cossun kansi paffi

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

cossun kansi paffi

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ti Tammikuu 4. 11:25:44 2005

nelariin pitäis saaja paffi
löytyykö kynsi tiivistettä männät 91.6 visecot paljo maksaa... mikä muu ois hyvä mutta ei pelti paffia.....

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ke Tammikuu 5. 7:28:48 2005

Wisecot 91,6mm renkaineen 675e

CRSC-jäsenelle edullisemmin

---------------------

alle 400hv moottoreihin cometic metallpahvi + vakiot uudet kannenpultit + vakio momentti/kiritysohje

(ei ylimomenttia Cometicille jotta pahvi toimii kuten suunniteltu)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Tammikuu 5. 14:55:48 2005

mulla on comet, vakiopultit ja momentti, ei mitään vuotoja eikä hikoilua. paineet 1.5-1.8bar, tehot 1.6bar ~465hv/560nm.

kop kop puuta ettei heti hajoa kun asiasta mainitsee, tulppien kanssa kävi niin.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Tammikuu 5. 14:56:13 2005

Vakiopahvi + ARP pultit

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Tammikuu 8. 21:13:02 2005

Nykäsin tänään kannen pois ja mulla oli siellä liekkirenkaat. Jos haluan laittaa ne rinkulat takaisin niin mistä löydän pahvin jossa on riittävän iso reikä ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » La Tammikuu 8. 21:35:39 2005

Skorppi kirjoitti:Nykäsin tänään kannen pois ja mulla oli siellä liekkirenkaat. Jos haluan laittaa ne rinkulat takaisin niin mistä löydän pahvin jossa on riittävän iso reikä ?
Riippuu vähän renkaista,eli onko jonkun selfmade vai wills rinkulat?
Kannattaa tilata konetiiviste lindgreniltä,tekee pahvin mittojen mukaan.
Aika hankala on ainakin normitiivisteestä kaivaa liekkirenkaille sopivaa tiivistettä.Mä kokeilin,mutta tais pahvi olla jonkun kympin liian ohut,eli pahvin paksuus on kanssa löydettävä oikeana.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Tammikuu 8. 22:02:44 2005

En mä tiedä mitkä ne on, tehdastekosilta näyttää. Lohkossa siis ei ole mitään uraa vaan ovat ihan lohkon päällä. Alareuna tasanen ja kanttavasten tulevassa pinnassa kolme ohuttaa "raitaa". Ihan teräksen väriset eli eivät ole kupari tms. Pitää ottaa kuva kun saan kameran hollille.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Su Tammikuu 9. 8:22:14 2005

se on kynsi tiiviste

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Tammikuu 10. 20:12:21 2005

Taidan tunkea sinne sitten vaan vakiopahvin, pääse helpoimmalla ja eiköhän sekin siellä kestä,
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Tammikuu 10. 20:22:10 2005

Skorppi kirjoitti:Taidan tunkea sinne sitten vaan vakiopahvin, pääse helpoimmalla ja eiköhän sekin siellä kestä,
Kestää se kun laitat kunnon pultit..
Toyota Supra TT

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ma Tammikuu 10. 20:49:47 2005

Tuolla suositellaan A-ryhmän tai metallitiivistettä jo stage2 virityksessä(it might be a good idea to change the headgasket for a new Group-A headgasket or a WRC-style multi-layer steel headgasker):
http://www.wrc-cosworth.org/tech/tuning/tuning.html
Muutenkin hyvät sivut.Kantsii merkata
Cosworth 4x4 -90

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Tammikuu 10. 21:09:40 2005

Hyvät sivustot. Itelle tulee nyt sit 803:set,stg2 lastu,s2b ahdin sun muut ryjät eli kysymys kuuluu piisaako orkkis bensapumppu? Jos ei mikä tilalle?
#446

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Tammikuu 10. 21:45:05 2005

JRZ kirjoitti:Hyvät sivustot. Itelle tulee nyt sit 803:set,stg2 lastu,s2b ahdin sun muut ryjät eli kysymys kuuluu piisaako orkkis bensapumppu? Jos ei mikä tilalle?
Kyllä vakio pumppu riittää
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Tammikuu 11. 6:00:50 2005

siipicossu kirjoitti:
JRZ kirjoitti:Hyvät sivustot. Itelle tulee nyt sit 803:set,stg2 lastu,s2b ahdin sun muut ryjät eli kysymys kuuluu piisaako orkkis bensapumppu? Jos ei mikä tilalle?
Kyllä vakio pumppu riittää
Oukei... 8)
#446

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Helmikuu 13. 10:47:38 2005

Mites muuten onko kaukaa haettua laittaa Cossun vakio kansipaffi +liimaa mukaan, jos tehot nostaa tyyliin 350hv ja jotain 1.2-1.4bar.. eli kestääkö? Tommoista vain yks tyyppi ehdotti..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Helmikuu 13. 11:54:56 2005

Laze kirjoitti:Mites muuten onko kaukaa haettua laittaa Cossun vakio kansipaffi +liimaa mukaan, jos tehot nostaa tyyliin 350hv ja jotain 1.2-1.4bar.. eli kestääkö? Tommoista vain yks tyyppi ehdotti..
Jos kaikki on kunnossa niin vakiopahvi kestää sen +500hv.. Eli kyllä se kestää sen 350hv ja 1.4bar, kun on tasot suorat ja arp:n pulteilla kiinni ilman mitään liimoja..
Toyota Supra TT

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Su Helmikuu 13. 12:06:13 2005

Millaisia tehoja sitten cossun vakio alakerta suunnilleen kestää??

Ja onko sieran ja escortin (cossu) alakerroissa paljon eroaja kestävyydessä??

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Helmikuu 13. 12:17:26 2005

oma mielipiteeni on että kyllä vakio voi kestää 500hv MUTTA kun ajetaan RADALLA puoli tai tunnin verran kun lämmöt nousee niin silloin pitää olla kunnon tiiviste ELI jos on vai katukäytössä niin silloin harvemmin ajetaan puolta minuuttia lätkä pojassa ja vakio kestää.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Helmikuu 13. 15:50:50 2005

Nii liimasta tuskin hyötyä siellä on, vai?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Helmikuu 14. 16:42:57 2005

Ei MITÄÄN ylimääräisiä töhniä väliin! Molemmat tasot vaan suoriksi.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Helmikuu 14. 17:32:27 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:Ei MITÄÄN ylimääräisiä töhniä väliin! Molemmat tasot vaan suoriksi.
Eli noin ja sitten vakio tiiviste ja ARP pultit? vai?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Helmikuu 14. 20:20:09 2005

Laze kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:Ei MITÄÄN ylimääräisiä töhniä väliin! Molemmat tasot vaan suoriksi.
Eli noin ja sitten vakio tiiviste ja ARP pultit? vai?
Kyllä

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ma Helmikuu 14. 20:25:36 2005

Puhutteko nyt varmasti varmaa tietoa ja mahdollisesti jopa omia kokemuksia? Ajatellen sitä että joku nyt neuvonne mukaan mahdollisesti jotain tekee, omalle kaaralleen. Ohjenuora kohta 3

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Helmikuu 14. 21:12:26 2005

ckolli kirjoitti:Puhutteko nyt varmasti varmaa tietoa ja mahdollisesti jopa omia kokemuksia? Ajatellen sitä että joku nyt neuvonne mukaan mahdollisesti jotain tekee, omalle kaaralleen. Ohjenuora kohta 3
Lähinnä noita 500hv hämmästelin, onko tosiaan kokemusta.. :roll: 8) Ja hainkin vähän suuntaa antavaa tietoa tohon, eli joo periaatteessa niinkuin, ni Kokemusta mielellään. Itsellä vain Mutua.. :) 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Helmikuu 14. 21:38:55 2005

ckolli kirjoitti:Puhutteko nyt varmasti varmaa tietoa ja mahdollisesti jopa omia kokemuksia? Ajatellen sitä että joku nyt neuvonne mukaan mahdollisesti jotain tekee, omalle kaaralleen. Ohjenuora kohta 3
Ainakin tuon liima jutun minulle kertoi AMW:n Juha Martikainen, kun häneltä asiaa tiedustelin.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Helmikuu 14. 22:49:39 2005

Laze kirjoitti:
ckolli kirjoitti:Puhutteko nyt varmasti varmaa tietoa ja mahdollisesti jopa omia kokemuksia? Ajatellen sitä että joku nyt neuvonne mukaan mahdollisesti jotain tekee, omalle kaaralleen. Ohjenuora kohta 3
Lähinnä noita 500hv hämmästelin, onko tosiaan kokemusta.. :roll: 8) Ja hainkin vähän suuntaa antavaa tietoa tohon, eli joo periaatteessa niinkuin, ni Kokemusta mielellään. Itsellä vain Mutua.. :) 8)

Ei ole minullakaan henkilökohtaista kokemusta mutta yli 500hv on kestänyt vakiopahvi + ARP:t.. Asianomainen itse kertokoot lisää jos haluaa..
Toyota Supra TT

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Helmikuu 14. 23:19:08 2005

En ihan 500hv ajatellut vielä... 8) Pääasia että homma on noin.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Helmikuu 15. 0:44:29 2005

Hena kirjoitti:Ei ole minullakaan henkilökohtaista kokemusta mutta yli 500hv on kestänyt vakiopahvi + ARP:t.. Asianomainen itse kertokoot lisää jos haluaa..
Mielenkiintoista... Kuka ilmoittautuu vakiokansipahvin omaavan 500++hp cosworth:in omistajaksi?? (toivottavasti ei kukaan englantilainen, ainakaan vakioahtimella ;) )

Tuo vakiopaffi kyllä vähän hämää, penkityksen voi kestää, mutta vakio ilman kummempia liekkirenkaita on jo vähän.... hmm... eiköhän tuo vanha öljypumppu toimi ihan yhtä hyvin 10 kertaa maapallon ympäri ajettuna kun toi uus...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Helmikuu 15. 18:24:20 2005

PasiZ kirjoitti: Mielenkiintoista... Kuka ilmoittautuu vakiokansipahvin omaavan 500++hp cosworth:in omistajaksi?? (toivottavasti ei kukaan englantilainen, ainakaan vakioahtimella ;) )

Joo jos ois ollu englannista tuo tieto niin sit oisin kyllä jättänyt omaan arvoonsa.. :)
Toyota Supra TT

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Helmikuu 17. 0:12:06 2005

Mutta omistajaa ei silti ole vieläkään löytynyt :?: :?:
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Helmikuu 17. 9:16:08 2005

PasiZ kirjoitti:Mutta omistajaa ei silti ole vieläkään löytynyt :?: :?:
Sitä mäkin oon tässä kattonu, mut ehkä se tyyppi ei käytä Foorumia.. :wink: 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Helmikuu 17. 10:47:03 2005

vakiopahvi on sitten vissii se ensiasennus pahvi? :) Onhan Reinzin pahvikin tavallaan "vakiopahvi" mut kestävämpi.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » To Helmikuu 17. 11:15:02 2005

Niin vakio/ensiasennuspahvi on reinzin valmistama.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Helmikuu 17. 11:46:21 2005

jiivee kirjoitti:Niin vakio/ensiasennuspahvi on reinzin valmistama.
Tuotapa en tienny. Ainakin ensiasennus pahvi on vähä lirumpi mitä nämä uudemamt reinzit. Kehitys menee eteenpäin :)

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Helmikuu 17. 12:27:04 2005

ytte kirjoitti:
jiivee kirjoitti:Niin vakio/ensiasennuspahvi on reinzin valmistama.
Tuotapa en tienny. Ainakin ensiasennus pahvi on vähä lirumpi mitä nämä uudemamt reinzit. Kehitys menee eteenpäin :)
Tämmöistä juttua joskus oli...
jjs aikoinaan kirjoitti:YB 0611 (N ryhmä) on Cosworthin aikoinaan "omaan käyttöön" (N-ryhmä jne) tilaaman version nro srj; vakiotilke oli silloin heikompi. Nykyinen vakio, ns Escort Cosw. versio, on lähes identtinen ko. tiivisteen kanssa. Hintaero johtunee pienemmästä tilaus/tuotantomäärästä ja ehkä eksotiikasta.... :wink:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Helmikuu 17. 18:35:44 2005

Reinz YB 1261 and YB 0611 head gasket differences (Sierra Cosworth)

There are 3 differences between the 2 gaskets
* eylet ring around combustion chamber: different material thickness for
eylet and ring
* different oil sealing ( with and without eylet)

* different bolt hole (with and wothout eylet)

Ym. teksti tuli Reinzilta viime vuonna, kun pahveista kyselin. N-pahvissa ei tainnut olla sitä metallirinkulaa öljykanavassa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Syyskuu 19. 10:34:20 2005

Muillekkin tiedoks ,et tota vht:n liimaa saa myös prostreetiltä ja us partsista jos on tarvis.

Se vaan hiukan mietityttää ,kun toi vht liima sisältää kuparia. Miten mahtaa ajan kanssa käydä vesireijille ja lohkon ja kannen pinnoille.

Ja tuli mieleen ,josko laittais tislattua vettä koneeseen happaman kraanaveden sijaan. Töistä saisin helposti tislattua vettä.
Onko ihan hullu idea? Ainakin veden sähkönjohtavuus huononis tota syöpymistä ajatellen.

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ma Syyskuu 19. 14:55:20 2005

Nimenomaan tislattua vettä sielä pitäisi käyttää...ainakin jos on sähkölaitoksella töissä:). Höyry taitaa parhaimmillaan olla noin 1000asteista, kyllä pöpöt lähtee.
Tislatusta ei tule kalkkia kennoihin. Harvempi tosin taitaa käyttää jos ei ole helposti saatavilla.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Syyskuu 19. 15:26:16 2005

"Ainakin veden sähkönjohtavuus huononis tota syöpymistä ajatellen."

Lohkosta ja kannesta kyllä lähtee metalli-ioneita siihen nesteeseen niin ettei se vesi sähköä johtamattomana pysy kuin pienen hetken.
Ei taida Suomessa niin kalkkista vettä olla missään, että tuollaisessa suljetussa järjestelmässä kattilakivi isompi ongelma olisi, ainakaan jos ei täytä syyläriä kalkkikaivoksen lätäköstä tms.
Jos kalkiton nestettä kaipaa niin akkuvesi taitaa olla tislattua vettä reilusti halvempi vaihtoehto.
Viimeksi muokannut SLEI, To Lokakuu 6. 0:33:02 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Lokakuu 5. 21:44:01 2005

Huomasin tommosen jutun tossa surffaillessa cometicin sivuilla ,että siitä cossun tiivisteestä on ilmeisesti olemassa 11 eri paksuutta tai sitten vain kaksi? Siinä listan alussa oli annettu 11 eri paksuutta multilayer steel gasketeille.

Kun kattoo siitä fordin kohdalta ,siellä on kaksi eri versiota:

2 LITER DOHC YB GROUP A 92.5MM MLS / C.O.T. .040 1 C4219-040 $126.00
HI-PERFORMANCE(HP)

Tai:
2 LITER DOHC-STANDARD NON HP 92.5MM MLS / C.O.T. .051 1 C4350-051 $83.95 onks tää vaan ihan docci sierra.

Toi jälkimmäinen on about 1.3mm , ja ei high performance.

Ihmettelen vaan ,kun ei mikään vaihtoehto sovi cometicin sivuilta noihin suomessa aikaisemmin myytyihin 1.42 vai oliko se 1.45mm pahveihin,ei edes ne 11 eri paksuusvaihtoehtoa sen cometicin sivujen listalta.

Joka paikassa tuntuu olevan vain 1.09mm paksuja tiivisteitä?

U.s partsista vaan ohimennen tommosta kyselin ja ne oli ihan hukassa noitten paksuuksien ja mallien kanssa.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Lokakuu 5. 22:00:06 2005

Burtonin luettelossa on ainakin ollut 0.057" paksu Cometic Cossuun.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Lokakuu 5. 22:06:31 2005

SLEI kirjoitti:Burtonin luettelossa on ainakin ollut 0.057" paksu Cometic Cossuun.
Ei sielläkään ole enää kuin 0.051 paksuista.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Lokakuu 5. 23:06:33 2005

Mä jarrutin cossusta 516hv vakiopahvilla (reinz) ja ARP- pulteilla. Perusasiat oli tietty kunnossa eli tasot suorina ennen kasausta ja männät 0.35mm yli deckin.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Lokakuu 6. 0:14:04 2005

Cosesc kirjoitti:Mä jarrutin cossusta 516hv vakiopahvilla (reinz) ja ARP- pulteilla. Perusasiat oli tietty kunnossa eli tasot suorina ennen kasausta ja männät 0.35mm yli deckin.
Mulla ei ole tulossa lähellekkään tollasia tehoja. Orkkis turbo kumminkin vaan kyseessä.
Tasot on nyt suorina ja kannesta on aikojen kuluessa otettu 0.5-0.6mm pois ja lohkosta about 0.1mm. Decci korkeutta en ole vielä mitannu ,mutta yli tulee vakio kolbensmitheillä. Ihan ton puristusten ja venttiili/mäntä varan takia ajattelin hiukan vakiota paksumman pahvin laittaa.

Mahtuuhan kamat siellä toki kiertämään vapaasti vakiopahvillakin ,kun vanhasta kannesta oli yli 1mm siivutettu,mutta ei ne kasvaneet puristukset kumminkaan ainakaan kestävyyttä lisää. Ahtoja olen pitäny siinä 1.5-1.6bar.

Vakiopahvikin vaan maksaa jo 75€ (onks ne aina reinzejä) ja se mukamas parempi a-ryhmän yli 150€

Toisaalta en säästäny cometicissa yhtään mitään ,kun toi välissä ollut oli kyllä sen verran kulahtaneen näkönen ,että ei sitä voi uudestaan käyttää.
Pinnoite hilseilee joka puolelta. Ja kansivuodon takia muutenkin pistin koneen palasiksi,ei tee mieli taas pian ruveta purkuhommiin.

ahola
Viestit: 472
Liittynyt: To Huhtikuu 29. 20:58:32 2004
Paikkakunta: mansesteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahola » To Lokakuu 6. 9:17:57 2005

rallyracesta saapi tiivareita sopuhintaan.semmonen 1.3mmpaksu,oliskohan se sitten joku n-pahvi niin reilusti alle 100eeeeee
ja reintsejä ovat 8)
ajoneuvoverhoilu Stailaaja Ky
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » To Lokakuu 6. 10:36:19 2005

Ostin taannoin autoracingistä reinzin vakiopahvin (h.75eur).
Sivulla teksti:35 RNZ03.
Päässä teksti: top YB 1261.
Mitäs tyyppiä toi rallyracen pahvi on?
Autossani asennettuna n-ryhmän pahvi, jonka ostin myös autoracingistä.
Oli silloin yli 100eur mutta en muista paljonko yli, saattoi olla 150euroakin.
Jotenkin kun vain kun ulkoisesti noita vertailee niin tuo "halpa" vakiopahvi
vaikuttaa laadukkaammalta. Siinä kiertää tuommoinen nauha ympäriinsä mikä estää pieniä Öljytihkumisia ja joissain kohdissa on peltivahvikkeita.
Lisäksi pyttyjen välikohdat ovat kokonaan metallivuorattuja yläpuolelta.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Lokakuu 6. 11:50:01 2005

Rallyracesta tulee reinzi 70€.

Vastaa Viestiin