kossun öljypohjan suurentaminen.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

kossun öljypohjan suurentaminen.

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Helmikuu 22. 13:57:57 2006

tollanen homma kävi mielessä kun on kattila levälleen, onko monet tehneet ko: homman? vai oisko viisaampi lisätä tilavuutta/jäähdyttää lisäämällä erillinen lauhdutin? onko kossuun valmiita lauhdutin settejä joissa kaikki tarpeellinen olisi mukana? kiitoos.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ke Helmikuu 22. 14:40:54 2006

RS.Kosonen suurennutti öljypohjansa. Hän voi kertoa itse sen toteutuksesta enemmän. Erillisellä öljynlauhduttimella öljytilavuus kasvaa noin litralla. Omaan cossuuni ostin jo Mocalin ryöstölaipan öljynlauhduttimelle ja lauhduttimeksi ostan Setrabin.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Helmikuu 22. 15:07:26 2006

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Helmikuu 22. 16:25:53 2006

tollanen ei ois paha ollenkaan :D
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Helmikuu 22. 17:17:46 2006

Enpäs löytänyt äkkisältään Eskon ottamia kuvia mun magnesiumpohjasta; valmistaja on KS, ja hyvin samantapainen kuin tuo kuvissa näkyvä mutta tehdastekoinen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Helmikuu 22. 17:20:00 2006

Itselle tulee samanlainen kuin mettikselle ekkeriin joten lainasin kuvan sieltä :D http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2429937

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ke Helmikuu 22. 20:12:29 2006

toivottavasti startti vaan mahtuu paikoilleen, en oo vielä jaksanut koittaa...
mallikuva jonka hitsarille vein oli jostakin enkku foorumista..
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Helmikuu 22. 20:28:53 2006

jjs kirjoitti:
Enpäs löytänyt äkkisältään Eskon ottamia kuvia mun magnesiumpohjasta; valmistaja on KS, ja hyvin samantapainen kuin tuo kuvissa näkyvä mutta tehdastekoinen.
jjs: onkohan edes alumiinisena "yksiosasta" joka ei olisi hitsattu? onko tietoo en ole ainakaan nähnyt (vakio? rs 500 on hiukan isompi kuin tavis 2wd:n)
toi mun on tullu andy rouselta...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Helmikuu 22. 21:42:41 2006

bpasi:
-Joskus- eli ison vihan aikaan etsittiin ja löydettiin RS500 öljypohja fordin filmiltä; oli sama kuin normi 2wd, ?
En ihan oivalla mitä tarkoitat :oops: , mutta se magnesiumista valettu on eggenbergerin kisakoneesta peräisin, ei hitsailtu. Kuva on ollut täällä kerhon sivuilla; 2 -osainen, leveät posket, alaosa pulteilla kiinni yläosassa, tiiviste välissä muotoiltu iso O-rengas ja "keskipotero" eristetty valetuilla luukuilla poskista, toisen puolen luukku edessä, toinen takana. Jopa luukut ovat magn.valua, samoin kuin kampiakselin loiskelevy joka on kiinni ö.pohjan yläosassa.
Äh, täytynee kuvata uudelleen...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Helmikuu 22. 21:48:52 2006

mulla oli "luulisin" rs 500 alumiini vakio öljypohja ja se oli kumpaankin suuntan hiukan leveempi (tais mennä cosecille ??)...
kuvakin on jossain.

meinasin että ootko nähnyt alumiinista samanlaista pohjaa ku sulla...itse en ole...

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Helmikuu 22. 21:57:17 2006

tommoinen öljypohja on mulla joskus ollu rs 500?? alkup.


http://bbs.rsownersclub.co.uk/showthread.php?t=84856

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 23. 0:05:55 2006

bpasi kirjoitti:tommoinen öljypohja on mulla joskus ollu rs 500?? alkup.


http://bbs.rsownersclub.co.uk/showthread.php?t=84856
Tuo on eggenbergerin KS:llä valattama kilpaversio. Juuri tuollainen mullakin on, materiaali on ainakin ko. yksilössä varmistettu magnesiumiksi yhden metallurgin toimesta (lue pelle peloton :wink: ).
Siviili RS500 on sama kuin 2wd; hyviä kuvia löydät näistä perusraamatuista joissa A.M. tiloissa siivestä tehdään RS500...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Helmikuu 23. 11:41:23 2006

jjs kirjoitti:bpasi:
-Joskus- eli ison vihan aikaan etsittiin ja löydettiin RS500 öljypohja fordin filmiltä; oli sama kuin normi 2wd, ?
En ihan oivalla mitä tarkoitat :oops: , mutta se magnesiumista valettu on eggenbergerin kisakoneesta peräisin, ei hitsailtu. Kuva on ollut täällä kerhon sivuilla; 2 -osainen, leveät posket, alaosa pulteilla kiinni yläosassa, tiiviste välissä muotoiltu iso O-rengas ja "keskipotero" eristetty valetuilla luukuilla poskista, toisen puolen luukku edessä, toinen takana. Jopa luukut ovat magn.valua, samoin kuin kampiakselin loiskelevy joka on kiinni ö.pohjan yläosassa.
Äh, täytynee kuvata uudelleen...
Eli ns. gated sump?

Tähän tyyliin:
Kuva1
Kuva2
Kuva3
Kuva4
Kuva5
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Helmikuu 23. 12:30:36 2006

jjs kirjoitti:
bpasi kirjoitti:tommoinen öljypohja on mulla joskus ollu rs 500?? alkup.


http://bbs.rsownersclub.co.uk/showthread.php?t=84856
Tuo on eggenbergerin KS:llä valattama kilpaversio. Juuri tuollainen mullakin on, materiaali on ainakin ko. yksilössä varmistettu magnesiumiksi yhden metallurgin toimesta (lue pelle peloton :wink: ).
Siviili RS500 on sama kuin 2wd; hyviä kuvia löydät näistä perusraamatuista joissa A.M. tiloissa siivestä tehdään RS500...
jaa mulla kävi tomoinen alumiininen meinasimme leikellä siittä suuremman mutta emme sitte viittyny ja se myytiin eteenpäin....

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 23. 20:58:01 2006

sierra4x4tbo kirjoitti:
jjs kirjoitti:bpasi:
-Joskus- eli ison vihan aikaan etsittiin ja löydettiin RS500 öljypohja fordin filmiltä; oli sama kuin normi 2wd, ?
En ihan oivalla mitä tarkoitat :oops: , mutta se magnesiumista valettu on eggenbergerin kisakoneesta peräisin, ei hitsailtu. Kuva on ollut täällä kerhon sivuilla; 2 -osainen, leveät posket, alaosa pulteilla kiinni yläosassa, tiiviste välissä muotoiltu iso O-rengas ja "keskipotero" eristetty valetuilla luukuilla poskista, toisen puolen luukku edessä, toinen takana. Jopa luukut ovat magn.valua, samoin kuin kampiakselin loiskelevy joka on kiinni ö.pohjan yläosassa.
Äh, täytynee kuvata uudelleen...
Eli ns. gated sump?

Tähän tyyliin:
Kuva1
Kuva2
Kuva3
Kuva4
Kuva5
Juu.
Hieno!
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin