Paineista ja lastusta cosa sierra vm-88 Säätö Ongelma!

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Paineista ja lastusta cosa sierra vm-88 Säätö Ongelma!

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Pe Toukokuu 12. 19:42:04 2006

Tuossa laitoin vihreet ja kävi ihan pirun rikkaalla eikä saatu säätöihin edes testerissä??

Eli onkohan tuo mun lastu ihan Susi? pitäis olla Stage 2
Tälläset tunnukset lastussa C320N L6 311 2Bar
eli onko edes sopiva vihreille? "HERMOT" :oops:


Sit onko tuo kello hieman väsy kun isommilla vaihteilla kuormituksessa eri paineet 3->

Laitettiin kello vakio kireyteen ja Rajapaine venttiilillä koitettiin paineita nostaa, mut ku ei nouse niin ei nouse.. :roll:
Viimeksi muokannut jarkkoma, Ti Toukokuu 16. 22:48:20 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Toukokuu 12. 19:56:52 2006

Vaikuttaisi olevan väärä lastu? Vai mitä tuo 2 bar tarkoittaisi muuta kuin mappia?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Toukokuu 12. 20:03:14 2006

Ja jos arvaillaan lisää, niin 311 vois olla suuttimien koko...? (MUTUA)
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Toukokuu 12. 20:06:42 2006

Vesku kirjoitti:Ja jos arvaillaan lisää, niin 311 vois olla suuttimien koko...? (MUTUA)
Eli vakioille
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Toukokuu 12. 20:13:43 2006

Juu kyllä sai raakasti kakkua liikaa , 3bar MAP pitäisi olla mutta toimi hyvin ?
ex Jäsen #10

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Pe Toukokuu 12. 21:10:35 2006

sitä numeroa epäilinkin 311<-vakio suuttimet

ja 2bar tarkottanee tarvittavaa mappia..

mut mites pitkälle vakio lastu antaa ahtoja nostaa? nyt 1.4bar ja toimii..


no paikalla OLI siis Joku Lastu 3bar mappi ja vihreet varmaan hieman ui bensassa :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Toukokuu 12. 22:47:31 2006

vakio lastu katkaisee kyllä ennen tuota 1,4:ää(0,9 muistaakseen)
Tuo sun lastu voi olla stg1 joka on tehty vakio palikoille mutta karttoja muutettu/paine raja poistettu.
Edellisessä projektissa oli stg 1 lastu ja siinä ei ollut minkäänlaista max paine rajoitusta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Toukokuu 13. 9:38:19 2006

jarkkoma kirjoitti:sitä numeroa epäilinkin 311<-vakio suuttimet

ja 2bar tarkottanee tarvittavaa mappia..

mut mites pitkälle vakio lastu antaa ahtoja nostaa? nyt 1.4bar ja toimii..


no paikalla OLI siis Joku Lastu 3bar mappi ja vihreet varmaan hieman ui bensassa :wink:
Siis periaatteessa se vakiolastu ei tiedä mitään yli 1barin paineista jos oletetaan että käytettään 2barin mappia. Koska se vakio mappi näyttää 5V:a koko aika 1barin jälkeen. Nyt kun sulla on siellä 3barin mappi, niin esim 2barin ahdoilla ecu luulee että on vain 1bar ahtoja (jos siis oletetaan että lastu tosiaan on tehty 2barin mapille).

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Toukokuu 13. 10:53:09 2006

vai ettei vaan olis sama lastu ku mulla 311hp/kelt./2bar map.. :roll:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Toukokuu 13. 14:01:39 2006

jarkkoma kirjoitti:sitä numeroa epäilinkin 311<-vakio suuttimet

ja 2bar tarkottanee tarvittavaa mappia..

mut mites pitkälle vakio lastu antaa ahtoja nostaa? nyt 1.4bar ja toimii..


no paikalla OLI siis Joku Lastu 3bar mappi ja vihreet varmaan hieman ui bensassa :wink:
Mulla oli 2 baaria parhaimmillaan vakio suuttimilla.
Tuskin se sun lastu alkuperäinen on.
Joku virilastu jossa ei ole ahtopaine katkaisua.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

kustilla kiirus...

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » La Toukokuu 13. 14:38:28 2006

No eipä siitä sen enempää.. 8)

Nyt laitin yhelle jepelle et saapi laittaa mulle toisen lastun tulemaan.
"pole kusti pole" :lol: :lol:

Eli tämmönen kokoonpano seuraavaksi kiinni.
Stage 2 vihreille ja 3.bar map


Mitä mieltä olette tuollaisesta kokoonpanosta? :?:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Toukokuu 13. 15:00:39 2006

Ihan ok. Onko sulla vakio ahdin?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » La Toukokuu 13. 15:54:16 2006

Jasu kirjoitti:Ihan ok. Onko sulla vakio ahdin?
On vakio "rempattu" ahdin, luultavasti vaihdan Gt sarjalaiseen..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Hiuksia enää harvassa päässä...

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Toukokuu 16. 23:00:37 2006

Samaan littyen pitkäli mut säädöissä "en viitsi uutta topickia laittaa"

Eli nyt on se uusi lastu Stg2 mountune ja sille vaaditut lisukkeet 3Bar map ja vihreet suuttimet..

Ongelma tässä nyt on toi säätö. tyhjäkäynti vaeltaa hieman, rauhoittuu kun kaasulla tasailee hetken käy aavistuksen rikkaalla..

Tuo nyt ei suurin ongelma ole vaan ykkösellä ja kakkosella vedättäessä
vetää puhtaasti "Seos mittarin mukaan oikealla seoksella 0.86"

Mutta kolmosella menee hetken hyvin ja pätkäsee ja seokset hyppii miten sattuu ..? en tiedä loppuuko pätkiminen tai muuttuuko seos kun ei uskaltanut pitää kaasua enää pohjassa ! Eli WTF??

Bensan paineita laskettu, Ilman alipainetta 3.6Bar "kävi tosi rikkaalla 3.8bar" Ahto paineet 1.4Bar

Mites Paljonkon saa olla maksimissaan ennakkoa kun on Nostettu paineita Ettei rupea Nakuttamaan. "ei halua täys tuhoa" :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Toukokuu 16. 23:34:56 2006

16 astetta tyhjäkäynnillä on vakiona ennakko. Kierroksilla en tiedä. Lastu varmaan määrää ennakkoja siinä vaiheessa ja mountunen lastussa pitäis olla ihan suht turvalliset ennakot suositeltuihin ahto/bensanpaineisiin.

Tuli vaan mieleen ,onko kampiakselin tunnistin,tulpan kärkiväli ja virranjakajan asento/anturi kohdillaan ja kunnossa. Pakonokka hampaan pielessä esim.

Noista hommeleista on monella löytynyt syy erinäisiin ongelmiin.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Toukokuu 16. 23:51:23 2006

KtK kirjoitti:16 astetta tyhjäkäynnillä on vakiona ennakko. Kierroksilla en tiedä. Lastu varmaan määrää ennakkoja siinä vaiheessa ja mountunen lastussa pitäis olla ihan suht turvalliset ennakot suositeltuihin ahto/bensanpaineisiin.

Tuli vaan mieleen ,onko kampiakselin tunnistin,tulpan kärkiväli ja virranjakajan asento/anturi kohdillaan ja kunnossa. Pakonokka hampaan pielessä esim.

Noista hommeleista on monella löytynyt syy erinäisiin ongelmiin.
tulpat suht uudet Denso PK20PR-P11 kärki väli 0.7
jako katottu aijemmin monesti ja kohdillaan
Mites tuo kampiakselin tunnistimen väli sehän ei ole säädettävissä?
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Toukokuu 17. 0:16:36 2006

Tulppien kärkiväliä ehkä vois pienentää 0.5-0.6mm ,kun sulla on ahtojakin suht reilusti. Haulla löytyy siitä juttua lisää.

Kampiakselin tunnistimessa on säätömahis (olikos se itse anturissa vai siinä alumiinijalassa) ja kärkiväli 0.6-1.0mm Jos nyt tuolta workshop manuaalista oikeen muistan.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Toukokuu 17. 7:24:37 2006

Mountunen stg2 on hyvä yleislastu niin kauan kun mennään vakio kepeillä. Ennakko siinä on melko miedosti, omaani viilasin joskus noin 5 astetta lisää ennakkoa eikä nakuttanut vielä, paineita 1,6bar.

Toi seoksen heiluminen vähä pitemmässä vedossa vaikuttaa oudolta, onko sulla kabiinissa bpainemittaria ettei vaan olis pumppu / suodatin tiensä päässä ja paineet notkahtaa ? Tai sitten hyvin yleinen orkkisjohdotuksen ongelma, että liian vähän jännitettä pumpulla.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Toukokuu 17. 8:00:10 2006

Kokeile laittaa siihen kampikulman tunnistimeen "kärkiväliksi" 1mm. Ainakin sen verran siinä pitäs olla vara säätää ihan ilman kiinnitysreikien viilausta.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Toukokuu 17. 15:47:54 2006

Bensan paine mittari on konehuoneessa en ole siis ajon aikana katsonut muuttuuko.. Mutta paikallaan käydessä ja kierrättäessä nousee haluttuun määrään..

Mites kun oli toi toinen lastu "kait Stg1" siniset suuttimet 3.bar map ja ahto paineta 1.3-1.4bar ja veti moitteettomasti tappiin? silloin ei ollut yllä olevia ongelmia..



Tarkistan seuraavaksi

kampuran asentotunnistimen väli,
Tulppien kärki väli,
Pensa pumpulle menevän virran määrän.

No jos ei rupea pelaamaan koitetaan vanhaa lastua ja sinisiä jos toimii niin sit pitänee jo miettiä uudemman kerran...
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Ke Toukokuu 17. 16:18:13 2006

Eiks toi bensan paine säädetä 3,8bar siten että säätäessä poistat paineen säätimestä alipaine/ylipaine letkun.
Letku takasin kytkettynä paineen tulisi olla n.3,2bar tyhjäkäynnillä.
Mountune stage2 ohje
Kannattaa kokeilla eri tulpilla itellä ainakin motorcraft platina agpr902p
kärkiväli 0,6mm

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Toukokuu 17. 17:21:43 2006

t5 kirjoitti:Eiks toi bensan paine säädetä 3,8bar siten että säätäessä poistat paineen säätimestä alipaine/ylipaine letkun.
Letku takasin kytkettynä paineen tulisi olla n.3,2bar tyhjäkäynnillä.
Mountune stage2 ohje
Kannattaa kokeilla eri tulpilla itellä ainakin motorcraft platina agpr902p
kärkiväli 0,6mm
Juu niin se on "ilman alipainetta 3.8bar" mut kävi ihan pirun rikkaalla ylemmillä kierroksilla..

laskin sen verran et rupes toimimaan ylempänä.. ja CO ruuvista alle 3000rpm säädöt..

Ei tulpissa pitäis olla mitään kun toimi vanhalla lastulla jopa 1.5Bar paineilla.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Eipä näy valoa tunnelin päässä PRKL..

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Toukokuu 17. 19:28:45 2006

joopa joo Kun sitä ei saa niin ei saa säätöihin..

Laiton takaisin sen ihme Lastun mikä oli alunperin, siniset ja 3bar map
ja toimii ihan hyvin noilla ahto paineet 1.4bar.
Säätöä 5min ja,
Seos mittarin kukaan seos ok alhaalla ja hitusen rikkaalla ylemmillä.

Olisko mahdollista et tuo lastu olis kärähtänyt tai jotain?
Kun mulla oli boxi pöydällä ja ihmettelin et kummin päin se tulisi laittaa,
käytin pinnejä huulilla molemmin päin "siis en painanut pohjaan"
Soitto -> myyjälle ja neuvoi asennuksen..

Eli onko noissa Boxeissa Virta varausta kun on irti?
aattelin vaan et jos ja kärtsännyt niin se olisi mahdollisuus tuohon ongelmaan :?: :!:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Toukokuu 17. 22:00:08 2006

jarkkoma kirjoitti:Ei tulpissa pitäis olla mitään kun toimi vanhalla lastulla jopa 1.5Bar paineilla.
Kun vaan tuppaa olemaan noita ongelmia lähes kaikilla.
jarkkoma kirjoitti:Eli onko noissa Boxeissa Virta varausta kun on irti?
aattelin vaan et jos ja kärtsännyt niin se olisi mahdollisuus tuohon ongelmaan.
Ei pitäisi hajota jos ei ole boxi kiinni.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Toukokuu 17. 22:03:52 2006

t5 kirjoitti:Eiks toi bensan paine säädetä 3,8bar siten että säätäessä poistat paineen säätimestä alipaine/ylipaine letkun.
Letku takasin kytkettynä paineen tulisi olla n.3,2bar tyhjäkäynnillä.
Mountune stage2 ohje
Kannattaa kokeilla eri tulpilla itellä ainakin motorcraft platina agpr902p
kärkiväli 0,6mm
Mulla on ainakin Mountunen ohjeessa 3.9bar alipaineletku kytkettynä.
Eli tässä näin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Toukokuu 17. 22:55:30 2006

Hmm..? siipicossu pisti kyl pahan, eli paineen pitäisi olla 4.5Bar vedossa koska omassani on alipainetta 0.6bar? 3.9+0.6= 4.5bar :o

No joka tapauksessa, oltiin myyjän kanssa puhelimessa ja hän lupasi laittaa toisen tuleen lastun tulemaan et voin koittaa toimisiko sillä. :P

No tätähän tämä aina välillä vähän on.. :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » To Toukokuu 18. 9:46:01 2006

Ei ole boksissa virtaa kun liitin irti, vaan asentajassa on sähköä.

Eli ongelma on ESD, jolla polttaa ton rommin ja boksin helpolla. Istut plyyshipenkillä keinokuidut päällä, nouset ulos autosta ja nappaat sen chipin/boksin kouraas auton katolta ja zap, se on siinä...

p.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Toukokuu 18. 10:14:23 2006

jarkkoma kirjoitti:Hmm..? siipicossu pisti kyl pahan, eli paineen pitäisi olla 4.5Bar vedossa koska omassani on alipainetta 0.6bar? 3.9+0.6= 4.5bar :o
Niin eli ilman alipaineletkua ~4.5baria ja vedossa ~4.5bar+ahtopaine. Esim 1.5barin ahdoilla b-paine on sitten 6baria.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Toukokuu 18. 15:46:46 2006

pau kirjoitti:Ei ole boksissa virtaa kun liitin irti, vaan asentajassa on sähköä.

Eli ongelma on ESD, jolla polttaa ton rommin ja boksin helpolla. Istut plyyshipenkillä keinokuidut päällä, nouset ulos autosta ja nappaat sen chipin/boksin kouraas auton katolta ja zap, se on siinä...

p.
Juu näin epäilinkin et ei olis..

Boxi tuli autosta mukana sisälle ja sisällä paketti auki jossa lastu majaili..
No näkee sit kun uusi tulee..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Pe Toukokuu 19. 18:58:27 2006

jees BoX nyt toimii aika mukavasti :P
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Vastaa Viestiin