Kysymys:Cossun madaltaminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cazzy
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Lokakuu 20. 10:20:18 2004

Kysymys:Cossun madaltaminen

Viesti Kirjoittaja cazzy » Su Joulukuu 18. 18:25:41 2005

Eli haluaisin tietoa Vm-89 cossun madaltamisesta. Normi sierrojen kanssa olen kyllä asunut paljonkin vaan tuo cossu on vielä uusi tuttavuus. Tarkoitus olis saada se "retales" mahdollisimman kenttään. Mikä olis sellanen jousisetti mikä madaltais kunnolla? Onko cossussa mitään erikoista mitä ottaa huomioon tuossa madaltamisessa? Paras olis varmaan joku korkeus/jäykkyys säädettävä vaan niissä tuo hinta tuuppaa karkaamaan kohtuu korkealle. Pitäis yrittää edes jossain säästää kun tuohon projektiin on uponnu ihan kiitettävästi tuota valuuttaa :roll:
P.S yritin haulla ettiä mutta en löytäny tähän vastausta.

T: Ei kysyvä tieltä eksy :D

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Joulukuu 18. 18:32:46 2005

Kuinka alas se pitäs saada ja miksi?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Joulukuu 18. 18:35:23 2005

No löytyyhän tuohon 2wd Cossuun aika hyvin madallussarjoja (Eibach, spax, Weitec ym.)! Taitaa vaan olla 40mm maksimi madallus noilla jousilla pelkästään? Omassa on Gaz:n säädettävä ja on ollut hyvä. Saa säädettyä ihan mitenkä haluaa! Ja ei nuo nyt loppujenlopuksi niin kovin kalliita ole.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Joulukuu 18. 18:47:42 2005

Korkeussäädettävän saa varmaan n.1000e:llä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Joulukuu 18. 18:54:58 2005

Säädettävät,jos haluaa todella matalan ja hyväryhtisen ei muita vaihtoehtoja mielestäni ole.
#446

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Joulukuu 18. 20:43:21 2005

Luitko Faq:n jo? Yli 40mm madalluksiin en nää mitään järkevää syytä.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

cazzy
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Lokakuu 20. 10:20:18 2004

Viesti Kirjoittaja cazzy » Su Joulukuu 18. 21:22:09 2005

Eipä se taida tässä konkurssissa enää hirveästi painaa tuo tonni. Tuollanen säädettävä on kyllä ollu mielessä. Kun puhutaan esim. -40mm madaltavista niin tarkoittaako se cossun omasta alkuperäisestä korkeudesta se -40mm vai kuinka? Cossuhan on hiukan matalempi jo vakiona joten tuo -40mm on aika radikaali pudotus :roll: Ja tuohon aikaisempaan kysymykseen vastauksena olkoon, että en ala väittelemään madalluksen järkevyydestä, ulkonäöstä tai yleensäkään mistään mikä liittyy omaan makuun madalluksen suhteen. Haluaisin vaan tietää kyseisestä asiasta. 8)

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Su Joulukuu 18. 21:37:57 2005

Omassa cossussani -25 mm tiputtavat Weitechin jouset. Etujousia on lisäksi taottu vielä
-20 mm. Autoa voisi mielestäni madaltaa vielä keulastaan jotain 5 mm, sitten se olisi hyvä. Toisaalta auto on nyt nyt sen korkuinen, että sillä pystyy vielä ajaamaankin. Etulippa raapii jo nyt välillä asfalttia.

Madaltamista ja ulkonäköä jos mietitään, niin sedan cossuun pitäisi ehdottomasti löytää paremmannäköiset helmalevikkeet. Originaalit korostavat illuusiota, että cossukka keulii.

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » Su Joulukuu 18. 22:08:46 2005

siipicossu kirjoitti:Korkeussäädettävän saa varmaan n.1000e:llä
Omaan koslaan tilasin sumusaarilta GAZzin kynätolpat ja hintaa kotiovelle tuotuna kertyi 840€.
Escort Cosworth
Jäsen 33

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Joulukuu 18. 23:36:36 2005

ja ihan aihetta sivuten, muistattehan sitten että lain mukaan sen maavaran tulee olla 80mm mitattuna auton matalimmasta kohdasta ja 50mm on lain sallima maksimimadallus alkuperäisestä.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Joulukuu 18. 23:43:26 2005

samiharju kirjoitti:ja ihan aihetta sivuten, muistattehan sitten että lain mukaan sen maavaran tulee olla 80mm mitattuna auton matalimmasta kohdasta ja 50mm on lain sallima maksimimadallus alkuperäisestä.
Kyllä, ain her fyyrer... LOL.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Heinäkuu 17. 18:44:32 2006

samiharju kirjoitti:ja ihan aihetta sivuten, muistattehan sitten että lain mukaan sen maavaran tulee olla 80mm mitattuna auton matalimmasta kohdasta ja 50mm on lain sallima maksimimadallus alkuperäisestä.
Olikos tuo nyt sitä MUTUTIETOA???

Mun tietääkseni mitta on 70 tai 80mm, mutta se kylläkin kuuluu lain mukaan mitata matalimmasta runkorakenteesta (esim. palkista).

Tämän tiedän faktana, kun kaveri aikoinaan Vaasassa katsasti autonsa (RS turbo Escort), jonka etupuskurista maahan oli tilaa vaan n.35-40mm, helmoista (nurkista) n.60-70mm ja katsastus setä olikin tärkeänä heti virnuilemas että ei poika mee tälläsenä läpi.
No kaveri viisaana miehenä sanoi että haeppa kirja jossa pykälä lukee kokonaisuudessaan ja sieltä löytyikin tämä monelle tuntematon tieto ja leima tuli...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Heinäkuu 17. 18:53:02 2006

http://ffp-motorsport.com/tuning/tunpics/ake1.jpg

AKE:n uuden? ohjeen mukaan näin:
"Maavaran on muutoksen jälkeen oltava, auton ollessa kuormaamaton, niin suuri, että yhden akseliston joustovaran loppuessa tai toisen puolen renkaiden tyhjentyessä mikään alustan osa ei osu maahan. Maavaran on kuitenkin oltava vähintään 80 mm (kaikista auton osista, myös pakoputkesta)."
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... tokset.htm
(linkki ohjeeseen sivun alareunassa)

Mä käsittäisin, että "kaikista auton osista" tarkoittaa myös helmoja sun muita muovi/lasikuituosia. Mut konttorikohtastahan tuo kuulemma on, jotkut kyttää alustaa, jotkut auton matalinta kohtaa.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Vastaa Viestiin