cossuun voimaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
cossuun voimaa
tätä aihetta on varmasti käsitelty tuhannet kerrat,mutta en vanhoja juttuja selailemalla löytänyt mitään yhdenmukaista neuvoa voiman lisäämiseen.auto on vakio esco cossu vm:94.kiinnostaisi lähinnä semmonen sopiva kombinaatio jolla tehoa tulisi n.300hv.eli mikä lastu,suuttimet,mappi,bensapaineet?onnistuuko vakio pumpulla?mitä kustannuksia,suunnilleen.kiitos jo etukäteen.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti:
Onkos toi sun yksilös pienellä vai isommalla turbolla?
"vihreet" siittimet 300 e (löytyy klubilaisilta kun laitat osto ilmon)
Edellisille sopiva lastu noin 100e
Kunnon filtteri ja putkisto ,filtteri 50-100 e, putkisto 150 - 1000e
3bar map alle 150 e
Välijäähdytin ei pakollinen mutta aika tarpeellinen alkaa oleen tossa kohtaa
Ahtopaineet vaikka 1.2-1.4 bar (joutuu ehkä vaihtaan jäykemmän
hukkiksen kellon)
Vakio pumppu riittää mikäli ei ole aivan sohlo.
Pesanpaineet kohilleen ja säätö penkissä
Pikku turbo versio voi vaatio jo isompaa turboa tai ainakin rajoilla on.
"vihreet" siittimet 300 e (löytyy klubilaisilta kun laitat osto ilmon)
Edellisille sopiva lastu noin 100e
Kunnon filtteri ja putkisto ,filtteri 50-100 e, putkisto 150 - 1000e
3bar map alle 150 e
Välijäähdytin ei pakollinen mutta aika tarpeellinen alkaa oleen tossa kohtaa
Ahtopaineet vaikka 1.2-1.4 bar (joutuu ehkä vaihtaan jäykemmän
hukkiksen kellon)
Vakio pumppu riittää mikäli ei ole aivan sohlo.
Pesanpaineet kohilleen ja säätö penkissä
Pikku turbo versio voi vaatio jo isompaa turboa tai ainakin rajoilla on.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eikö esco cossuissa ole aika huono b.pumppu jos meinaa ottaa enemmän tehoa?Orsts2 kirjoitti:
Vakio pumppu riittää mikäli ei ole aivan sohlo.
Pesanpaineet kohilleen ja säätö penkissä
Pikku turbo versio voi vaatio jo isompaa turboa tai ainakin rajoilla on.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti:
juu, ei se varmaan kovin pitkälle enää 300 jälkeen riitä, mutta eiköhän se sataa lisähevosta jaksa vielä ruokkiasiipicossu kirjoitti:Eikö esco cossuissa ole aika huono b.pumppu jos meinaa ottaa enemmän tehoa?Orsts2 kirjoitti:
Vakio pumppu riittää mikäli ei ole aivan sohlo.
Pesanpaineet kohilleen ja säätö penkissä
Pikku turbo versio voi vaatio jo isompaa turboa tai ainakin rajoilla on.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Eipä tahdo riittää . Ongelma tässä autossa on se että kaikki pitää tehdä hankalasti ; Pumppu ei riitä ja b.painetta ei voi säätää (uusi säädin)Orsts2 kirjoitti:juu, ei se varmaan kovin pitkälle enää 300 jälkeen riitä, mutta eiköhän se sataa lisähevosta jaksa vielä ruokkiasiipicossu kirjoitti:Eikö esco cossuissa ole aika huono b.pumppu jos meinaa ottaa enemmän tehoa?Orsts2 kirjoitti:
Vakio pumppu riittää mikäli ei ole aivan sohlo.
Pesanpaineet kohilleen ja säätö penkissä
Pikku turbo versio voi vaatio jo isompaa turboa tai ainakin rajoilla on.
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Bensanpaineen säätimeen kansi esim am-worksilta ~75eur ja esim Walbrolta tankin sisäinen b-pumppu ~100-150eur. Voihan sitä tietenkin koittaa aluksi sillä vakiopumpulla, mutta...
Täällä on jotain turinaa mun autosta, tosin todelliset tehot selvii vasta kun saan sen uuden hukkaportin kellon ja paineet ylös. Vääntö oli ~400Nm noin 4500rpm kohtaa.
Täällä on jotain turinaa mun autosta, tosin todelliset tehot selvii vasta kun saan sen uuden hukkaportin kellon ja paineet ylös. Vääntö oli ~400Nm noin 4500rpm kohtaa.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Alkaa myös olemaan tuo pieni kutittelu ajankohtaista, parissa viikossa on auto alkanut tuntumaan jo aika miedolta
Eli tavoitteina on saada nyt ainakin aluksi tehot haarukkaan 300-330.
Omani on tolla pikkuturbolla, joten se melko varmasti joutaa vaihtoon, mitähän siihen tilalle kannattais istuttaa
Itse oon ajatellu tota garretin to3/4 sta. Tuossa aikaisemmin tulikin esille nuo vihreet suuttimet, 3 bar mappi ja lastu...

Omani on tolla pikkuturbolla, joten se melko varmasti joutaa vaihtoon, mitähän siihen tilalle kannattais istuttaa

Escort Cosworth
Jäsen 33
Jäsen 33
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
- Paikkakunta: Oulu
ainoo vaan ettei t25 versioon käy vanhan lastut...
EEC-IV
EEC-IV

#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Eikä mitkään muutkaan moottorinohjaukseen liittyvät osat. Vakio T35:lla, lastulla ja ja poistamalla ensimmäinen katti penkitettiin 1,2barilla 208kw 400Nm. Elikkä pienellä virityksellä pääsee tuohon. Tuosta jos paljon enemmän haluaa voi sitten vakio eculla mennä miljoonapilkkiin.tk kirjoitti:ainoo vaan ettei t25 versioon käy vanhan lastut...
EEC-IV
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
niin ja jos tuohon pikkuturboon heittää isomman
ahtimen niin pakosarjan joutuu vaihtamaan, jos ei sitten halua muuttaa
alkuperäistä.
ja sitten noista lastuista.
miksiköhän niin moni laittaa noita lastuja kun ohjelmoitavia
uudenaikaisia moottorinohjauksia saa jo luokkaan 700-800eur.??
kuitenkin se nälkä kasvaa syödessä ja noihin kossuihin
täytyy sitten ostaa kalliita 3bar map antureita,ym.
nimim. myydään käytetty T25:n ohjelmoitava lastu h.200egee.
ahtimen niin pakosarjan joutuu vaihtamaan, jos ei sitten halua muuttaa
alkuperäistä.
ja sitten noista lastuista.
miksiköhän niin moni laittaa noita lastuja kun ohjelmoitavia
uudenaikaisia moottorinohjauksia saa jo luokkaan 700-800eur.??
kuitenkin se nälkä kasvaa syödessä ja noihin kossuihin
täytyy sitten ostaa kalliita 3bar map antureita,ym.
nimim. myydään käytetty T25:n ohjelmoitava lastu h.200egee.

jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Samaan topikkiin ajattelin uutena cossu eskon omistajana kysyä, että käykö L8 lastut tuohon -94 eskoon "isoturbo" käsittääkseni boxihan on P8?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku