2wd cossun koneesta tehoja???
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
2wd cossun koneesta tehoja???
Mitä kestää 2wd koneesta ottaa hevosia irti ennen kuin tulee ongelmia??
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: 2wd cossun koneesta tehoja???
Vanhalla, paljon ajetulla vai juuri remontoidulla?timoheikkinen792 kirjoitti:Mitä kestää 2wd koneesta ottaa hevosia irti ennen kuin tulee ongelmia??
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: 2wd cossun koneesta tehoja???
Sanotaanko et vasta remontoituukormi kirjoitti:Vanhalla, paljon ajetulla vai juuri remontoidulla?timoheikkinen792 kirjoitti:Mitä kestää 2wd koneesta ottaa hevosia irti ennen kuin tulee ongelmia??

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
300+ menee mukavasti.
Tuosta yli niin kannattaa jo alkaa laittamaan hieman vahvempaa palikkaa alakertaan.
Onhan noista otettu vakiopannulla yli 400 kaakin hepojakin ja on jonkun aikaa kestänytkin. Käytöstähän se paljon riippuu.
Tästä aiheesta on clubissa paljonkin tietämystä.
Tuosta yli niin kannattaa jo alkaa laittamaan hieman vahvempaa palikkaa alakertaan.
Onhan noista otettu vakiopannulla yli 400 kaakin hepojakin ja on jonkun aikaa kestänytkin. Käytöstähän se paljon riippuu.
Tästä aiheesta on clubissa paljonkin tietämystä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Tavoitteena 400HV,mut katotaan mitä lähtee irti ja mitä/kauvan kestääukormi kirjoitti:300+ menee mukavasti.
Tuosta yli niin kannattaa jo alkaa laittamaan hieman vahvempaa palikkaa alakertaan.
Onhan noista otettu vakiopannulla yli 400 kaakin hepojakin ja on jonkun aikaa kestänytkin. Käytöstähän se paljon riippuu.
Tästä aiheesta on clubissa paljonkin tietämystä.


