No jopas nyt.
--
http://www.autoevolution.com/news/jost- ... 43776.html
It seems like only yesterday we were listening to him talk about the Fiesta ST, and now Jost Capito has decided to move from Ford Motor Company to Volkswagen Group.
In case you’ve been hiding under a rock in the past decade, we’ll remind you that as Ford's director of Global Performance Vehicles and Motorsport Business Development (long title), Jost is credited with the first Focus RS. He was also in charge of the second RS, as it made the transition to the revo knuckle front suspension to deal with the unprecedented 300 hp in a FWD car.
Seeing as both the North American SVT and European TeamRS called him boss for a while, he ultimately had the last say in development of the upcoming Fiesta ST and Focus ST, which should be available next year.
Volkswagen announced today that Jost Capito will head their motorsport division starting May 1st, 2012. He takes over from Kris Nissen (51), who will support his successor during the transition phase and subsequently assist the Group in an advisory capacity.
Jost Capito Leaves Ford for Volkswagen Motorsport
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Jost Capito Leaves Ford for Volkswagen Motorsport
Ehkä kyllästy kuunteleen fanien vaatimuksia nelivedosta tai fordin selityksiä rahasta - vaggeja ainakin saa nelikkoina. Sääli kyllä, mutta eiköhän noita nopeita fordeja kuitenkin tehdä...
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Jost Capito Leaves Ford for Volkswagen Motorsport
Minäkin mietin ihan samaa tai sitten vaan kyllästy lentämään euroopan ja jenkkilän väliä TeamRS:n ja SVT:n yhdistymisen johdosta.
Hän tuli muistaakseni alun perin Fordille volkkarilta (tai Audilta?). Ensimmäinen hänen ”säätö” oli Escort Mk6, jonka ”faceliftissä” hänellä oli kirjojen mukaan kovasti näpit pelissä mukana. Sitten tuli täysin puhtaalta paperilta suunniteltu Focus Mk1. Näistä sitten lähtikin tämä nykyinen Euro-Fordin ura nousuun ja tällä tarkoitan nimenomaan kehuja ajettavuudesta.
Hän tuli muistaakseni alun perin Fordille volkkarilta (tai Audilta?). Ensimmäinen hänen ”säätö” oli Escort Mk6, jonka ”faceliftissä” hänellä oli kirjojen mukaan kovasti näpit pelissä mukana. Sitten tuli täysin puhtaalta paperilta suunniteltu Focus Mk1. Näistä sitten lähtikin tämä nykyinen Euro-Fordin ura nousuun ja tällä tarkoitan nimenomaan kehuja ajettavuudesta.