Kossun boksin toiminta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Kossun boksin toiminta

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Heinäkuu 27. 20:12:25 2004

Tietääkö kukaan onko boksissa joku vikajärjestelmä jos tulee anturi tai johtovika? esim siivessä on häiriövalo jonka palaessa kone kumminkin toimii normiajossa tämä siis L1 ja L6 bokseissa. Miksi taximallissa ei valoa ole, jokin vika voi jäädä huomaamatta koska se ei suoraan heti näy? kerron esimerkin, siiven tullessa mulle siinä paloi häiriövalo ja syyksi paljastui venttiilikoppaan hinkkaantunut johtosarja josta oli mm lämpöanturin maa poikki, siis boksille ei tullut maatietoa ja auto toimi normaalisti normaaliajossa. Toinen esimerkki, nyt helteillä alkoi häiriövalo palamaan ajoittain, johtojen ja pistokkeiden epäilen olevan kunnossa joten kohdistin epäilyni imuilman lämpöanturiin. Vaihdoin sen ja vika häipyi, edelleen pystyi ajelemaan normaalisti. Jääkö siis taxissa joitain pikkuvikoja huomaamatta josta voi johtua jopa jotkut ampumiset ym käyntiongelmat, kaikilla ei ole testeriä/intoa viedä mihkään kalliiseen valohoitoon :?

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ti Heinäkuu 27. 22:21:48 2004

Eikai näissä vanhemmissa bokseissa ole vielä mitään erillistä "vikatilaa", vaan jonkin anturin rikkoutuessa (ei tule signaalia) ECU asettaa sille tehtaalla annetun "default-arvon" jonka turvin moottori kyllä käy, mutta ei toimi kunnolla koko alueella.
Itselläkin syttyi siivessä tuo vikavalo kun kunnolla polki, johtui ilmeisesti liian korkeista imulämmöistä, koska kone sitten lopulta suli :( Valo lakkasi palamasta kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen.
On kyllä kumma kun ovat sen Sedanista pois jättäneet, taisivat siinä vaiheessa luottaa koneeseen jo niin paljon ettei tarvita turhia valoja ja ahtopainemittareita.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Heinäkuu 27. 22:45:41 2004

Mullakin joskus aiemmin kun oli lähes vakio kunnossa syttyi silloin tällöin tuo valo mutta en kiinnittänyt huomiota miksi. Olisikohan ollut myös imuilman lämmön takia?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Pe Heinäkuu 30. 21:53:05 2004

mulla myös syttyi tuo kyseinen merkki valo kun polkaisi oikein.... mutta syynä oli ilmeisesti rikkinäinen turbon paine kello (kalvo puhki). jonka vaihdoin -31 ja sen jälkeen ei valo enää häirinnyt.
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Heinäkuu 30. 22:15:46 2004

Varoitusvalo syttyy mm. liiallisesta ahtopaineesta "suoraan" imuilmalämpöjen jne lisäksi. Riippuen virityspiiristä, valo on huomioitu tai sitten ei. Yleensä L1 lastu huomioi valon, eli ei syty ahtopaineen ylittäessä turvarajan 0,9 bar. L6 piireissä asia on usein ohitettu, koska taxeissa ei ko. valoa tosiaan ole. Mulla on L6 -piirejä joissa joillain valo syttyy, joillain taas ei, suhdeluku suunnilleen 50/50.... Myös 3bar MAPilla voi käydä samoin, 1,8bar jälkeen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin