2wd cossun sytkä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

2wd cossun sytkä

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Syyskuu 9. 9:47:44 2005

saako ennakoita muttettua muulla lailla muutaku kampikulman anturia muttamalla....
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: 2wd cossun sytkä

Viesti Kirjoittaja Hena » Pe Syyskuu 9. 15:42:29 2005

fordrs2000 kirjoitti:saako ennakoita muttettua muulla lailla muutaku kampikulman anturia muttamalla....
Moottorinohjausta muuttamalla.. :wink:
Toyota Supra TT

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Syyskuu 9. 17:25:05 2005

Ecua rukkaamalla joo. Mutta sitten tarttis saada myös soppaa lisää. Ainakin korpparissa kun säädeltiin boksia niin ainoastaan kaasu pohjassa asennossa saatiin sytkällä lisäpotkua kun tolla SMT6:lla ei saa ohitettua lambdaa. Eli vaan Kaasupohjassa saatiin seoksia rikkaammalle.
EDIS ainakin hoitaa muuten vallan mainiosti ennakoiden säädön jos ei ole seoksia muuteltu.
Tosta marellin systeemistä en kylläkään osaa sanoa :wink:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: 2wd cossun sytkä

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Syyskuu 12. 10:46:49 2005

fordrs2000 kirjoitti:saako ennakoita muttettua muulla lailla muutaku kampikulman anturia muttamalla....
Käsittääkseni anturin paikkaa muuttamallakaan ei saa sytkiä muutettua.. Eli ohjelmaa rukkaamaan
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: 2wd cossun sytkä

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Syyskuu 12. 10:54:19 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:
fordrs2000 kirjoitti:saako ennakoita muttettua muulla lailla muutaku kampikulman anturia muttamalla....
Käsittääkseni anturin paikkaa muuttamallakaan ei saa sytkiä muutettua.. Eli ohjelmaa rukkaamaan
Tottakai saa muutettua anturin paikasta, ei muuta ku uusi jalka tekoseen ja baanalle... Ford motorsport on myös joskus eri ennakoille tehnyt jalkoja kilpakäyttöön...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: 2wd cossun sytkä

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Syyskuu 12. 10:54:22 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:
fordrs2000 kirjoitti:saako ennakoita muttettua muulla lailla muutaku kampikulman anturia muttamalla....
Käsittääkseni anturin paikkaa muuttamallakaan ei saa sytkiä muutettua.. Eli ohjelmaa rukkaamaan
Kampikulman anturin paikan muuttaminen muuttaa ennakkoa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: 2wd cossun sytkä

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Syyskuu 12. 11:03:49 2005

Skorppi kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:
fordrs2000 kirjoitti:saako ennakoita muttettua muulla lailla muutaku kampikulman anturia muttamalla....
Käsittääkseni anturin paikkaa muuttamallakaan ei saa sytkiä muutettua.. Eli ohjelmaa rukkaamaan
Kampikulman anturin paikan muuttaminen muuttaa ennakkoa.
Jotenkin muistelisin, että jos tarpeeksi muuttaa niin ei lähde enää käyntiin. Jakajan ja kampikulman tunnistimen antureiden signaalit pitää tulla boksille tietyssä aika-ikkunassa..

Näin sen käsitin, kun viisaammat minua ohjeisti. Voin olla väärässäkin.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: 2wd cossun sytkä

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Syyskuu 12. 11:08:11 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti: Käsittääkseni anturin paikkaa muuttamallakaan ei saa sytkiä muutettua.. Eli ohjelmaa rukkaamaan
Kampikulman anturin paikan muuttaminen muuttaa ennakkoa.
Jotenkin muistelisin, että jos tarpeeksi muuttaa niin ei lähde enää käyntiin. Jakajan ja kampikulman tunnistimen antureiden signaalit pitää tulla boksille tietyssä aika-ikkunassa..

Näin sen käsitin, kun viisaammat minua ohjeisti. Voin olla väärässäkin.
Joo, se jakaja kääntyy myös kun sen pultin helppaa alapäästä, mutta järki käteen, jos kipinä tulee ohi kontaktista niin paljonkohan siinä on ennakkoa silloin...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: 2wd cossun sytkä

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Syyskuu 12. 12:16:00 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:
Jotenkin muistelisin, että jos tarpeeksi muuttaa niin ei lähde enää käyntiin. Jakajan ja kampikulman tunnistimen antureiden signaalit pitää tulla boksille tietyssä aika-ikkunassa..

Näin sen käsitin, kun viisaammat minua ohjeisti. Voin olla väärässäkin.
Eikö kampikulman tunnistin nimenomaan ole jakajassa???

Jakajan kääntäminen ei muuta ennakkoa vaan muuttaa ruiskun alkamis ja loppumis kohtaa.

Distributor phase sensor.
"The sensor is used by the engine management ecu to establish when to start and stop each sequence of the injection cycle"
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Syyskuu 12. 12:45:42 2005

Kammenkulma eli TDC anturi on siellä siivapyörällä ja sen muuttaminen muuttaa ennakkoa. Omassa on viilattu sieltä lisää nyt noin 5 astetta. Viime kesän kokoonpanolla tuli 3asteen lisäyksellä luokkaa 20hv lisää. OHC turboon kun laitettiin kossun ruiskua niin tdc antruni paikkaa muutettiin noin 20 astetta ja toimi ainakin sillä muutoksella vielä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Syyskuu 12. 13:16:07 2005

Skorppi kirjoitti:Kammenkulma eli TDC anturi on siellä siivapyörällä ja sen muuttaminen muuttaa ennakkoa. Omassa on viilattu sieltä lisää nyt noin 5 astetta. Viime kesän kokoonpanolla tuli 3asteen lisäyksellä luokkaa 20hv lisää. OHC turboon kun laitettiin kossun ruiskua niin tdc antruni paikkaa muutettiin noin 20 astetta ja toimi ainakin sillä muutoksella vielä.
http://www.saunalahti.fi/~jahman/cossu/tekniset.html
"Boxi ajoittaa ruiskutuksen virranjakajassa olevan kammenkulma-anturin perusteella"
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ma Syyskuu 12. 13:40:30 2005

Skorppi on oikiassa, on vaan anturin nimi tainnut mennä väärin mulla :)
Tässähän se menee...

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Syyskuu 12. 14:15:50 2005

siipicossu kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Kammenkulma eli TDC anturi on siellä siivapyörällä ja sen muuttaminen muuttaa ennakkoa. Omassa on viilattu sieltä lisää nyt noin 5 astetta. Viime kesän kokoonpanolla tuli 3asteen lisäyksellä luokkaa 20hv lisää. OHC turboon kun laitettiin kossun ruiskua niin tdc antruni paikkaa muutettiin noin 20 astetta ja toimi ainakin sillä muutoksella vielä.
http://www.saunalahti.fi/~jahman/cossu/tekniset.html
"Boxi ajoittaa ruiskutuksen virranjakajassa olevan kammenkulma-anturin perusteella"
Virranjakajan sisällä oleva reluktanssianturi on niinsanottu työtahtitunnistin... Koska kampiakselin päästä sitä ei tiedä :shock: :shock: :shock:
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin