Ahtimen speksejä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Ahtimen speksejä

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Maaliskuu 17. 23:17:05 2006

Joo-o. Olen lueskellut ahtimista about kaikki threadit täällä ja muutaman kirjankin. Jep, olen hiffanut miten lasketaan A/R ja sitä rataa, mutta en ole vielä kelannut MIKÄ on hyvä niistä, eli mihin arvoihin pitäisi pyrkiä. Olen tohon nelikkoon katsellut kaikenlaisia vaihtoehtoahtimia, kun kohta kuitenkin pitää lisää leistungia saada. Kysymys, oliskos tää hyvä:


T4/T3 siis jonkinsortin hybridi

3" sisään ja 2" ulos kompura
.57 COMPRESSOR WHEEL TRIM
.50 A/R COMPRESSOR
.63 A/R TURBINE

tai toinen hybridi

0.58 5 Bolt Standard Hotside
0.63 A/R Cold
0.57 Cimpressor wheel trim
0.60 A/R Compressor
0.63 A/R Turbine
57 Trim
Turbine Wheel: Exducer 2.48" / Mayor :2.89"
Compressor Wheel : exducer :2.07" / Mayor 2.36"

tällasia kun on myynnissä tuolla edukkaasti,

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Maaliskuu 21. 1:09:52 2006

Kaikki yksiköt ei ole oikein merkitty, mutta näyttää RS500 kokoiselta ahtimelta TO4E imupuoli. Jos "tuolla edukkaasti" tarkoittaa Jenkkilää ja Ebay:tä niin voin kertoa ettei se sitten ole enää kovin edukas, kun teetättää korjauksia ja parannuksia 400 eurolla.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ti Maaliskuu 21. 8:35:56 2006

korjauksia ? Valaise mikä niissä on pielessä, ennenkuin ostaa pläjäytän.

Mitkä yksiköt merkitty väärin ?



p.


- kyselyikä -

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Ahtimen speksejä

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Maaliskuu 21. 14:54:37 2006

Näin ne mitat taitaa olla lähemäpänä totuutta vaikka voihan sitä vaikka millaisia hybridejä vääntää.

3" sisään ja 2" ulos kompura
57 COMPRESSOR WHEEL TRIM
.50 A/R COMPRESSOR
.63 A/R TURBINE

Compressor Wheel: Exducer 2.48" / Mayor :2.89"
Turbine Wheel : exducer :2.07" / Mayor 2.36"

Pikku vikoja helppo korjata:
Ahtimessa oli imu ja pakopuolella metallipurua sisällä ja jos sen olisi vaan pultannut kiinni jotain olisi varmasti hajonnut.
"Tasapainotus" tehty aivan väärältä puolelta eli oli tarkastettaessa kautta aikojen eniten pielessä ollut tasapainotus.
Laakerit ei olleet tasapainossa eli reiät eivät olleet samassa linjassa ja väleillä.
Kompuran ja kotelon väli taisi olla vähän horo.
Tyyppikilpi oli kiinnitetty siihen mihin paineletku pitäisi kiinnittää eli jos sitä ei olisi poistettu ja hitsattu reikiä umpeen niin olisi tietenkin vuotanut.
Hukkaportin reikä ei ollut kohdallaan.
Tohon neljäänsataan tuli hukkaportti(käytetty uudistettu), pakosiiven viistoo ja imukaulan sorvausta, mutta olisihan ahtimen ja remontin hinnalla saanut vaikka uuden Garrett GT32 maailmalta ja tein minä vielä itsekkin hiomakoneen kanssa hommia tuohon hybridiin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Maaliskuu 21. 16:00:56 2006

Eiköhän muutenkin ala olla aika siirtää noi t-karretit sinne minne ne kuuluu, eli historiaan. Parempiakin tarjolla ni ostaa semmosia, eli gt-karretti kauppaan.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Maaliskuu 21. 17:10:13 2006

Missään ei selviä mitä haetaan, paljonko se "hyvä" on ja paljonko on rahaa käytössä.
Jos oikeesti viritetään (500 todellista hv maailma) on ehkä syytä siirtyä nykyaikaisiin ahtimiin kuten GT Garrett jne
Jos tehdään "budjettiviritys" niin yksi hyvä vaihtoehto on parantaa koneen hengitystä ja vaihtaa .63 pesä sekä maltilla muuttaa kompurapuolta. Keskitytään hyvään vetoalueeseen jotta kaikki hepat on oikeesti käytettävissä. Helppoon asennukseen, vakiosarja, kiintee hukkis, ei tarvitse kikkailla missään. Päästään jo yli 300 tehoihin ja sekin näköjään riittää vartilla 12 alkusiin aikoihin vakiorenkailla.....

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » To Maaliskuu 30. 9:35:35 2006

Sanooko tämmöset tiedot et mihin tehoihin tos turbos piisais potku?
Yli 400 pitäs saada!
GT40 turboahdin
hukkaportillisella A7R .83 turbiinikotelolla
3" Pakoputken lähtö
T3 laippa

Vastaa Viestiin