2wd cossun lämmöt

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tml
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 18:46:51 2003
Paikkakunta: Ylöjärvi

2wd cossun lämmöt

Viesti Kirjoittaja tml » Pe Huhtikuu 28. 21:03:16 2006

Moi, millä alueella pyörii moottorinlämmöt tavallisessa ajossa mittarin mukaan. Mittarissa on NORM kirjaimet jossa neula liikkuu. Mulla lämmöt O:n yläreunassa suurinpiirtein.

Entä missä kohtaa kuuluisi flektin lähteä pyörimään, mulla napasahtaa usein juuri O :n yläreunassa päälle vaikka punaselle on vielä matkaa ainakin N kirjaimen verran.

-Tuomo

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Pe Huhtikuu 28. 21:23:27 2006

http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... l%E4mm%F6t, en tiiä toimiiko linkki, mutta haulla löytyy juttua lämmöistä :?
Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S

Esa84
Viestit: 79
Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esa84 » Pe Huhtikuu 28. 22:41:30 2006

Mulla pysyy tasaisesti vähän puolen välin alapuolella lämpömittari. Flektikin pyörähtää käyntiin ennen puolta väliä.. Pitänee uusia lämpötila-anturi, ei lienee normaalia et noin vähän mittari näyttää.?
Hyvä se on!

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Pe Huhtikuu 28. 22:46:34 2006

Esa84 kirjoitti:Mulla pysyy tasaisesti vähän puolen välin alapuolella lämpömittari. Flektikin pyörähtää käyntiin ennen puolta väliä.. Pitänee uusia lämpötila-anturi, ei lienee normaalia et noin vähän mittari näyttää.?
Muistaakseni broidinki nelikossa lähtee flektit käyntiin ennen kun mittari on ylittäny puolivälin, korjatkoon jos olen väärässä!
Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S

tml
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 18:46:51 2003
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja tml » Pe Huhtikuu 28. 22:48:24 2006

Joo tuossa topicissa oli juttua 2wd ja 4wd autoista. Mun mielestä 4 wd ssä on alempana aukeava termari 82 c? 2 wd 88c. Flektin termarikin on sillon varmaan eri. Ja koneen lämpötilakin, en tiedä sitten paljonko toi mittarissa näkyy.

Mulla saattaa olla omassa autossa väärä termostaattianturi flektille, hain motonetistä enkä tarkistanu väriä. Vanha oli punanen ja uusi minkä sain oli harmaa. Tarkemmin kattelin motonetin sivuja niin pitäs aina tarkistaa väri.

Niin ja ongelmana ei ole että lämmöt nousisi punaselle vaan flektit jauhaa tosi usein vaikka lämmöt on tolla alueella O:n yläreunassa

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Huhtikuu 29. 12:01:26 2006

2wd harmaa anturi 85c/75c punanen anturi 86c/77c pyöreät liittimet.
4wd musta 92c/87c latta liittimet. 4wd kuskit korjatkaa jos tämä väärä.
Mulla ainakin toi harmaa eikäoo ongelmia lämpöjen kanssa.Mittarissa siinä puolenvälin tuntumassa flektit hörrää.

tml
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 18:46:51 2003
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja tml » To Toukokuu 4. 20:11:00 2006

Testasin vanhan anturin joka oli alunperin kiinni, vetää kärjen kiinni 94c, päästää 78 c

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Toukokuu 4. 20:44:39 2006

No sattui tuossa siivessä olemaan vähän aikaa lisälämpömittari oman rinnalla! Oma mittari näyttää puoltaväliä ja lisämittari n.100 astetta. Kyllä kai siinä lämmössä flektien kuuluukin pyöriä? Ei se alkuperäinen ole kuin suuntaa antava näköjään.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vastaa Viestiin