Näin asennat Sierraasi sähköiset takalasit

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Näin asennat Sierraasi sähköiset takalasit

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ke Kesäkuu 14. 21:00:23 2006

1. Metsästä itsellesi harvinaiset sähköiset takalasit
2. Ole fiksu ja vaihda samalla johtosarja, niin ei tarvitse vedellä piuhoja takalasinostimille ja kytkimille.
3. Jos ajelet takavetomallilla, niin huomaa että absin johtosarjassa ja auton johtosarjassa on eri liittimet.
4. Hommaa 2 wd absin johtosarja ja vaihda se autoosi.
5. Havaitse, että takavetoisen absin pumpussa on eri liittimet kuin 4 wd absin johtosarjassa
6. Muokaa Absin johtosarjan "kapulaa", jotta saat sen sopimaan 2 wd:n boksiin.
7. Metsästä 4 wd absin pumpun korkki (ei saa Fordilta)
8. Havaitse, että ovien johtosarjan ja auton johtosarjassa on liitineroja.
9. Osta nelivetoisen oven johtosarjatkin.
10. Osta nelivetoisen keskuslukot liitinerojen takia.
11. Tee mielenkiintoinen havainto, että takavedon ja nelivedon takaovissa on eroja. Keskuslukon moottori ei mahdu heittämällä takavetoisen oven sisälle.
12. Muokkaa keskuslukkoa miehekkäästi rälläkällä sen verran, että sopii.
13. Mieti pääsi puhki, että mihin kohtaan ovea lasinnostimet kiinnitetään.

Asennus on valmis, vai onko...

14. Jos haluat todella siistiä jälkeä, niin tietysti pitää hommata myös nelivetoisen keskikonsoli, jossa on katkaisijat takamatkustajille.
15. Eipäs keskikonsolin vaihtokaan, niin helposti käy. 2 wd ja 4 wd konsolissa on erilaiset kiinnikkeet.
16. Käy rosvoamassa kaverin purkuautosta sopivat kiinnikkeet.


Nyt asennus on valmis. Helppoa ja vaivatonta, eikö?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Kesäkuu 14. 21:02:12 2006

kuulostaa ihan tavalliselta autoharrastamiselta.

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ke Kesäkuu 14. 21:03:22 2006

tämä kuulostaa siltä että olet hajonnut asennusta tehdessäsi kun vieläkin kuulee kun sirpaleet kilahtelee lattiaan
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ke Kesäkuu 14. 21:04:54 2006

caddy kirjoitti:tämä kuulostaa siltä että olet hajonnut asennusta tehdessäsi kun vieläkin kuulee kun sirpaleet kilahtelee lattiaan
Hajosin. Takalasit työllisti minut moneksi kuukaudeksi.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Kesäkuu 14. 23:42:49 2006

Mankka kirjoitti:
caddy kirjoitti:tämä kuulostaa siltä että olet hajonnut asennusta tehdessäsi kun vieläkin kuulee kun sirpaleet kilahtelee lattiaan
Hajosin. Takalasit työllisti minut moneksi kuukaudeksi.
Pahalle kuullostaa, ei ole tyypillistä Mankkaa ollenkaan... Älä vielä antaudu, ehkä naureskellaan tällekin jutulle jo parin vuoden kuluttua? :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Kesäkuu 15. 0:05:07 2006

no kerro nyt, onko kivaa kun aukeaa takalasitkin napista? vai aukeaako ne..? :P

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Kesäkuu 15. 0:10:35 2006

samiharju kirjoitti:no kerro nyt, onko kivaa kun aukeaa takalasitkin napista? vai aukeaako ne..? :P
Kyllä aukeavat :!: Ja voin sanoa, että on se aika mahtavaa, kun vanhassa cossussa aukeaa kaikki neljä lasia ja kattoluukku sähköllä 8)

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Kesäkuu 15. 0:17:15 2006

jjs kirjoitti:Pahalle kuullostaa, ei ole tyypillistä Mankkaa ollenkaan... Älä vielä antaudu, ehkä naureskellaan tällekin jutulle jo parin vuoden kuluttua? :wink:
En ole antautumassa. Autohan on jo lähes valmis. Enää tarvitsee jännittää, että lähteekö se käyntiin Haltechin asennuksen jälkeen ja kestääkö moottori dynovingutuksen. Jos kaikki menee hyvin, niin heinäkuussa jo cruisaillaan ja availlaan ja suljetaan ikkunoita sähköllä.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Kesäkuu 15. 0:18:58 2006

Mitä tästä opimme? Osta suoraan suosiolla auto, jossa on jo takalasit sähköllä jos sellaiset pitää olla. Joissakin malleissa sellaiset ovat onneksi jo tehtaalta lähtiessä...

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Kesäkuu 15. 0:27:42 2006

Sine kirjoitti:Mitä tästä opimme? Osta suoraan suosiolla auto, jossa on jo takalasit sähköllä jos sellaiset pitää olla. Joissakin malleissa sellaiset ovat onneksi jo tehtaalta lähtiessä...
Niinhän se olisi viisainta, mutta kuinka monessa Cossussa on sähkölasit takana ja sähkötoiminen kattoluukku. Varsinkaan takavetoisissa.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » To Kesäkuu 15. 9:01:47 2006

alkoi kiinnostaa toi kattoluukku, mites sen sai sähköllä lentämään ?


p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Kesäkuu 15. 9:13:14 2006

niin kyllä sierrassa pitää taka ikkunat ja kattoluukku toimia sähköllä.
ei niitä ruveta ruuvvaammaan auki
Eiks se ookkaan ghia sierran vakio varustus?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Kesäkuu 15. 9:22:08 2006

sierra friikki kirjoitti:niin kyllä sierrassa pitää taka ikkunat ja kattoluukku toimia sähköllä.
ei niitä ruveta ruuvvaammaan auki
Eiks se ookkaan ghia sierran vakio varustus?
Ghiassa ei ole vakiona sähkölaseja takana, optiona lisävarusteena.

-88 - 89 Sierrassa on erilaiset ovilukkosysteemit kuin -90 -92 mallisissa, myös johtosarjoissa eroja :lol:

Tuo lienee olikin jo tiedossa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Kesäkuu 15. 9:36:51 2006

ukormi kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:niin kyllä sierrassa pitää taka ikkunat ja kattoluukku toimia sähköllä.
ei niitä ruveta ruuvvaammaan auki
Eiks se ookkaan ghia sierran vakio varustus?
Ghiassa ei ole vakiona sähkölaseja takana, optiona lisävarusteena.

-88 - 89 Sierrassa on erilaiset ovilukkosysteemit kuin -90 -92 mallisissa, myös johtosarjoissa eroja :lol:

Tuo lienee olikin jo tiedossa.
no vaikka ei ole vakio varustuksena niin silti ne pitää olla :D :D

mulla ne on vaikka sierra ei ole xr st gt eikä edes cosworth :D (petskulle kuitti)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Kesäkuu 15. 10:04:12 2006

Itse olen takasähkölaseja etsiskellyt jo monta vuotta. Eipä ole löytynyt mistään :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Kesäkuu 15. 11:11:40 2006

ukormi kirjoitti:Itse olen takasähkölaseja etsiskellyt jo monta vuotta. Eipä ole löytynyt mistään :D
mää maksoin pelkistä taka moottoriesta ja johdoista 300 euroa plus rahti englannista.
piheyttäni menetin kolme sarjaa ennenkuin tajusin sen sarjan arvon.
ja tolla sitten se jäi itelle.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Kesäkuu 15. 16:13:00 2006

Sine kirjoitti:Mitä tästä opimme? Osta suoraan suosiolla auto, jossa on jo takalasit sähköllä jos sellaiset pitää olla. Joissakin malleissa sellaiset ovat onneksi jo tehtaalta lähtiessä...
Mikäs tuossa johdotuksessa pelottaa niin, ettei voi haaroittaa sitä alkuperäistä johtosarjaa? Ei se lasinnostinten kytkentä niin monimutkainen ole ja sopivia liittimiä saa vaikka mistä... Vai eikö se ole sitten enää alkuperäisen mallinen johdotus..? Hui kamalaa :lol:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Kesäkuu 15. 22:02:46 2006

En ole takalasien johtoja nähnyt mutta eipä niissä kovin kummoisesti piuhoja taida olla. Keskikonsolikytkin ohjaa ja syöttää niitä suoraan, joten taitaa niihin mennä kaksi johtoa per moottori..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Kesäkuu 15. 22:21:00 2006

ukormi kirjoitti:En ole takalasien johtoja nähnyt mutta eipä niissä kovin kummoisesti piuhoja taida olla. Keskikonsolikytkin ohjaa ja syöttää niitä suoraan, joten taitaa niihin mennä kaksi johtoa per moottori..
Itse moottoreille menee kaksi johtoa niinkuin etulasinnostimillekin.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Kesäkuu 15. 22:42:13 2006

Mankka kirjoitti:
ukormi kirjoitti:En ole takalasien johtoja nähnyt mutta eipä niissä kovin kummoisesti piuhoja taida olla. Keskikonsolikytkin ohjaa ja syöttää niitä suoraan, joten taitaa niihin mennä kaksi johtoa per moottori..
Itse moottoreille menee kaksi johtoa niinkuin etulasinnostimillekin.
Jep. Siis jos löytää sopivasta mallista moottorit, vetää vain piuhat kytkimeltä takaovien sisälle. Sitten johdot kiinni moottorien johtoihin ( juotos ja kutistemuovi päälle) ja sopivat apikoliittimet kytkimelle. Muistaakseni etulasikytkimessä on paikat valmiina takalasin keinukytkimillekin joten toisesta etulasikytkimestä saa kytkinliuskat ja keinut, tarttee vaan kaivertaa etulevyyn reiät keinuja varten.
Ovipahveihin vain jää sitten ikävät reiät.

Jospa vain jostakin saisi nuo moottorit :?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Kesäkuu 15. 22:57:38 2006

ukormi kirjoitti:[Jep. Siis jos löytää sopivasta mallista moottorit

Tutkin asiaa viime syksynä enkä löytänyt sopivia moottoreita mistään muusta mallista.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Kesäkuu 15. 23:13:13 2006

Tarkoitin että oikeasta Sierran mallista :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Re: Näin asennat Sierraasi sähköiset takalasit

Viesti Kirjoittaja hilteri » Pe Kesäkuu 16. 0:35:10 2006

Mankka kirjoitti:1. Metsästä itsellesi harvinaiset sähköiset takalasit
2. Ole fiksu ja vaihda samalla johtosarja, niin ei tarvitse vedellä piuhoja takalasinostimille ja kytkimille.
3. Jos ajelet takavetomallilla, niin huomaa että absin johtosarjassa ja auton johtosarjassa on eri liittimet.
4. Hommaa 2 wd absin johtosarja ja vaihda se autoosi.
5. Havaitse, että takavetoisen absin pumpussa on eri liittimet kuin 4 wd absin johtosarjassa
6. Muokaa Absin johtosarjan "kapulaa", jotta saat sen sopimaan 2 wd:n boksiin.
7. Metsästä 4 wd absin pumpun korkki (ei saa Fordilta)
8. Havaitse, että ovien johtosarjan ja auton johtosarjassa on liitineroja.
9. Osta nelivetoisen oven johtosarjatkin.
10. Osta nelivetoisen keskuslukot liitinerojen takia.
11. Tee mielenkiintoinen havainto, että takavedon ja nelivedon takaovissa on eroja. Keskuslukon moottori ei mahdu heittämällä takavetoisen oven sisälle.
12. Muokkaa keskuslukkoa miehekkäästi rälläkällä sen verran, että sopii.
13. Mieti pääsi puhki, että mihin kohtaan ovea lasinnostimet kiinnitetään.

Asennus on valmis, vai onko...

14. Jos haluat todella siistiä jälkeä, niin tietysti pitää hommata myös nelivetoisen keskikonsoli, jossa on katkaisijat takamatkustajille.
15. Eipäs keskikonsolin vaihtokaan, niin helposti käy. 2 wd ja 4 wd konsolissa on erilaiset kiinnikkeet.
16. Käy rosvoamassa kaverin purkuautosta sopivat kiinnikkeet.


Nyt asennus on valmis. Helppoa ja vaivatonta, eikö?

hmm.. tuntuu olevan aika iso savotta saada aukeen ne sierran takalasit sähköllä, siihen about puoleen väliin mihin ne laskeutuu maksimissaan.. :roll:

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Pe Kesäkuu 16. 9:40:29 2006

Kauhea savotta, onneksi tohon farmariin ovat jo tehtaalla ne laittaneet. Kattoluukku on tosin veivattava..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Kesäkuu 16. 9:54:25 2006

Jari H kirjoitti:Kauhea savotta, onneksi tohon farmariin ovat jo tehtaalla ne laittaneet. Kattoluukku on tosin veivattava..
Jos löytää oikeat moottorit ja ylimääräisen katkaisimen niin sen jälkeen on helppo homma ( alle tunnin asennustehtailut, etulaseissa vähän pitempään kun pitää vetää virtapiuhatkin ja asentaa rele ). Mutta mikäli täydellisyyttä tavoittelee niin :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Kesäkuu 16. 13:16:15 2006

Multa voi ostaa pois -92 Ghian jossa on kaikki sähköhimmelit, mutta tulee kyllä aika paljon sähkölaseille ja -luukulle hintaa :wink:

Ei kannata kysyä puranko ja myynkö vain em. osat.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin