4x4 sierra cosan termarista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
4x4 sierra cosan termarista
mikä on hyvä lämpötila termarille ympärivuotiseen käyttöön?
nimim. cold as a hell
-stefa
nimim. cold as a hell
-stefa
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
en tiiä vielä mikä siellä on, kun en oo kattonut... tuntuu vaan käyvän ehkä hieman kylmänä (?), millä korkeudella neulan tulisi sijaita normaalisti?
nyt mulla jossain M alapuolella melkeinpä.
ps.
kuuluuko flektien aina pyöriä sammutuksen jälkeen hetki?
nyt mulla jossain M alapuolella melkeinpä.
ps.
kuuluuko flektien aina pyöriä sammutuksen jälkeen hetki?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Johtajat pähkäilee eksoottista asiaa... -Periaatteessa- on sama minkä kirjaimen kohdalla se neula on, ne näet muodostavat sanan "NORM" joka on lyhenne sanasta -normal-
Juuri tuon "spekuloinnin" takia Ford otti pois tiheät asteikot mittareista, ja korvasi kansantajuisella laajalla "normaalialueella"
Asiaan: on samantekevää minkä kirjaimen kohdalla ne viisarit on eri autoissa, tärkeämpää on ettei ko. yksilössä heittoja ole paljon.
Nelikkocossuun saa ainakin tarvikkeena viileämpää termaria, mutta sen käyttöön ei liene hirveästi syytä normaalitason virittelyssäkään. Löytyy jonkun VW:n termarina.


Asiaan: on samantekevää minkä kirjaimen kohdalla ne viisarit on eri autoissa, tärkeämpää on ettei ko. yksilössä heittoja ole paljon.
Nelikkocossuun saa ainakin tarvikkeena viileämpää termaria, mutta sen käyttöön ei liene hirveästi syytä normaalitason virittelyssäkään. Löytyy jonkun VW:n termarina.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
mulla heiluu nyt aivan siellä "norm" rajan alareunassa, eli tuntuu kyllä hieman hölmöltä... no koittaa toista termaria ja sitte.
nii, ja juttu minkä takia epäilen että käy kylmänä on se että soppa maistuu....
nii, ja juttu minkä takia epäilen että käy kylmänä on se että soppa maistuu....
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
jjs puhuu asiaa (siis kirjoittaa)
se normaali on normaali lämpötila alue.
aikoinaan eskorteissa oli ongelma jolloin mittarin viisari oli aika alhaalla.
monelle se ei ollut enää ongelma kun selitimme ,että mittarin vaihdolla siitä selviää.ja se ollut ollenkaan halpaa.
monesti mittari vaan vanhenee ja viisari ei näytä enään niin korkalle kun ennen.
moottori pitää mitata ensin pintalämpötilamittarilla ennen termarin vaihtoa.
sitten tulee totuus esiin.
se normaali on normaali lämpötila alue.
aikoinaan eskorteissa oli ongelma jolloin mittarin viisari oli aika alhaalla.
monelle se ei ollut enää ongelma kun selitimme ,että mittarin vaihdolla siitä selviää.ja se ollut ollenkaan halpaa.
monesti mittari vaan vanhenee ja viisari ei näytä enään niin korkalle kun ennen.
moottori pitää mitata ensin pintalämpötilamittarilla ennen termarin vaihtoa.
sitten tulee totuus esiin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Nojjooo, vastataan "johtajille" hieman lisää. Minullakin oli 4x4 cosanderi "kauan" sitten. Siinäkin oli ongelma pelkästään tuon neulan kanssa, eli ei yltänyt kuin ensimmäiselle kirjaimelle tuo viisari, mutta silti kävi normaalisti ja välillä kuumanakin. Ominaisuus oli myös se että jos kävi lähellä keittämistä niin viisari alkoikin laskea sinne valkoiselle (mistä lämpötilan näyttö alkaa) ja silloin tiesi että nyt käydään todella kuumana (en minä, vaan kone). Vika korjaantui Fordilta, kun ostin uuden lämpötilananturin (17,9€) ja vaihdoin sen. Sen jälkeen lämpötilaviisari nousi normaalin puoleenväliin ja näytti ns. normaalia lukemia 

Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tarvikkeena saa varmastiRS.Kosonen kirjoitti:onko 4*4 cossuun muka saatavana muitakin termareita kun vakiosiipicossu kirjoitti:Eikö vakio 82 riitä?milestäni ei mutta kertokaa jos saa.....
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.