Takaperä Sierra Cossu 4x4

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Takaperä Sierra Cossu 4x4

Viesti Kirjoittaja Jari S » La Kesäkuu 17. 10:47:29 2006

Mikä perästä on kulunut kun vetarinlaippa heiluu? Oikea puoli on väljempi.
Muita oireita, jyristys/ravistus nopeudella 50-80 km/h.

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Re: Takaperä Sierra Cossu 4x4

Viesti Kirjoittaja Voortikari » La Kesäkuu 17. 11:52:34 2006

Jari S kirjoitti:Mikä perästä on kulunut kun vetarinlaippa heiluu? Oikea puoli on väljempi.
Muita oireita, jyristys/ravistus nopeudella 50-80 km/h.
Laakeri tulee ensimmäisenä mieleen.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » La Kesäkuu 17. 13:06:39 2006

Juu viittaisi että laakeri on löysällä tai tuhoutunut. Kannattaa varmaan aukaista ennenkuin rattaat hajoaa.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Su Kesäkuu 18. 15:58:55 2006

Perä kunnossa, lukuun ottamatta pientä välystä laipoissa.
Oikea vetoakseli aiheuttaa jyrinän. Jumittaa nivelet vaikka putsasin ja laitoin uudet rasvat. sellainen tapaus.

Yoco
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Yoco » Su Kesäkuu 18. 18:51:57 2006

oletko kasannut nivelet oikein?? niillä osilla on oma järjestyksensä. ts. se sisempi mokkula piti olla tietyssä asennossa ja tietyin päin. Löytyy kokeilemalla tai teknisestä korjaamokirjasta.
ite ihmettelin sitä aikoinani hetkisen.

*Juuso

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Su Kesäkuu 18. 19:16:26 2006

Yoco kirjoitti:oletko kasannut nivelet oikein?? niillä osilla on oma järjestyksensä. ts. se sisempi mokkula piti olla tietyssä asennossa ja tietyin päin. Löytyy kokeilemalla tai teknisestä korjaamokirjasta.
ite ihmettelin sitä aikoinani hetkisen.

*Juuso
Samalleen laitoin kuin olikin, lienekkö edellisen omistajan aikana käytetty auki. Täytyy tutkia tilannetta.

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Su Kesäkuu 18. 19:38:35 2006

Tuolla kuvat miten nivelet pitää olla:
http://s12.photobucket.com/albums/a209/ ... po/Sierra/

On ihmetelty joskus itekin..

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Su Kesäkuu 18. 23:27:43 2006

kiitoksia neuvoista, tutkin huomenna ja pistän ojennukseen nivelet.

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ma Kesäkuu 19. 8:33:22 2006

Ratsastetaanpas aiheella kun sivuaa vähän sitä.

Paljonko vetoakseleissa/nivelissä kuuluu/saa olla välyyttä? Takavetarit paukkuu kun esim. pihasta lähdet ja käännät vähän. Molemmissa akseleissa on noin millin klappi kun käsin pyörittää. Paukkuu vaan niin ilikiästi. Joskus kuuluu esim taajamassa ajaessa samanmoinen napse. Maantieajossakin varmaan napsuu mutta muun melun yli vaan ei kuulu, mutta hiljaisessa vauhdissa kuuluu selvästi. Mitä kannattaa tehä?

Niin ja cossu -92 4x4.

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ti Kesäkuu 20. 0:18:48 2006

Vetarien nivelet olivat aivan oikein, no tulipahan uudet rasvat jälleen.
Täytyy jatkaa tutkimuksia, seuraavaksi takakardaani.

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ti Kesäkuu 20. 0:21:33 2006

Jekki kirjoitti:Ratsastetaanpas aiheella kun sivuaa vähän sitä.

Paljonko vetoakseleissa/nivelissä kuuluu/saa olla välyyttä? Takavetarit paukkuu kun esim. pihasta lähdet ja käännät vähän. Molemmissa akseleissa on noin millin klappi kun käsin pyörittää. Paukkuu vaan niin ilikiästi. Joskus kuuluu esim taajamassa ajaessa samanmoinen napse. Maantieajossakin varmaan napsuu mutta muun melun yli vaan ei kuulu, mutta hiljaisessa vauhdissa kuuluu selvästi. Mitä kannattaa tehä?

Niin ja cossu -92 4x4.
Käytä irti, puhdista ja laita uudet rasvat. Kokeile näin aluksi.

Vastaa Viestiin