte vois epäillä oisko itte ecu ottanu kipeetä jos ne jakajan anturin piuhat oli paskana. Eiköhä se ecukin löydy lainaan omalta kylältä tai sitte lähimaastosta. Olihan siinä nyt vakiolastu?
on vakio...
kävi mieles jos ois ollu se telkän pönttö sökö...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Ti Elokuu 15. 18:47:57 2006

Ja tuliko hall anturin johtoliitos virranjakajassa oikein päin entä kärkivälit tarkastettu.
Tossa noi kärkivälit :kammenkulma 0.6-1.0mm
hall anturi väli virranjakajan akseliin 0.2-0.3 mm.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Elokuu 15. 20:35:33 2006

Viilataan taas pilkkua. Se jakajan anturi on induktiivianturi ja ei pitäis vaikuttaa ekuun vaikka anturin johdot olis käynykkin yhdessä. Eli epäilen et eku olis rikki. Ekana tosiaan tuli mieleen et onko jakajananturin liitin menny väärinpäin? Eli tuleeko kipinä?

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ke Elokuu 16. 13:15:01 2006

samoin päin olin laittavinaan ku otin pois... toisin päin menee kierteelleen johdot...
induktiivisen anturin väli on noin 0,50... ku ei ollu varma välist...
tulee kipinä...
bensa painneet mitattu karvan yli 3bar...
bensa palaa...
lämpötila tunnistin mitattu ja kampiaksen tunnistin mitattu on ehjät...
nyt leipo startti kiinni ku kone potkii väärään suuntaan???
starttaa pyörii oikeeseen suuntaan, mut hörähtää ni pyörähtää väärään suuntaan???????? :roll:
sytytys moduli vaihettu...
ei vain lähteny...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Elokuu 16. 13:21:43 2006

Ei sen pitäis antaa ollenkaan kipinää jos se jakajan induktiivianturi on väärin (vähän mutua). Tulpanjohdot on kans oikein? Toi nyt on tietenkin ihan perusjuttu mut kysyn nyt kuitenkin :)

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ke Elokuu 16. 13:29:26 2006

Yrkesman kirjoitti:Ei sen pitäis antaa ollenkaan kipinää jos se jakajan induktiivianturi on väärin (vähän mutua). Tulpanjohdot on kans oikein? Toi nyt on tietenkin ihan perusjuttu mut kysyn nyt kuitenkin :)
on varmaan neljään kertaan...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ke Elokuu 16. 13:34:55 2006

Katsoppa onko öljymäärä lisääntynyt merkittävästi ja haiseeko öljy bensalle. Mulla oli hiukan samankaltaisia oireita kun paineensäädin vuosi bensaa tolkuttomasti alipainepuolelta imusarjaan.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ke Elokuu 16. 13:43:52 2006

Jay kirjoitti:Katsoppa onko öljymäärä lisääntynyt merkittävästi ja haiseeko öljy bensalle. Mulla oli hiukan samankaltaisia oireita kun paineensäädin vuosi bensaa tolkuttomasti alipainepuolelta imusarjaan.
on lisääntynyt ja haisee vähän bensalle ja on aika notkeeta...
mut on sitä sahailtu... paineen säädintoimii eikä työnnä bensaa alipaine letkust.
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ke Elokuu 16. 14:29:59 2006

tarjoon 3ke ;)

Mut ei siinä kait ku kokeiltava toista boksia ja sitte jos ei syty niin Jani tietää kenet siihe pyytää kattomaan (jos löytyy mielenkiintoa ja aikaa).

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ke Elokuu 16. 15:11:08 2006

andeRS kirjoitti:tarjoon 3ke ;)

Mut ei siinä kait ku kokeiltava toista boksia ja sitte jos ei syty niin Jani tietää kenet siihe pyytää kattomaan (jos löytyy mielenkiintoa ja aikaa).
:lol:
joo... tarjous otettu vastaan...
ei en oo myymäs... pitäs kokeilla mut mist sais?
löytyy aikaa mut mielenkiinto rupee tai oikeestaan toivo on lopus....
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Elokuu 16. 15:14:43 2006

Ei se mitään vikakoodeja anna?

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ke Elokuu 16. 15:17:33 2006

Yrkesman kirjoitti:Ei se mitään vikakoodeja anna?
ei kuulemma anna mitään vika tietoja...
eikä oo tietoo mis pystys tarkistelee...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Elokuu 16. 15:42:24 2006

Onkos anturit mitattu myös ECUn päästä, ettei ole johdoissa ja liittimissä katkoksia?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ke Elokuu 16. 15:50:16 2006

Hartza kirjoitti:Onkos anturit mitattu myös ECUn päästä, ettei ole johdoissa ja liittimissä katkoksia?
juu ecun pääs mitattiin kaikki...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Elokuu 16. 17:35:58 2006

Yrkesman kirjoitti:Ei sen pitäis antaa ollenkaan kipinää jos se jakajan induktiivianturi on väärin (vähän mutua). Tulpanjohdot on kans oikein? Toi nyt on tietenkin ihan perusjuttu mut kysyn nyt kuitenkin :)
Antaa ja potkii takaspäin jos on liitin väärinpäin. Testattu on :roll:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 16. 17:39:07 2006

ukormi kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:Ei sen pitäis antaa ollenkaan kipinää jos se jakajan induktiivianturi on väärin (vähän mutua). Tulpanjohdot on kans oikein? Toi nyt on tietenkin ihan perusjuttu mut kysyn nyt kuitenkin :)
Antaa ja potkii takaspäin jos on liitin väärinpäin. Testattu on :roll:
Olen kans joskus testannut
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Elokuu 16. 17:40:01 2006

Yrkesman kirjoitti:Viilataan taas pilkkua. Se jakajan anturi on induktiivianturi ?
No taitaa tuo Hall anturi olla ihan magneettivuon muutoksiin perustuva värkki. Rakkaalla lapsella on monta eri nimeä :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Ke Elokuu 16. 19:38:48 2006

Elikkä viranjakajan päältä katottuna hall anturin johdot punanen anturin puolella sininen ulompana.
Lämpötilan anturilla varmaankin tarkotit vedenlämpötila (sin) tarkastusta.
Ilman lämpötila tunnistin ei ainakaan vaikuta käynistykseen.
Tossa vielä vedenlämpötila tunnistimen resistanssit:

10c 15,2-17,9 kiloohmia
20c 3,5-4,5 kiloohmia
50c 950 ohmia
80c 300-400 ohmia

Katottu myös boksi saa maata, virtaa noissa bokseissa on joskus maadotus nastat kärähtäneet tinaukset irti.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Elokuu 16. 20:22:24 2006

Tuo takaisin päin potkiminen kielii siitä, että antaa kipinän väärään aikaan väärään pyttyyn. Joko tulpan johdot väärin tai sitten tosiaan tuon jakajan anturin piuhat sittenkin väärinpäin! Joka tapauksessa kipinä tulee väärään aikaan pytyille koska vastaan lyö.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ke Elokuu 16. 20:31:55 2006

t5 kirjoitti:Elikkä viranjakajan päältä katottuna hall anturin johdot punanen anturin puolella sininen ulompana.
Lämpötilan anturilla varmaankin tarkotit vedenlämpötila (sin) tarkastusta.
Ilman lämpötila tunnistin ei ainakaan vaikuta käynistykseen.
Tossa vielä vedenlämpötila tunnistimen resistanssit:

10c 15,2-17,9 kiloohmia
20c 3,5-4,5 kiloohmia
50c 950 ohmia
80c 300-400 ohmia

Katottu myös boksi saa maata, virtaa noissa bokseissa on joskus maadotus nastat kärähtäneet tinaukset irti.
mitattiin boksil toi lämpötila anturi ja oli muistaakseen 3,547 kiloohmia...
on laitettu boksi lisämaadotus mutta ei siintäkään apua, se ei oo ollu ennen maadotettu... boksin sisäl on maadotus kunnos.
Tuo takaisin päin potkiminen kielii siitä, että antaa kipinän väärään aikaan väärään pyttyyn. Joko tulpan johdot väärin tai sitten tosiaan tuon jakajan anturin piuhat sittenkin väärinpäin! Joka tapauksessa kipinä tulee väärään aikaan pytyille koska vastaan lyö.
voishan sitä kokeilla eihän siintä pahaakaan oo, jos ja kun ku saa startin...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ma Elokuu 21. 12:40:10 2006

Yrkesman kirjoitti:Ei se mitään vikakoodeja anna?
kokeiltiin kaverin kans et antaako mitään vikakoodeja ku löytyi netist kokeilu ohjeet...
löytyi kaksi pistoketta kokeiltiin kumpaakin...:
toisesta pistokkeesta paloi ledi kokoajan.
toisesta paloi ledi ku käänti virrat päälle ja 30s ja ledi sammui? :?
boksi p-askana?
oisko kellään ylimääräistä boksia et jos kokeilis vaihtaa boksin et lähteekö käyntiin tai oisko joku 4x4 cossun kans imatral et kokeilis sitä toiseen autoon....
ei viitsis turhaa ostella osia mis ei oo vikaa...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ke Elokuu 23. 21:17:37 2006

:? hmm... kehräs...
laitoin uuden käytetyn startin... kiitos myyjälle. :D
iduktiivianturin väli oli 0...
0,30 rakoa ja uudet tulpat...(kokeilu tulpat) halvimmat mitä varaosa liikkeest sai...
ja starttaamaan käyntiin ja persana sehän lähti...
ei kyl kauvan uskaltanu käytellä ku nakutti ihan sikan ja savutti niin maan pe.... mut huomen pitää vaihtaa öljyt ensin huuhtelu öljyt ja sit volvolinet sisään ja uus suodatin pitää katella mitä se sit tekee...
huomenna lisää... :D
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ke Elokuu 23. 21:35:04 2006

Missäkohtaa muuten toi boksilta tulevan johtosarjan maadoitukset menevät oikeasti runkoon/koneeseen eli pinnit 1 ja 19. Mittasin omasta ja naytti 8 ohmia, eli jotain on pielessä.

Onko noissa bokseissa muuten normaalisti kuoresta joku erillinen maakaapeli ?

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Elokuu 23. 22:12:51 2006

pau kirjoitti:Missäkohtaa muuten toi boksilta tulevan johtosarjan maadoitukset menevät oikeasti runkoon/koneeseen eli pinnit 1 ja 19. Mittasin omasta ja naytti 8 ohmia, eli jotain on pielessä.

Onko noissa bokseissa muuten normaalisti kuoresta joku erillinen maakaapeli ?

p.
Mulla ainakin meni tossa escortissa yks maadotus painekotelon takaosaan.

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ke Elokuu 23. 22:46:55 2006

pau kirjoitti:Missäkohtaa muuten toi boksilta tulevan johtosarjan maadoitukset menevät oikeasti runkoon/koneeseen eli pinnit 1 ja 19. Mittasin omasta ja naytti 8 ohmia, eli jotain on pielessä.

Onko noissa bokseissa muuten normaalisti kuoresta joku erillinen maakaapeli ?

p.
poksissa on maadoitus ulkokuoreen, kuori pitäs olla pultilla kiinni raudassa... vissii?!? olettaisin ja onhan johto sarja jossain koneessa madoitettu...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Vastaa Viestiin