kossun kannen pinnapultit

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

kossun kannen pinnapultit

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Toukokuu 11. 22:33:56 2005

elikkä jos hakusessa n.+400hp/n.1,5bar ja lohkos liekkirenkaat niin kannaatks tälläses kiukaassa investoida kannen pinnapultteihin? onko arvokkaita ja mistä kantsii kysellä? :?:

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ke Toukokuu 11. 23:23:38 2005

autoracing
hintaa parinsadan euron kieppeillä
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » To Toukokuu 12. 3:00:31 2005

Minä ostin omani Sarlinin Kallelta http://www.sarlinraceteam.fi/
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
Tässähän se menee...

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Toukokuu 12. 7:44:45 2005

Jahman kirjoitti:Minä ostin omani Sarlinin Kallelta http://www.sarlinraceteam.fi/
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
Käy 4wd lohkoon, mutta jos itse tekisin uuden koneen 400hv en noita varmaankaan laittaisi. Varmaan arp:n pinnapultit olis oiva valinta.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ma Marraskuu 14. 14:00:38 2005

Minkälaisessa hintaluokassa pitkät pinnapultit / niiden asennus 200 lohkoon pyörii? Missä tehoissa alkaa olla järkevä sijoitus?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Marraskuu 14. 14:56:26 2005

_pexi kirjoitti:Minkälaisessa hintaluokassa pitkät pinnapultit / niiden asennus 200 lohkoon pyörii? Missä tehoissa alkaa olla järkevä sijoitus?
Luokkaa 500€ pultit + työ, järkevyydestä en tiedä. :wink:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ma Marraskuu 14. 15:12:09 2005

Rohkenen tähän väliin laittaa pari kuvaa kyläseppä Sarlinin tekeleestä (Tai ainakin hänen kauttaan teetetyistä).
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.

Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.

Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3

Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en :roll:
Viimeksi muokannut andeRS, Ma Marraskuu 14. 15:26:15 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Marraskuu 14. 15:15:19 2005

andeRS kirjoitti:Rohkenen tähän väliin laittaa pari kuvaa kyläseppä Sarlinin tekeleestä (Tai ainakin hänen kauttaan teetetyistä).
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.

Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.

Kuva 1
Kuva 2

Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en :roll:
Nehän on "melkein" suorassa :roll:

Korvaukset STD-kokoisen 200:sen lohkon turmelusta olivat kuulemma päätä huimaavat. :x
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ma Marraskuu 14. 15:28:00 2005

Käsiporalla saa kaiken näköistä aikaiseksi näyttävästi.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ma Marraskuu 14. 16:23:19 2005

Jossain pajalla todettiin, että 200-lohkokin olisi putkitettava jos laittaa pitkät pinnapultit... ja hintaa sitten likemmäs 1500e kokonaisuudessaan! Onko perää vai pelkkä rahastus keino?
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Marraskuu 14. 17:30:21 2005

putkitus on ainakin paras tehä jos yli 500hv ottaa...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Marraskuu 14. 20:33:09 2005

andeRS kirjoitti:Rohkenen tähän väliin laittaa pari kuvaa kyläseppä Sarlinin tekeleestä (Tai ainakin hänen kauttaan teetetyistä).
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.

Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.

Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3

Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en :roll:
Ohhoh. Noi päätypultit on vaikea porata, mutta S:n & co:n pitäisi tietää. Sääli että se paras koneistaja "S:n riveistä" muutti jenkkeihin koneistelemaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Ma Marraskuu 14. 21:05:02 2005

andeRS kirjoitti:Rohkenen tähän väliin laittaa pari kuvaa kyläseppä Sarlinin tekeleestä (Tai ainakin hänen kauttaan teetetyistä).
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.

Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.

Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3

Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en :roll:
no en tiedä että kannattaako tuomita sarliinia yhden virheen takia....kaikille sattuu mokia.ja ei tuo lohko piloilla ole.
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ma Marraskuu 14. 21:08:10 2005

andeRS kirjoitti:Rohkenen tähän väliin laittaa pari kuvaa kyläseppä Sarlinin tekeleestä (Tai ainakin hänen kauttaan teetetyistä).
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.

Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.

Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3

Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en :roll:
Onneks Turussa saadaan sentään pultit suoraan ;) Muuten onkin aika hiljasta ollu :oops:
Tossa hommassa maltti on valttia ja hätänen saa vaan sutta aikaseks...
Tässähän se menee...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Marraskuu 14. 22:41:54 2005

andeRS kirjoitti:Rohkenen tähän väliin laittaa pari kuvaa kyläseppä Sarlinin tekeleestä (Tai ainakin hänen kauttaan teetetyistä).
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.

Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.

Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3

Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en :roll:
Sitä saa kyllä kunnolla murjoa kiinni.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Marraskuu 14. 23:50:46 2005

Mitä ihmettä :o Miks noi voi noin vinossa olla. En kyllä mitään tiedä pitkien asennuksesta sen enempää ,mutta silti. Ihan kuin olis käsivaralta kairattu pulteille reijät.
Siinähän on mutteritkin sitten vinossa kanteen nähden ,ellei sieltäkin koneisteta jotenkin.
Eikö kunnon koneistusvehkeitä pysty hyödyntämään tossa hommassa jostain syystä.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Marraskuu 15. 0:17:25 2005

Jos se tuosta tason yläpuolelta jo on noin vinossa niin mitenhän paljon tuon pultinreikä on sitten pois oikeasta linjasta siellä alapäässä... Ei vaan just tule mieleen millä tuo korjataan luotettavasti.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Marraskuu 15. 0:47:13 2005

jjs kirjoitti:Ohhoh. Noi päätypultit on vaikea porata, mutta S:n & co:n pitäisi tietää. Sääli että se paras koneistaja "S:n riveistä" muutti jenkkeihin koneistelemaan.
Mikko vai ???
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Marraskuu 15. 8:25:16 2005

Tuossahan on ropleemina vesitilan seinä, eli joudutaan poraamaan 1/4 reikää, jota ei voida tavallisella poralla tehdä. Sarlin on asiasta erittäin tietoinen, joten tuon on kyllä joku muu tehnyt.

Tämä kuva on huono, mutta ehkä hieman valottaa asiaa. Tilanne toisen etumaisen pultin kohdalla pahempi.
http://www.saunalahti.fi/jahman/kuvat/l ... eilla3.jpg
Tässähän se menee...

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Marraskuu 15. 9:17:18 2005

sprint kirjoitti:
Jahman kirjoitti:Minä ostin omani Sarlinin Kallelta http://www.sarlinraceteam.fi/
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
Käy 4wd lohkoon, mutta jos itse tekisin uuden koneen 400hv en noita varmaankaan laittaisi. Varmaan arp:n pinnapultit olis oiva valinta.
Miksi sä mieleummin arp:n pinnapultit valitsisit kuin noi pitkät pinna pultit?
Siis nyt kysyn ihan mielenkiinnosta.

Itselläin 205 lohko joten pitkät pultit ei ole optio, joten arp:t on itselläni käytössä.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Marraskuu 15. 9:51:19 2005

Markus kirjoitti:
sprint kirjoitti:
Jahman kirjoitti:Minä ostin omani Sarlinin Kallelta http://www.sarlinraceteam.fi/
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
Käy 4wd lohkoon, mutta jos itse tekisin uuden koneen 400hv en noita varmaankaan laittaisi. Varmaan arp:n pinnapultit olis oiva valinta.
Miksi sä mieleummin arp:n pinnapultit valitsisit kuin noi pitkät pinna pultit?
Siis nyt kysyn ihan mielenkiinnosta.

Itselläin 205 lohko joten pitkät pultit ei ole optio, joten arp:t on itselläni käytössä.
Mulla on kisakoneessa noi pitkät ja jos ehostan ton varakoneen niin sen teen arp:n pultein. Ei niissä sinällään todellakaan vikaa ole. Mutta jos puhutaan että liikutaan 400hv tuntumassa niin ei ehkä kuitenkaan ole tarpeellisista sijoittaan noin paljon rahaa pitkiin pultteihin. Käsittääkseni tässäkin foorumissa on aika vähän 400hv autoja, jossa on tollaset pultit.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Marraskuu 15. 10:01:59 2005

Jos halpuutta haetaan niin ARP:n pultit on se huonoin vaihtoehto ;)
Tässähän se menee...

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Marraskuu 15. 10:24:53 2005

andeRS kirjoitti:Rohkenen tähän väliin laittaa pari kuvaa kyläseppä Sarlinin tekeleestä (Tai ainakin hänen kauttaan teetetyistä).
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.

Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.

Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3

Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en :roll:
Onko tämä juttu sattunut parin viikon sisällä?

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Marraskuu 15. 10:36:32 2005

Jahman kirjoitti:Jos halpuutta haetaan niin ARP:n pultit on se huonoin vaihtoehto ;)
Kerro lisää. viittasit oletettavasti johonkin muuhun seikkaan kuin ARP:ien kilohintaan.

Nyt tietysti voi olla että mun edesottamukset ei oikein tähän topikkiin kuulu kun mun pensselissä on siis ihan ohari kone eikä cosworth. Mutta onhan noita pitkiä pultteja vapareissakin käytetty.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Marraskuu 15. 10:59:10 2005

Viittasin nimenomaan siihen kilohintaan :)
Tässähän se menee...

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Marraskuu 15. 11:14:42 2005

Jahman kirjoitti:Viittasin nimenomaan siihen kilohintaan :)
Se on muuten kyllä todella suolanen! 10stä kierteen pätkästä...

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Marraskuu 15. 12:46:06 2005

mulla on vakiopultit. onkohan se jo kolmas vai peräti neljäs kesä takana ilman aukaisua.. kop kop...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Marraskuu 15. 13:37:40 2005

Timo kirjoitti:mulla on vakiopultit. onkohan se jo kolmas vai peräti neljäs kesä takana ilman aukaisua.. kop kop...
Mä en juurikaan näe noista ARP pultesta suurtakaan hyötyä verrattain vakiopultteihin. Arpit nyt ei veny, että se tiettty on etu, mutta eihän kaik vakiotkaan kannenpultitkaan veny. Mutta arp verattain vakio pultteihin, niin ei kovin suuri hyöty arpeista ole.

Jälleen taas vaan mun omia päätelmiä tekemieni perusteella.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Marraskuu 15. 18:10:20 2005

Markus kirjoitti:
Timo kirjoitti:mulla on vakiopultit. onkohan se jo kolmas vai peräti neljäs kesä takana ilman aukaisua.. kop kop...
Mä en juurikaan näe noista ARP pultesta suurtakaan hyötyä verrattain vakiopultteihin. Arpit nyt ei veny, että se tiettty on etu, mutta eihän kaik vakiotkaan kannenpultitkaan veny. Mutta arp verattain vakio pultteihin, niin ei kovin suuri hyöty arpeista ole.

Jälleen taas vaan mun omia päätelmiä tekemieni perusteella.
Loppujen lopuksi vois todeta ,onko mistään viri osasta mitään hyötyä cossussa tai muissa vehkeissä. Vakio tavaralla auto käy ihan hyvin uutenakin.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Marraskuu 15. 19:40:04 2005

Pakko todeta että kossu on helvetin kestävä ja pienellä hyvään vireeseen herätettävä VAKIOKSI, moniko mylly kestää orkkisosilla jopa 400-500 hepoo ulos, kysyn vaan, siis 2 litranen 80 luvun tekele...

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Marraskuu 15. 20:33:22 2005

SHR kirjoitti:Pakko todeta että kossu on helvetin kestävä ja pienellä hyvään vireeseen herätettävä VAKIOKSI, moniko mylly kestää orkkisosilla jopa 400-500 hepoo ulos, kysyn vaan, siis 2 litranen 80 luvun tekele...
Ei moni,mutta audilla on tommosia myllyjä ollut...
#446

JHa
Viestit: 51
Liittynyt: La Tammikuu 4. 18:03:23 2003
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JHa » Ke Marraskuu 16. 11:37:01 2005

Jahman kirjoitti:Minä ostin omani Sarlinin Kallelta http://www.sarlinraceteam.fi/
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
onko noissa pinnapulteissa kierteitä ollenkaan vai väännetäänkö ne vasta sitten kun on paikoillaan?
millainen homma tämä pinnapulttien laitto on ihan vaihe vaiheelta?

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Marraskuu 16. 12:04:44 2005

JHa kirjoitti:
Jahman kirjoitti:Minä ostin omani Sarlinin Kallelta http://www.sarlinraceteam.fi/
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
onko noissa pinnapulteissa kierteitä ollenkaan vai väännetäänkö ne vasta sitten kun on paikoillaan?
millainen homma tämä pinnapulttien laitto on ihan vaihe vaiheelta?
Lohkon päässä on harvakierre, joka väännetään ensin noin 30Nm. Toisessa päässä pinnapulttia on todella tiuha kirteinen mutteri. Lohko asianosaavaan firmaan, siellä he poraavat reiät yleensä kohdalleen. :wink: Pultit saa yleensä samaa kautta.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Marraskuu 16. 12:09:14 2005

sprint kirjoitti:
JHa kirjoitti:
Jahman kirjoitti:Minä ostin omani Sarlinin Kallelta http://www.sarlinraceteam.fi/
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
onko noissa pinnapulteissa kierteitä ollenkaan vai väännetäänkö ne vasta sitten kun on paikoillaan?
millainen homma tämä pinnapulttien laitto on ihan vaihe vaiheelta?
Lohkon päässä on harvakierre, joka väännetään ensin noin 30Nm. Toisessa päässä pinnapulttia on todella tiuha kirteinen mutteri. Lohko asianosaavaan firmaan, siellä he poraavat reiät yleensä kohdalleen. :wink: Pultit saa yleensä samaa kautta.
Yksi asianosaava firma on Tepalmet Motorsport, eivät käsittääkseni tee itse koneistuksia vaan teettävät Lahden Kansityössä??

Soitto ja sillä selviää..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Marraskuu 16. 14:19:12 2005

Markus kirjoitti:
Timo kirjoitti:mulla on vakiopultit. onkohan se jo kolmas vai peräti neljäs kesä takana ilman aukaisua.. kop kop...
Mä en juurikaan näe noista ARP pultesta suurtakaan hyötyä verrattain vakiopultteihin. Arpit nyt ei veny, että se tiettty on etu, mutta eihän kaik vakiotkaan kannenpultitkaan veny. Mutta arp verattain vakio pultteihin, niin ei kovin suuri hyöty arpeista ole.

Jälleen taas vaan mun omia päätelmiä tekemieni perusteella.
On mielestäni pinnapulteista lyhyistäkin se hyöty, että kierre on yläpäässä yhtä pitkä eli kaikki mutut tulee samaan momenttiin. Lohkon kierteissä voi olla ruostetta, vettä tai öljyä eikä se kitka sitten ole samanlainen kiristettäessä. Sinne pohjalle voi pultteja kiristäessä myös lorahtaa jotain, niin että lohko halkeaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ke Marraskuu 16. 15:08:12 2005

SLEI kirjoitti:
Markus kirjoitti:
Timo kirjoitti:mulla on vakiopultit. onkohan se jo kolmas vai peräti neljäs kesä takana ilman aukaisua.. kop kop...
Mä en juurikaan näe noista ARP pultesta suurtakaan hyötyä verrattain vakiopultteihin. Arpit nyt ei veny, että se tiettty on etu, mutta eihän kaik vakiotkaan kannenpultitkaan veny. Mutta arp verattain vakio pultteihin, niin ei kovin suuri hyöty arpeista ole.

Jälleen taas vaan mun omia päätelmiä tekemieni perusteella.
On mielestäni pinnapulteista lyhyistäkin se hyöty, että kierre on yläpäässä yhtä pitkä eli kaikki mutut tulee samaan momenttiin. Lohkon kierteissä voi olla ruostetta, vettä tai öljyä eikä se kitka sitten ole samanlainen kiristettäessä. Sinne pohjalle voi pultteja kiristäessä myös lorahtaa jotain, niin että lohko halkeaa.
On joo toi on ihan totta. Lisäksi tietysti, että lohkon kierre tulee kokonaan käyttöön ja vaikka kannesta sorvataan lastua pois niin ei pultit pohjaa. Eli onhan noista tietysti etuja mutta ei minun mielestä mitään ihan välittömiä kestollisia hyötyjä ole. Mitä ei huolellisella työllä ja ja vakio osien valinnalla saavutettaisi.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Marraskuu 16. 23:29:29 2005

Yks pointti on vielä siinä jos meinaa tuupata vielä betonit lohkoon. Betonit kun on lohkossa niin eipä tarvii sitten kauheesti koneistella enää lohkon pintaa pitkien pinnapulttien kanssa..
Toyota Supra TT

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » To Marraskuu 17. 6:56:45 2005

Hena kirjoitti:Yks pointti on vielä siinä jos meinaa tuupata vielä betonit lohkoon. Betonit kun on lohkossa niin eipä tarvii sitten kauheesti koneistella enää lohkon pintaa pitkien pinnapulttien kanssa..
Ai miksei? Ei niitä pultteja sinne kiinteäksi valeta :)
Tässähän se menee...

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Marraskuu 17. 8:19:22 2005

Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Marraskuu 17. 17:31:40 2005

Jahman kirjoitti:
Hena kirjoitti:Yks pointti on vielä siinä jos meinaa tuupata vielä betonit lohkoon. Betonit kun on lohkossa niin eipä tarvii sitten kauheesti koneistella enää lohkon pintaa pitkien pinnapulttien kanssa..
Ai miksei? Ei niitä pultteja sinne kiinteäksi valeta :)

Niin joo, eihän niitä pakko oo sinne betoniin valaa.. :roll: Kaverilla vaan oli lohko josta niitä pultteja ei saanu irti sen takia kun oli valettu betonit. Tosin en tiiä oisko ne sieltä lähteny kun ois ottanu vaan pois..
Toyota Supra TT

Vastaa Viestiin