Virinokat DOHC?

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sieppa
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 22:28:09 2011

Virinokat DOHC?

Viesti Kirjoittaja Sieppa » Ti Lokakuu 18. 22:48:56 2011

Onko mitään järkeä hommaa tollatteesen 2.0l doch sierraan virinokkia ja tuleeko ongelmia kun on hydrauliset venttiilin nostajat ? ja kuka niitä tekisi ja suunnilleen hintaa ??

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Re: Virinokat doch ?

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ke Lokakuu 19. 10:20:49 2011

Sieppa kirjoitti:Onko mitään järkeä hommaa tollatteesen 2.0l doch sierraan virinokkia ja tuleeko ongelmia kun on hydrauliset venttiilin nostajat ? ja kuka niitä tekisi ja suunnilleen hintaa ??
Ei mitään järkeä.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: Virinokat doch ?

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Lokakuu 19. 19:21:18 2011

Jari S kirjoitti:
Sieppa kirjoitti:Onko mitään järkeä hommaa tollatteesen 2.0l doch sierraan virinokkia ja tuleeko ongelmia kun on hydrauliset venttiilin nostajat ? ja kuka niitä tekisi ja suunnilleen hintaa ??
Ei mitään järkeä.
Ahda se tai tuplaa edes venttiilien määrä.
Escort Mk4 "RS2300i"

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Virinokat doch ?

Viesti Kirjoittaja Popi » Ke Lokakuu 19. 19:36:41 2011

Jos on vähäpäästönen niin alkaa ahistaa noi isommat muutokset.
Kyllä kait noita jotku on virittänykin mutta hinta/tehosuhteesta ei tietoa. Oikeesti tietävät voi kommentoida tarkemmin.
Ei toi kuitenkaan kovin yleinen virityskohde ole joten kannattaa harkita tarkkaan alkaako sen kanssa pelaamaan, ainakaan jos helpolla haluaa tehoa saada.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Virinokat doch ?

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Lokakuu 19. 19:43:20 2011

Helpoin ja halvin lie vaihtaa kansi 16 malliin ja RS2k eskortin nokat, tai sitten heivaa koko pannun mäkeen ja laittaa tilalle 2,3:n...

Mutta jos dohcin kanssa haluaa kikkailla, Piper hioo virinokkia orkkiksista, maksaa muutaman satasen. Kannattaa tosin ruuvailla myös moottorinohjausta eikä kannen pieni kaivelu ole pahasta sekään. Päässee noillakin jo sen normi 16v mallin teholukemille.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Virinokat doch ?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Marraskuu 1. 23:19:41 2011

Itte käytin kesällä Laaksosen Eerolla yhdet dohc nokat hiottavana, mutta en o saanu vielä paikalle asti. Ongelma syntyy reilusti pienentyneestä perusympyrästä. Käytännössä paininkupeista pitää hitsata öljyreiät tukkoon ja sorvata sopivat tapit hydraulipanoksen sisään, eli muutettava hydrauliset kupit koviksi. Hintaa tuli nokille muistaakseni jonkun matkaa toista sataa euroa. Toinen paikka mitä voin suositella on kylmäkosken erikoismoottori (Mauri Virtanen) ja hinta liikkuu samalla hehtaarilla.

Tarkotus on nokat laittaa paikalleen kun lumet tulee. Pelkistä nokista ei tossa koneessa kylläkään kovin paljoa ole iloa, eikä map-ohjattu ruiskukaan oikein tahdo pelittää enää, jos nokkiin paljon kosketaan. Kantta täytyy täyttää.
Jäsen #606

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Virinokat DOHC?

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Marraskuu 2. 2:30:47 2011

Korjasin otsikkoa oikeaksi (doch => DOHC).

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Virinokat DOHC?

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ke Marraskuu 2. 9:35:37 2011

Ite aikanaan teetin R-Koneistuksella vakionokista Piperin DOHCBP270H mallia vastaavat "260/256 ast" ja toimivat ihan hyvin vakionostajilla. Hintaa tais näille tulla jotain 120-150€
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Virinokat DOHC?

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Joulukuu 2. 21:15:00 2011

Mittailin noita nokkia, niin vakiossa on perusympyrä 42mm, nostoa n. 11mm. Näissä virimalleissa on nostoa 11.5mm ja perusympyrät on pienentyneet pako 35 ja imu 35.5mm:iin. Kuppi nousee siis 3.5 ja 3.25mm ylemmäs, kupin yläpinnan ja nokan väliin jää millin rako panoksen ollessa täydessä pituudessa. Jos venttiilin päähän laittaa jatkoa, niin öljyreiät menee tukkoon eikä nostimeen pääse öljynpaine venttiilin ollessa kiinni.
Kanavia olisi siis jatkettava ylemmäs, mutta minkälainen vaikutus sillä on. -> öljynpaine pääsee nostimeen jo aikaisessa vaiheessa venttiilin sulkeutuessa, jaksaisiko se paine kovilla kierroksilla ja jousivoiman keventyessä (leijumistaipumus) venyttää hydraulipanosta niin, että venttiilit jää kantamaan?
Oma mielipide on, että suosiolla vaan nostimet kiinteiksi. Ei niitä välyksiä montaa kertaa tartte säätää, eikä niitä ole kahdeksaa enempää kuitenkaan.

Yläkuolokohdassa virinokat: imu auki 3.8mm ja pako 3.3mm.
Jäsen #606

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Virinokat DOHC?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Joulukuu 11. 12:24:22 2011

Multa löytyy 2.0 16v (135hv) kone ja 2.3 16v (147hv) kone, siitä Sierran pellin alle järkevää voimaa... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin