cossuun voimaa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

perhecossu
Ylläpitäjä

cossuun voimaa

Viesti Kirjoittaja perhecossu » Ke Kesäkuu 1. 14:05:22 2005

tätä aihetta on varmasti käsitelty tuhannet kerrat,mutta en vanhoja juttuja selailemalla löytänyt mitään yhdenmukaista neuvoa voiman lisäämiseen.auto on vakio esco cossu vm:94.kiinnostaisi lähinnä semmonen sopiva kombinaatio jolla tehoa tulisi n.300hv.eli mikä lastu,suuttimet,mappi,bensapaineet?onnistuuko vakio pumpulla?mitä kustannuksia,suunnilleen.kiitos jo etukäteen.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Kesäkuu 1. 14:18:04 2005

Auto on -94 mutta onko T35 vai T25 malli?

perhecossu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja perhecossu » Ke Kesäkuu 1. 14:30:37 2005

cossuesco kirjoitti:Auto on -94 mutta onko T35 vai T25 malli?
t35 eli sinisellä kannella

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Kesäkuu 1. 14:34:08 2005

No eipä se paljon muuta tarvitse kuin vihreät suuttimet niille sopiva lastu ja parempi putki tai vakiosta ensimmäinen katti pois.

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ke Kesäkuu 1. 14:37:43 2005

Onkos toi sun yksilös pienellä vai isommalla turbolla?

"vihreet" siittimet 300 e (löytyy klubilaisilta kun laitat osto ilmon)
Edellisille sopiva lastu noin 100e
Kunnon filtteri ja putkisto ,filtteri 50-100 e, putkisto 150 - 1000e
3bar map alle 150 e
Välijäähdytin ei pakollinen mutta aika tarpeellinen alkaa oleen tossa kohtaa

Ahtopaineet vaikka 1.2-1.4 bar (joutuu ehkä vaihtaan jäykemmän
hukkiksen kellon)

Vakio pumppu riittää mikäli ei ole aivan sohlo.
Pesanpaineet kohilleen ja säätö penkissä

Pikku turbo versio voi vaatio jo isompaa turboa tai ainakin rajoilla on.
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

perhecossu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja perhecossu » Ke Kesäkuu 1. 14:38:02 2005

mitenkäs ne bensapaineet,paljonko noilla eväillä vääntö nousee?putkisto on vaihdettu paremmin hengittävään,joskin siinä on ainoastaan downpipessa oleva katti paikallaan .tulee ilm.leimalla ongelmia

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 1. 14:40:39 2005

Orsts2 kirjoitti:
Vakio pumppu riittää mikäli ei ole aivan sohlo.
Pesanpaineet kohilleen ja säätö penkissä

Pikku turbo versio voi vaatio jo isompaa turboa tai ainakin rajoilla on.
Eikö esco cossuissa ole aika huono b.pumppu jos meinaa ottaa enemmän tehoa?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ke Kesäkuu 1. 14:44:06 2005

siipicossu kirjoitti:
Orsts2 kirjoitti:
Vakio pumppu riittää mikäli ei ole aivan sohlo.
Pesanpaineet kohilleen ja säätö penkissä

Pikku turbo versio voi vaatio jo isompaa turboa tai ainakin rajoilla on.
Eikö esco cossuissa ole aika huono b.pumppu jos meinaa ottaa enemmän tehoa?
juu, ei se varmaan kovin pitkälle enää 300 jälkeen riitä, mutta eiköhän se sataa lisähevosta jaksa vielä ruokkia
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

perhecossu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja perhecossu » Ke Kesäkuu 1. 14:45:07 2005

tota mä just mietin ku selailin vanhoja viestejä.toiset sanoo et vakiopumppu rittää menemättä laihalle ja toiset sanoo ettei missään tapauksessa

perhecossu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja perhecossu » Ke Kesäkuu 1. 14:47:01 2005

minkälaisia palikoita wolf editionissa on?siinä lienee se tavoitteena olevat 300hp.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Kesäkuu 1. 15:17:41 2005

Orsts2 kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
Orsts2 kirjoitti:
Vakio pumppu riittää mikäli ei ole aivan sohlo.
Pesanpaineet kohilleen ja säätö penkissä

Pikku turbo versio voi vaatio jo isompaa turboa tai ainakin rajoilla on.
Eikö esco cossuissa ole aika huono b.pumppu jos meinaa ottaa enemmän tehoa?
juu, ei se varmaan kovin pitkälle enää 300 jälkeen riitä, mutta eiköhän se sataa lisähevosta jaksa vielä ruokkia
Eipä tahdo riittää . Ongelma tässä autossa on se että kaikki pitää tehdä hankalasti ; Pumppu ei riitä ja b.painetta ei voi säätää (uusi säädin)
ex Jäsen #10

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Kesäkuu 1. 15:40:03 2005

Bensanpaineen säätimeen kansi esim am-worksilta ~75eur ja esim Walbrolta tankin sisäinen b-pumppu ~100-150eur. Voihan sitä tietenkin koittaa aluksi sillä vakiopumpulla, mutta...

Täällä on jotain turinaa mun autosta, tosin todelliset tehot selvii vasta kun saan sen uuden hukkaportin kellon ja paineet ylös. Vääntö oli ~400Nm noin 4500rpm kohtaa.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Kesäkuu 1. 15:41:33 2005

perhecossu kirjoitti:minkälaisia palikoita wolf editionissa on?siinä lienee se tavoitteena olevat 300hp.
Joku wolfin lastu ja vihreet suuttimet, muita en nyt muista/tiedä.

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » Ke Kesäkuu 1. 16:12:29 2005

Alkaa myös olemaan tuo pieni kutittelu ajankohtaista, parissa viikossa on auto alkanut tuntumaan jo aika miedolta :D Eli tavoitteina on saada nyt ainakin aluksi tehot haarukkaan 300-330.

Omani on tolla pikkuturbolla, joten se melko varmasti joutaa vaihtoon, mitähän siihen tilalle kannattais istuttaa :?: Itse oon ajatellu tota garretin to3/4 sta. Tuossa aikaisemmin tulikin esille nuo vihreet suuttimet, 3 bar mappi ja lastu...
Escort Cosworth
Jäsen 33

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » Ke Kesäkuu 1. 16:23:51 2005

ainoo vaan ettei t25 versioon käy vanhan lastut...
EEC-IV :evil:
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Kesäkuu 1. 16:58:55 2005

tk kirjoitti:ainoo vaan ettei t25 versioon käy vanhan lastut...
EEC-IV :evil:
Eikä mitkään muutkaan moottorinohjaukseen liittyvät osat. Vakio T35:lla, lastulla ja ja poistamalla ensimmäinen katti penkitettiin 1,2barilla 208kw 400Nm. Elikkä pienellä virityksellä pääsee tuohon. Tuosta jos paljon enemmän haluaa voi sitten vakio eculla mennä miljoonapilkkiin.

perhecossu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja perhecossu » To Kesäkuu 2. 13:17:54 2005

no sitten vielä jatkokysymys.missä noi em. osat kannattais asennuttaa et sais säädön ja penkityksen samalla.kyseessä siis pk-seutu.itsellä ei ole aikaisempaa kokemusta turbo autoista.ehkä suurella vaivalla osaisin paikantaa noi osat mun autosta mihin ne saattais kuulua.

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » To Kesäkuu 2. 21:25:13 2005

niin ja jos tuohon pikkuturboon heittää isomman
ahtimen niin pakosarjan joutuu vaihtamaan, jos ei sitten halua muuttaa
alkuperäistä.
ja sitten noista lastuista.
miksiköhän niin moni laittaa noita lastuja kun ohjelmoitavia
uudenaikaisia moottorinohjauksia saa jo luokkaan 700-800eur.??
kuitenkin se nälkä kasvaa syödessä ja noihin kossuihin
täytyy sitten ostaa kalliita 3bar map antureita,ym.
nimim. myydään käytetty T25:n ohjelmoitava lastu h.200egee. :lol:
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ke Maaliskuu 8. 9:41:08 2006

Samaan topikkiin ajattelin uutena cossu eskon omistajana kysyä, että käykö L8 lastut tuohon -94 eskoon "isoturbo" käsittääkseni boxihan on P8?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Maaliskuu 8. 9:53:31 2006

Perkele kirjoitti:Samaan topikkiin ajattelin uutena cossu eskon omistajana kysyä, että käykö L8 lastut tuohon -94 eskoon "isoturbo" käsittääkseni boxihan on P8?
Ei käy. Lastut on boksi kohtasia

Vastaa Viestiin