4x4 sierra cosan termarista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

4x4 sierra cosan termarista

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Elokuu 15. 14:04:20 2005

mikä on hyvä lämpötila termarille ympärivuotiseen käyttöön?

nimim. cold as a hell
-stefa
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ma Elokuu 15. 19:11:30 2005

88
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Elokuu 15. 19:21:31 2005

tattis.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 15. 19:33:48 2005

Eikö vakio 82 riitä?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Elokuu 16. 1:15:27 2005

en tiiä vielä mikä siellä on, kun en oo kattonut... tuntuu vaan käyvän ehkä hieman kylmänä (?), millä korkeudella neulan tulisi sijaita normaalisti?
nyt mulla jossain M alapuolella melkeinpä.

ps.
kuuluuko flektien aina pyöriä sammutuksen jälkeen hetki?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Ti Elokuu 16. 6:52:18 2005

Mulla neula on siinä puolivälin kieppeillä kaupunkiajossa. Kyl ne flektit hetken pyörii sammutuksenkin jälkeen.

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ti Elokuu 16. 7:43:39 2005

Kyllä mullakin se neula on yleensä siinä m paikkeilla joskus m ja r:än välissä. Kyllä flektit pyörii sammutuksen jälkeenkin joskus jopa pari minuuttia, siis kuumalla ilmalla.

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Ti Elokuu 16. 9:29:30 2005

Ratsastetaan vähän tällä topicilla. Mikä merkitys on termarikotelon pienellä pultilla cosassa? Itselle tulee mieleen että olisiko järjestelmän jonkinlainen ilmausruuvi?

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Elokuu 16. 10:44:07 2005

Hartsa kirjoitti:Ratsastetaan vähän tällä topicilla. Mikä merkitys on termarikotelon pienellä pultilla cosassa? Itselle tulee mieleen että olisiko järjestelmän jonkinlainen ilmausruuvi?
On :D
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Ti Elokuu 16. 20:31:17 2005

siipicossu kirjoitti:Eikö vakio 82 riitä?
onko 4*4 cossuun muka saatavana muitakin termareita kun vakio :shock: milestäni ei mutta kertokaa jos saa.....
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Elokuu 16. 21:25:49 2005

Itselläni oli vanha termari 2wd:ssä 80`C...
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Elokuu 16. 22:17:33 2005

Johtajat pähkäilee eksoottista asiaa... -Periaatteessa- on sama minkä kirjaimen kohdalla se neula on, ne näet muodostavat sanan "NORM" joka on lyhenne sanasta -normal- :wink: Juuri tuon "spekuloinnin" takia Ford otti pois tiheät asteikot mittareista, ja korvasi kansantajuisella laajalla "normaalialueella" :)
Asiaan: on samantekevää minkä kirjaimen kohdalla ne viisarit on eri autoissa, tärkeämpää on ettei ko. yksilössä heittoja ole paljon.

Nelikkocossuun saa ainakin tarvikkeena viileämpää termaria, mutta sen käyttöön ei liene hirveästi syytä normaalitason virittelyssäkään. Löytyy jonkun VW:n termarina.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Elokuu 16. 22:46:01 2005

mulla heiluu nyt aivan siellä "norm" rajan alareunassa, eli tuntuu kyllä hieman hölmöltä... no koittaa toista termaria ja sitte.

nii, ja juttu minkä takia epäilen että käy kylmänä on se että soppa maistuu....
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Elokuu 16. 22:56:35 2005

jjs puhuu asiaa (siis kirjoittaa)
se normaali on normaali lämpötila alue.
aikoinaan eskorteissa oli ongelma jolloin mittarin viisari oli aika alhaalla.
monelle se ei ollut enää ongelma kun selitimme ,että mittarin vaihdolla siitä selviää.ja se ollut ollenkaan halpaa.
monesti mittari vaan vanhenee ja viisari ei näytä enään niin korkalle kun ennen.
moottori pitää mitata ensin pintalämpötilamittarilla ennen termarin vaihtoa.
sitten tulee totuus esiin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ke Elokuu 17. 8:48:39 2005

Voiko kylmästä termarista sitten olla haittaa..? :roll:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Elokuu 17. 9:18:38 2005

Nojjooo, vastataan "johtajille" hieman lisää. Minullakin oli 4x4 cosanderi "kauan" sitten. Siinäkin oli ongelma pelkästään tuon neulan kanssa, eli ei yltänyt kuin ensimmäiselle kirjaimelle tuo viisari, mutta silti kävi normaalisti ja välillä kuumanakin. Ominaisuus oli myös se että jos kävi lähellä keittämistä niin viisari alkoikin laskea sinne valkoiselle (mistä lämpötilan näyttö alkaa) ja silloin tiesi että nyt käydään todella kuumana (en minä, vaan kone). Vika korjaantui Fordilta, kun ostin uuden lämpötilananturin (17,9€) ja vaihdoin sen. Sen jälkeen lämpötilaviisari nousi normaalin puoleenväliin ja näytti ns. normaalia lukemia :wink:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Elokuu 17. 11:35:36 2005

laze, no jos kone ei lämpene normaaliin käyntilämpötilaan niin ainakin soppa maistuu
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 17. 15:35:10 2005

RS.Kosonen kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Eikö vakio 82 riitä?
onko 4*4 cossuun muka saatavana muitakin termareita kun vakio :shock: milestäni ei mutta kertokaa jos saa.....
Tarvikkeena saa varmasti
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin