Cossun ja iS:n kampiakselin ero?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Cossun ja iS:n kampiakselin ero?
Eli onko näitä? Ja millasiinkos tehoihin toi iS:än kampura kestää jos sen tasapainottaa ja kiillottaa? Entä painoerot?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Kampurat ovat mitoiltaan täysin identtiset, mutta siihen yhtäläisyydet sitten loppuvatkin. Cossun kampura on taottu.
Kylllä tolla is:n kampiakselilla yhden 350hv uskaltaa ottaa. Kyllä sitten huomaat kun se hajoaa.
Kylllä tolla is:n kampiakselilla yhden 350hv uskaltaa ottaa. Kyllä sitten huomaat kun se hajoaa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
En nyt oikein tiedä, mutta vertasin 205 ja 20 alakerran kampuroita toisiinsa: 205-kampura oli paljon sileämpi kuin 20-kampura, ja valupurseita ei juur ollu. Onhan se 205 silloin jo kestävämpi, tai ainakin kestävämmän näkönen.
Ilmeisesti jjs tarkottikin juuri tätä valun parantumista 205:n (85 ->>) myötä.
Ilmeisesti jjs tarkottikin juuri tätä valun parantumista 205:n (85 ->>) myötä.
Jäsen #606
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
jjs tarkoitti ainoastaan että kaikissa 164/-5 ja 205/-7/-9 -lohkoisissa (ei cosw.) moottoreissa on sama kampiakseli keskenään ja joiden tuotanto alkoi -85 (-84 1,6 E-max) ja . Tuo iS -moottorin erilaisuusjuttu on joskus niin.... ärsyttävä
.

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe