Cossu kysymyksiä Johtojen väriä,mistä tietää mikä mappi jne.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Cossu kysymyksiä Johtojen väriä,mistä tietää mikä mappi jne.
Moi osa varmaan nämä löytyis hakemallakin mutta auttaa kiitos.
1.Mistä tietää mikä mappi on (esim magneti marelli spa05/01 0664)
2.Imuilman lämpötila anturin johtojen väri imusarjassa oleva siis.
3. Tyhjäkäynti moottorin johtojen väri.
4.Miten säädetään oikein kaasu läppä potikka.
5.Mitä muuta pitäisi olla vaihdettu jos on esim. 3 bar map,stage 4 lastu,ja 500ccm suuttimet.Tai miten noi palikat toimii vakio nokilla tai ajoitettuna.
.PS.auto on takaveto cossu vm 89 ilman cattia Tässä pari kysymystä lisää ois tulossa mutt aloitetaan näillä kiitos.
1.Mistä tietää mikä mappi on (esim magneti marelli spa05/01 0664)
2.Imuilman lämpötila anturin johtojen väri imusarjassa oleva siis.
3. Tyhjäkäynti moottorin johtojen väri.
4.Miten säädetään oikein kaasu läppä potikka.
5.Mitä muuta pitäisi olla vaihdettu jos on esim. 3 bar map,stage 4 lastu,ja 500ccm suuttimet.Tai miten noi palikat toimii vakio nokilla tai ajoitettuna.
.PS.auto on takaveto cossu vm 89 ilman cattia Tässä pari kysymystä lisää ois tulossa mutt aloitetaan näillä kiitos.
Viimeksi muokannut joopa joo, Ma Maaliskuu 13. 10:47:32 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
4. copypastattua kun käytin hakua:
ukormi kirjoitti:
Ja kun olet saanut varsinaisen vian korjattua voit säätää perustyhjäkäynnin kohdilleen. Mittaa että kaasuläppä jää 0.1mm avoimeksi. Se voidaan tosiaan säätää siitä pikkuruuvista kaasuläppäakselin vieressä. Sitten kone käyntilämpöön ja tyhjäkäyntiventtiililtä piuha pois. Sitten säädät peruskäynnin 50rpm alemmas kuin ohjearvon ja laitat tyhjäkäyntiventtiilin piuhan paikoilleen. Kierrosten pitäisi nousta hitusen ja asettua ohjearvoon.
ukormi kirjoitti:
Ja kun olet saanut varsinaisen vian korjattua voit säätää perustyhjäkäynnin kohdilleen. Mittaa että kaasuläppä jää 0.1mm avoimeksi. Se voidaan tosiaan säätää siitä pikkuruuvista kaasuläppäakselin vieressä. Sitten kone käyntilämpöön ja tyhjäkäyntiventtiililtä piuha pois. Sitten säädät peruskäynnin 50rpm alemmas kuin ohjearvon ja laitat tyhjäkäyntiventtiilin piuhan paikoilleen. Kierrosten pitäisi nousta hitusen ja asettua ohjearvoon.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Se tyhjäkäynti säädetään sitten siitä läpän alla olevasta ruuvista ei siitä millä läppä säädetään auki 0.1mm.
2.Imuilman lämpötila anturin johtojen väri imusarjassa oleva siis. = keltainen ja ruskea/vihreä
3. Tyhjäkäynti moottorin johtojen väri. = Musta/punainen ja ruskea/keltainen
2.Imuilman lämpötila anturin johtojen väri imusarjassa oleva siis. = keltainen ja ruskea/vihreä
3. Tyhjäkäynti moottorin johtojen väri. = Musta/punainen ja ruskea/keltainen
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
Minulla on ruuvattu joku muistaakse 17MM kannalla oleva pultti siihen läpän alla olevaa reikään, joudunko ottamaan koko tyhjäkäynti moottorin piuhan pois ja säätämään mekaanisesti niin kuin on joskus jouduttu tekemään.siipicossu kirjoitti:Se tyhjäkäynti säädetään sitten siitä läpän alla olevasta ruuvista ei siitä millä läppä säädetään auki 0.1mm.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ensin säädät läpän niin että 0.1mm auki.joopa joo kirjoitti:Minulla on ruuvattu joku muistaakse 17MM kannalla oleva pultti siihen läpän alla olevaa reikään, joudunko ottamaan koko tyhjäkäynti moottorin piuhan pois ja säätämään mekaanisesti niin kuin on joskus jouduttu tekemään.siipicossu kirjoitti:Se tyhjäkäynti säädetään sitten siitä läpän alla olevasta ruuvista ei siitä millä läppä säädetään auki 0.1mm.
Johto irti tyhjäkäynti säätimestä ja siitä ruuvista (muistaakseni 14mm lukitusmutteri siinä) sitä pyörittämällä säädät tyhjäkäynnin n. 800r/min, sitten vasta johto kiinni tyhjäkäynti säätimeen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
Ensin säädät läpän niin että 0.1mm auki.
Johto irti tyhjäkäynti säätimestä ja siitä ruuvista (muistaakseni 14mm lukitusmutteri siinä) sitä pyörittämällä säädät tyhjäkäynnin n. 800r/min, sitten vasta johto kiinni tyhjäkäynti säätimeen.[/quote Minulla joku laittanut normaali 17mm kannalla olevan pultin siihen joka on noin 15mm pitkä ihmettelin sitä kun purkasin kaasuläpän eli sillä ei ole muuta merkitystä kun peittää kyseinen reikä (siis tässä minun tapauksessani)
Johto irti tyhjäkäynti säätimestä ja siitä ruuvista (muistaakseni 14mm lukitusmutteri siinä) sitä pyörittämällä säädät tyhjäkäynnin n. 800r/min, sitten vasta johto kiinni tyhjäkäynti säätimeen.[/quote Minulla joku laittanut normaali 17mm kannalla olevan pultin siihen joka on noin 15mm pitkä ihmettelin sitä kun purkasin kaasuläpän eli sillä ei ole muuta merkitystä kun peittää kyseinen reikä (siis tässä minun tapauksessani)
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Sitten onkin hankalampi saada tyhjäkäynti kohdalleen.
tuon näköinen on cossun tyhjäkäynti ruuvi:
http://www.forgemotorsport.co.uk/images ... COSICS.jpg
tuon näköinen on cossun tyhjäkäynti ruuvi:
http://www.forgemotorsport.co.uk/images ... COSICS.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
Jep niinkuin sanoin on tavallinen pultti jos neúvoja niin hyvä.siipicossu kirjoitti:Sitten onkin hankalampi saada tyhjäkäynti kohdalleen.
tuon näköinen on cossun tyhjäkäynti ruuvi:
http://www.forgemotorsport.co.uk/images ... COSICS.jpg