2 wd cossun paisaria
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1263
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
- Paikkakunta: Kuusankoski
2 wd cossun paisaria
Sattuiko kukaan törmäämään netissä seikkaillessaan ja näit siellä uuden 2 wd cossun paisarin.
Nimittäin tämmöinen olisi hakusessa ja ei tahdo löytyä enään mistään.
Ei edes bsdg:ltä Ylöjärveltä.
Täällä ainakin viesti luetaan, mutta saattaa kyllä hieman sivuta palstan aihetta.
Hyvä vinkki olisi nyt tarpeen sillä nyt olisi kaksi paisarin tarvitsiaa jo.
Nimittäin tämmöinen olisi hakusessa ja ei tahdo löytyä enään mistään.
Ei edes bsdg:ltä Ylöjärveltä.
Täällä ainakin viesti luetaan, mutta saattaa kyllä hieman sivuta palstan aihetta.
Hyvä vinkki olisi nyt tarpeen sillä nyt olisi kaksi paisarin tarvitsiaa jo.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kromattuja kyllä löytyy , mutta ilmeisesti haet alkuperäistä muovista?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ko. paisari on korvautunut nelikon paisarilla jo kauan aikaa sitten. Noita nelikon paisareita pitäisi vielä saada ja sen saa toimimaan takapotkun paisarin tilalla melko helposti.
Eronahan noissa on turbolta tulevan letkun paksuus paisarin puolella ja sen sijoitus nestepinnan alapuolella.
Nelikon paisari maksanee edelleen about 40 euroa voortilla.
Eronahan noissa on turbolta tulevan letkun paksuus paisarin puolella ja sen sijoitus nestepinnan alapuolella.
Nelikon paisari maksanee edelleen about 40 euroa voortilla.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tosiaan ckollin kanssa samoilla linjoilla.joopa joo kirjoitti:Jep paisari oli noin 40e ja letkun muutos sarja 60e (tietysti jos ei itse tee)
TÄSSÄ n.600 kiloisessa kuvassa näkyy tuo muutos minkä itse aikoinaan tein.
Vaatii putkenpätkän, letkunpätkän ja parit letkukiristimet. Kustannus tosiaan luokkaa muutama euro. Voorti tarjoaa tuota 60 euron "muutossarjaa" joka sisältää uuden letkun turbolta paisarille

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Oliko sulla turbolta tulevan letkun sisällä se putken pätkä ja isompi paisarista tuleva letkunpätkä siihen turboletkun ja sen sisällä olevan putkenpätkän päälle kiristettynä. Hiukan sekavaa,mutta tiiät kai mitä meinaanukormi kirjoitti:Tosiaan ckollin kanssa samoilla linjoilla.joopa joo kirjoitti:Jep paisari oli noin 40e ja letkun muutos sarja 60e (tietysti jos ei itse tee)
TÄSSÄ n.600 kiloisessa kuvassa näkyy tuo muutos minkä itse aikoinaan tein.
Vaatii putkenpätkän, letkunpätkän ja parit letkukiristimet. Kustannus tosiaan luokkaa muutama euro. Voorti tarjoaa tuota 60 euron "muutossarjaa" joka sisältää uuden letkun turbolta paisarille

Mulla ei ainakaan sillä tyylillä pitäneet noi liitokset ,aina tihkutti kuumana.
Hitsasin sitten töissä semmoset Supistusputkenpätkät siihen väliin ja niillä on pitänyt.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tuon teosta on aikaa seitsemisen vuotta joten hieman täytyy miettiä. Muistaakseni survoin putkenpätkän turbolta tulevaan letkuun sisään ja sen päälle tosiaan kiristin paksumman letkun ( tuota varmaan tarkoititkin ). Ei vuotanut pätkääkään sinä aikana kun auto minulla oli ( kolmisen vuotta tuon säiliön vaihdon jälkeen ). Tuon saa kiristettyä turbolta tulevaan letkuun kyllä niin kireälle kun tarvitsee, miten ihmeessä se voisi vuotaa? Eihän siellä ole edes kova paine.KtK kirjoitti: Oliko sulla turbolta tulevan letkun sisällä se putken pätkä ja isompi paisarista tuleva letkunpätkä siihen turboletkun ja sen sisällä olevan putkenpätkän päälle kiristettynä. Hiukan sekavaa,mutta tiiät kai mitä meinaan![]()
Mulla ei ainakaan sillä tyylillä pitäneet noi liitokset ,aina tihkutti kuumana.
Hitsasin sitten töissä semmoset Supistusputkenpätkät siihen väliin ja niillä on pitänyt.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Voi olla ,että mulla ei ollu vaan sopivat osat siinä. Luultavasti se turbolta tullut letku oli mulla ohuempaa tavaraa ja en saanu sinne sisälle ängettyä sopivaa putkenpätkää. Klemmarit oli ainakin tosi kireellä ja aina rupes lämpimänä tihkuttamaan.
Vanha Paisari oli peräisin jostain audista ja sen mukana tullut letku varmaan.
Vanha Paisari oli peräisin jostain audista ja sen mukana tullut letku varmaan.
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1263
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
- Paikkakunta: Kuusankoski
Hakusessa olisi tosiaan se alkuperäinen muovinen paisuntasäiliö. Nelikon paisari kävisi muuten, mutta siitä puuttuu se jäähdytin nesteen pinnan korkeudesta kertovan anturin paikka.
Takavetoisessa sedanissa ei ollut enään sitä anturia, mutta sille oli paikka paisarissa, niin kuin siivessäkin, missä on se anturi.
Se tekee paisarin hankinnan mielenkiintoisemmaksi ja vaikeammaksi.
Nelikon paisariin on siinä tapauksessa pakko turvautuva, kun vanhasta alkaa neste valua ulos, ellei takavetosen paisaria ole siihen mennessä löytynyt.
Takavetoisessa sedanissa ei ollut enään sitä anturia, mutta sille oli paikka paisarissa, niin kuin siivessäkin, missä on se anturi.
Se tekee paisarin hankinnan mielenkiintoisemmaksi ja vaikeammaksi.
Nelikon paisariin on siinä tapauksessa pakko turvautuva, kun vanhasta alkaa neste valua ulos, ellei takavetosen paisaria ole siihen mennessä löytynyt.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Hieman arvelinkin että taitaa hakusessa olla siiven paisari eikä 2wd:n paisariLehto kirjoitti:Hakusessa olisi tosiaan se alkuperäinen muovinen paisuntasäiliö. Nelikon paisari kävisi muuten, mutta siitä puuttuu se jäähdytin nesteen pinnan korkeudesta kertovan anturin paikka.
Takavetoisessa sedanissa ei ollut enään sitä anturia, mutta sille oli paikka paisarissa, niin kuin siivessäkin, missä on se anturi.
Se tekee paisarin hankinnan mielenkiintoisemmaksi ja vaikeammaksi.
Nelikon paisariin on siinä tapauksessa pakko turvautuva, kun vanhasta alkaa neste valua ulos, ellei takavetosen paisaria ole siihen mennessä löytynyt.

Niissä tosiaan on eroa. Tuskin siiven uutta paisaria enää mistään saa kun ei saa 2wd paisariakaan . Jos saa niin sitten ulkomailta.
Siipi= -86 to -87
2wd=-88 to -90
4wd= -90 to -92

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1263
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
- Paikkakunta: Kuusankoski
ajan kanssa saattaa ebay:stä löytyä. Pikaisella selailulla ei löytynyt. Ainakaan en huomannut ilmoituksissa muuta kuin alumiinisiä ja rosterisia paisareita.jesus48 kirjoitti:Ebay:stä saattais hyvällä tuurilla löytyä.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14