minkä männät olis hyvät ohc mottiin tuohon tulpo käyttöön
valaiskaa tyhmää..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
kai
- Viestit: 547
- Liittynyt: To Lokakuu 2. 13:11:12 2003
- Paikkakunta: Hirvikylä, Lapua
valaiskaa tyhmää..
eli joudunko anelemaan turbolupaa kun ajattelin solmia sierran pakoputken..?
minkä männät olis hyvät ohc mottiin tuohon tulpo käyttöön
minkä männät olis hyvät ohc mottiin tuohon tulpo käyttöön
Audi A3 8P 2.0tdi -04
Escort mk2 RS2000 -76 r.SS
Escort mk2 RS2000 -76 r.SS
-
FordEscort
- Ylläpitäjä
-
Fiesta3
- Viestit: 429
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 8:36:47 2002
- Paikkakunta: 61.7°N 24.3°E
ProTurbo kirjoitti: Auton ahtamista suunnitellessa on hyvä pitää mielessä vallitsevat säädökset:
ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:
Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.
ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.
vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.
Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.
-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Ainoastaan vähäpäästöiseen tulee se kallis testi ja signaturesta epäilen, ettei kysyjän riesa sellainen ole. 87-91 vuosimalleissa riittää yleensä, että asentaa KATin, jos sellaista ei vielä ole. Ennen 1.7.87 rekisteröityyn autoon ei tarvitse mitään ylimääräisiä saastelaitteita. Turbolupaakaan ei tartte nykyään, jos tehot pysyy sallituissa rajoissa. SEARCHin käyttäminen ei varmasti olisi pahitteeksi?FordEscort kirjoitti:Kannattaa melkeen vaihtaa alle 87 vuotiseen koska tossa tulee kalliit pakokaasutestit ja joudut maksamaan ne vaikka ei menisi läpikään, muistaakseni 1000? Viisaammat ihmiset voi kertoa enempi. Wisecothan ne parhaat taitaa olla mutta mahlen tai cossun männätkin kestää helposti
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
-
kai
- Viestit: 547
- Liittynyt: To Lokakuu 2. 13:11:12 2003
- Paikkakunta: Hirvikylä, Lapua
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Viimeisin muutoskatsastettu OHC turbo minkä minä tiedän, on verrrattu XR4i malliin. Inssi oli sanonut, että jos haluaa Cossuun verrata, siellä pitää olla kaikki alustan, jarrujen ja voimansiirron osat Cossusta mukaanlukien vaihdelaatikko.kai kirjoitti:mikä on vertailuna mallisarjan tehokkaimmaksi..?
cossu? xr4?
autos on absit, levyjä saattaa varmaa joutua suurentamaa..?
tuo katti ei kuulemma oo riesas pakollinen..??
Tässäkin autossa oli Cossun jarrut ja vastaavat jouset ja iskarit, mutta se ei riittänyt. Autoa verrattiin siis XR:ään ja tehot 150hp+20%
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
-
kai
- Viestit: 547
- Liittynyt: To Lokakuu 2. 13:11:12 2003
- Paikkakunta: Hirvikylä, Lapua
[quote="Turbo_IS]
Viimeisin muutoskatsastettu OHC turbo minkä minä tiedän, on verrrattu XR4i malliin. Inssi oli sanonut, että jos haluaa Cossuun verrata, siellä pitää olla kaikki alustan, jarrujen ja voimansiirron osat Cossusta mukaanlukien vaihdelaatikko.
Tässäkin autossa oli Cossun jarrut ja vastaavat jouset ja iskarit, mutta se ei riittänyt. Autoa verrattiin siis XR:ään ja tehot 150hp+20%[/quote]
tuota kaverin kanssa pähkäiltiinki että kumpaa ne käyttää vertailukohteena.
Viimeisin muutoskatsastettu OHC turbo minkä minä tiedän, on verrrattu XR4i malliin. Inssi oli sanonut, että jos haluaa Cossuun verrata, siellä pitää olla kaikki alustan, jarrujen ja voimansiirron osat Cossusta mukaanlukien vaihdelaatikko.
Tässäkin autossa oli Cossun jarrut ja vastaavat jouset ja iskarit, mutta se ei riittänyt. Autoa verrattiin siis XR:ään ja tehot 150hp+20%[/quote]
tuota kaverin kanssa pähkäiltiinki että kumpaa ne käyttää vertailukohteena.
Audi A3 8P 2.0tdi -04
Escort mk2 RS2000 -76 r.SS
Escort mk2 RS2000 -76 r.SS
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Vaihda konttoria.kai kirjoitti:[quote="Turbo_IS]
Viimeisin muutoskatsastettu OHC turbo minkä minä tiedän, on verrrattu XR4i malliin. Inssi oli sanonut, että jos haluaa Cossuun verrata, siellä pitää olla kaikki alustan, jarrujen ja voimansiirron osat Cossusta mukaanlukien vaihdelaatikko.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76