Cossun nostimet? Nakuttavat!

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Cossun nostimet? Nakuttavat!

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ti Helmikuu 1. 7:12:06 2005

Mikä on kun nyt vihdoin on toi kone kasas niin nostimet nakuttavat tosi paljon. Mikä sen vois tehdä? Öljyn paineet mitattiin 2bar tyhjäkäynnillä.
Ja konees on kaikki uutta. esim oljypumppu,nostimet ja laakerit ja niin edelleen.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Helmikuu 1. 7:33:58 2005

Uudet nostimet vaatii jonkin aikaa käyttöä että öljy menee tasaisesti nostimiin. Eihän ole pitkät pinnapultit, jolloin on mahdollista että öljykanava (pulttiapitkin) jää liian pieneksi.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ti Helmikuu 1. 8:19:52 2005

sprint kirjoitti:Uudet nostimet vaatii jonkin aikaa käyttöä että öljy menee tasaisesti nostimiin. Eihän ole pitkät pinnapultit, jolloin on mahdollista että öljykanava (pulttiapitkin) jää liian pieneksi.
Osaatko sanona et kauanko pitää käyttää?
Ei ole pinnapultteja.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Helmikuu 1. 8:48:39 2005

mulla nakuttavat 2-5min kylmänä, mutta ovatkin siis vanhat..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Ti Helmikuu 1. 9:13:09 2005

mielestäni uudet nostimet kannattaa täyttää öljyllä asennuksessa.
onnistunee pienellä lääkeruiskulla. saa aika kauan käytellä et loppuu nakutus joskus on hävinny vasta ekassa ajossa.
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Helmikuu 1. 9:34:43 2005

Kyllä se ainakin tyhjäkäynnillä vie aika kauan. Ensin pitää saada öljyt lämpimäksi ja sitten vähän reilummin kierroksia. Aikaa ei pysty sanomaan. Toi esitäyttö olis ollu kyllä poikaa, mutta näin jälkikäteen on turha jossitella.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ti Helmikuu 1. 9:46:34 2005

Rempan yhteydessä portattiinko kansi? Jos portattiin niin siitä seuraava kysymys, tuliko Golf GTI:n hytikat vai cossun orkkikset?

Edit: Ja rempan yhteydessä liottelit ja putsasit kannen öljykanavat KUNNOLLA?

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ti Helmikuu 1. 10:30:05 2005

Niin ja jotenkin tuntuu että osien laadullakin on väliä..
Vaihdoin joskus motonetin nostajat escoon ja naputus kesti noin 15min!
toisella kerralla orggisosia ja naputusta ei tullu ollenkaan :shock:

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ti Helmikuu 1. 10:59:43 2005

Mulla oli tällainen tapaus: Cossussa oli ostettaessa melko uudet Kent Camsin nostajat ja ne ei pitänyt mitään ääntä.
Sitten auto seisoi useamman kuukauden konehuoneen
tulipalon takia ja kun sain sen taas kuntoon niin nostajat piti
sairaan metelin. Ei tosiaankaan hiljentyny tallissa
käytellessä vaan vasta ajossa.
Nyt kun motti ollu jo pitkään levällään niin kannen öljykanavat oli
melko puhtaat joten ei ainakaan sillä ollut vaikutusta naputukseen.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ti Helmikuu 1. 11:23:37 2005

L@RE kirjoitti:Mulla oli tällainen tapaus: Cossussa oli ostettaessa melko uudet Kent Camsin nostajat ja ne ei pitänyt mitään ääntä.
Sitten auto seisoi useamman kuukauden konehuoneen
tulipalon takia ja kun sain sen taas kuntoon niin nostajat piti
sairaan metelin. Ei tosiaankaan hiljentyny tallissa
käytellessä vaan vasta ajossa.
Nyt kun motti ollu jo pitkään levällään niin kannen öljykanavat oli
melko puhtaat joten ei ainakaan sillä ollut vaikutusta naputukseen.
Konehuoneen tulipalossa voi tapahtua aika paljon ei toivottuja asioita.
Millä palo sammutettiin? Jos jauhesammuttimella niin konetta ei saa käynnistää ennenkuin täydellinen "puhdistus" on tehty, öljypohja huuhdeltu ja öljynvaihto noin 5min ensikäytön jälkeen.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Helmikuu 1. 11:29:00 2005

Aikoinaan pähkäilin saman asian kanssa jolloin tuli soitettua Alille, vastaus oli että anna kierroksia (4000) niin kyllä se siitä :D painetta ja lämmintä öljyä siitä tykkäävät.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Helmikuu 1. 19:44:34 2005

Oman koneeni kun tein uusiks ja broidin kansirempan jälkeen myös naputti nostimet kummallakin aika rajusti vaikka oli täytetty öljyllä. Tarpeeks kauan kun piti kunnolla kaasua, niin että oli kunnolla öljynpaineita niin naputus hävisi ajan kanssa. Eli on varmasti ihan normaali että ne nostimet naputtaa koneremontin jälkeen. Ei myöskään tarvii kummosta roskaa että menee se nostimen öljyreikä umpeen ja se ei täyty öljyllä.. Eli annat sille vaan jengaa jos tiedät että kaikkin on tehty hyvin ja oikein! :D
Toyota Supra TT

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » La Helmikuu 5. 13:51:56 2005

off topic vanhaan topicciin:

Tollanen kuukauden levällään nostimet pöydällä ollut 24V kutonen rallattaa myös aika hartaasti ja pitkään kasauksen jälkeen...

Sitä mekkalaa ei kuunnellut irvistelemättä naapurin Maurikaan vaan painui kotiinsa saunomaan... :roll:
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 5. 13:56:36 2005

Samaa hieman vierestä menevää jatkan..

Kun laitoin CVH EFIn eka kertaa tulille remontin jälkeen niin meinasi usko loppua kun räklätti niin stanasti. Ei auttanut nostimien täyttö ja öljyssä lilluttelu ennen kasaamista :D

Varmaan 30 sekkaa tai minuutin rallatteli ennenkuin tasaantui.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ma Helmikuu 7. 22:48:35 2005

Ja komeesti rallatteli muutamat minuutit remontin jälkeen:
http://koti.mbnet.fi/glue/remontti/28.9.2003/kansi2.avi

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Helmikuu 8. 7:44:52 2005

glue kirjoitti:Ja komeesti rallatteli muutamat minuutit remontin jälkeen:
http://koti.mbnet.fi/glue/remontti/28.9.2003/kansi2.avi
Eikö toi oo sun viimeistellyn diesel voimaa uhkuvan konehuoneen normaali ääni. :roll:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ti Helmikuu 8. 19:28:10 2005

Tuohan luulosti ihan putkiviritteiseltä kentiltä... :idea:
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Helmikuu 13. 22:06:53 2005

What a *uck :?: Tu kyllä nakuttaa aika jännästi.. Onko varmasti (siis varmuuden vuoksi :roll: ) ajoitukset kohdillaan? Serkulle kokosin kesällä venttiilikoneiston autoon, niin siinä jouduin arpomaan parin nostajan paikan, kun yli-innokas sanomalehden polttaja leväytti pakopuolen pitkin pöytää.. Onneksi osassa oli tussilla merkattuna, mutta pari vaihtoi paikkaansa.. Silloin meinaan nakutti ja hyvin.. Sitten kun vaihdettiin paikkoja, niin helpotti.. Ei ensiksi hoksattu katsoa kulumisjälkiä vastine-pinnoista, mutta selvästi oli eroa. Uusilla osilla tuo on tietenkin mahdotonta katsoa kulumisia :D

Tuolloin tosin 2 keinukoneiston akselin pulttia irtosi ja akseli katkesi keskeltä.. Akselikin meni uusiki, mutta mitäs pienistä :D Vara-osatkin sattuivat löytymään kaverin autosta, jolle tuli edellisenä päivänä väärät osat autoon 8)

Vastaa Viestiin