cossu resonoi putken vaihdon jälkeen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

cossu resonoi putken vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja jtk » Ke Maaliskuu 9. 9:24:26 2005

Vaihdoinpa Cossuuni uuden putkiston ja siinä sivussa hokasin että downpipen haara oli haljennu joten otin sen irti ja hitsaa näpäytin umpeen lisäksin pipen ja ahtimen liitoksesta oli yksi pultti pudonnut :lol: nooh pistin uuden tilalle.Dampperikin puuttuu mutta odottaa asennustaan.
Liittäessänii sitten putkia yhteen huomasin että toinen liitoskohta (d-pipen ja putken)ei aivan osunu kohdalleen vaan jäi ikäänkuin vähän "kanitti".Nooh kuvittelin ettei tua haitanne kun muuten vaivatta :roll: putki paikoilleen asettui,mutta jo koeajo lenkki kertoi muuta...tietyillä kierrosalueilla ja vedättäessä koko auto resonoi HIRVITTÄVÄSTI....
kertokaahan johtuuko tosta hitsauksesta jolloin putki jäi mahdollisesti väärään asentoon vaiko dampperista joka on jossain muualla ku missä pitäisi :oops: .....vanhalla putkella ja haljenneella pipellä sekä ilman dampperin ei täristyksiä ollut..tietääkseni putki ei ole mistään runkoon yms. kosketuksissa ja roikkuu omilla kummilenksuillaan..
..
oonkin ajatellu että ljos öysään klemmarit ja pistän auton käyntiin josko vaikka asettuisivat paikoilleen ja sitten kiristän uudestaan.... :oops: :?:
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Ke Maaliskuu 9. 9:40:55 2005

Voi johtua putkestakin, mikä putki on kyseessä? Tein itse 3" systeemin ja siinä 3t kiekon kohdalla hirvee resonassi! Vähän muutin putkea ja pois lähti äänikin.....

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ke Maaliskuu 9. 10:10:24 2005

Niitä resonansseja tuppaa väkisinkin tulemaan.
Downpipestä tuki laatikon/moottorin pulttiin, sarjalta tuki koneen kannattimeen ja se DAMPPERI PAIKALLEEN miten sen sitten toteutatkin. Muussa tapauksessa voit varautua ikäviin vaurioihin. Jostain pitää päästä myös "elämään" eli suunnittele siten ne tuet.

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ke Maaliskuu 9. 10:13:03 2005

Mulla jyryytti downpipen alapäästä runkoon tiukassa kurvassa vasemmalle. Meni hetki ennenku sai paikallistettua. Seistessä väliä oli sentti.
Cosworth 4x4 -90

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Maaliskuu 9. 12:12:04 2005

Ilman sitä dampperia resonointi on ainainen vieras ja hajottaa/irrottaa pakosarjan pinnapultien kierteet kannesta lopulta.
Koitin väsätä omia patentteja siihen dampperiksi ,mut alkuperänen toimi ainoostaan hyvin.

Se halkeama kun on nyt ummessa ,niin ei ole putkessa enää "joustoa" ja resonoinnit pahenee vaan.

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ke Maaliskuu 9. 21:42:57 2005

jotain tuollaista on mielessä käynytkin.eipä tuo dampperi pajan pöydällä paljoa vaimenna :oops: ...noo eivain vakaa aikomus on kaikki puutokset pirssistä korjata edm.asia myös..onnex ei ole paljoa ehtiny sierraa käskyttää joten vaurioita ei ole ehtiny syntymään...toivottavasti.
.
.
miksiköhän joku edellisistä omistajista o jättäny dampperin pois :evil:
.
.
.p.s äSTee tuntuu päiväpäivältä makoisammalta 8) :D
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

Vastaa Viestiin