Cossun vauhtipyörän kevennys

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Cossun vauhtipyörän kevennys

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Lokakuu 16. 23:45:07 2003

Onko cossun vauhtipyörän keventämisestä hyötyä? Kuinka paljon sitä kannattaisi keventää?

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Cossun vauhtipyörän kevennys

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Lokakuu 17. 0:51:50 2003

se on vähän mitä hakee, että onko hyötyä. jos sitä keventää niin kierrosherkkyyttä tulee kyllä mutta vääntö pienenee kun pyörivä massa pienenee. näin ainakin vapaastihengittävissä. turbossa luulisin saman olevan mutta siitä osaa muut sanoa paremmin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re:Cossun vauhtipyörän kevennys

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Lokakuu 17. 1:27:37 2003

Näin on , ei kannata ottaa ainakaan paljoa , voi muuten tulla aika tuskaiset liikkeelle lähdöt :)
ex Jäsen #10

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re:Cossun vauhtipyörän kevennys

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Lokakuu 17. 1:33:05 2003

Näin on , ei kannata ottaa ainakaan paljoa , voi muuten tulla aika tuskaiset liikkeelle lähdöt :)
ex Jäsen #10

Peetrus
Ylläpitäjä

Re:Cossun vauhtipyörän kevennys

Viesti Kirjoittaja Peetrus » Pe Lokakuu 17. 8:02:30 2003

Jaha.... en tääs sano yhtään mitään.... ;)<br><br>Vääntö.... hmph... ::)

Vieras
Ylläpitäjä

Re:Cossun vauhtipyörän kevennys

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Lokakuu 17. 8:12:18 2003

2wd:n vauhtipyörä on kevyempi kuin 4wd:n. Oisko ollu noin 3kg eroa.<br>2wd:n vauhtipyörään tuppaa tulemaan ns rakkuloita kytkinpintaan ja palaa siniset kohdat niihin.<br><br>Kovin paljoa sitä ei kannata kevennellä sillä voi kestävyys kärsiä.<br><br>Prostreet myy kohtuuhintaan aluvauhtipyöriä.<br>Katso kaupalliset ilmoitukset. Taitaa olla tarjouksessa nyt. Itse moista harkitsen myös.

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:Cossun vauhtipyörän kevennys

Viesti Kirjoittaja lauri » Pe Lokakuu 17. 8:39:13 2003

Ja vääntö ei laske mihinkään. Vauhtipyörän massaan varastoitunut liike-energia pienenee, ei vääntö.
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Cossun vauhtipyörän kevennys

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Lokakuu 17. 9:31:38 2003

kamalaa floodia ;)<br><br>Mutta näin se vaan on, jotta vääntö = tehon suhde kulmanopeuteen...<br><br>Eli eipä pienene, mut liikkeelle lähdettäessä sitä vääntöä tarvitaan enemmän, kun ei sitä liike-energiaa ole sitoutunut vauhtipyörään niin paljoa.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin