DTA ja cossun tyhjäkäyntiventtiili/tyhmäkäynti/starttaus kyl
Valvoja: CRSC Hallitus
-
DTA ja cossun tyhjäkäyntiventtiili/tyhmäkäynti/starttaus kyl
Onko tietoa, voiko DTA:n perusboksiin kytkeä cossun tyhjäkäyntiventtiilin ja saada sen toimimaan ko. systeemissä? Tai miten muuten saisi tuon tyhjäkäynnin säädön pelaamaan niin, että moottorin ollessa kylmä, olisi kierroksia hiukka enemmän? Lämpimänä toimii ok.<br><br>Ja miten tuo kylmäkäynnistys muuten onnistuisi viilata paremmaksi? Onko tästä jollakin esittää faktaa? Eli mm. miten kannattaa ennakot/lisärikastus säätää eri moottorin veden/ilman lämpötiloille? Tai kuinka käynnistyksen rikastusta tulisi lisätä moottorin veden lämmön suhteessa moottorin kierroksiin (ei siis kierroslukuun)?<br><br>Varmaankin jollakin on esim. Hestecin tms puolelta kokemusta, jota voisi soveltaa tähän, jos DTA on vieras. Kaikki tieto on tervetullutta!
ex. Jäsen #41
kuutiotuumat ratkasoo
kuutiotuumat ratkasoo
-
Re:DTA ja cossun tyhjäkäyntiventtiili/tyhmäkäynti/starttaus
No mulla RST:ssä toimii ainakin toi EFi:n alkuperäinen tyhjäkäyntiventtiili joten miksei se cossunkin toimisi jos se vaan on ihan on/off venttiili. Toi EFi:n venttiili vaati ainakin mulla kuristuksen kanavaan, muuten oli vähän turhan herkkä. Ainakin v.30 firmwaressa on venttiilille aseteltavissa max. aukiolo joka ajaa saman asian. Tuolla tyhjäkäynnin säädöllä on joskus taipumus lähteä värähtelemään, vanhassa ohjelmaversiossa toimi mulla vain parametrit P=1 I=0 D=0.<br>Nuo kylmäkäyntiparametrit rippuu niin paljon moottorista ja suuttimista että aika vaikea on varmaan sanoa mikä olis hyvä. Mulla veden lämmöstä alle 10 asteen lisätään ennakkoa tasaisesti niin että 0 asteessa on 10% enemmän. Fuel Compensation on 0 asteessa 45% ja laskee suht tasaisin pykälin 0:aan 60 asteeseen mennessä. Start Fuelling Map on samannäköinen kuin oletuskartassa, arvoja on vaan pienennetty.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
Hyviä neuvoja, kiitos. Nyt kokeillaan ja sitten kysellään luultavasti taas lisää.
ex. Jäsen #41
kuutiotuumat ratkasoo
kuutiotuumat ratkasoo
-
Jos tää nyt ketään kiinnostaa tai ei niin nysse kossu lähtee kuin palmun alta pikku pakkasillakin. Kiitokset vinkeistä jäsen I:lle.
ex. Jäsen #41
kuutiotuumat ratkasoo
kuutiotuumat ratkasoo
-
[quote author=mikko link=board=2;threadid=15813;start=0#118839 date=1066851318]<br>Jos tää nyt ketään kiinnostaa<br>[/quote]<br><br>Kyllä kiinnostaa... noin yleisesti. <br><br>Tämähän pitäisi olla juuri se käytäntö. Että kerrotaan myös mikä neuvoista (jos useampi) auttoi vikaan. Tai vielä parempaa, jos on keksinyt itse uuden vian aiheuttajan. Tällätavalla foorumi palvelee entistä paremmin.

Jäsen 488
-
- Ylläpitäjä
Pitkästä aikaa lyhyellä kaavalla ilman asiattomuuksia ja rönsyilyä ongelmat selvisi jollakin!! Kiitos Ilpon asiantuntemuksen.
Tähän pitäs pyrkii.
Tähän pitäs pyrkii.