Jokohihnan nopea kuluminen cossussa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Jokohihnan nopea kuluminen cossussa
Nyt on sellainen ongelma, että jakohihna kuluu 2wd cossussa todella nopeasti. Hihna kuluu ulkosyrjästään (etupuskurin puolelta). Nappulat eivät kulu. Hihna on vaihtokunnossa jo muutaman sadan kilometrin jälkeen.
Autoon tehtiin talven aikana koneremppa, jonka yhteydessä vaihtui kiristinrulla, pieni ratas sekä nokkapyörät. Hihna ei näyttäisi ottavan mihinkään kiinni. Hihna vaihdettiin jo kerran viikko sitten ja silloin pyörät tarkastettiin. Mitään poikkeavaa ei silloin niissä näkynyt ja nyt on hihna taas paskana.
Onko joku törmännyt tällaiseen ongelmaan ennen?
Autoon tehtiin talven aikana koneremppa, jonka yhteydessä vaihtui kiristinrulla, pieni ratas sekä nokkapyörät. Hihna ei näyttäisi ottavan mihinkään kiinni. Hihna vaihdettiin jo kerran viikko sitten ja silloin pyörät tarkastettiin. Mitään poikkeavaa ei silloin niissä näkynyt ja nyt on hihna taas paskana.
Onko joku törmännyt tällaiseen ongelmaan ennen?
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Jokohihnan nopea kuluminen cossussa
Onpa omituista jos ei ota kiinni mihinkään
...mutta kaverilla meni OHC-hihna väärinpäin ja silloin se pyrkii liikkumaan eteenpäin ja lipsahtaa pois rattailta...

-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Pakkohan hihnan tietysti johonkin on kiinni ottaa kun se kuluu vaikka ei näytäkään ottavan kiinni mihinkään.
Hihna ei kulje keskellä pyöriä, mutta ei se taida muidenkaan cossuissa kulkea.
Nokkapyörien kohdalta hihna on etureunan tasalla. Jakajan pyörän kohdalta hihna tulee vähän yli.
Jakajan pyörä vipottaa hieman. Sen verran, että silmällä huomaa. Se meinattiin vaihtaa seuraavaksi. Voisiko sen vipotus aiheuttaa hihnan etureunan kulumisen?
Hihna ei kulje keskellä pyöriä, mutta ei se taida muidenkaan cossuissa kulkea.
Nokkapyörien kohdalta hihna on etureunan tasalla. Jakajan pyörän kohdalta hihna tulee vähän yli.
Jakajan pyörä vipottaa hieman. Sen verran, että silmällä huomaa. Se meinattiin vaihtaa seuraavaksi. Voisiko sen vipotus aiheuttaa hihnan etureunan kulumisen?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Pakko ottaa kiinni johonkin jos kerran kuluu etureunastaan.
Veikkaan tuota samaa kuperaa ohjauspeltiä että siinä olisi häikkää.
Missään muualla kuin koneen alaosassa ei voi osua mihinkään.
Veikkaan tuota samaa kuperaa ohjauspeltiä että siinä olisi häikkää.
Missään muualla kuin koneen alaosassa ei voi osua mihinkään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Ei näyttänyt ottavan peltiin kiinni, mutta tarkistetaan uudestaan. Eipä se voi ottaa kuin peltiin tai kiristinrullaan kiinni. Peltikin pitäisi olla ihan oikein asennettu ja ehjä.
Mikä aiheuttaa kiinni ottamisen ja kulumisen?
Pari äijää on sanonut, että kannen vinoon plaanaaminen voisi aiheuttaa tollaista. Vaikka kannen koneistaja onnistuisi plaanaamaan voinoon, niin luulisi ettei se ihan pienestä heitosta siirrä hihnaa.
Mikä aiheuttaa kiinni ottamisen ja kulumisen?
Pari äijää on sanonut, että kannen vinoon plaanaaminen voisi aiheuttaa tollaista. Vaikka kannen koneistaja onnistuisi plaanaamaan voinoon, niin luulisi ettei se ihan pienestä heitosta siirrä hihnaa.
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
kyllä kannen vinoon plaanaminen hihnaa siirtää.
mitä pienempi heitto kulmassa sitä hitaammin se laitaan sen siirtää.
ja kyllä hihna ottaa välillä toppareihin kiinni mut ei se siitä kulu kun topparit(siis levyt jotka pyörii) pyörii samalla nopeudella ku hihna.
lähinnä tulee mieleen että siellä on joku osa joka on paikalla joka hihnaa kuluttaaa.
vai olisko hihnassa rakenne vika
mitä pienempi heitto kulmassa sitä hitaammin se laitaan sen siirtää.
ja kyllä hihna ottaa välillä toppareihin kiinni mut ei se siitä kulu kun topparit(siis levyt jotka pyörii) pyörii samalla nopeudella ku hihna.
lähinnä tulee mieleen että siellä on joku osa joka on paikalla joka hihnaa kuluttaaa.
vai olisko hihnassa rakenne vika
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 3171
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
- Paikkakunta: Vantaa
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Se asentaja ei ole cossun kiristinrullaa kyllä nähnyt ikinä. Jos siinä on vika ,niin ihme on. Sehän on kuin laakeri jossa on umpi keskiö epäkesko reijällä.Marja kirjoitti:Mua fiksumpi asentaja kertoi, että ei olisi ensimmäinen kerta kun kiristinrullasysteemi on uutuuttaan kiero/vino. Kannattaa vaihtaa kiristin uudelleen... näin siis suositeltiin tehtäväksi.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Voihan se pinta joka tulee rullasta kantta vasten olla vino.
Muuta siinä rullassa ei voi olla vikana
Muuta siinä rullassa ei voi olla vikana
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä