Cossun L8 ecun lambda ongelma

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Cossun L8 ecun lambda ongelma

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Heinäkuu 26. 10:57:12 2005

Auto 4x4 cossu katilla. Käytin autoa juuri äsken Boschin miehellä, joka katsoi vikakoodit jne. Ongelmana on, että boxilta ei lähde, eikä tule minkäänlaista tietoa lambdalta/lambdalle. Lambda on todettu pimeäksi, mutta silti testerillä todettu myös tuo boxin pään ongelma. Boxin ja anturin välinen johto on ehjä. Boxi on varmistettu kattimallin omaksi (vihreä tarra, IAW 048/01)

Boxissa on Castellin vakiosuuttimille ja mapille tarkoitettu lastu (Castelli FR7 02A), josta ei sitten olekaan sen enempää tietoa. Voiko tuo lastu olla syypää, eli ei noteeraa lambdaa millään tavalla vai onko boxi lambdan osalta rikki ja uuden hankinta edessä? Vakiolastua ei minulla tietenkään ole, eikä Kuopiosta taida löytyä ketään, jolla olisi kattimallin nelikko, josta saisi vakiolastulla olevan ecun lainaksi kokeilua varten?

Tuon alkuperäisen lambdan tilalle käy varmaankin ihan tavallinen Boschin kolmekarvainen tarvikelambda? Autoa tutkinut mekaanikko vaan höpisi jotain titaanioksidi(?)lambdoista ja käski varmistamaan, ettei kyseessä ole sellainen...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Seppo
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001

Viesti Kirjoittaja Seppo » Ti Heinäkuu 26. 13:34:39 2005

Multa löytyy -92 4wd kattimallin vakio lastu. Ilmoittele, jos tarvitset pelkkää lastua kokeilua varten, tulee postissa parissa päivässä jos et lähempää löydä.
puh. 040-7005968
Jäsen #72
Keep the Legend Alive

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Heinäkuu 26. 13:41:58 2005

Minulta löytyis sekä vakiolastu, että kattimallin boksi! Varkaudessa majailisi. 040/5788736 Harri
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Heinäkuu 26. 14:27:10 2005

siis oirehtiiko toi auto jotenkin????eli haittaako ajamista???mina ei ymmarra???
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Heinäkuu 26. 14:29:10 2005

Ei varsinaisesti haittaa ajamista, mutta katsastusta varten pitäisi saada päästöistä läpi. CO huitelee tuolla 6% paikkeilla, eli "melko" rikkaalla käy, kun pitäisi olla vähäpäästöinen...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Heinäkuu 26. 14:34:13 2005

juu nyt selkis..eli siinä on niin sanotusti vikaakin..aattelin et jos ois toiminu kaikin puolin ok ni oisit nyppiny sen lambdan pois mut nyt se ei taida onnistua..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Elokuu 9. 10:25:26 2005

Jep, auto leimassa helvetin hyvillä päästöarvoilla :D Tuo Castellin lastu paljastui katittoman version lastuksi, joka ei tajua mitään lambdan päälle ja lisäksi lambda-anturi oli rikki.

Että silleen.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

vellu1
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vellu1 » Ti Elokuu 9. 12:52:08 2005

Tuo Castelli oli hieman arvoitus. Castelli on myös tehnyt katillisen mallin lastua. Hieno homma et toimii. Pikkasen taas kaipailee kossukyytejä...

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Elokuu 9. 12:55:05 2005

Hahaa...joko myynti kaduttaa? :D
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Vastaa Viestiin