Järkevä hinta, Escort MK1, 2,016v Cosw. kannella, 5v jne.

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

UU-PEE
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002

Järkevä hinta, Escort MK1, 2,016v Cosw. kannella, 5v jne.

Viesti Kirjoittaja UU-PEE » Ke Maaliskuu 12. 14:02:32 2014

Jäsenosioon ei enää ole oikeudet voimassa, mut katsotaan haluaisiko joku teistä heitellä asiallisia mielipiteitä ja näkemyksiä...

Minulla siis omistuksessa erään klubilaisen joskus luokkaa 5 vuotta sitten rakentama vanhakoppa. Ko. herra on monenlaisia Fordeja tehnyt täälläkin esiteltyjä projekteja ja tämän kulkineen itse häneltä ostin. Auto on jäänyt talliin seisomaan muutamaksi vuodeksi, mutta nyt olen sen taas entrannut käyttökuntoon ja kohta pitäs leima hakee. Ajattelin auton myydä nettiauton tms. kautta, mutta mitähän tolle laittasin järkeväksi hinnaksi ?

vm 1972, eli MK1 Escort.
Kori ok siisti, maalattu violetiksi varmaankin silloin 5-7 vuotta sitten, suola yms. ei ole autoa raiskannut, mutta konepellissä, takaluukussa, pyöränkaarissa jotain huomauttamista. Siisti yleisilme kuitenkin. Pohjassa ei mitään reikiä eikä hitsattavaa.

Sisusta siisti, kahdelle rekattu, Luisin 2 puolainen ratti, siisti lattiamatto, Sparco Corsa siistit kupit.

Tekniikka siis 205 lohko, jossa 94 poraus ja käsittääkseni jotkin 5,7" kanget ja Wisecon männät, ruttu 12,5, koska kantena vakio 16V Cosworth vapari. 4-2-1 peltisarja ja 40 Dellortot

JAtkeena 5 v Type9 ja sit yksiosainen kardaani enkkuperään (välitys tais nyt mennä kiinni 3,9, mut myös se 4,11 on).

Alustana jotkin perustolpat eessä, en ole varma onko kisatolpat, mut pikkutolpat siinä on joilla myös leimattu. Takana yksilehtisen välikopan jouset, jossa just uusitut polypuslat, säädettävät Spaxit iskarina. MYös muuten polypuslaa alustassa.

JArrut just uusittu eteen, ei ajettu siis, peruslevyt ja palat, mut uusia. Takana 9" rummut. Putki on 2,5" heti sarjalta, yksi Borlan vaimennin, kaikki uutta.

Ai niin, kaikki muutokset otteessa ja luvallinen peli. Penkitetty ed omistajan toimesta 164 hv, ilmeisesti nokat vähän ahdistaa ?

Eli vapaata kommenttia kiitos, mitä mä tuolle laitan hinnaks ?

Juu, sori, kuva pitäs olla, et tietäs, mut väitän, että on mieluummin siisti, kuin epäsiisti.

Saa tän joku multa ostaa poiskin jos haluaa, kyllä mä sen tännekkin laitan sit myyntiin, kun leima on lapussa (= ensi kuussa, toivon).

Kiitti jeesistä,

Uke

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Järkevä hinta, Escort MK1, 2,016v Cosw. kannella, 5v jne

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ke Maaliskuu 12. 23:20:03 2014

Olen jossain nähnyt kuviakin tuosta autosta. Riippuen korin kunnosta ja kannen spekseistä (täysin vakio vai portattu?), en itse nelinumeroisella summalla luopuisi.. Ja kyllä nuo kaasaritkin ahdistaa tuossa 165hv hujakoilla kurkuista riippuen jo melkolailla. Nokat vaihtoon ja 45 kaasarit kiinni? :)
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

UU-PEE
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002

Re: Järkevä hinta, Escort MK1, 2,016v Cosw. kannella, 5v jne

Viesti Kirjoittaja UU-PEE » Ti Maaliskuu 18. 9:37:24 2014

Hmmm, en nyt ehkä ihan tuommoisia summia kuitenkaa uskalla tavoitella. Sehän tuossa on plussaa, että papereina toi on kiva, ei kuitenkaan joka päivä vastaan ajele vanhakoppaa 2,0 16V, "kalskahtaa kivalta" korvaan :)

Ja on tuo paketti tekniikkanakin ihan kiva, vääntöalue on suht laaja, et se kyl vetää aika tasasesti, vaikka huipputehoa taitaakin vähän noi vakionokat, kansi ja kaasari jarrata.

Vähän privanakin on hinnoista spekuloitu, kiitoksia vain clubilaisille, täytyy katsoo täs et kaikki on kondiksessa ja tarjota leimalle ja arpoo sit jokin hinta kait... Heh.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Järkevä hinta, Escort MK1, 2,016v Cosw. kannella, 5v jne

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Maaliskuu 18. 17:26:52 2014

onks tää pasin rakentama?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

UU-PEE
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002

Re: Järkevä hinta, Escort MK1, 2,016v Cosw. kannella, 5v jne

Viesti Kirjoittaja UU-PEE » Ti Maaliskuu 18. 17:31:34 2014

Timo kirjoitti:onks tää pasin rakentama?
On. Nostaako hintaa vai laskeeko :D

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Järkevä hinta, Escort MK1, 2,016v Cosw. kannella, 5v jne

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Maaliskuu 18. 17:36:39 2014

UU-PEE kirjoitti:
Timo kirjoitti:onks tää pasin rakentama?
On. Nostaako hintaa vai laskeeko :D

ai tää on se romu.... ;) sehän lähes tuplaa hinnan, ainut esco minkä pasi on saanut toimimaan yli 100km.. :lol: :green: :cha :burn

hyvä se on! :)
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

UU-PEE
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002

Re: Järkevä hinta, Escort MK1, 2,016v Cosw. kannella, 5v jne

Viesti Kirjoittaja UU-PEE » Ti Maaliskuu 18. 17:43:58 2014

Timo kirjoitti:
UU-PEE kirjoitti:
Timo kirjoitti:onks tää pasin rakentama?
On. Nostaako hintaa vai laskeeko :D

ai tää on se romu.... ;) sehän lähes tuplaa hinnan, ainut esco minkä pasi on saanut toimimaan yli 100km.. :lol: :green: :cha :burn

hyvä se on! :)
Hehee, täähän toimi ihan hyvin, yhden kesän ajelin sillä jopa puolikäyttiksenä... Kilsoja ei kyl kauheesti ole tullut, kun seisonu niin paljon käyttämättömänä, mut on toi sata rikki... Ja kerranhan tämä varastettiinkin multa täällä pahuuksien pesässä Stadissa, mut löytypäs vielä.

No juu, lähdenpä tallille koittelee mitä sais tänään tehtyä ja herättelis vaikka tulille, jos ei mitään ihmeitä :shock:

UU-PEE
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002

Re: Järkevä hinta, Escort MK1, 2,016v Cosw. kannella, 5v jne

Viesti Kirjoittaja UU-PEE » Ke Maaliskuu 19. 8:56:15 2014

ai tää on se romu.... ;) sehän lähes tuplaa hinnan, ainut esco minkä pasi on saanut toimimaan yli 100km.. :lol: :green: :cha :burn

hyvä se on! :)[/quote]

Hehee, täähän toimi ihan hyvin, yhden kesän ajelin sillä jopa puolikäyttiksenä... Kilsoja ei kyl kauheesti ole tullut, kun seisonu niin paljon käyttämättömänä, mut on toi sata rikki... Ja kerranhan tämä varastettiinkin multa täällä pahuuksien pesässä Stadissa, mut löytypäs vielä.

No juu, lähdenpä tallille koittelee mitä sais tänään tehtyä ja herättelis vaikka tulille, jos ei mitään ihmeitä :shock:[/quote]

Noniin, Pasin karma iski, ykköspytty pimeenä :shock: Hehee, no tuskin on hänen tekemisistä johtuvaa, mut jotain erikoista on kyseessä. Tulppiahan mä siitä tuhosin sillon alussa, kun en osannu käynnistää autoo oikein kylmästä. Mut mitään muuta ongelmaa ei ikinä ollu. Nyt sit kun jätin seisoskelemaan, niin mulla on semmonen muistikuva, et siinä oli jokin käyntihäiriö, kun sen tallille ajelin. Aattelin sillon vaan, et oisko kuitenkin vielä tehny vanhat tepposet ja jonkin kynttilän sammuttanu. Eilen sit sitä muistellen uusin tulpat, mut eipäs lämpiä pakosarja ykköseltä ollenkaan ja johdon pois nostaminen ykkösestä ei vaikuta yhtään. Sit kun vielä toisella tulpalla koittaa käydessä ykkösjohtoon, niin kipinä kyllä tulee, mut hmm, oliko se vahva sininen vai oliko se vähän heikon olonen, pentele kun ei ollu testitulppaa. Se mikä tässä pelottaa on, et kuulostas paukkaavan putkeen, oisko perkule päässy pakovena palamaa ?!

Meneekö tommosista Cossuista pakoventtiilit ?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Järkevä hinta, Escort MK1, 2,016v Cosw. kannella, 5v jne

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Huhtikuu 3. 21:51:24 2014

Oon tätä autoa "sivusilmällä" seurannut siitä lähtien kun Pasi alkoi sitä rakenteleen nyky kuntoon ja nyt tulee mieleen ensimmäiseksi kysyä että oliskohan tuo "käyntihäiriö" ilmaantunut kun auto oli varkailla?
Nimittäin jos on saanut huolella kenkää ja käytetty huolimattomasti, niin ei olisi mitenkään ihmeellistä että kone olis remontin tarpeessa... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

UU-PEE
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002

Re: Järkevä hinta, Escort MK1, 2,016v Cosw. kannella, 5v jne

Viesti Kirjoittaja UU-PEE » Pe Huhtikuu 4. 9:05:27 2014

tumppe kirjoitti:Oon tätä autoa "sivusilmällä" seurannut siitä lähtien kun Pasi alkoi sitä rakenteleen nyky kuntoon ja nyt tulee mieleen ensimmäiseksi kysyä että oliskohan tuo "käyntihäiriö" ilmaantunut kun auto oli varkailla?
Nimittäin jos on saanut huolella kenkää ja käytetty huolimattomasti, niin ei olisi mitenkään ihmeellistä että kone olis remontin tarpeessa... :roll:
Heh, no tässähän kävi nyt niin, että toivoni menettäneenä tyrkkäsin sen nettiautoon ilman hintaa. Jotain 4900 huutelin siitä konevikasena ja leimaamattomana kyselijöille (sanoin vielä, että varmaan venttiili palanu tms.). Aika paljon oli silti kiinnostusta ?!

Noh, sit kuitenkin aattelin vähän sitä ruuvvailla ja tutkia. Alotin mittaamalla rutun ja hämmästykseksi (pessimisti kun olen) kaikissa pytyissä oli paineet tallella ja varsin tasan :D Sit otin kaasarin auki, putsailin sieltä kaikki mahdollisen jollain suutinpesuaineella. Tulppa ykköseen vielä kerran vaihtoon, virranjakajan kannen ykkösnasta putstaten (ton olin jo pari kertaa tehny, kuten myös johdon hieromisen virranjakajaan). Ja vaikka kipinä siis tuli ihan vahvana sinisenä tulpalle, kun johto oli kannen reunalla, niin tuli mieleen se Bemareita joskus vaivaava, et kun puolapaketti on tulpan päällä poterossa kannessa, nin jos siinä tulpan hatussa on "reikä", niin lyö kuulema kanteen siitä. Vetelin vielä erkkaa sit ykkösen tulpan hattuun. Vehkeet nippuun ja kone käymään, kaikki toimi ja pelas 4 pyttyä pelissä... Että semmonen tapaus, en sit tiedä mikä noista sitä vaivas, mut pääasia, et pelaa.

Nyt pitäs vielä jotkut fiksut tulpat laittaa, nää on selkeesti nyt huonot, mitkä mulla siinä on, jotkut NKG:t tais olla...

Hain eilen sit leiman ja tänään vois laittaa myyntiin. Kyl mä siitä aattelin reilun vitosen pyydellä, jotain 5300 tms.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Järkevä hinta, Escort MK1, 2,016v Cosw. kannella, 5v jne

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Huhtikuu 4. 10:34:46 2014

Kuulostaa varsin asialliselle hinnalle, enkä usko että on ongelmia myydä varsinkaan leimattuna.
Pedal tu tö metal!

Vastaa Viestiin