Cossun bensalinja

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Cossun bensalinja

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Helmikuu 9. 20:39:41 2005

Onko riittävän kokoinen vai ei?
Moniko on tehnyt linjan uusiksi?
Millä olette korvanneet alkuperäisen linjan?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Cossun bensalinja

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Helmikuu 9. 21:05:28 2005

Jasu kirjoitti:Onko riittävän kokoinen vai ei?
Moniko on tehnyt linjan uusiksi?
Millä olette korvanneet alkuperäisen linjan?
Riippuu tietysti mikä on tehotavoite? :lol: Mutta kyllä se nyt 500hv pitäis riittää. Eihän siitä mitään haittaakaan ole jos sitä suurentaa..
Toyota Supra TT

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Helmikuu 9. 21:26:03 2005

Tehot mielellään alle sen 500hv:n. (saas nähdä) Vanha oli ruosteessa niin ajattelin vaihtoa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ke Helmikuu 9. 21:27:42 2005

Nelikon bensakisko modattuna ja 12mm linja niin taatusti riittää. Vakiokin riittää +400hv tehoihin.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Helmikuu 9. 21:39:44 2005

ckolli kirjoitti:Nelikon bensakisko modattuna ja 12mm linja niin taatusti riittää. Vakiokin riittää +400hv tehoihin.
Mitä meinaat modaamalla, kierto toisinpäin? Ja mistä linja, putkesta vai letkusta? Käykö paineilmaletku vai pitääkö olla teräspunosta?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Helmikuu 9. 22:27:26 2005

nelikon bensakiskossa on ainakin eri kohdassa kiinnitys kuin 2wd:ssä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Helmikuu 9. 22:38:42 2005

Tästä kun on puhe niin mitenkäs suuttimien kiinitys bensalinjaan?

Koneeseeni on tulosa IS imusarja mutta suuttimet ovat turbo volvosta eli kiinitys bensalinjaan on eri...
O rengas tulee väliin mutta mitenkäs linja?

Orgis is kait vain "klemmari" liitos.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Helmikuu 10. 7:45:20 2005

Nelikkocossun bensatukissa on muistaakseni isompi tulo jo valmiina. Modauksella tarkoitin kiinnityskohtien ja tuloputken muuttamista. Helpompi ehkä tehdä 2wd:n tukkiin isompi tulo.
Virtaushan on juuri niin hyvä kuin mitä on putkiston ahtain paikka ja siihen voidaan vaikuttaa painetta muuttamalla, tai putken kokoa kasvattamalla. Toki virtausvastuskin tulee ottaa huomioon.
Putkeksi käy esim hiflexiltä sitä sinistä taipuisaa pneumatiikkaputkea tms (kestää bensan) tai vastaavaa, löytyy eri kokoja...

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Helmikuu 10. 12:08:41 2005

Itsellä on 4wd:n tukki jossa on samanlainen tulo kuin 2wd:ssä. Jos vaikka Feston letkulla linjat, mitä sanoopi katsastus-setä? Onko pikaliittimet sallittuja bensaliitoksissa?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Helmikuu 10. 12:43:00 2005

Jasu kirjoitti:Itsellä on 4wd:n tukki jossa on samanlainen tulo kuin 2wd:ssä. Jos vaikka Feston letkulla linjat, mitä sanoopi katsastus-setä? Onko pikaliittimet sallittuja bensaliitoksissa?
Ei mulla ainakaan oo valittanu...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » To Helmikuu 10. 12:43:08 2005

Monesti vanha b-pumppu alkaa köhiin, pelkästään sen vaihtamalla ongelmista pääsee usein eroon.
Ex. #28
Escort RS Cosworth

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Helmikuu 10. 12:48:49 2005

Karmann kirjoitti:Monesti vanha b-pumppu alkaa köhiin, pelkästään sen vaihtamalla ongelmista pääsee usein eroon.
Näin on mahdollisesti tehokkaampaa pumppua kehiin jos meinaa ettei riitä.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » To Helmikuu 10. 13:56:27 2005

Jasu kirjoitti:Onko pikaliittimet sallittuja bensaliitoksissa?
Oli sallittuja tai ei, niin itse en ainakaan niitä uskaltaisi paineistetulle puolelle konehuoneeseen laittaa. Syyt: pikaliittimen tiivistys perustuu vain jatkuvaan paineeseen, liitos ei ole abs. tiivis, muovisen liittimen kynnet on melko heppoiset ja viimeiseksi liittimet on suunniteltu paineistetulle ilmalle, eikä nesteelle.

Myös pneumatiikkaletkua löytyy X määrä erilaisia, väri ei sinänsä kerro mitään. Niistä löytyy myös bensan ja liuottimien kestäviä materiaaleja, mutta perusmateriaalit on PU ja Nylon.

Ihmetyttää kyllä miksei alkuperäinen alumiiniputki riittäisi, jos se on ehjä eikä ole lytyssä. Eikä vaadi kovin korkean tason matematiikkaa vaikka laskea sen putken virtauksen riittävyys.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Helmikuu 10. 14:02:11 2005

En kyllä pikaliittimillä menisi myöskään noinkin tärkeää asiaa liittämään. Todella harvoinhan niitä joutuu irrottelemaan.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Helmikuu 10. 15:15:37 2005

Tuollainen modi bensakiskoon tuli väsäiltyä viime talvena Maatsin avustuksella.

Samalla vaihdoin bensan tulolinjan 10mm sisähalkaisijalta olevaan hapokkaaseen putkeen, paluun tein 8mm nylon putkesta. Kaikki letkut vaihdoin uusiin ja painepuolen liitokset tehtiin prässäämällä.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Helmikuu 10. 15:19:52 2005

Cossuescoissa on "pikaliittimet" konehuoneessa ja tankissa.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » To Helmikuu 10. 15:25:50 2005

cossuesco kirjoitti:Cossuescoissa on "pikaliittimet" konehuoneessa ja tankissa.
Niin on Mondeossakin, mutta ei ne ole ostettu pneumatiikkaliikkeestä. 8)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Joulukuu 31. 0:23:03 2005

Jatketaan tähän perään.

Onko Esco Cossun ja 4x4 Cossu Sierran bensakiskoissa kiinnitysreijät samassa kohdassa?

Sain tuon painekotelon (mikä tuli Ruotsista) mukana Esco Cossun bensakiskon mutta siinähän on se bensanpaineensäädin kiinteästi kiinni.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Joulukuu 31. 13:21:01 2005

On samoissa kohdissa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » La Joulukuu 31. 13:23:24 2005

Mikä on suuttimien etäisyys cossun bensakiskossa? Tai tietääkö kukaan missä olisi väli noin 90mm. Eli sama väli about kun CVH EFi:n bensakiskossa, mutta suuttimien pitäisi olla kohtisuorassa sitä bensakiskoa kohden. Olipas vaikeasti selitetty :).

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Viesti Kirjoittaja jappes » La Joulukuu 31. 19:39:38 2005

Tuli muuten mieleen jos cossu äijä kiinnostaa niin n.-90vm 9000 turbo saabin bensakisko sopii väliltään cossuun suoraan ja se saabin oli joku 2-3 ero päätymmäsistä mitattuna eli menee hienosti paikoilleen kyllä.On aikapaljon isompi ja bensalinjan kiinnitykset ei ahdista.Tollasen itse laitan ja kiskon kiinntyskohdat joutuu tosin tekemää/soveltamaan.
Kerroin nyt tässä samal vaan, jos joku muukin haluaa kikkailla :wink:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Joulukuu 31. 22:16:08 2005

Minkänäköinen tuommoinen sitten on?
Minkä Cossun kiskon kanssa se sitten on samanlainen 2wd vai 4wd (reikien suhteen)?
Niissä on kiinnitys reijissä varmaan viiden sentin ero.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Boss429
Viestit: 113
Liittynyt: La Kesäkuu 1. 20:39:33 2002
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Boss429 » Su Tammikuu 1. 1:44:01 2006

mistä erotan 2wd ja 4wd bensakiskon? kun mulla on 2wd koneessa täysin sekalaisia osia, on nelarin pakosarjat ja painekotelot yms jne.
olisi vaan kiva tietää, oli sit kui turhaa tietoa tahansa. ja jos vastaus lukee jo yllä niin häpeän sitte joskus myöhemmin.
´86 Sierra 2.0 Ghia 16V Cosworth
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´87 Sierra 2.0 GL
´90 Sierra 2.0i GL

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Tammikuu 1. 13:06:47 2006

http://www.siipicossu.com/painekotelo.jpg

Tuossa näkyy mihin kohtaan bensakiskot tulee kiinni.
Tuo on nelarin painekotelo johon käy molemmat bensakiskot.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Viesti Kirjoittaja jappes » Su Tammikuu 1. 13:22:28 2006

siipicossu kirjoitti:Minkänäköinen tuommoinen sitten on?
Minkä Cossun kiskon kanssa se sitten on samanlainen 2wd vai 4wd (reikien suhteen)?
Niissä on kiinnitys reijissä varmaan viiden sentin ero.
Tossa olisi jotain kuvia siitä ja ei kiinnitysreiät paikoilleen taida sopia ilman että soveltaa ja suuttimen kiinnitysreikiä tarkoitin.
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... 82&from=13

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Helmikuu 20. 23:08:12 2006

sierra4x4tbo kirjoitti:Tuollainen modi bensakiskoon tuli väsäiltyä viime talvena Maatsin avustuksella.

Samalla vaihdoin bensan tulolinjan 10mm sisähalkaisijalta olevaan hapokkaaseen putkeen, paluun tein 8mm nylon putkesta. Kaikki letkut vaihdoin uusiin ja painepuolen liitokset tehtiin prässäämällä.
Mistä sait kyseistä putka? Onko toi putki sellasta "taipusaa" että voi ite taitella auton alla?

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Helmikuu 21. 11:37:43 2006

magelius kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:Tuollainen modi bensakiskoon tuli väsäiltyä viime talvena Maatsin avustuksella.

Samalla vaihdoin bensan tulolinjan 10mm sisähalkaisijalta olevaan hapokkaaseen putkeen, paluun tein 8mm nylon putkesta. Kaikki letkut vaihdoin uusiin ja painepuolen liitokset tehtiin prässäämällä.
Mistä sait kyseistä putka? Onko toi putki sellasta "taipusaa" että voi ite taitella auton alla?
Kumpaa putkea tarkoitat? Hapokas oli joku korruptioputki paperitehtaalta, ollut muistaakseni joku instrumenttipuolen happilinja.. Ei helppoa taivutella ollenkaan, ainakaan auton alla.

Nylonputkea ihan tarvikeliikkeestä. Tää taipuu ihan helposti ei tosin saa oikein jyrkkiä mutkia taivutettua ilman että menis ruttuun..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Helmikuu 21. 11:49:26 2006

Kyllä se instrumenttiputki taipuu ihan kivasti esim. auton alla mutta vaatii kunnon työkalut. Toi nylonputki voi olla ihan ok vaihtoehto tosin itse tekisin instrumenttiputkesta jos on vaan mahdollisuus.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Helmikuu 21. 15:45:39 2006

Mites ihan normi kupariputki?
Toyota Supra TT

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ti Helmikuu 21. 17:54:16 2006

Hena kirjoitti:Mites ihan normi kupariputki?
kupariputki käy , mulla on ollu nyt parivuotta kuparista bensalinja eikä mitään ongelmia
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Helmikuu 21. 20:46:49 2006

siipicossu kirjoitti:http://www.siipicossu.com/painekotelo.jpg

Tuossa näkyy mihin kohtaan bensakiskot tulee kiinni.
Tuo on nelarin painekotelo johon käy molemmat bensakiskot.
Mulla on erillinen ripustinrauta tehtynä jälkimmäisen kiinnitysruuvin kohdalle tohon 4wd koteloon 2wd kiskolle. Silläkin on pysynyt kiinni ja ei ollut vaikea tehdä.
Tohon kuvan koteloon on hitsattu uus nipukka ,vai mitenpäin se nyt oli,kun en nyt ole painekotelon lähettyvillä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Helmikuu 21. 21:14:05 2006

KtK kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:http://www.siipicossu.com/painekotelo.jpg

Tuossa näkyy mihin kohtaan bensakiskot tulee kiinni.
Tuo on nelarin painekotelo johon käy molemmat bensakiskot.
Mulla on erillinen ripustinrauta tehtynä jälkimmäisen kiinnitysruuvin kohdalle tohon 4wd koteloon 2wd kiskolle. Silläkin on pysynyt kiinni ja ei ollut vaikea tehdä.
Tohon kuvan koteloon on hitsattu uus nipukka ,vai mitenpäin se nyt oli,kun en nyt ole painekotelon lähettyvillä.
Siinä on se 2wd nipukka hitsattu.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin