Cossun flektien ohjaus.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Cossun flektien ohjaus.

Viesti Kirjoittaja glue » Ke Syyskuu 21. 20:47:03 2005

Elikkä nyt lähti cossusta iso nippu johtoja ilmastoinnin mukana. Flektien piuhat meni osaksi uusiksi. Meneekö flektin jännite vakiona suoraan anturin kautta? Vai ohjaako anturi relettä?

Muutenkin olisi hyvä saada jostain käsiin muutkin cossun kytkentäkaaviot, kun pelkästään moottorinohjauksen. Olisikohan jossain?

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Syyskuu 21. 22:05:11 2005

Vedä uudet piuhat, helpompi ja varmempi. Akulta suoraan virta sulakkeella ja anturilta heräte :wink: Voihan sen viimeistellä tuomalla virta lukon kautta mutta ei välttämätön. Näin hoidin sen ainoan sähkövian joka kossussa aikoinaan oli, monessa sierrassa sulaa rasialta juuri flektin sulake, olisko syynä jokin maavika...

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » To Syyskuu 22. 0:33:35 2005

Tuli ilmeisen epäselvästi kysyttyä. Eli uudet piuhat tietysti tulossa, mutta kysymysmerkkinä se, voiko flektien virtapiuhan vetää vaan suoraan lämpötila-anturin kautta, vai kärsiikö se jos flektit imee liikaa virtaa? Vai olisiko syytä kierrättää anturin kautta ainoastaa heräte, jolla ohjaisi relettä?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Syyskuu 22. 0:55:27 2005

Releellä ja ohjaus anturin kautta.
Sen verran paljon menee puhaltimien kautta virtaa voi olla että ei pitkään kestä jos anturin läpi virrat kuljettaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Syyskuu 22. 7:18:09 2005

Aksu kirjoitti:Releellä ja ohjaus anturin kautta.
Sen verran paljon menee puhaltimien kautta virtaa voi olla että ei pitkään kestä jos anturin läpi virrat kuljettaa.
Tekee suoraan näin niin ei tarvitse sen toimivuudesta enään murehtia.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Syyskuu 22. 9:19:00 2005

http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... highlight= No itse tekisin kyseisessä topickissa neuvomani tavan mukaan ja myös tosta tältä sivulta löytyvästä SamiH:n aloittamasta topickista löytyy noi ohjeet tohon, mutta ainakin omasta mielestäni toi maaohjaus on fiksumpi vaihtoento kuin virrat anturin läpi.
Muistaakseni myös cossussa toi on maaohjattu alkuperäisessä johtosarjassakin, mutta en ole varma asiasta.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » To Syyskuu 22. 9:26:43 2005

Mutta onko kossukassa sitä relettä vakiona? Helppohan se sinne on laittaa mutta siinä on taas yksi vikakohta lisää paikassa jossa vikaa ei todellakaan haluaisi olevan.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Syyskuu 22. 9:32:29 2005

Mulla oli yhdessä L6 boksin johtosarjassa samassa violetti rele, joka oli merkitty flektin releeksi. Itsekkään en ole kytkentäkaavioita tollaseen nähnyt, mutta kyllä uskoisin siellä releenkin olevan. Toi rele oli siis samassa nipussa niiden kahden keltaisen releen kanssa.

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » To Syyskuu 22. 19:05:09 2005

Ilpo kirjoitti:Mutta onko kossukassa sitä relettä vakiona? Helppohan se sinne on laittaa mutta siinä on taas yksi vikakohta lisää paikassa jossa vikaa ei todellakaan haluaisi olevan.

ainakin dohc koneessa on rele flektille
voin laittaa sähkökuvan dohc:sta jos kiinnostaa
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Pe Syyskuu 23. 22:53:50 2005

Alkuperäiset johdot löytyi. Ja rele naksutteli sulakerasiassa. Eli anturilla ohjataan alunperinkin vain relettä. Tuossa italiaano jälkiasennus ilmastoinnissa oli vain katkaistu alkuperäiset johdot ja vedetty flekteistä johdot samalle jäkiasennus releelle kuin ilmastoinnin flektistäkin.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Syyskuu 25. 0:13:50 2005

glue kirjoitti:Alkuperäiset johdot löytyi. Ja rele naksutteli sulakerasiassa. Eli anturilla ohjataan alunperinkin vain relettä. Tuossa italiaano jälkiasennus ilmastoinnissa oli vain katkaistu alkuperäiset johdot ja vedetty flekteistä johdot samalle jäkiasennus releelle kuin ilmastoinnin flektistäkin.
Jos mahdollista niin pistä tänne jonkunmoinen kytkentä kaavio eli värejä esim.mitkä menee paine kytkimille ja flektille? :wink:

Vastaa Viestiin