Esco cossu savuttaa niin s*******ti
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Esco cossu savuttaa niin s*******ti
Nii, jotain vissiin meni särki kun eilen huohotin jääty matkalla ja jossain vaiheessa oli alkanu öljyjä heittää pihalle. Ajaessa n. 2500r/min ei huomannu mitään muutosta öljynpaineissa ja tästä syystä ei sit tietoo missä vaiheessa öljyt käyny vähiin. Jari-Pekka -> Varkaus välillä alkanu vuotamaan ja Varkauden abc:lle kääntyessä tippui öljynpaineet tyhjäkäynnillä turhan alas. Ei muuta kuin äkkiä parkkiin ja kurkkaan pellin alle. No kuinkas ollakkaan joka paikka öljy sotkussa. Siinä kahviteltiin ja sen jälkeen tarkistin öljyt, oli melko vähissä. Lisäsin öljyä ja jatkettiin sit matkantekoa. Öljyn lisäyksen jälkeen paineet on ollut suunnilleen samat kuin ennenki, paitsi sen jälkeen pieni pudotus kun varaöljyt loppu ja joutu lisäämään nesteen täyssynteettistä. Loppumatkan ajan piti tarkistella vähän väliä että on öljyä riittävästi. Siinä vaan huomasin että välillä pöläyttää aivan järkyttävän paljon sinistä. Tasakaasulla, kiihdyttäessä, moottorijarrutuksessa, aivan sama, välillä vaan häviää näkyvyys taakse ihan kokonaan. Saman huomasin tänään tyhjäkäynnillä seisoessa, pari minuuttia kävi ilman savutusta, sit alkoi tunkemaan niin paljo usvaa et oli pakko sammuttaa että löytää vielä pihasta pois. Auton käynti on kuitenki edelleen samanlainen kuin tähänki asti eikä pidä sen enempää ääntäkään.
En ole vielä sen enempää tutkinut, mutta ite veikkaisin et männänrenkaat, ahdin tai molemmat on ottanu itteensä.
Vai keksiikö joku parempia ideoita?
En ole vielä sen enempää tutkinut, mutta ite veikkaisin et männänrenkaat, ahdin tai molemmat on ottanu itteensä.
Vai keksiikö joku parempia ideoita?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Mulla jäätyi kolme vuotta sitten cossuni huohotin. Kone heitti öljyt pitkin konehuonetta eikä öljynpainevalo syttynyt. Onneksi päätin matkanteon aikana pitää pienen paussin ja havaitsin ongelman. Kone kilkatti kuin viimeistä päivää. Öljyistä oli noin puolet jäljellä. Matkateko jatkui sitten hinaamalla. Koneesta ei onneksi kuitenkaan hajonnut kuin nokat ja nostimet.
Kun huohotin jäätyy, niin on vaarana että esim. turbon tiivisteet ottavat kipeätä ja sen jälkeen ahdin voi alkaa savuttamaan.
Huohottimen jäätymisongelmaan auttaa paljon, kun siirtää huohottimen kulkemaan koneen takakautta.
Kun huohotin jäätyy, niin on vaarana että esim. turbon tiivisteet ottavat kipeätä ja sen jälkeen ahdin voi alkaa savuttamaan.
Huohottimen jäätymisongelmaan auttaa paljon, kun siirtää huohottimen kulkemaan koneen takakautta.
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Joo, eilen päätin että huohotus-systeemi muuttuu uuteen uskoon.Mankka kirjoitti:Mulla jäätyi kolme vuotta sitten cossuni huohotin. Kone heitti öljyt pitkin konehuonetta eikä öljynpainevalo syttynyt. Onneksi päätin matkanteon aikana pitää pienen paussin ja havaitsin ongelman. Kone kilkatti kuin viimeistä päivää. Öljyistä oli noin puolet jäljellä. Matkateko jatkui sitten hinaamalla. Koneesta ei onneksi kuitenkaan hajonnut kuin nokat ja nostimet.
Kun huohotin jäätyy, niin on vaarana että esim. turbon tiivisteet ottavat kipeätä ja sen jälkeen ahdin voi alkaa savuttamaan.
Huohottimen jäätymisongelmaan auttaa paljon, kun siirtää huohottimen kulkemaan koneen takakautta.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
kato nyt ihan ekaks et se huohotin on nyt auki/sula.
yleensä mekaaninen vaurio aiheuttaa myös ylimääräistä ääntä, siis laakerit, nokat, renkaat tai vast., turbo toki voi olla rikki ilman eri "saundia"
yleensä mekaaninen vaurio aiheuttaa myös ylimääräistä ääntä, siis laakerit, nokat, renkaat tai vast., turbo toki voi olla rikki ilman eri "saundia"
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku
Mulla jääty kanssa cossusta just viime pakkasilla huohotusletku. Huomasin kun ajelin että huomattava savuverho seuraa ajelin kotiin noin 5km ja huohotus letku jäässä kannenpäälinen täynnä öljyä ja öljy tikku hypännyt ylös. Loppu täysin kyllä savutus kun letkun avasi ja onneksi vain puoli litraa öljyä oli imassu.
Eli veikkaisin että on vieläkin se huohotin jostain oikein syvä jäässä.
Eli veikkaisin että on vieläkin se huohotin jostain oikein syvä jäässä.
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Nyt kävin illalla pesemässä auton ulkoa ja pellin alta. Tunnin verran auto seisoi lämpimässä hallissa. Nyt ei ainakaan öljyä näyttäis tiputtavan ja öljynpaineet nousee kierroksilla lähelle viittä. Tyhjäkäynnillä ei vaan lämpimänä anna samoja paineita kuin ennen. Tuo tietysti voinee johtua öljystäkin, kun ero ei kuitenkaan ole kovin suuri. Aiemmin oli castrol tws motorsport 10w/60, nyt neste city pro 5w/50. Savuakaan ei nyt näyttänyt tunkevan, mutta saa nyt nähdä miltä huomenna näyttää.Cossu_anssi kirjoitti:Mulla jääty kanssa cossusta just viime pakkasilla huohotusletku. Huomasin kun ajelin että huomattava savuverho seuraa ajelin kotiin noin 5km ja huohotus letku jäässä kannenpäälinen täynnä öljyä ja öljy tikku hypännyt ylös. Loppu täysin kyllä savutus kun letkun avasi ja onneksi vain puoli litraa öljyä oli imassu.
Eli veikkaisin että on vieläkin se huohotin jostain oikein syvä jäässä.
Mitään aiemmasta poikkeavia ääniä ei koneesta kuulu ja vetoja tuntuu olevan ihan entiseen malliin.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku
Kai tyhjensit letkut vedestä, meinaan voipi jäätyä aika äkäseen muuten uudelleen.tony the tiger kirjoitti:Nyt kävin illalla pesemässä auton ulkoa ja pellin alta. Tunnin verran auto seisoi lämpimässä hallissa. Nyt ei ainakaan öljyä näyttäis tiputtavan ja öljynpaineet nousee kierroksilla lähelle viittä. Tyhjäkäynnillä ei vaan lämpimänä anna samoja paineita kuin ennen. Tuo tietysti voinee johtua öljystäkin, kun ero ei kuitenkaan ole kovin suuri. Aiemmin oli castrol tws motorsport 10w/60, nyt neste city pro 5w/50. Savuakaan ei nyt näyttänyt tunkevan, mutta saa nyt nähdä miltä huomenna näyttää.Cossu_anssi kirjoitti:Mulla jääty kanssa cossusta just viime pakkasilla huohotusletku. Huomasin kun ajelin että huomattava savuverho seuraa ajelin kotiin noin 5km ja huohotus letku jäässä kannenpäälinen täynnä öljyä ja öljy tikku hypännyt ylös. Loppu täysin kyllä savutus kun letkun avasi ja onneksi vain puoli litraa öljyä oli imassu.
Eli veikkaisin että on vieläkin se huohotin jostain oikein syvä jäässä.
Mitään aiemmasta poikkeavia ääniä ei koneesta kuulu ja vetoja tuntuu olevan ihan entiseen malliin.
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Itellä oli sama homma toisinpäin eli ensin oli koneessa 5w/50 castron magnatechit ja sitten tws motorsportit 10w/60. Tyhjäkäynnillä nousi paineet n. 0,5 bar ja maksimipaineet sitten vähän enemmän.tony the tiger kirjoitti:Nyt ei ainakaan öljyä näyttäis tiputtavan ja öljynpaineet nousee kierroksilla lähelle viittä. Tyhjäkäynnillä ei vaan lämpimänä anna samoja paineita kuin ennen. Tuo tietysti voinee johtua öljystäkin, kun ero ei kuitenkaan ole kovin suuri. Aiemmin oli castrol tws motorsport 10w/60, nyt neste city pro 5w/50.
Ohuemmilla öljyillä maksimipaineet oli reilu 6 bar ja paksummilla seiskaan loppuva asteikko pohjassa, joten todellista painetta en osaa sanoa.
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Noh noh! Kallis on kone tieten tahtoen särkeä. Itse tilasin Englannista uudet hydrauliset nostajat Cossuun alta satasella! Eilen tulivat ja keväällä laitetaan koneeseen vaikka vanhat ei vielä ääntelekään.Arska kirjoitti:Älä suotta, aja vika suosiolla ulos.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Uudet nostimet on jo odottamassa, mutta samalla puretaan koko keksintö ja laitetaan nyt lähes kaikki uusiks.paperman kirjoitti:Noh noh! Kallis on kone tieten tahtoen särkeä. Itse tilasin Englannista uudet hydrauliset nostajat Cossuun alta satasella! Eilen tulivat ja keväällä laitetaan koneeseen vaikka vanhat ei vielä ääntelekään.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99