
kossun kannen pinnapultit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
kossun kannen pinnapultit
elikkä jos hakusessa n.+400hp/n.1,5bar ja lohkos liekkirenkaat niin kannaatks tälläses kiukaassa investoida kannen pinnapultteihin? onko arvokkaita ja mistä kantsii kysellä? 

-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Minä ostin omani Sarlinin Kallelta http://www.sarlinraceteam.fi/
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
Tässähän se menee...
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Käy 4wd lohkoon, mutta jos itse tekisin uuden koneen 400hv en noita varmaankaan laittaisi. Varmaan arp:n pinnapultit olis oiva valinta.Jahman kirjoitti:Minä ostin omani Sarlinin Kallelta http://www.sarlinraceteam.fi/
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
-
- Viestit: 1413
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002
Rohkenen tähän väliin laittaa pari kuvaa kyläseppä Sarlinin tekeleestä (Tai ainakin hänen kauttaan teetetyistä).
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.
Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.
Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en

Viimeksi muokannut andeRS, Ma Marraskuu 14. 15:26:15 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Nehän on "melkein" suorassaandeRS kirjoitti:Rohkenen tähän väliin laittaa pari kuvaa kyläseppä Sarlinin tekeleestä (Tai ainakin hänen kauttaan teetetyistä).
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.
Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.
Kuva 1
Kuva 2
Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en

Korvaukset STD-kokoisen 200:sen lohkon turmelusta olivat kuulemma päätä huimaavat.

BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Jossain pajalla todettiin, että 200-lohkokin olisi putkitettava jos laittaa pitkät pinnapultit... ja hintaa sitten likemmäs 1500e kokonaisuudessaan! Onko perää vai pelkkä rahastus keino?
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ohhoh. Noi päätypultit on vaikea porata, mutta S:n & co:n pitäisi tietää. Sääli että se paras koneistaja "S:n riveistä" muutti jenkkeihin koneistelemaan.andeRS kirjoitti:Rohkenen tähän väliin laittaa pari kuvaa kyläseppä Sarlinin tekeleestä (Tai ainakin hänen kauttaan teetetyistä).
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.
Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
no en tiedä että kannattaako tuomita sarliinia yhden virheen takia....kaikille sattuu mokia.ja ei tuo lohko piloilla ole.andeRS kirjoitti:Rohkenen tähän väliin laittaa pari kuvaa kyläseppä Sarlinin tekeleestä (Tai ainakin hänen kauttaan teetetyistä).
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.
Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Onneks Turussa saadaan sentään pultit suoraanandeRS kirjoitti:Rohkenen tähän väliin laittaa pari kuvaa kyläseppä Sarlinin tekeleestä (Tai ainakin hänen kauttaan teetetyistä).
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.
Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en


Tossa hommassa maltti on valttia ja hätänen saa vaan sutta aikaseks...
Tässähän se menee...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Sitä saa kyllä kunnolla murjoa kiinni.andeRS kirjoitti:Rohkenen tähän väliin laittaa pari kuvaa kyläseppä Sarlinin tekeleestä (Tai ainakin hänen kauttaan teetetyistä).
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.
Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mitä ihmettä
Miks noi voi noin vinossa olla. En kyllä mitään tiedä pitkien asennuksesta sen enempää ,mutta silti. Ihan kuin olis käsivaralta kairattu pulteille reijät.
Siinähän on mutteritkin sitten vinossa kanteen nähden ,ellei sieltäkin koneisteta jotenkin.
Eikö kunnon koneistusvehkeitä pysty hyödyntämään tossa hommassa jostain syystä.

Siinähän on mutteritkin sitten vinossa kanteen nähden ,ellei sieltäkin koneisteta jotenkin.
Eikö kunnon koneistusvehkeitä pysty hyödyntämään tossa hommassa jostain syystä.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Tuossahan on ropleemina vesitilan seinä, eli joudutaan poraamaan 1/4 reikää, jota ei voida tavallisella poralla tehdä. Sarlin on asiasta erittäin tietoinen, joten tuon on kyllä joku muu tehnyt.
Tämä kuva on huono, mutta ehkä hieman valottaa asiaa. Tilanne toisen etumaisen pultin kohdalla pahempi.
http://www.saunalahti.fi/jahman/kuvat/l ... eilla3.jpg
Tämä kuva on huono, mutta ehkä hieman valottaa asiaa. Tilanne toisen etumaisen pultin kohdalla pahempi.
http://www.saunalahti.fi/jahman/kuvat/l ... eilla3.jpg
Tässähän se menee...
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Miksi sä mieleummin arp:n pinnapultit valitsisit kuin noi pitkät pinna pultit?sprint kirjoitti:Käy 4wd lohkoon, mutta jos itse tekisin uuden koneen 400hv en noita varmaankaan laittaisi. Varmaan arp:n pinnapultit olis oiva valinta.Jahman kirjoitti:Minä ostin omani Sarlinin Kallelta http://www.sarlinraceteam.fi/
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
Siis nyt kysyn ihan mielenkiinnosta.
Itselläin 205 lohko joten pitkät pultit ei ole optio, joten arp:t on itselläni käytössä.
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Mulla on kisakoneessa noi pitkät ja jos ehostan ton varakoneen niin sen teen arp:n pultein. Ei niissä sinällään todellakaan vikaa ole. Mutta jos puhutaan että liikutaan 400hv tuntumassa niin ei ehkä kuitenkaan ole tarpeellisista sijoittaan noin paljon rahaa pitkiin pultteihin. Käsittääkseni tässäkin foorumissa on aika vähän 400hv autoja, jossa on tollaset pultit.Markus kirjoitti:Miksi sä mieleummin arp:n pinnapultit valitsisit kuin noi pitkät pinna pultit?sprint kirjoitti:Käy 4wd lohkoon, mutta jos itse tekisin uuden koneen 400hv en noita varmaankaan laittaisi. Varmaan arp:n pinnapultit olis oiva valinta.Jahman kirjoitti:Minä ostin omani Sarlinin Kallelta http://www.sarlinraceteam.fi/
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
Siis nyt kysyn ihan mielenkiinnosta.
Itselläin 205 lohko joten pitkät pultit ei ole optio, joten arp:t on itselläni käytössä.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Onko tämä juttu sattunut parin viikon sisällä?andeRS kirjoitti:Rohkenen tähän väliin laittaa pari kuvaa kyläseppä Sarlinin tekeleestä (Tai ainakin hänen kauttaan teetetyistä).
Kaverilla meni koko kesä ton kanssa nussuttaessa, odotellessa ja kommenttina oli että murjo vaan voimalla kansi paikalleen.
Saas nähä kestääkö kuset ja paskat omilla puolillaan tai vuotaako pahvi.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Veisinköhän tonne omatkin romut koneistettavaksi ? hmmmmh... en
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Kerro lisää. viittasit oletettavasti johonkin muuhun seikkaan kuin ARP:ien kilohintaan.Jahman kirjoitti:Jos halpuutta haetaan niin ARP:n pultit on se huonoin vaihtoehto
Nyt tietysti voi olla että mun edesottamukset ei oikein tähän topikkiin kuulu kun mun pensselissä on siis ihan ohari kone eikä cosworth. Mutta onhan noita pitkiä pultteja vapareissakin käytetty.
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Mä en juurikaan näe noista ARP pultesta suurtakaan hyötyä verrattain vakiopultteihin. Arpit nyt ei veny, että se tiettty on etu, mutta eihän kaik vakiotkaan kannenpultitkaan veny. Mutta arp verattain vakio pultteihin, niin ei kovin suuri hyöty arpeista ole.Timo kirjoitti:mulla on vakiopultit. onkohan se jo kolmas vai peräti neljäs kesä takana ilman aukaisua.. kop kop...
Jälleen taas vaan mun omia päätelmiä tekemieni perusteella.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Loppujen lopuksi vois todeta ,onko mistään viri osasta mitään hyötyä cossussa tai muissa vehkeissä. Vakio tavaralla auto käy ihan hyvin uutenakin.Markus kirjoitti:Mä en juurikaan näe noista ARP pultesta suurtakaan hyötyä verrattain vakiopultteihin. Arpit nyt ei veny, että se tiettty on etu, mutta eihän kaik vakiotkaan kannenpultitkaan veny. Mutta arp verattain vakio pultteihin, niin ei kovin suuri hyöty arpeista ole.Timo kirjoitti:mulla on vakiopultit. onkohan se jo kolmas vai peräti neljäs kesä takana ilman aukaisua.. kop kop...
Jälleen taas vaan mun omia päätelmiä tekemieni perusteella.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: La Tammikuu 4. 18:03:23 2003
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
onko noissa pinnapulteissa kierteitä ollenkaan vai väännetäänkö ne vasta sitten kun on paikoillaan?Jahman kirjoitti:Minä ostin omani Sarlinin Kallelta http://www.sarlinraceteam.fi/
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
millainen homma tämä pinnapulttien laitto on ihan vaihe vaiheelta?
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Lohkon päässä on harvakierre, joka väännetään ensin noin 30Nm. Toisessa päässä pinnapulttia on todella tiuha kirteinen mutteri. Lohko asianosaavaan firmaan, siellä he poraavat reiät yleensä kohdalleen.JHa kirjoitti:onko noissa pinnapulteissa kierteitä ollenkaan vai väännetäänkö ne vasta sitten kun on paikoillaan?Jahman kirjoitti:Minä ostin omani Sarlinin Kallelta http://www.sarlinraceteam.fi/
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
millainen homma tämä pinnapulttien laitto on ihan vaihe vaiheelta?

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Yksi asianosaava firma on Tepalmet Motorsport, eivät käsittääkseni tee itse koneistuksia vaan teettävät Lahden Kansityössä??sprint kirjoitti:Lohkon päässä on harvakierre, joka väännetään ensin noin 30Nm. Toisessa päässä pinnapulttia on todella tiuha kirteinen mutteri. Lohko asianosaavaan firmaan, siellä he poraavat reiät yleensä kohdalleen.JHa kirjoitti:onko noissa pinnapulteissa kierteitä ollenkaan vai väännetäänkö ne vasta sitten kun on paikoillaan?Jahman kirjoitti:Minä ostin omani Sarlinin Kallelta http://www.sarlinraceteam.fi/
Niin omani on ns. pitkät pinnapultit. http://www.saunalahti.fi/~jahman/kuvat/ ... eilla4.jpg
millainen homma tämä pinnapulttien laitto on ihan vaihe vaiheelta?Pultit saa yleensä samaa kautta.
Soitto ja sillä selviää..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
On mielestäni pinnapulteista lyhyistäkin se hyöty, että kierre on yläpäässä yhtä pitkä eli kaikki mutut tulee samaan momenttiin. Lohkon kierteissä voi olla ruostetta, vettä tai öljyä eikä se kitka sitten ole samanlainen kiristettäessä. Sinne pohjalle voi pultteja kiristäessä myös lorahtaa jotain, niin että lohko halkeaa.Markus kirjoitti:Mä en juurikaan näe noista ARP pultesta suurtakaan hyötyä verrattain vakiopultteihin. Arpit nyt ei veny, että se tiettty on etu, mutta eihän kaik vakiotkaan kannenpultitkaan veny. Mutta arp verattain vakio pultteihin, niin ei kovin suuri hyöty arpeista ole.Timo kirjoitti:mulla on vakiopultit. onkohan se jo kolmas vai peräti neljäs kesä takana ilman aukaisua.. kop kop...
Jälleen taas vaan mun omia päätelmiä tekemieni perusteella.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
On joo toi on ihan totta. Lisäksi tietysti, että lohkon kierre tulee kokonaan käyttöön ja vaikka kannesta sorvataan lastua pois niin ei pultit pohjaa. Eli onhan noista tietysti etuja mutta ei minun mielestä mitään ihan välittömiä kestollisia hyötyjä ole. Mitä ei huolellisella työllä ja ja vakio osien valinnalla saavutettaisi.SLEI kirjoitti:On mielestäni pinnapulteista lyhyistäkin se hyöty, että kierre on yläpäässä yhtä pitkä eli kaikki mutut tulee samaan momenttiin. Lohkon kierteissä voi olla ruostetta, vettä tai öljyä eikä se kitka sitten ole samanlainen kiristettäessä. Sinne pohjalle voi pultteja kiristäessä myös lorahtaa jotain, niin että lohko halkeaa.Markus kirjoitti:Mä en juurikaan näe noista ARP pultesta suurtakaan hyötyä verrattain vakiopultteihin. Arpit nyt ei veny, että se tiettty on etu, mutta eihän kaik vakiotkaan kannenpultitkaan veny. Mutta arp verattain vakio pultteihin, niin ei kovin suuri hyöty arpeista ole.Timo kirjoitti:mulla on vakiopultit. onkohan se jo kolmas vai peräti neljäs kesä takana ilman aukaisua.. kop kop...
Jälleen taas vaan mun omia päätelmiä tekemieni perusteella.
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Juu ei.
http://maxy.kameli.org/ande/crsc/Betonia/betoni1.jpg
http://maxy.kameli.org/ande/crsc/Betonia/betoni7.jpg
http://maxy.kameli.org/ande/crsc/Betonia/betoni1.jpg
http://maxy.kameli.org/ande/crsc/Betonia/betoni7.jpg
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Jahman kirjoitti:Ai miksei? Ei niitä pultteja sinne kiinteäksi valetaHena kirjoitti:Yks pointti on vielä siinä jos meinaa tuupata vielä betonit lohkoon. Betonit kun on lohkossa niin eipä tarvii sitten kauheesti koneistella enää lohkon pintaa pitkien pinnapulttien kanssa..
Niin joo, eihän niitä pakko oo sinne betoniin valaa..

Toyota Supra TT