-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Yli 500hp on otettu takavedon lohkosta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kun pukkaa isompaa suutinta, 2 barin ahtoja ja 3barin mappia niin saahan siitä tehoa. Mutta tässä kysyttiin mielestäni miten kestää? Kestää joo, mutta kuinka kauan.
Harmaat suuttimet, stage 3 lastu, 3 bar map, 2 bar paineita, 31 kello, amali pois, bensanpaineet kohdilleen. Kaipa siitä saa sen 350-400 kaakkia irti. Jonkun ajan päästä antautuu mitä? Kansipahvi?
Ei tuo nyt sentään mikään wonderkone ole..
Harmaat suuttimet, stage 3 lastu, 3 bar map, 2 bar paineita, 31 kello, amali pois, bensanpaineet kohdilleen. Kaipa siitä saa sen 350-400 kaakkia irti. Jonkun ajan päästä antautuu mitä? Kansipahvi?
Ei tuo nyt sentään mikään wonderkone ole..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Yli 600hv kun ottaa vakio alakerralla niin alkaa tulee kannentiivistys ongelmia ja joutuu siirtyyn 200 lohkoon, johon saa pitkät pinnapultit runkolaakerilinjaan asti.
Kankien ja mäntien kestossa ei vielä tule ongelmaa siinäkään vaiheessa kun ei kierrätä yli 8700rpm n.700hv. Enemmästä ei vielä kokemusta.
Kankien ja mäntien kestossa ei vielä tule ongelmaa siinäkään vaiheessa kun ei kierrätä yli 8700rpm n.700hv. Enemmästä ei vielä kokemusta.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Jos kattellaan cossua ihan realistisesti pitempiaikaisen käytön kannalta ,niin aika Mclarenmaiset on varmaan kestot jollain 400-600Hv virityksillä. Riippuu tietty kepityksen määrästä.
Alakerta,vaiheloota,perä sun muut ei ole mitoitettu tommosiin tehoihin pitemmän päälle. Mut jos on paksu lompakko,se on nou hätä.
Se on kumminkin vaan 2litranen kestävämpi ohc:n alakerta,mikä ottaa pahimmillaan vastaan 100-150Hv per jokainen pytty. Voi vaan arvata,kuinka hyvin voitelu laakereissa sun muissa toimii silloin.
Tämänkaltaisissa Harrasteautoissa ei vaadita varmaan toyotamaisia kestävyyksiä kumminkaan useasti.
Mutta pakko on myöntää ,että mitään ei ole mulla hajonnu about 300Hv cossussa viiden vuoden aikana tehojen takia. Rääkkiäkin on annettu aika lailla välillä. Kansipaffin vuodot on ollu ainoa ongelma,mutta nekin olis ollu vähemmällä,kun olis kiltisti uskonut aikoinaan lohkopinnan suoruuden merkityksen.
Aika kestävä kaikenkaikkiaan toi cossun mylly tuntuu olevan ,ainakin kun vertaa noihin varsinkin nisukan 200sx sun muihin melko vastaavan tehoisiin vehkeisiin.
Alakerta,vaiheloota,perä sun muut ei ole mitoitettu tommosiin tehoihin pitemmän päälle. Mut jos on paksu lompakko,se on nou hätä.
Se on kumminkin vaan 2litranen kestävämpi ohc:n alakerta,mikä ottaa pahimmillaan vastaan 100-150Hv per jokainen pytty. Voi vaan arvata,kuinka hyvin voitelu laakereissa sun muissa toimii silloin.
Tämänkaltaisissa Harrasteautoissa ei vaadita varmaan toyotamaisia kestävyyksiä kumminkaan useasti.
Mutta pakko on myöntää ,että mitään ei ole mulla hajonnu about 300Hv cossussa viiden vuoden aikana tehojen takia. Rääkkiäkin on annettu aika lailla välillä. Kansipaffin vuodot on ollu ainoa ongelma,mutta nekin olis ollu vähemmällä,kun olis kiltisti uskonut aikoinaan lohkopinnan suoruuden merkityksen.
Aika kestävä kaikenkaikkiaan toi cossun mylly tuntuu olevan ,ainakin kun vertaa noihin varsinkin nisukan 200sx sun muihin melko vastaavan tehoisiin vehkeisiin.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
[Harmaat suuttimet, stage 3 lastu, 3 bar map, 2 bar paineita, 31 kello, amali pois, bensanpaineet kohdilleen. Kaipa siitä saa sen 350-400 kaakkia irti. Jonkun ajan päästä antautuu mitä? Kansipahvi?]
ei sitä kahta baaria tarvita, 1.5 riittää jo kevyesti noihin lukemiin, 1.7-1.8 riittää jo noin 500 paikkeille. ahtimen koko ratkaisee -> isot ahtimet kunniaan!
se kaverin 485hv/640nm kone on aito 2wd, ahdot 1.8, suuttimet harmaat, 3bar map jne.. kestämisestä tosin ei vielä tiedä..
kyllä se 2wd paketti kestää kunhan rakentaa sen järkevästi. ei kannata säästää väärässä paikassa. ja se oleellisin kansipaffin kestoon vaikuttava asia on tuon tasojen suoruuden lisäksi se ettei ikinä polje kylmänä eikä sammuta kuumana.
mulla on laatikko vaihdettu 80tkm kohdalla muista syistä, ja siitä asti on ollut sama laatikko, perä on alkuperäinen, tosin aika huono jo, on välystä kohtuullisen paljon. mutta toimii, kilsoja 220tkm, ja aika raskaita sellaisia. ja isoilla tehoilla ajettu paljon, eli kyllä voimansiirtokin kohtuullisesti kestää.. ja heti perään kop kop puuta ettei heti hajoa kun kehuu..
ei sitä kahta baaria tarvita, 1.5 riittää jo kevyesti noihin lukemiin, 1.7-1.8 riittää jo noin 500 paikkeille. ahtimen koko ratkaisee -> isot ahtimet kunniaan!

se kaverin 485hv/640nm kone on aito 2wd, ahdot 1.8, suuttimet harmaat, 3bar map jne.. kestämisestä tosin ei vielä tiedä..

kyllä se 2wd paketti kestää kunhan rakentaa sen järkevästi. ei kannata säästää väärässä paikassa. ja se oleellisin kansipaffin kestoon vaikuttava asia on tuon tasojen suoruuden lisäksi se ettei ikinä polje kylmänä eikä sammuta kuumana.
mulla on laatikko vaihdettu 80tkm kohdalla muista syistä, ja siitä asti on ollut sama laatikko, perä on alkuperäinen, tosin aika huono jo, on välystä kohtuullisen paljon. mutta toimii, kilsoja 220tkm, ja aika raskaita sellaisia. ja isoilla tehoilla ajettu paljon, eli kyllä voimansiirtokin kohtuullisesti kestää.. ja heti perään kop kop puuta ettei heti hajoa kun kehuu..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Mikä kansipahvi ja kansi pultit kannattas siis investoida koska moni puhuu kannen tiivisteestä ja sen lujuudestaTimo kirjoitti:[Harmaat suuttimet, stage 3 lastu, 3 bar map, 2 bar paineita, 31 kello, amali pois, bensanpaineet kohdilleen. Kaipa siitä saa sen 350-400 kaakkia irti. Jonkun ajan päästä antautuu mitä? Kansipahvi?]
ei sitä kahta baaria tarvita, 1.5 riittää jo kevyesti noihin lukemiin, 1.7-1.8 riittää jo noin 500 paikkeille. ahtimen koko ratkaisee -> isot ahtimet kunniaan!![]()
se kaverin 485hv/640nm kone on aito 2wd, ahdot 1.8, suuttimet harmaat, 3bar map jne.. kestämisestä tosin ei vielä tiedä..![]()
kyllä se 2wd paketti kestää kunhan rakentaa sen järkevästi. ei kannata säästää väärässä paikassa. ja se oleellisin kansipaffin kestoon vaikuttava asia on tuon tasojen suoruuden lisäksi se ettei ikinä polje kylmänä eikä sammuta kuumana.
mulla on laatikko vaihdettu 80tkm kohdalla muista syistä, ja siitä asti on ollut sama laatikko, perä on alkuperäinen, tosin aika huono jo, on välystä kohtuullisen paljon. mutta toimii, kilsoja 220tkm, ja aika raskaita sellaisia. ja isoilla tehoilla ajettu paljon, eli kyllä voimansiirtokin kohtuullisesti kestää.. ja heti perään kop kop puuta ettei heti hajoa kun kehuu..


-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Taas tulee juttua missä ei taida olla mitään faktaa takana edes. Vakio 2wd kone antaa hienosti 400hv sopivilla osilla 1,5bar paineella ja saa kyllä antaa tossua ja kestää. Tottakai kaiken saa paskaksi, ei siitä kyse ole mutta käytännössä voi sanoa että varmasti kestää vakio rojut hyvin, kansipahvi antautuu ekana mutta niitäkin on käytetty +500 koneissa.ukormi kirjoitti:Kun pukkaa isompaa suutinta, 2 barin ahtoja ja 3barin mappia niin saahan siitä tehoa. Mutta tässä kysyttiin mielestäni miten kestää? Kestää joo, mutta kuinka kauan.
Harmaat suuttimet, stage 3 lastu, 3 bar map, 2 bar paineita, 31 kello, amali pois, bensanpaineet kohdilleen. Kaipa siitä saa sen 350-400 kaakkia irti. Jonkun ajan päästä antautuu mitä? Kansipahvi?
Ei tuo nyt sentään mikään wonderkone ole..
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
no nyt tulee "ei faktaa"!!!!
itse laittaisin..
1. vakiopahvi ja arp. (cosesc kokemukset)
2. n-ryhmän pahvi ja arp. (ei ainakaan tilanne huonone mutta kallis)
3. cometic ja vakiopultit (kannattaa ostaa diesel volkkarin pultit, ihan samat ja halvat, tiiviste ylihintainen) mulla tämä yhdistelmä, ei hikoile eikä vuoda. saanut painetta ja kierroksia..
en anna takuuta..
itse laittaisin..
1. vakiopahvi ja arp. (cosesc kokemukset)
2. n-ryhmän pahvi ja arp. (ei ainakaan tilanne huonone mutta kallis)
3. cometic ja vakiopultit (kannattaa ostaa diesel volkkarin pultit, ihan samat ja halvat, tiiviste ylihintainen) mulla tämä yhdistelmä, ei hikoile eikä vuoda. saanut painetta ja kierroksia..
en anna takuuta..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Mulla on kans tuo vaihtoehto 3 ja hyvin tuntuu toimivan, nuo volkkarin pultit ovat tosiaan mitoiltaan identtise, kovemmat vaan. Kuulin ite tuon vinkin yhdeltä pitkäaikaiselta kossun viilaajalta. Sanoi että joskus kun ei ollu arppeja ajettiin aina noilla volkkarin pulteilla.Timo kirjoitti:no nyt tulee "ei faktaa"!!!!
itse laittaisin..
1. vakiopahvi ja arp. (cosesc kokemukset)
2. n-ryhmän pahvi ja arp. (ei ainakaan tilanne huonone mutta kallis)
3. cometic ja vakiopultit (kannattaa ostaa diesel volkkarin pultit, ihan samat ja halvat, tiiviste ylihintainen) mulla tämä yhdistelmä, ei hikoile eikä vuoda. saanut painetta ja kierroksia..
en anna takuuta..
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
sitte kun kannentiivisteen saa pitämään niin ainut ongelma on lohko jotka halkee kun mennään 500+ hevosiin...
ite laitan kyllä pitkilläpulteilla oman moottorin ja "uusilla"sylinteriputkilla jotka on paksummat ku vakiona sekä kunnon ainetta...ainut huonopuoli on että maksaa.....
mutta jos 400hv haluaa niin n-pahvi ja kovaa ajoa....
ite laitan kyllä pitkilläpulteilla oman moottorin ja "uusilla"sylinteriputkilla jotka on paksummat ku vakiona sekä kunnon ainetta...ainut huonopuoli on että maksaa.....
mutta jos 400hv haluaa niin n-pahvi ja kovaa ajoa....
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Mitkäköhän putket on kyseessä?bpasi kirjoitti:sitte kun kannentiivisteen saa pitämään niin ainut ongelma on lohko jotka halkee kun mennään 500+ hevosiin...
ite laitan kyllä pitkilläpulteilla oman moottorin ja "uusilla"sylinteriputkilla jotka on paksummat ku vakiona sekä kunnon ainetta...ainut huonopuoli on että maksaa.....
mutta jos 400hv haluaa niin n-pahvi ja kovaa ajoa....
Koneistaja kanssa jutteli,jostain vahvemmista putkista,muttei muistanut minkä kikottimen ne oli.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
tutu kokeili semmoisia volvon koneessa ja se ei toiminu hyvin ps. siitä penkitettiin .1000hvcossuesco kirjoitti:Sarlinilla oli hienon näköinen putkitus kun keväällä kävin katsomassa, oli kaikki neljä sylinteriä yhdestä klimpistä tehty ja sovitettu lohkoon

mulle sorvataan umpitangosta putket oliko jotain grp5000??? tai jotain sinnepäin voin kysäistä tarkat tiedot jos haluut???
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Mulla kesti vakiohilut ainakin 1,4-1,6 barin paineilla ongelmitta,ja niin teki seuraavallakin omistajalla.Tehoa 350-400hv. Ja sai varmasti sikaa.
Schwitserin ahdin,3bar map,vihreet boschit,rs500 cooleri ym. Paljon varmasti vaikuttaa kestävyyteen kuskin ajotyylikin,jos poltetaan vaikka flemmiä,niin ei sitä oo pakko koko ajan rajottimelle prätkyttää,polttaa pienemmilläkin kierroksilla.

Schwitserin ahdin,3bar map,vihreet boschit,rs500 cooleri ym. Paljon varmasti vaikuttaa kestävyyteen kuskin ajotyylikin,jos poltetaan vaikka flemmiä,niin ei sitä oo pakko koko ajan rajottimelle prätkyttää,polttaa pienemmilläkin kierroksilla.
#446
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Skorppi kirjoitti:LT volkkarin 2.4l turbo dieselin pultit.timoheikkinen792 kirjoitti:tattistaEli mahan tilata cometecin ja motonetista volkkarin pultit
![]()
P.s minkä diesel volkkarin pultit
Mikähän nois folkkarin pulteis on kovuus?
Ja jos joku tietää, niin ois mukava tietää ARP pulttienkin kovuus?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Mitä momentteja ootte käyttänyt noilla volkkarin pulteilla cometecin kera?
aatelin vaan tulevaa talvea

aatelin vaan tulevaa talvea


Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Jos laittaa kometikin niin alkuperäiset pultit alkuperäiseen momenttiin. Kovat pultit kuten noi volkkarin tai arp:t ei toimi kometikin kanssa. Joku arp + kometik alkaa olla viimeisiä virheitä mitä voi tehdä.jarkkoma kirjoitti:Mitä momentteja ootte käyttänyt noilla volkkarin pulteilla cometecin kera?
aatelin vaan tulevaa talvea![]()
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 707
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003
LT volkkarin pulttien kovuus on 10.9.tumppe kirjoitti:Skorppi kirjoitti:LT volkkarin 2.4l turbo dieselin pultit.timoheikkinen792 kirjoitti:tattistaEli mahan tilata cometecin ja motonetista volkkarin pultit
![]()
P.s minkä diesel volkkarin pultit
Mikähän nois folkkarin pulteis on kovuus?
Ja jos joku tietää, niin ois mukava tietää ARP pulttienkin kovuus?
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Samoin mullaOrsts2 kirjoitti:mulla on arp ja kometik, onko syytä viiltää ranteet auki ?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
No ei sitä nyt varmaan ranteita tarvii avata, mut hommaa paremman pahvin ja pultit valmiiks et saa nopeesti vehkeet ajoon sitku poikii
Kestäähän se varmaan pienillä painella, jossain reilun kilon nurkilla. Isompiakin saattaa kestää tuurista riippuen jonkun aikaa.

Kestäähän se varmaan pienillä painella, jossain reilun kilon nurkilla. Isompiakin saattaa kestää tuurista riippuen jonkun aikaa.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Mä laitoin ex-kossuuni arp ja cometic kun silloin ei ollu paljoa kokemusperäistä tietoa kovinkaan monella ja tarkoitus oli pelata varman päälle kun moni oli tiivisteitä rikkonu.
Jälkeenpäin olen huomannu että kossun vakio-osat kestää ällistyttävän hyvin jos ei hölmöile liiallisilla paineilla tai muulla mikä aiheuttaa turhaa lämpö ja painerasitusta mutta ei niin paljon tehoa kuin luullaan.
Mulla ei ollu ongelmia enkä ole kuullut nykyiselläkään omistajalla ja autolla ajettu välillä ripeestikin ja ainoo lieveilmiö oli lohkon hikoilu öljystä, mutta ei mitään ihmeellistä. Ajettu useampi kesä (useempi 10tkm)kuitenkin. Orkkisosat riittää 300-400hv katupeliin.
Jälkeenpäin olen huomannu että kossun vakio-osat kestää ällistyttävän hyvin jos ei hölmöile liiallisilla paineilla tai muulla mikä aiheuttaa turhaa lämpö ja painerasitusta mutta ei niin paljon tehoa kuin luullaan.
Mulla ei ollu ongelmia enkä ole kuullut nykyiselläkään omistajalla ja autolla ajettu välillä ripeestikin ja ainoo lieveilmiö oli lohkon hikoilu öljystä, mutta ei mitään ihmeellistä. Ajettu useampi kesä (useempi 10tkm)kuitenkin. Orkkisosat riittää 300-400hv katupeliin.
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Arp ja cometic, ja jo neljättä kertaa kyseinen sama peltilätkä välissä. Eipä tuo tunnu miksikään menevän.
Joka kerralla vuotaa sen 50-200 kilsaa. Lämmitin konetta muutamlla 80-180kmh vedolla suljetulla alueella
ja jälkikiristin kahdesti. Vettä meni aivan männän päällekin viimeisellä kerralla, mutta taas pitää. On se ihme tiiviste. Moni olisi aukaissut jo koneen. Jos olisi cossun kansi ollut, niin olisin kyllä minäkin, mutta kun on ohc...
Joka kerralla vuotaa sen 50-200 kilsaa. Lämmitin konetta muutamlla 80-180kmh vedolla suljetulla alueella
