Scorp Cossu -93 - tyhjäkäyntisolenoidi?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Scorp Cossu -93 - tyhjäkäyntisolenoidi?
Auto sammahtelee välillä tyhjäkäynnille tullessaan, ei väliä putoaako suurilta kierroksilta vaiko pieniltä. Vaikuttaa, että puhdistuksella saatiin kuriin, ja syy lienee tuossa tyhjäkäyntiä säätelevässä venttiilissä. Microcat:iin tai TISsiin en vielä ole koskenut, mutta pian kylläkin.
Onko tuntumaa, miten vaikeasti irrotettavissa? Olisi varmaankin syytä pistää kierrätykseen tuo toisen koneen vena...
Onko tuntumaa, miten vaikeasti irrotettavissa? Olisi varmaankin syytä pistää kierrätykseen tuo toisen koneen vena...
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Tais olla semmonen ettei irtoo ilman imusarjan irrotusta.
Jaa miten sä sen putsattua sait irrottamatta??? Sen solenoidinhan saa kyllä siitä päästä irti ilman imusarjaan koskemista...
Maksaa sitten jotain 120e, että ei turhaan kannata vaihdella. Eka kannattaa sen solenoidin vastus mitata ja että sille tulee 12V jännite.
Ja vielä, että sille tulee myös boksilta se miinus jota boksi pätkii.
Ja sitte viimeseks varmistaa, että boksi pätkii sitä oikeaan tahtiin.
Saattaa nimittäin olla ihan niinkin yksinkertanen vika kuin moottorin lämpötila-anturi tai imuilman lämpötila-anturi tai TPS viallinen jolloin boksi käyttää väärä ohjelmaa ja hukkaa tyhjäkäynnin.
Eli noi kannatta myös mitata. Saattaa säästää pitkän pennin.
Tietty sitten on vielä mahdollisuus, että boksissa oleva transistori joka tota ohjaa olis viallinen, mutta sen testaamisesta en enää osaa sanoa.
Ite ostin uuden tyhjäkäyntivenan ja imuilman lämpötila-anturin ennen kun sain aikaseks mitata tarpeeks tarkkaan jolloin selvisi, että moottorin johtosarjasta oli yhdessä moninapa liittimessä tyhjäkäyntivenan - johdon piikki painunut irti.
Nyt on sitte ehjä tyhjäkäyntivena ja uus imuilman lämpötila-anturi ylimääräsenä.
Jaa miten sä sen putsattua sait irrottamatta??? Sen solenoidinhan saa kyllä siitä päästä irti ilman imusarjaan koskemista...
Maksaa sitten jotain 120e, että ei turhaan kannata vaihdella. Eka kannattaa sen solenoidin vastus mitata ja että sille tulee 12V jännite.
Ja vielä, että sille tulee myös boksilta se miinus jota boksi pätkii.
Ja sitte viimeseks varmistaa, että boksi pätkii sitä oikeaan tahtiin.
Saattaa nimittäin olla ihan niinkin yksinkertanen vika kuin moottorin lämpötila-anturi tai imuilman lämpötila-anturi tai TPS viallinen jolloin boksi käyttää väärä ohjelmaa ja hukkaa tyhjäkäynnin.
Eli noi kannatta myös mitata. Saattaa säästää pitkän pennin.
Tietty sitten on vielä mahdollisuus, että boksissa oleva transistori joka tota ohjaa olis viallinen, mutta sen testaamisesta en enää osaa sanoa.
Ite ostin uuden tyhjäkäyntivenan ja imuilman lämpötila-anturin ennen kun sain aikaseks mitata tarpeeks tarkkaan jolloin selvisi, että moottorin johtosarjasta oli yhdessä moninapa liittimessä tyhjäkäyntivenan - johdon piikki painunut irti.

Nyt on sitte ehjä tyhjäkäyntivena ja uus imuilman lämpötila-anturi ylimääräsenä.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
On osa EGR:ää. Miulla on laitettu egr-venttilin väliin peltilevy, joten ei minullakaan se periaatteessa ole käytössä. Kuitenkin tuon EPT:n letkun irtoaminen aiheutti tuollaista sammahtelua,ja tyhjäkäynnin heittelyä. Mitään muuta en korjaukseksi tehnyt,kuin nappasin tuon letkun kiinni takaisin. Ja taas toimii.
TeRoK kirjoitti:Eiks toi ept oo osa egr:ää??? Muistelisin, että xrissasella on ne vehkeet ja dumpattu pois käytöstä.
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Kyllä, vehkeet on veksTeRoK kirjoitti:Eiks toi ept oo osa egr:ää??? Muistelisin, että xrissasella on ne vehkeet ja dumpattu pois käytöstä.



Juu, en itse kylläkään putsannut tuota venaa (tai sitä solenoidipäätä), vaan auto oli ystävällisellä klubikollegallamme nesteidenvaihdossa...
Muutama lisähuomio (ja tämä on ilmennyt myös tuossa salvetussa

Välillä tyhjäkäynti nousee vapaalle vaihdettaessa puoleentoistatuhanteen, tuntuma siis sama kuin perusmopossani kun kaasuvaijeri jumittuu. Kun kaasua hiukan painaa, nousee kierrokset ennestään ja jumittuvat siihen mihin nousivat. Kun virrat sammuttaa ja kääntää koneen vaikkapa heti uudelleen käyntiin, kaikki on taas ok. Lastu kai se siellä saa valehdeltua tietoa, ilmeisesti. Liittyyköhän nämä ongelmat toisiinsa

Jussi
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Hyvin on todennäköstä. Itellä teki juurikin samaa eli välillä oli tyhjäkäynti hukassa ja välillä jäi kiepit liian korkealle.
Korjaantu kun vaihdoin venan, mutta kun tuli samalla ropattua moottorin johtosarjaa niin sieltä irtos se pinni. Sen kun tungin takasin liittimeen niin alko pelittämään.
Sulla voi nyt se vieläkin jumittaa tai sitte boksi saa väärää tietoa joltain em. antureista.
Moottorin lämpötilan ja imuilman lämpötilan antureiden arvo oli muistaakseni 20-30kOhmia 20ast. lämmössä ja 2-3kOhm 100ast. lämmössä.
Ja TPS:n mittauksesta onkin ollut monesti puhetta.
Korjaantu kun vaihdoin venan, mutta kun tuli samalla ropattua moottorin johtosarjaa niin sieltä irtos se pinni. Sen kun tungin takasin liittimeen niin alko pelittämään.
Sulla voi nyt se vieläkin jumittaa tai sitte boksi saa väärää tietoa joltain em. antureista.
Moottorin lämpötilan ja imuilman lämpötilan antureiden arvo oli muistaakseni 20-30kOhmia 20ast. lämmössä ja 2-3kOhm 100ast. lämmössä.
Ja TPS:n mittauksesta onkin ollut monesti puhetta.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Ja aiheesta on kattavat ohjeetkin olemassa http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=79031
Cossuun se tyhjäkäynti / kylmäkäyntisolenoidi maksaa noin 4-500e
Cossuun se tyhjäkäynti / kylmäkäyntisolenoidi maksaa noin 4-500e
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Alkaa epäilyttämään, onko ongelma tomaattilaatikon jossain releessä/ohjauksessa. Jarruttaessa pysähdyksiin tuntuu kuin loota ei vaihtaisikaan vapaalle, näennäiset kierroksen kellon mukaan suunnilleen tonnissa, mutta tuntuu kuin autoa pitäisi tosiväkisellä pitää paikallaan. Kun tuossa vaiheessa vaihtaa vapaalle tai P:lle, kierrokset alkavat seilata puolentoista tonnin ja parinsadan välillä, kunnes kone sammuu (tai pysyy kaasulla käynnissä, hiukan kaasua ja käynti tasaantuu).
Myöskin tässä vaiheessa P:lta vaihdettaessa esim. pakille, kytkeytyy se kierrosten nousun kanssa ja siitäkös auto hetkahtaa. Tuokin ongelma tuntuupi esiintyvän vain silloin, kun tuo tyhjäkäynti ryppyilee.
Sortsi tämä sepustus - ymmärtäkää tällaista automaattiuntuvikkoa

Myöskin tässä vaiheessa P:lta vaihdettaessa esim. pakille, kytkeytyy se kierrosten nousun kanssa ja siitäkös auto hetkahtaa. Tuokin ongelma tuntuupi esiintyvän vain silloin, kun tuo tyhjäkäynti ryppyilee.
Sortsi tämä sepustus - ymmärtäkää tällaista automaattiuntuvikkoa


* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Joo siellä se vika sitten varmasti onkin. En kylläkään enää osaa sanoa miten toi tomaatin ja ecun yhteistyö on toteutettu.
Tyhjäkäynti venahan siinäkin kai kierroksia säätelee, mutta miten automaatilta tulee sitte tieto boksille? Alipaineella???
Tyhjäkäynti venahan siinäkin kai kierroksia säätelee, mutta miten automaatilta tulee sitte tieto boksille? Alipaineella???
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Toimiiko jarruvalot?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Tuntuvatten toimivan - ymmärrän kyllä huolesi takana-ajavien kanssa-autoilijoiden suhteenMouTine kirjoitti:Toimiiko jarruvalot?


Nyt kun otit asian puheeksi, varoitusmoduuli näyttää välillä että toinen jarruvalo ei ole pelissä. Näyttävät nuo takavalojen kytkennät muutenkin olevan mallia a-tyypin Sierra, elikkäs hiukkasen löysät

Onko tuo tomaatti sellainen, että jarrua painettaessa auto pysähdyksissä ja ajovaihde päällä kone ei pääse oikeasti tyhjäkäynnille, vaan venyy? Ja että vasta vapaavaihteella pääsee tyhjäkäynnille? Tämä ei välttämättä ole suoraan luettavissa kierroslukumittarista... (nimim. kysymyksen iski automaattiummikko Petoselta


* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tarkista ensin, että siellä takavalon sisällä on oikean kokoinen polttimo. Minulla oli yksi normi punainen takavalo väärän arvoinen ja poltti sitten vikamonitorissa vikavaloa. Minäkin kävin läpi kaikki valojen liittimet ja maadoituksen ennen kuin älysin katsoa polttimoiden arvot. Hapettumaa löytyi kuskin ison etuvalon liittimestä, joka myös aiheutti valon sammumisen ja vikailmoituksen vikamonitoriin. Näyttää siis systeemi toimivan.
Itse en huomaa eroa kierroslukujen välillä painaako vaihde N-asennossa jarrua vai ei. Yleensä tyhjäkäyntikierrokset ovat N asennossa n. 1000 rpm ja kun siirtää D tai R asentoon, niin tippuu sitten n. 800-900 rpm välille (huoltokirja sanoo suositusarvoksi 850 rpm D asennossa). Tuossa -93:ssa on jo A4LD-e eli siinä on jonkun verran elektroniikkaa, mutta en tiedä onko nämä asiat eri tavalla A4LD vs. A4LD-e laatikoissa. Vaihdelaatikon johtosarjat ovat kuitenkin muistini mukaan erilaiset pre-92 A4LD ja facelift A4LD-e mallien välillä ilmeisesti juuri tuon laatikon elektroniikan takia.
Saman tyyppinen EEC-IV siinä pitäisi olla ja konetilassa olevasta plugista saa (kuulemma) sopivalla kytkennällä luettua vikakoodit, jos vaan osaa (Google).
Vika kyllä kuulostaa temppuilevan tyhjäkäyntisolenoidin vikuroinnilta. Itsekin putsasin sen ja öljysin kesällä CRC:llä, mutta silti välillä tuntuu vieläkin hieman tyhjäkäynnin kierrokset vaihtuvan, kun kone käy pidempään useita minuutteja tyhjäkäyntiä (tyyliin nousee hetkeksi jonnekin 1200 rpm kohdalle ja kohta sitten tippuu takaisin normaalille tasolle 1000 rpm:ään). Tämä aiheuttaa joskus esim. liikennevaloissa seisoessa mielenkiintoisia juttuja: vaihde D asennossa ja jalka jarrulla. Joskus ikään kuin yrittää rynnätä eteenpäin, jos ei paina jarrua tarpeeksi kovaa. Tyhjäkäynti ei vaeltele, vaan se nousee välillä hieman korkeammalle ja sitten kohta palaa normaalille tasolle. Sitten jos se joskus "jumittaa" korkeammalle kierrokselle, niin moottorin "buuttaaminen" eli sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen auttaa ongelmaan. Joskus tekee sellaista, että kierrokset nousevat hetkeksi 1500 rpm ja sitten kierroksen tippuvat reilusti alaspäin, ylös ja alas, ylös ja alas, ihme veivausta. Tätä saattaa tapahtua pari kertaa ja sitten tilanne rauhoittuu => palaa normaaliin tyhjäkäyntiin. Mitä hemmettiä lie sitten säätää omia aikojaan... akun kenkien irti pitänen ei auttanut minulla. Nykyään vikaa esiintyy aika harvoin, mutta silti riittävän usein, että sen muistaa. Ilman lämpötilalla ei tunnu olevan merkitystä, pakkasella ja kesä kuumalla ihan samanlaista toimintaa.
Pitänee laittaa bensanpaineen tasaaja tilaukseen ja kokeilla onko sillä merkitystä/vaikutusta tähän vikaan.
Edit: typöjä korjattu
Itse en huomaa eroa kierroslukujen välillä painaako vaihde N-asennossa jarrua vai ei. Yleensä tyhjäkäyntikierrokset ovat N asennossa n. 1000 rpm ja kun siirtää D tai R asentoon, niin tippuu sitten n. 800-900 rpm välille (huoltokirja sanoo suositusarvoksi 850 rpm D asennossa). Tuossa -93:ssa on jo A4LD-e eli siinä on jonkun verran elektroniikkaa, mutta en tiedä onko nämä asiat eri tavalla A4LD vs. A4LD-e laatikoissa. Vaihdelaatikon johtosarjat ovat kuitenkin muistini mukaan erilaiset pre-92 A4LD ja facelift A4LD-e mallien välillä ilmeisesti juuri tuon laatikon elektroniikan takia.
Saman tyyppinen EEC-IV siinä pitäisi olla ja konetilassa olevasta plugista saa (kuulemma) sopivalla kytkennällä luettua vikakoodit, jos vaan osaa (Google).
Vika kyllä kuulostaa temppuilevan tyhjäkäyntisolenoidin vikuroinnilta. Itsekin putsasin sen ja öljysin kesällä CRC:llä, mutta silti välillä tuntuu vieläkin hieman tyhjäkäynnin kierrokset vaihtuvan, kun kone käy pidempään useita minuutteja tyhjäkäyntiä (tyyliin nousee hetkeksi jonnekin 1200 rpm kohdalle ja kohta sitten tippuu takaisin normaalille tasolle 1000 rpm:ään). Tämä aiheuttaa joskus esim. liikennevaloissa seisoessa mielenkiintoisia juttuja: vaihde D asennossa ja jalka jarrulla. Joskus ikään kuin yrittää rynnätä eteenpäin, jos ei paina jarrua tarpeeksi kovaa. Tyhjäkäynti ei vaeltele, vaan se nousee välillä hieman korkeammalle ja sitten kohta palaa normaalille tasolle. Sitten jos se joskus "jumittaa" korkeammalle kierrokselle, niin moottorin "buuttaaminen" eli sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen auttaa ongelmaan. Joskus tekee sellaista, että kierrokset nousevat hetkeksi 1500 rpm ja sitten kierroksen tippuvat reilusti alaspäin, ylös ja alas, ylös ja alas, ihme veivausta. Tätä saattaa tapahtua pari kertaa ja sitten tilanne rauhoittuu => palaa normaaliin tyhjäkäyntiin. Mitä hemmettiä lie sitten säätää omia aikojaan... akun kenkien irti pitänen ei auttanut minulla. Nykyään vikaa esiintyy aika harvoin, mutta silti riittävän usein, että sen muistaa. Ilman lämpötilalla ei tunnu olevan merkitystä, pakkasella ja kesä kuumalla ihan samanlaista toimintaa.
Pitänee laittaa bensanpaineen tasaaja tilaukseen ja kokeilla onko sillä merkitystä/vaikutusta tähän vikaan.
Edit: typöjä korjattu
Viimeksi muokannut Sine, Ke Maaliskuu 22. 13:44:10 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Tuli viimeinkin tutkittua tuota asiaa syvällisemmin
http://www.granada-and-scorpio-online.c ... descending
Periaatteessa kahdenlaista vikaa on havaittavissa ainakin omassa autossani, ja ongelmat voisivat löytyä joko tuosta tyhjäkäyntisolenoidista/venttiilistä (ISCV tms.) joka jumii - tai sitten kaasuläppäanturista (TPS) ja niihin liittyvistä sähköliitännöistä/jännitteistä. Kokonaan eri asia on, milloin käytännössä aletaan asiaa hutkia.
Yllättävää kyllä, toinen noista ongelmista elikkäs tyhjäkäyntinopeuden nousu lämpimänä vapaalle vaihtaessa hävisi pakkasten myötä. Sen sijaan tyhjäkäynnin vaeltelu on edelleen voimissaan, ja käytännössä aiheuttaa v
ta varsinkin kun tullaan hitaasti madellen esim. liikennevaloihin. Veto on todella epätasaista kunnes auto pysähtyy pyörilleen, ja sen jälkeen tyhjäkäynti horjuu vaihde päälläkin.
Scorpiofoorumissa em. linkissä on suht. tyhjentävää tekstiä suomenbelgialaiselta Bertiltä ja kanssaklubilaiseltamme TeroK.lta. Kerrassaan hieno homma, pojat
Siinähän on ulkomaanFordilaiset Ranskaa ja Espanjaa myöten huulet tötteröllä 

Periaatteessa kahdenlaista vikaa on havaittavissa ainakin omassa autossani, ja ongelmat voisivat löytyä joko tuosta tyhjäkäyntisolenoidista/venttiilistä (ISCV tms.) joka jumii - tai sitten kaasuläppäanturista (TPS) ja niihin liittyvistä sähköliitännöistä/jännitteistä. Kokonaan eri asia on, milloin käytännössä aletaan asiaa hutkia.
Yllättävää kyllä, toinen noista ongelmista elikkäs tyhjäkäyntinopeuden nousu lämpimänä vapaalle vaihtaessa hävisi pakkasten myötä. Sen sijaan tyhjäkäynnin vaeltelu on edelleen voimissaan, ja käytännössä aiheuttaa v

Scorpiofoorumissa em. linkissä on suht. tyhjentävää tekstiä suomenbelgialaiselta Bertiltä ja kanssaklubilaiseltamme TeroK.lta. Kerrassaan hieno homma, pojat


* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Joo tolla holtappl nimimerkillä kirjottavalla kaverilla tuntuu olevan homma hallussa. Oli muunmuassa aikansa kuluksi kerran selvitellyt eev-iv boksin sielunelämää. Ja ton "graafisen informaatio moduulin" toiminnan se ja kerran selosti.
Tuolla muuten on vielä yks aihe tyhjäkäyntivenasta
http://www.granada-and-scorpio-online.c ... hlight=ICV

Tuolla muuten on vielä yks aihe tyhjäkäyntivenasta

http://www.granada-and-scorpio-online.c ... hlight=ICV
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96