Nelikko hukkaa nestettä.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
Nelikko hukkaa nestettä.
No niin huomasin tuossa että paisarista on kaikonnut neste jonnekin. kun lisäsin nestettä paisariin ja laitoin auton käymään niin alkoi kuplia tulemaan?? en oo ilmannut vielä tuota järjestelmää.
Tulpat oli kaikki samanvärisiä sellaisia vaaleita, ja öljyt oli ihan normaalin väriset.
Samalla huomasin että pihalle oli ilmestynyt auton oikean etukulman kohdalle maahan läiskä. epäilen sitä jäähdytinnesteeksi. en maistanut.
Letkuissa ei alhaalla näkynyt vuotoja. onkohan tuosta kansipahvi kaput? vai mikä mättää..
Tulpat oli kaikki samanvärisiä sellaisia vaaleita, ja öljyt oli ihan normaalin väriset.
Samalla huomasin että pihalle oli ilmestynyt auton oikean etukulman kohdalle maahan läiskä. epäilen sitä jäähdytinnesteeksi. en maistanut.
Letkuissa ei alhaalla näkynyt vuotoja. onkohan tuosta kansipahvi kaput? vai mikä mättää..
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
- Ylläpitäjä
Oireet kuulostaa ainakin huolestuttavilta. Pyydä jotakin painamaan hellästi jotakin pakoputken eteen ja katso samalla, että kupliiko pahemmin. Jos kuplia tulee, niin silloin ollaan jo huonolla hapella.
Tietenkin tuo voi johtua myös siitä, että siellä on ihan normaali nestevuoto jossakin linjassa ja kun moottori on kuuma, neste laajenee ja häviää jonnekkin ja sitten kun jäähtyy, niin imee siitä samaisesta reiästä ilmaa sinne ja kun pistää käyntiin niin lähtee tuo järjestelmään noussut ilma nesteessä liikenteeseen.
Katso taskulampulla tai vast. tarkemmin, mistä se vuoto näyttäisi tulevan, niin sinne sitä sitten on syvennyttävä.
Ja kun kansipahvi on menossa, niin sitä ei "valitettavasti" aina näe tulpista tai öljyistä. Jos näkyy, niin silloin ollaan aika kiperällä alueella ja ajoa ei kannata jatkaa, jotta säästytään jo pahemmalta. Ja jos lohkon kylkeen ilmestyy sellaista valkoisen-vihreän-sinistä mäihää, niin sillon pahvi vuotaa ulospäin.
Edit; Kirivihre
Tietenkin tuo voi johtua myös siitä, että siellä on ihan normaali nestevuoto jossakin linjassa ja kun moottori on kuuma, neste laajenee ja häviää jonnekkin ja sitten kun jäähtyy, niin imee siitä samaisesta reiästä ilmaa sinne ja kun pistää käyntiin niin lähtee tuo järjestelmään noussut ilma nesteessä liikenteeseen.
Katso taskulampulla tai vast. tarkemmin, mistä se vuoto näyttäisi tulevan, niin sinne sitä sitten on syvennyttävä.
Ja kun kansipahvi on menossa, niin sitä ei "valitettavasti" aina näe tulpista tai öljyistä. Jos näkyy, niin silloin ollaan aika kiperällä alueella ja ajoa ei kannata jatkaa, jotta säästytään jo pahemmalta. Ja jos lohkon kylkeen ilmestyy sellaista valkoisen-vihreän-sinistä mäihää, niin sillon pahvi vuotaa ulospäin.
Edit; Kirivihre
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Nyt en tarkkaan muista, mutta olikos nelikon syylärissä samanlaiset muovipäädyt kuin taviksessa? Omassa ex-Sierrassa (tavis) oli sellainen ongelma, että ne syylärin muovipäädyt vuoti aina ajoittain - ei siis koko ajan, mutta nestettä kuitenkin hävisi aika lailla.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
töistä kun äsken tulin niin ei tullut kuplia kun katsoin mutta silmiin pisti että jakopään suojuksen takana oli aika märkää.. Voisiko vesipumpusta holvata tuota nestettä noin paljon?? onko tuo suoja kiinni vaan noilla kolmella mitkä näkyy siinä yläosassa?
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
tänään vähän purin tuota ja vika löyty. termostaattikotelon ja lohkon välinen o-rengas oli ihan koppura ja yhdestä kohtaa painunu pahasti.
syytä tuolle painaumalle en keksinyt. mutta huomenna uus o-rengas paikalleen ja kokeileen. v-maisesa paikasa tuo kotelo ku letkua menee niin pirusti siinnä.
syytä tuolle painaumalle en keksinyt. mutta huomenna uus o-rengas paikalleen ja kokeileen. v-maisesa paikasa tuo kotelo ku letkua menee niin pirusti siinnä.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
- Ylläpitäjä
Et ole ainut joka on joskus päässyt etsimään tuota termarikotelon mystistä vuotoa.. Itse en tosin fordista etsinyt, mutta 200sx:ssä on kans aika v- mäisessä paikassa kun ei pura mitään edestä.Racehard kirjoitti:tänään vähän purin tuota ja vika löyty. termostaattikotelon ja lohkon välinen o-rengas oli ihan koppura ja yhdestä kohtaa painunu pahasti.
syytä tuolle painaumalle en keksinyt. mutta huomenna uus o-rengas paikalleen ja kokeileen. v-maisesa paikasa tuo kotelo ku letkua menee niin pirusti siinnä.
Tuohon hommaanhan voi joskus kokeilla uv- valoakin. Jotkut jäähdytysnesteet näkyy uv- valossa aika nätisti. Samalla löytää muutakin kivaa mm. ilmastoinnin läheltä, jos vuotoja on

-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
ei auttanut se o-renkaan vaihto. näyttäisi että vesi vuotaisi imunokan kaulalta mutta onko siellä vesitilaa? tuntus että ei. jostain siitä kiristinrullan ympäriltä se roiskii mutta ku ei saa selvää että mistä.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Wanhana tietona jo toistamiseen julistan, että jos paineistetussa jäähdytys järjestelmässä on jotain feelua tiiveyden kanssa, niin se näkyy paisunta säiliössä mitä omituisempina elämöintinä. Et sellasta havainnu että säiliö olis alkanut täyttyä ääriään myöden?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Vesipumpun ympäristössä saattaa olla myös jossain vesiletkussa pikkuriikkinen reikä ,josta se kusee johonkin muualle. Sitä on aika vaikeeta välillä nähdä.
Omassa oli vastaava ja se näkyi pimeällä taskulampun valossa vasta.
Katto myös sitä paisarin kuplintaa siten ,että annat vähän reilummin kierroksia siitä konehuoneen puolelta ja kattot muuttuuko kupliminen.
Paisarin tulviminen hiukan pidemmän ajon jälkeen on myös merkkejä kansipahvi vuodosta. (jotain muitakin juttuja on täällä ollut tulvimiseen syynä) ,mutta usein viittaa kanspahviin.
En halua maalailla piruja seinälle ,mutta kaikissa tapauksissa missä paisariin on tullu ilmakuplia mulla tai tutuilla ,on kansipahvi ollut vikana.
Muita herkästi ulosvuotavia kohtia ovat syylärin vasen (kuskinpuoleinen) pääty ja ylävesiletkun juuresta saattaa tihkuttaa mukavasti sinne syylärin päätyyn ja sit voi luullakkin erehdyksessä syylärivuotoa.
Omassa oli vastaava ja se näkyi pimeällä taskulampun valossa vasta.
Katto myös sitä paisarin kuplintaa siten ,että annat vähän reilummin kierroksia siitä konehuoneen puolelta ja kattot muuttuuko kupliminen.
Paisarin tulviminen hiukan pidemmän ajon jälkeen on myös merkkejä kansipahvi vuodosta. (jotain muitakin juttuja on täällä ollut tulvimiseen syynä) ,mutta usein viittaa kanspahviin.
En halua maalailla piruja seinälle ,mutta kaikissa tapauksissa missä paisariin on tullu ilmakuplia mulla tai tutuilla ,on kansipahvi ollut vikana.
Muita herkästi ulosvuotavia kohtia ovat syylärin vasen (kuskinpuoleinen) pääty ja ylävesiletkun juuresta saattaa tihkuttaa mukavasti sinne syylärin päätyyn ja sit voi luullakkin erehdyksessä syylärivuotoa.
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
jep. pitää nyt irrottaa se vesipumppu vielä kattoo stefat siitä. huono kahtoa sitä vuoto paikkaa kun vesi tippuu jostain siihen remmille ja roiskii ympäriinsä. jos ei tuosta vesipumpusta löydy vikaa niin pitää irroittaa kansi ja jos se vika sieltä löytys.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.