cossu laihalle.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Turbocelica
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

cossu laihalle.

Viesti Kirjoittaja Turbocelica » To Lokakuu 7. 21:40:24 2004

mitähän kannattais tehdä kun seokset on normaali ajossa hyvät, mutta kun lähtee kiihdyttämään niin menee 5000rpm jälkeen laihalle. ahtoja on noin 1.5baaria. :?:
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Lokakuu 7. 21:53:16 2004

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Lokakuu 7. 22:06:56 2004

Nosta b-painetta ja pienennä seos ruuvista.
Mikä puhallin/suuttimet sulla siellä on.(vihreät?)
Mulla loppuvat 390cc 1,5bar/6000rmp ja b-paine on 4kiloa.Ahvenistolla kilon paineilla meni komeesti 7000 kolmosella pääsuoralle tultaessa(piti säästellä)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Turbocelica
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbocelica » To Lokakuu 7. 22:45:13 2004

mulla on ahtimena holsetin hx40, vihreät suuttimet. jos mää nostan b-painetta niin seokset menevät alakierroksilla turhan rikkaalle. mitähän tuo sun pienennä seos ruuvista tarkoittaa?
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Lokakuu 7. 23:59:18 2004

Turbocelica kirjoitti:mulla on ahtimena holsetin hx40, vihreät suuttimet. jos mää nostan b-painetta niin seokset menevät alakierroksilla turhan rikkaalle. mitähän tuo sun pienennä seos ruuvista tarkoittaa?
väännä siitä poksin kyljestä
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Lokakuu 8. 12:19:43 2004

Ei varmasti riitä noi suuttimet 1,5 bar paineilla noin ison puhaltimen kanssa.Sama vika mulla että puhallin pistää ilmaa koneeseen isommilla paineilla sen verran paljon että suuttimet loppuvat taas kesken.Tuolta tulee ilmaa hiukan toisella tavalla kuin TO3:sta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Lokakuu 8. 14:05:40 2004

Turbocelica kirjoitti:mulla on ahtimena holsetin hx40, vihreät suuttimet. jos mää nostan b-painetta niin seokset menevät alakierroksilla turhan rikkaalle. mitähän tuo sun pienennä seos ruuvista tarkoittaa?
eli bensapaineet rikastaa seosta ja seosruuvista laihemmalle (ei vaikuta koko kierrosalueeseen se tyhjäkäynti seosruuvi) vain alakierroksille.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Pe Lokakuu 8. 14:27:42 2004

Suuttimet on juu pienet... muista myös mitata pa-pumpun jännite.
Pariin kertaan maininnut omasta romustani jossa oli samaa vikaa.. pumpulle tuli 10.8v

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Lokakuu 8. 15:12:59 2004

Ahtoja pienemmälle auttaa myös. Mutta sitähän ei moni suostu tekemään :D

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Pe Lokakuu 8. 15:15:24 2004

Joo kyllä ton kokosessa puhaltimessa on tuottoa 1.5bar paineilla jo sen verran että ei kyllä ihan vihreillä pärjää.. menee auttamattakin laihalle..
Toyota Supra TT

Turbocelica
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbocelica » Su Lokakuu 10. 12:49:37 2004

kuuluuko sen seosruuvin boksissa pyöriä kymmeniä rinkejä vai onko se tuossa mun boksissa joku vääntänyt poikki. vaikuttaako boksin seosruuvin vääntäminen tyhjäkäyntiseokseen lainkaan. ahtoja ei taho saada pienemmälle tuolla hx40 kellolla se on niin jäykkä. 8)
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Lokakuu 10. 13:56:21 2004

Turbocelica kirjoitti:kuuluuko sen seosruuvin boksissa pyöriä kymmeniä rinkejä vai onko se tuossa mun boksissa joku vääntänyt poikki. vaikuttaako boksin seosruuvin vääntäminen tyhjäkäyntiseokseen lainkaan. ahtoja ei taho saada pienemmälle tuolla hx40 kellolla se on niin jäykkä. 8)
Monikierrostrimmeri tai sitten siinä ei vain ole stoppareita, pyörittelin tossa irrallisesta boksista varmaan 10-kierrosta.
Kyllä se rikkikin aika helposti menee, kuoressa on muoviruuvi, jonka yhdistää trimmeriin S-mallinen jousi, joka painaa sen pienen trimmerin voimallaan ihan kenoon.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Lokakuu 10. 14:29:40 2004

L6 boxissa pyörii vaikka kuinka kauan menemättä rikki, L1:ssä ei pyöri ympäri asti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Lokakuu 10. 19:27:41 2004

Kiinnipäin menee laihemmalle, ja auki niin menee rikkaammalle. Ainakin mulla toimii näin.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Lokakuu 10. 19:36:27 2004

Laita joku jousi kellon varren ympärille,niin että toinen pää on kellon pohjassa ja toinen pää tangon kierteitten kohdalla.Sitten mutterilla pystyt kiristämään jousta niin se auttaa kumoamaan kellon jousen voimaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin