Cossun ja iS:n kampiakselin ero?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

FordEscort
Ylläpitäjä

Cossun ja iS:n kampiakselin ero?

Viesti Kirjoittaja FordEscort » To Maaliskuu 18. 20:45:50 2004

Eli onko näitä? Ja millasiinkos tehoihin toi iS:än kampura kestää jos sen tasapainottaa ja kiillottaa? Entä painoerot?

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Maaliskuu 18. 21:04:14 2004

Kampurat ovat mitoiltaan täysin identtiset, mutta siihen yhtäläisyydet sitten loppuvatkin. Cossun kampura on taottu.

Kylllä tolla is:n kampiakselilla yhden 350hv uskaltaa ottaa. Kyllä sitten huomaat kun se hajoaa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Maaliskuu 18. 21:22:51 2004

Cossussa on 9 vauhtipyörän pultinreikää, "iS" 6 kpl. Ja iS -kampura on pilkulleen sama kuin kaikissa 2 litraisissa ( + 1,6 E-max) vm-85 ja uudemmat.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Maaliskuu 19. 12:52:57 2004

En nyt oikein tiedä, mutta vertasin 205 ja 20 alakerran kampuroita toisiinsa: 205-kampura oli paljon sileämpi kuin 20-kampura, ja valupurseita ei juur ollu. Onhan se 205 silloin jo kestävämpi, tai ainakin kestävämmän näkönen.

Ilmeisesti jjs tarkottikin juuri tätä valun parantumista 205:n (85 ->>) myötä.
Jäsen #606

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 19. 21:31:16 2004

jjs tarkoitti ainoastaan että kaikissa 164/-5 ja 205/-7/-9 -lohkoisissa (ei cosw.) moottoreissa on sama kampiakseli keskenään ja joiden tuotanto alkoi -85 (-84 1,6 E-max) ja . Tuo iS -moottorin erilaisuusjuttu on joskus niin.... ärsyttävä :wink: .
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Syyskuu 19. 18:47:53 2005

Onko mitään hajua niiden kampuroitten värimerkinnöistä??? Kun paikallinen koneistaja mainitsi että ohc:n kampuroistakin löytyisi melkoisia kovuus eroja hioessa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Vastaa Viestiin