Kiitoksia etukäteen
Ohjurin kumien vaihto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
johnlee5
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
- Paikkakunta: Akaa
Ohjurin kumien vaihto
Tarkoitus olis vaihtaa ohjurin kumit 1.6 kaasariin, MK4 escoon eli CVH. Eli millanen homma? Mitä muuta muistaa kuin nokka-akselin pukkien merkintä, että miten päin, mutta mitä muuta?
Kiitoksia etukäteen
Kiitoksia etukäteen
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Ohjurin kumien vaihto
Meinasitko tehdä kansi irti vai kansi paikoillaan? Nokassa ei ole pukkeja, keinut pitää merkata ja katsoa että osat menevät takaisin samoinpäin kuin olivat aiemmin. Katso kuvia tuosta cvh kannen kunnostusta topicistani.johnlee5 kirjoitti:Tarkoitus olis vaihtaa ohjurin kumit 1.6 kaasariin, MK4 escoon eli CVH. Eli millanen homma? Mitä muuta muistaa kuin nokka-akselin pukkien merkintä, että miten päin, mutta mitä muuta?![]()
Kiitoksia etukäteen
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=79115
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tarviit siihen oman CVHn jousityökalun. Virallisesti keinujen mutterit on kertakäyttösiä, mutta tuskin moni välittää niitä vaihtaa. Varo tiputtamasta kiiloja öljypohjaan. Nostajiin ei kannata koskea. Katso että laitat sinne kauluksellliset kumit oli sitten tarvikkeet tai Fordilta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Hommassa oltava todella huolellinen, paine pyttyyn ja erikoistyökalulla jousi irti, kansi kannattaa kunnolla vuoraa paperilla sillä jos jotain putoo on melko esteetön pääsy koneen uumeniin jolloin homma kusi. Erikoistyökalu tulee keinuvivun pulttiin kiinni. Ja sitten kässäri päälle ettei käy niinkuin mulla, laitoin kompuranletkun kiinni ja puskuri tuli polveen että pamahti 
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
kannattaa varoa ettei paina venttiiliä vinoon.JesseT kirjoitti:Ai niin, paineilmasta tuli mieleen, että mäntä yläasentoon. Asian voi tarkistaa vaikka tulpan reiästä. Toimii noinkin jos ei halua paineilman kanssa pelata.
ja ne kun asennat niitä uusia venttiilin kumeja, kannattaa ne venttiilien kiilojen päälle vetää vaikka läpinäkyvää teippiä tai jotain ohutta teippiä. ei ole pakollista, mutta sillä voi varmistaa ettei se pyyhinpinta mene huonkoksi niihin urien teräviin nurkkiin.
-
Tomba
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
musicman
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
_pexi
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Saako noita muttereita varaosaputkasta vai tartteeko hakea voordilta? Teen juuri kansiremppaa kaverin Orioniin ja noi mutterit on ainoot vanhat osat kannessa.. Osaisko joku muuten kertoa mikä noiden kiristysmomentti on?JesseT kirjoitti:Virallisesti keinujen mutterit on kertakäyttösiä, mutta tuskin moni välittää niitä vaihtaa.
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
_pexi
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Samat tiedot löytyy omaltakin autodata lätyltä, ku vaan tietäs mitä noi tarkottaavesa kirjoitti:crankshaft pulley/damper 100-115 NM
camshaft sprocket/gear 54-59 NM
camshaft/rocker cover 6-8 NM
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Itse kyllä vedin keinujen mutterit kiinni ihan mututuntumalta
Ensin hieman lyttäsin mutteria yläpäästään ( kuten oli alunperinkin lytätty ) ja sain siten sopivan lukitusmomentin. Lisäksi laitoin Loctite ruuvilukitetta kierteeseen ja vedin mutterit kiinni.
Ohjearvona on 27Nm
Ensin hieman lyttäsin mutteria yläpäästään ( kuten oli alunperinkin lytätty ) ja sain siten sopivan lukitusmomentin. Lisäksi laitoin Loctite ruuvilukitetta kierteeseen ja vedin mutterit kiinni.
Ohjearvona on 27Nm
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Toki kiristetään momenttiin venttiilin olleessa kiinni
Saattaapi muuten jäädä hitusen löysälle.
Mutta tuo momentti on tosiaan aika pieni. Lukitus tuon edellä mainitsemani metodin mukaan, niin varmasti kestää kiinni vanhoillakin muttereilla. Varmista että kierteet ovat kuivat ja puhtaat öljystä ennen lukitteen käyttöä.
Saattaapi muuten jäädä hitusen löysälle.
Mutta tuo momentti on tosiaan aika pieni. Lukitus tuon edellä mainitsemani metodin mukaan, niin varmasti kestää kiinni vanhoillakin muttereilla. Varmista että kierteet ovat kuivat ja puhtaat öljystä ennen lukitteen käyttöä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
_pexi
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila