cossy amalventtiili
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
cossy amalventtiili
Minkähän takia amalventtiilistä pitäisi poistaa jousi ja ilmeisesti jousen tukiputki.Samalla kun vaihetaan nylonjetit pienempään.Mountune lastun ohjeessa oli näin.Onko kellään hajua miten toi oikeesti toimii.
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Ne nylonjetit saa pois sieltä avaamatta sitä koteloa. Jollain pienellä ruuvilla vaikka kiertää siihen nylonjetin reikään ja sitten repii vanhan pois. Ei tahdo oikeen enää muistaa kun on muutamia vuosia kun tuon operaation tein..
EDIT: Siis ei tarvii mitään poistella sieltä. Tarvii vaan vaihtaa ne nylonjetit.
EDIT: Siis ei tarvii mitään poistella sieltä. Tarvii vaan vaihtaa ne nylonjetit.
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kyllä ainakin jonkin ohjeen mukaan pitää poistaa osia sisältä.Hena kirjoitti:EDIT: Siis ei tarvii mitään poistella sieltä. Tarvii vaan vaihtaa ne nylonjetit.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Jaa. Voihan se olla. Ite en ainakaan mitään sellasta tehnyt kun joskus ton operaation suoritin..siipicossu kirjoitti:Kyllä ainakin jonkin ohjeen mukaan pitää poistaa osia sisältä.Hena kirjoitti:EDIT: Siis ei tarvii mitään poistella sieltä. Tarvii vaan vaihtaa ne nylonjetit.
Henkilökohtaisesti ottaisin sen amal-venttiilin sieltä kokonaan pois ja kävisin hakemassa rajapaineventtiilin ja laittaisin sen sinne tilalle. Rajapaineventtiilistä löytyy haulla aika paljon tietoa jos sellanen kiinnostaa..
Toyota Supra TT
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
rajapainevenaa suosittelen minäkin. Ennen sitä sääsin paineet kellosta sopiviksi ja jos ei säätövara riitä ,niin prikkoja kellon alle.
En tiedä oliko mulla se amal venttiili jotenkin paskana tai jotain ,mutta sain laitettua pelkällä kellon räpläyksellä sopivat paineet (1.2bar esim) ja amaliin en koskenut,kun ei mitään tarvetta ollu. Nämä paineet myös pysyi vedossa maantiellä ,ei vain piikki. Dyno olikin sitten toinen juttu?
Wolf racingin ja yhden toisen KHR lastun kanssa ainakin näin. Vakiosta en mene sanomaan mitään.
En tiedä oliko mulla se amal venttiili jotenkin paskana tai jotain ,mutta sain laitettua pelkällä kellon räpläyksellä sopivat paineet (1.2bar esim) ja amaliin en koskenut,kun ei mitään tarvetta ollu. Nämä paineet myös pysyi vedossa maantiellä ,ei vain piikki. Dyno olikin sitten toinen juttu?
Wolf racingin ja yhden toisen KHR lastun kanssa ainakin näin. Vakiosta en mene sanomaan mitään.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: To Toukokuu 6. 16:35:45 2004
Amalin liitännät
W = wastegate
R = relief (ilmanputsarille)
C = compressor
Jos amalin haluaa jättää paikalleen niin kannattaa noudattaa lastun valmistajan ohjeita. Amalhan on "sähköinen bleedi" jolla ECU kontrolloi
ahtoja. Kun siihen on virta kytkettynä, niin se vuotaa osan ahtopaineesta ilmanputsarille. Sulkemalla amalin ECU voi pudottaa ahtoja esim. imuilman lämpötilan tai ahtorajoituksen mukaan.
W = wastegate
R = relief (ilmanputsarille)
C = compressor
Jos amalin haluaa jättää paikalleen niin kannattaa noudattaa lastun valmistajan ohjeita. Amalhan on "sähköinen bleedi" jolla ECU kontrolloi
ahtoja. Kun siihen on virta kytkettynä, niin se vuotaa osan ahtopaineesta ilmanputsarille. Sulkemalla amalin ECU voi pudottaa ahtoja esim. imuilman lämpötilan tai ahtorajoituksen mukaan.