Cossun kepin sahaus =/

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Cossun kepin sahaus =/

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Heinäkuu 28. 8:35:36 2004

Tulipa tossa vaan mieleen, että mitä seuraa jos käy lyhentämässä rautasahalla vähä tota cossun vaihdekeppii. Tyhmä kysymys varmaan, mutta ku en oo päässy vielä purkamaan sitä ni en tiiä millanen tuo keppi on. Ku se on vaan niin prkl pitkä ja ruma :lol: Varmaan löytyy kyl myös vaihdevälin lyhennin moiseen, mutta ei tossa mun mielestä kovin suuri tuo liikerata oo.

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cossun kepin sahaus =/

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Heinäkuu 28. 8:44:32 2004

TuunaavaAmis kirjoitti:Tulipa tossa vaan mieleen, että mitä seuraa jos käy lyhentämässä rautasahalla vähä tota cossun vaihdekeppii. Tyhmä kysymys varmaan, mutta ku en oo päässy vielä purkamaan sitä ni en tiiä millanen tuo keppi on. Ku se on vaan niin prkl pitkä ja ruma :lol: Varmaan löytyy kyl myös vaihdevälin lyhennin moiseen, mutta ei tossa mun mielestä kovin suuri tuo liikerata oo.
Siitä tulee ruma nysä ja on pitempi matka kepille vaihtamaan pykälää, siinä lyhykäisyydesään mitä tapahtuu.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Heinäkuu 28. 9:38:46 2004

Eikä BW laatikko muutenkaan ole niitä kevyimpiä käsiteltäviä. En sahailisi..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Heinäkuu 28. 9:44:00 2004

Poikki vaan ja golfpallo nupiksi.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Heinäkuu 28. 10:07:46 2004

Parempi olisi jos teet esim. puusta "karvanopan" ja se nupiksi, joku 4" kanttiinsa olis hyvä koko.

Jos tuntuu ettei auto kiihdy niin töitä sinne moottorin puolelle, eikä sahalla keppiä :roll:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Heinäkuu 29. 14:47:17 2004

Kuminivel kannattaa jättää . Jos otat sen pois , alkaa laatikosta kuulua ulinaa . Lyhennetyllä kepillä laatikko on hyvä , tarkka ja nopea sekä sopivan jämäkkä .
ex Jäsen #10

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » To Heinäkuu 29. 15:56:55 2004

Jake kirjoitti:Kuminivel kannattaa jättää . Jos otat sen pois , alkaa laatikosta kuulua ulinaa . Lyhennetyllä kepillä laatikko on hyvä , tarkka ja nopea sekä sopivan jämäkkä .
vai on b&w t5 nopea.... heh... ja saahan sillä lyhennetyllä kepillä riuhdottua synkat ehkä vähän nopeammin paskaksi.
Viimeksi muokannut andeRS, To Heinäkuu 29. 16:01:37 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni_R » To Heinäkuu 29. 16:00:50 2004

Taitaa olla hitaanpia laatikkoja vaihtaa... :roll:
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Heinäkuu 29. 16:46:22 2004

Joni_R kirjoitti:Taitaa olla hitaanpia laatikkoja vaihtaa... :roll:
Vähän samanlainen olo tulee kyllä ,en kyllä tiedä minkälainen t5 on uuden veroisena. Vaihteensiirtomekanismi tuntuu olevan aika tarkka juuri oikeanlaisesta käden liikkeestä,muuten ei meinaa pykälät mennä nätisti.

Mulla ei ainakaan toi t5 tykkää nopeasta kepittämisestä ja 3 synkka ei varsinkaan.

Ja pakin kanssa saa aina vekslata :x

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Heinäkuu 29. 17:44:00 2004

Ettekö osaa käyttää niitä laatikkoja ? :D Ylöspäin vaihdettaessa ei mulla ole kyllä mitään ongelmaa ja pykälä uppoo ihan niin nopeesti kun kerkee vetään.

Tai sitten mulla on vaan hidas käsi :roll:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Heinäkuu 29. 18:24:26 2004

Skorppi kirjoitti:Ettekö osaa käyttää niitä laatikkoja ? :D Ylöspäin vaihdettaessa ei mulla ole kyllä mitään ongelmaa ja pykälä uppoo ihan niin nopeesti kun kerkee vetään.
Juuri näin !

Paskan vitut se hidas ole .
ex Jäsen #10

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » To Heinäkuu 29. 18:46:08 2004

Muistaakseni keppi on samanlainen kuin normi sierrassa. Elikkä kahdella pultilla kiinni. Joten jos rupeaa vitutttamaan niin saahan siihen helposti uuden kepin.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Heinäkuu 29. 18:46:53 2004

jiivee kirjoitti:Muistaakseni keppi on samanlainen kuin normi sierrassa. Elikkä kahdella pultilla kiinni. Joten jos rupeaa vitutttamaan niin saahan siihen helposti uuden kepin.
Muistat väärin :?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Heinäkuu 29. 20:06:40 2004

Kahdella pultilla katkeaa varren alaosasta
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Heinäkuu 29. 21:17:46 2004

Ei oo pojat tainnu nopeita laatikoita koskaan nähdä tai kokeilla, jos T5:sta sellaiseksi luulee...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Heinäkuu 29. 22:44:10 2004

Mutta ei se universumin hitainkaan voi olla jos katuvireisellä ajellaan 12 alkuisia vartilla :wink:

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » To Heinäkuu 29. 23:12:30 2004

Jake kirjoitti:
Juuri näin !

Paskan vitut se hidas ole .
aha... no sitte se täytyy olla niin...

*lähtee etsimään rautasahaa 12s ajan toivossa* :roll:

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Heinäkuu 29. 23:36:02 2004

andeRS kirjoitti:
Jake kirjoitti:
Juuri näin !

Paskan vitut se hidas ole .
aha... no sitte se täytyy olla niin...

*lähtee etsimään rautasahaa 12s ajan toivossa* :roll:
Siitä vaan jos meinaat pelkällä kepin lyhennyksellä saada 12s aikoja :lol:
ex Jäsen #10

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Heinäkuu 30. 1:50:10 2004

Jake kirjoitti:
andeRS kirjoitti:
Jake kirjoitti:
Juuri näin !

Paskan vitut se hidas ole .
aha... no sitte se täytyy olla niin...

*lähtee etsimään rautasahaa 12s ajan toivossa* :roll:
Siitä vaan jos meinaat pelkällä kepin lyhennyksellä saada 12s aikoja :lol:
12 sekuntia ja laatikko paskana ;)
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Pe Heinäkuu 30. 7:35:33 2004

Ei löytyny illalla rautasahaa... mut haen uuden agrimarketista heti töiden jälkeen.

Paljos sitä pitää lyhentää että tulee hyvä ja nopee 10-15cm ? :roll:

Vai olisko tähän jollain muilla oikeasti nopeasti kytkevillä laatikoilla ajaneilla jotain vinkkiä ? :wink:

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Su Elokuu 1. 23:00:46 2004

Muistat väärin :?[/quote]

Niin muistat.

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Su Elokuu 1. 23:42:58 2004

kyllä se sierran laatikko ainakin on semmonen sotakone että huhhu. Toisaalta, onhan siinä sitä tuntua kun pitää runnoa vaihteet sisään pitkin liikkein, kun vertaa mutsin -99 corollaan joka toimii ranneliikkeellä ja niin nopeesti kun käsi vaa taipuu...

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Elokuu 2. 11:44:15 2004

hawkki kirjoitti:kyllä se sierran laatikko ainakin on semmonen sotakone että huhhu. Toisaalta, onhan siinä sitä tuntua kun pitää runnoa vaihteet sisään pitkin liikkein, kun vertaa mutsin -99 corollaan joka toimii ranneliikkeellä ja niin nopeesti kun käsi vaa taipuu...
No on se T5 nyt sentään ihan eri planeetalta, kuin tuo antiikkinen typ9, mistä hawkki puhuu...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Elokuu 3. 12:49:22 2004

Skorppi kirjoitti:Ettekö osaa käyttää niitä laatikkoja ? :D Ylöspäin vaihdettaessa ei mulla ole kyllä mitään ongelmaa ja pykälä uppoo ihan niin nopeesti kun kerkee vetään.

Tai sitten mulla on vaan hidas käsi :roll:
Sammaa miältä. Kyllä T5 loodalla saa kiskoa vaihteita niin nopeaa kuin pystyy. (nim. nopea käsi ja jalka) :wink:
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vastaa Viestiin