2wd cossun sytkä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
2wd cossun sytkä
saako ennakoita muttettua muulla lailla muutaku kampikulman anturia muttamalla....
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re: 2wd cossun sytkä
Moottorinohjausta muuttamalla..fordrs2000 kirjoitti:saako ennakoita muttettua muulla lailla muutaku kampikulman anturia muttamalla....

Toyota Supra TT
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Ecua rukkaamalla joo. Mutta sitten tarttis saada myös soppaa lisää. Ainakin korpparissa kun säädeltiin boksia niin ainoastaan kaasu pohjassa asennossa saatiin sytkällä lisäpotkua kun tolla SMT6:lla ei saa ohitettua lambdaa. Eli vaan Kaasupohjassa saatiin seoksia rikkaammalle.
EDIS ainakin hoitaa muuten vallan mainiosti ennakoiden säädön jos ei ole seoksia muuteltu.
Tosta marellin systeemistä en kylläkään osaa sanoa
EDIS ainakin hoitaa muuten vallan mainiosti ennakoiden säädön jos ei ole seoksia muuteltu.
Tosta marellin systeemistä en kylläkään osaa sanoa

Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: 2wd cossun sytkä
Käsittääkseni anturin paikkaa muuttamallakaan ei saa sytkiä muutettua.. Eli ohjelmaa rukkaamaanfordrs2000 kirjoitti:saako ennakoita muttettua muulla lailla muutaku kampikulman anturia muttamalla....
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: 2wd cossun sytkä
Tottakai saa muutettua anturin paikasta, ei muuta ku uusi jalka tekoseen ja baanalle... Ford motorsport on myös joskus eri ennakoille tehnyt jalkoja kilpakäyttöön...sierra4x4tbo kirjoitti:Käsittääkseni anturin paikkaa muuttamallakaan ei saa sytkiä muutettua.. Eli ohjelmaa rukkaamaanfordrs2000 kirjoitti:saako ennakoita muttettua muulla lailla muutaku kampikulman anturia muttamalla....
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Re: 2wd cossun sytkä
Kampikulman anturin paikan muuttaminen muuttaa ennakkoa.sierra4x4tbo kirjoitti:Käsittääkseni anturin paikkaa muuttamallakaan ei saa sytkiä muutettua.. Eli ohjelmaa rukkaamaanfordrs2000 kirjoitti:saako ennakoita muttettua muulla lailla muutaku kampikulman anturia muttamalla....
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: 2wd cossun sytkä
Jotenkin muistelisin, että jos tarpeeksi muuttaa niin ei lähde enää käyntiin. Jakajan ja kampikulman tunnistimen antureiden signaalit pitää tulla boksille tietyssä aika-ikkunassa..Skorppi kirjoitti:Kampikulman anturin paikan muuttaminen muuttaa ennakkoa.sierra4x4tbo kirjoitti:Käsittääkseni anturin paikkaa muuttamallakaan ei saa sytkiä muutettua.. Eli ohjelmaa rukkaamaanfordrs2000 kirjoitti:saako ennakoita muttettua muulla lailla muutaku kampikulman anturia muttamalla....
Näin sen käsitin, kun viisaammat minua ohjeisti. Voin olla väärässäkin.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: 2wd cossun sytkä
Joo, se jakaja kääntyy myös kun sen pultin helppaa alapäästä, mutta järki käteen, jos kipinä tulee ohi kontaktista niin paljonkohan siinä on ennakkoa silloin...sierra4x4tbo kirjoitti:Jotenkin muistelisin, että jos tarpeeksi muuttaa niin ei lähde enää käyntiin. Jakajan ja kampikulman tunnistimen antureiden signaalit pitää tulla boksille tietyssä aika-ikkunassa..Skorppi kirjoitti:Kampikulman anturin paikan muuttaminen muuttaa ennakkoa.sierra4x4tbo kirjoitti: Käsittääkseni anturin paikkaa muuttamallakaan ei saa sytkiä muutettua.. Eli ohjelmaa rukkaamaan
Näin sen käsitin, kun viisaammat minua ohjeisti. Voin olla väärässäkin.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: 2wd cossun sytkä
Eikö kampikulman tunnistin nimenomaan ole jakajassa???sierra4x4tbo kirjoitti:
Jotenkin muistelisin, että jos tarpeeksi muuttaa niin ei lähde enää käyntiin. Jakajan ja kampikulman tunnistimen antureiden signaalit pitää tulla boksille tietyssä aika-ikkunassa..
Näin sen käsitin, kun viisaammat minua ohjeisti. Voin olla väärässäkin.
Jakajan kääntäminen ei muuta ennakkoa vaan muuttaa ruiskun alkamis ja loppumis kohtaa.
Distributor phase sensor.
"The sensor is used by the engine management ecu to establish when to start and stop each sequence of the injection cycle"
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Kammenkulma eli TDC anturi on siellä siivapyörällä ja sen muuttaminen muuttaa ennakkoa. Omassa on viilattu sieltä lisää nyt noin 5 astetta. Viime kesän kokoonpanolla tuli 3asteen lisäyksellä luokkaa 20hv lisää. OHC turboon kun laitettiin kossun ruiskua niin tdc antruni paikkaa muutettiin noin 20 astetta ja toimi ainakin sillä muutoksella vielä.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
http://www.saunalahti.fi/~jahman/cossu/tekniset.htmlSkorppi kirjoitti:Kammenkulma eli TDC anturi on siellä siivapyörällä ja sen muuttaminen muuttaa ennakkoa. Omassa on viilattu sieltä lisää nyt noin 5 astetta. Viime kesän kokoonpanolla tuli 3asteen lisäyksellä luokkaa 20hv lisää. OHC turboon kun laitettiin kossun ruiskua niin tdc antruni paikkaa muutettiin noin 20 astetta ja toimi ainakin sillä muutoksella vielä.
"Boxi ajoittaa ruiskutuksen virranjakajassa olevan kammenkulma-anturin perusteella"
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Virranjakajan sisällä oleva reluktanssianturi on niinsanottu työtahtitunnistin... Koska kampiakselin päästä sitä ei tiedäsiipicossu kirjoitti:http://www.saunalahti.fi/~jahman/cossu/tekniset.htmlSkorppi kirjoitti:Kammenkulma eli TDC anturi on siellä siivapyörällä ja sen muuttaminen muuttaa ennakkoa. Omassa on viilattu sieltä lisää nyt noin 5 astetta. Viime kesän kokoonpanolla tuli 3asteen lisäyksellä luokkaa 20hv lisää. OHC turboon kun laitettiin kossun ruiskua niin tdc antruni paikkaa muutettiin noin 20 astetta ja toimi ainakin sillä muutoksella vielä.
"Boxi ajoittaa ruiskutuksen virranjakajassa olevan kammenkulma-anturin perusteella"



Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line