Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja vordson » Pe Elokuu 12. 8:21:40 2011

Mistä löytyy tavallinen tuotantoauto (sedan- tai farmari), joka
- kulkee yli 300km/h
- kiihtyy varttimaililla (402m) 10 sec - 10,8 sec
- kuluttaa maantiellä nopeudella 120km/h alle 10 litraa/100km ?

Saa olla 4wd tai 2wd. Oltava normaalissa tuotanossa ja myynnissä oleva, ei erikoispajojen tekele. Ei coupe. Tilaa pitää olla kaikenlaisille tavaralle kuten laudoille, perunasäkeille ja koirille jne.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Elokuu 12. 8:40:09 2011

Aika erikoiset kriteerit, eikai tommosiin arvoihin mene oikein mikään mut lähelle varmaan jotkut rs audit, amg meset tai jotkut aussi fordsonit isolla kasilla.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Elokuu 12. 10:59:52 2011

Millon vordsonin paja alottaa sarjatuotannon? :green:

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Elokuu 12. 12:02:51 2011

En tiedä mitä te siellä hesan päässä vedätte mutta tarjotkaa mullekin kun nähdään :!: :)
Vastaus on helppo, sierra missä sopiva moottori.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Elokuu 12. 12:52:52 2011

RS6 ei yllä tuohon kympin aikaan (12,3s), mutta muut kriteerit täyttyy. Olisko se oikea valinta?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Elokuu 12. 17:03:18 2011

Jallu kirjoitti:RS6 ei yllä tuohon kympin aikaan (12,3s), mutta muut kriteerit täyttyy. Olisko se oikea valinta?
RS6 nopeampi taitaa olla Panamera Turbo S.

0- 60 mph (97 km/h): 3.3 seconds[24]
0- 100 mph (160 km/h) : 8.2 seconds [24]
1/4 mile: 11.7 seconds @ 119 mph (192 km/h) [24]
Top Speed: 188 mph (303 km/h) [24]

Kulutus matkassa 8.3l.

En tiedä lasketaanko iso neliovinen auto. Kaipa tonnekkin kamaa mahtuu?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » La Elokuu 13. 2:00:32 2011

SHR kirjoitti:En tiedä mitä te siellä hesan päässä vedätte mutta tarjotkaa mullekin kun nähdään :!: :)
:lol: :lol: :lol:
Ps edit: Syntymähumalassa kun sekoilen editin kanssa. ..Josko viides kerta toden sanoo :o
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja vordson » La Elokuu 13. 9:05:09 2011

Tässä olis ainesta, kuten puliukko kertoi.
Porsche Panamera tbo 4S 2011

Over that 500-mile trip, we saw 24 mpg, meaning the car’s 26.4-gallon fuel tank can deliver a range of more than 600 miles.
Zero to 60 mph: 4.2 sec
Zero to 100 mph: 11.0 sec
Zero to 130 mph: 20.3 sec
Zero to 150 mph: 30.4 sec
Street start, 5–60 mph: 4.9 sec
Top gear, 30–50 mph: 2.8 sec
Top gear, 50–70 mph: 3.4 sec
Standing ¼-mile: 12.8 sec @ 108 mph
Top speed (drag limited): 175 mph
Braking, 70–0 mph: 159 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.92 g
http://www.caranddriver.com/reviews/car ... _road_test
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Elokuu 13. 12:21:10 2011

vordson kirjoitti:Tässä olis ainesta, kuten puliukko kertoi.
Porsche Panamera tbo 4S 2011

Over that 500-mile trip, we saw 24 mpg, meaning the car’s 26.4-gallon fuel tank can deliver a range of more than 600 miles.
Zero to 60 mph: 4.2 sec
Zero to 100 mph: 11.0 sec
Zero to 130 mph: 20.3 sec
Zero to 150 mph: 30.4 sec
Street start, 5–60 mph: 4.9 sec
Top gear, 30–50 mph: 2.8 sec
Top gear, 50–70 mph: 3.4 sec
Standing ¼-mile: 12.8 sec @ 108 mph
Top speed (drag limited): 175 mph
Braking, 70–0 mph: 159 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.92 g
http://www.caranddriver.com/reviews/car ... _road_test
Toi 4S on vapari. Turbo S on vielä reilusti nopeampi.

Enivei, suosittelen. On meinaan Possuissa laaduntuntu ja ajettavuus kohdallaan :wink:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja vordson » La Elokuu 13. 19:48:44 2011

Ei ihan riitä 4s turbokaan topicin otskikkoon. :(
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja Tharkad » La Elokuu 13. 20:28:52 2011

Väittäsin ettei tollasta autoa ole.
tossa jonkunlainen lista:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fa ... celeration

Panamera turbo näytti olevan 11.7s varttimaili.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Elokuu 13. 21:53:19 2011

Tharkad kirjoitti:Väittäsin ettei tollasta autoa ole.
tossa jonkunlainen lista:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fa ... celeration

Panamera turbo näytti olevan 11.7s varttimaili.
Hmm, mitäköhän tuo turbo s menee vartin. 50hp ylimääräistä. Aika ristiriitasia tietoja, monet on turbo mallista ja jotkut s mallista. Ota tästä nyt selvää sitten :lol:

Ei kuitenkaan kun kymmenyksiä auta. Lastulla saa ilmeisesti vielä n. 60-80hp lisää :lol:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja vordson » Su Elokuu 14. 8:56:35 2011

Tharkad kirjoitti:Väittäsin ettei tollasta autoa ole.
tossa jonkunlainen lista:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fa ... celeration

Panamera turbo näytti olevan 11.7s varttimaili.
Tuota mäkin ajattelin, ettei sellaista 300km/h, alle 10litr ja 10sec tuotantosedania/farkkua ole olemassa. Siksi otin topicin esille.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Elokuu 14. 11:08:57 2011

Jos tuohon Panameraan laittais ne DOT katuslicksit alle niin meniskö sitten 10.n aikaan? Osta sellainen ja kokeile. :wink:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja vordson » Su Elokuu 14. 21:34:42 2011

puuhapete kirjoitti:Jos tuohon Panameraan laittais ne DOT katuslicksit alle niin meniskö sitten 10.n aikaan? Osta sellainen ja kokeile. :wink:
Löytyyks testi jossa Panatellassa Dot alla? Toiseks teho ei riitä :(

Porsche carrera gt hakkaa topicin tavoitteet, paitsi ei kulutusta. Ja sehän on vain 2-paikkanen.
* Kiihtyvyys 0–100 km/h: porsche sanoo 3.9s mutta oikeasti 3.5s
* Kiihtyvyys 0–160 km/h: alle 7 s
* Kiihtyvyys 0–200 km/h: 9,9 s
* Huippunopeus: 330 km/h
http://fi.wikipedia.org/wiki/Porsche_Carrera_GT
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Elokuu 16. 21:39:44 2011

Käytännössä kait nykyautoissa on nyky auton varusteet niin toi paino karkaa sellaseks, että tarvis oikeesti tehoa aika reilusti noihin lukemiin. Joku 1000kg (vaikka viritetty sierra) ja 1600kg (joku uus farkku) on kuitenkin tarvittavan tehon puolesta vähän eri. Johonkin laskuriin kun länttäsin n.1600kg niin tarvis n.700hp kympin alitukseen. Saman laskurin mukaan n.440hp riittää 1000kg autolle samaan aikaan.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja rspete » Ke Elokuu 17. 20:52:33 2011

Haluaisin nähdä kun joku tunkee Porsche carrera gt:n sisälle lautoja :)
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ke Elokuu 17. 21:33:12 2011

rspete kirjoitti:Haluaisin nähdä kun joku tunkee Porsche carrera gt:n sisälle lautoja :)
Tohon saa kyllä vissiin kattotelineet (et vois käydä vordsonille) ja suksiboksin.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Elokuu 17. 21:58:49 2011

Tharkad kirjoitti:
rspete kirjoitti:Haluaisin nähdä kun joku tunkee Porsche carrera gt:n sisälle lautoja :)
Tohon saa kyllä vissiin kattotelineet (et vois käydä vordsonille) ja suksiboksin.
Perinteinen 6m lautakuorma GT:n katolle :lol: :green:
Ensimmäinen virkavallan edustaja hirttäis kuskin munista valopylvääseen...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja vordson » Pe Elokuu 26. 20:59:06 2011

Heikolta tuntuu,ei taida löytyä :(

Pitää tehdä oma :green:
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja rspete » Pe Syyskuu 2. 0:00:43 2011

Osta mun volvo ja ota nopeusrajotin pois :)
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Syyskuu 2. 7:26:05 2011

Tharkad kirjoitti:Käytännössä kait nykyautoissa on nyky auton varusteet niin toi paino karkaa sellaseks, että tarvis oikeesti tehoa aika reilusti noihin lukemiin. Joku 1000kg (vaikka viritetty sierra) ja 1600kg (joku uus farkku) on kuitenkin tarvittavan tehon puolesta vähän eri. Johonkin laskuriin kun länttäsin n.1600kg niin tarvis n.700hp kympin alitukseen. Saman laskurin mukaan n.440hp riittää 1000kg autolle samaan aikaan.
Johtuu se muustakin. Toki "uudemmissa" ja uusissa autoissa painaa nuo turvavarusteet, mutta on niissä koritkin vääntöjäykkiä. Joku normi Sierra on 80-luvun autojen tapaan aika makkara koriltaa. Näkeehän sen nyt kun vanha Sierra on mutkalla jo pienemmistäkin pusuista.

Tosiasia vaan on että paino ei vaikuta huippunopeuteen suoranaisesti. :green:
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » Ma Syyskuu 5. 0:36:14 2011

MouTine kirjoitti:Toki "uudemmissa" ja uusissa autoissa painaa nuo turvavarusteet, mutta on niissä koritkin vääntöjäykkiä. Joku normi Sierra on 80-luvun autojen tapaan aika makkara koriltaa. Näkeehän sen nyt kun vanha Sierra on mutkalla jo pienemmistäkin pusuista.

Tosiasia vaan on että paino ei vaikuta huippunopeuteen suoranaisesti. :green:
Tuosta voi olla montaa mieltä. Rungosta en osaa sanoa mutta ei todellakaan tarvitse isoa tönäystä olla kun uusiin autoihin koriin tulee lommoa. ..Aika ohutta paperia päälipellit ovat nykyisissä autoissa, toisin kuin vanhemmissa.
Ja kyllä todellakin paino vaikuttaa huippunopeuteen reilusti. ..Jos kyydissä on 4 henkilöä itsensä lisäksi niin ei todellakaan auton huippunopeus ole sama kuin yksinään ilman tavaroita.
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Syyskuu 5. 7:32:52 2011

MikkoJayEm kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Toki "uudemmissa" ja uusissa autoissa painaa nuo turvavarusteet, mutta on niissä koritkin vääntöjäykkiä. Joku normi Sierra on 80-luvun autojen tapaan aika makkara koriltaa. Näkeehän sen nyt kun vanha Sierra on mutkalla jo pienemmistäkin pusuista.

Tosiasia vaan on että paino ei vaikuta huippunopeuteen suoranaisesti. :green:
Tuosta voi olla montaa mieltä. Rungosta en osaa sanoa mutta ei todellakaan tarvitse isoa tönäystä olla kun uusiin autoihin koriin tulee lommoa. ..Aika ohutta paperia päälipellit ovat nykyisissä autoissa, toisin kuin vanhemmissa.
Ja kyllä todellakin paino vaikuttaa huippunopeuteen reilusti. ..Jos kyydissä on 4 henkilöä itsensä lisäksi niin ei todellakaan auton huippunopeus ole sama kuin yksinään ilman tavaroita.
Mää puhuinkin rungosta. Peltejä on monenlaisia, kaikkiin saa lommon kun oikeen yrittää.

Paino vaikuttaa kiihtyvyyteen, ei huippunopeuteen. Sierra rullille ja veto ukkojen ja kaljakassien kera sekä ilman antaa ihan varmasti saman huippunopeustuloksen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Syyskuu 5. 8:41:00 2011

Joo toi on fakta. Paino ei vaikuta huippunopeuteen, vaan siellä astuu peliin ilmanvastus.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Syyskuu 5. 17:23:54 2011

Jallu kirjoitti:Joo toi on fakta. Paino ei vaikuta huippunopeuteen, vaan siellä astuu peliin ilmanvastus.
Kyllä paino vaikuttaa tosi elämässä huippuihin. Kitka lisääntyy kun painoa tulee lisää. Eiks se näin ole? :-s
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ma Syyskuu 5. 20:31:44 2011

puliukk0 kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Joo toi on fakta. Paino ei vaikuta huippunopeuteen, vaan siellä astuu peliin ilmanvastus.
Kyllä paino vaikuttaa tosi elämässä huippuihin. Kitka lisääntyy kun painoa tulee lisää. Eiks se näin ole? :-s
Kyllä kitka lisääntyy joo, mutta sen osuus on ihan marginaalinen (veikkaisin alle 1km/h). Tuulen suunta ja nopeus vaikuttaa enemmän ku joku 500kg painoero pitkällä matkalla huippuihin...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Syyskuu 5. 20:38:28 2011

ylimark kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Joo toi on fakta. Paino ei vaikuta huippunopeuteen, vaan siellä astuu peliin ilmanvastus.
Kyllä paino vaikuttaa tosi elämässä huippuihin. Kitka lisääntyy kun painoa tulee lisää. Eiks se näin ole? :-s
Kyllä kitka lisääntyy joo, mutta sen osuus on ihan marginaalinen (veikkaisin alle 1km/h). Tuulen suunta ja nopeus vaikuttaa enemmän ku joku 500kg painoero pitkällä matkalla huippuihin...
Ai et niin pieni ero olis. :shock:

Ehkä sit tuullu eri tavalla, mut ei noi mun autot ole kuormattuna kulkenu sitä mitä yksin ajaessa.

Tosin 10km jälkeen alkaa jo säälittämään noita paskoja mitä mullakin on ollut. :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Syyskuu 5. 20:59:40 2011

Niin kyllä mun autot on ainakin kulkeneet ihan yhtä kovaa vitos-vaihteella rajotinta vasten tyhjänä sekä kuormattuna. Ehe ehe :green:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

lexicon69
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 0:26:41 2008
Paikkakunta: Vittu, Porilainen nykyään, noloo mut ei maha mittää

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja lexicon69 » Ma Syyskuu 5. 21:08:49 2011

MouTine kirjoitti:
Tharkad kirjoitti:Käytännössä kait nykyautoissa on nyky auton varusteet niin toi paino karkaa sellaseks, että tarvis oikeesti tehoa aika reilusti noihin lukemiin. Joku 1000kg (vaikka viritetty sierra) ja 1600kg (joku uus farkku) on kuitenkin tarvittavan tehon puolesta vähän eri. Johonkin laskuriin kun länttäsin n.1600kg niin tarvis n.700hp kympin alitukseen. Saman laskurin mukaan n.440hp riittää 1000kg autolle samaan aikaan.
Johtuu se muustakin. Toki "uudemmissa" ja uusissa autoissa painaa nuo turvavarusteet, mutta on niissä koritkin vääntöjäykkiä. Joku normi Sierra on 80-luvun autojen tapaan aika makkara koriltaa. Näkeehän sen nyt kun vanha Sierra on mutkalla jo pienemmistäkin pusuista.

Tosiasia vaan on että paino ei vaikuta huippunopeuteen suoranaisesti. :green:
Niin eikös nykyään niitä törmäystähtii saa autot jotka menee ruttuun, mutta ohjaamo säilyy muodossaan, eli ne kai suunnitellaan sitomaan törmäysmassoja?
sierrat on kuitenkin viel autoi, scorpioista puhumattakaan O:)

Tosin taisitte huipuista vääntää, se on enempi kuskin hölmöydestä kiinni :lol:
Kehtaisko tässä mainita kaasarisierran ja kolme farkkuscorpioo? eihän näihin romuihin rahoitusta saiskaan.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Syyskuu 5. 21:29:04 2011

vauhtipete kirjoitti:Niin kyllä mun autot on ainakin kulkeneet ihan yhtä kovaa vitos-vaihteella rajotinta vasten tyhjänä sekä kuormattuna. Ehe ehe :green:
Hehe, taitaa mun kaks ainoota autoo millä päässy vitosella rajottimelle:
Fiestassa meni asteikon yli +180kmh ja RST, tiedä sit mitä se meni ku mittari näytti about pystysuoraan alas.. Eli oikeeta nopeutta varmaan 160kmh molemmissa :lol:

Ehkä mulle ei oo ollu tuuli sit suotuisa kuormattuna, enivei. En väännä enempää asiasta kun en tiedä. O:)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Syyskuu 5. 23:04:17 2011

puliukk0 kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Niin kyllä mun autot on ainakin kulkeneet ihan yhtä kovaa vitos-vaihteella rajotinta vasten tyhjänä sekä kuormattuna. Ehe ehe :green:
Hehe, taitaa mun kaks ainoota autoo millä päässy vitosella rajottimelle:
Fiestassa meni asteikon yli +180kmh ja RST, tiedä sit mitä se meni ku mittari näytti about pystysuoraan alas.. Eli oikeeta nopeutta varmaan 160kmh molemmissa :lol:

Ehkä mulle ei oo ollu tuuli sit suotuisa kuormattuna, enivei. En väännä enempää asiasta kun en tiedä. O:)
kylhä esco sen +200km/h meni :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 6. 8:54:50 2011

mahtavaa "teoria vs todellisuus" keskustelua..

jokainen ymmärtää että huippunopeus on sidoksissa ainoastaan kierroksiin ja välityksiin. ei mihinkään muuhun. eli paino ei tietenkään vaikuta.

mutta kun läheskään kaikki autot ei mene rajoittajalle saakka, siis käytännössä. vaikka olis suola-aavikolla. ja siihen kun laitetaan 4kpl 100kg äijiä viel kyytiin niin se 1.1 litranen koppero ei mene niinkään lujaa. ei vaan mene. eli paino sittenkin vaikuttaa?? se on eri sit nää meittin teho-vehkeet, paino vaikuttaa ainoastaan sen että ottaa pikkasen enemmän matkaa kiihtyäkseen. ei muuta. rajoittajalle menee, no toki välityksistä riippuen.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ke Syyskuu 7. 21:52:50 2011

Timo kirjoitti:mahtavaa "teoria vs todellisuus" keskustelua..

jokainen ymmärtää että huippunopeus on sidoksissa ainoastaan kierroksiin ja välityksiin. ei mihinkään muuhun. eli paino ei tietenkään vaikuta.

mutta kun läheskään kaikki autot ei mene rajoittajalle saakka, siis käytännössä. vaikka olis suola-aavikolla. ja siihen kun laitetaan 4kpl 100kg äijiä viel kyytiin niin se 1.1 litranen koppero ei mene niinkään lujaa. ei vaan mene. eli paino sittenkin vaikuttaa?? se on eri sit nää meittin teho-vehkeet, paino vaikuttaa ainoastaan sen että ottaa pikkasen enemmän matkaa kiihtyäkseen. ei muuta. rajoittajalle menee, no toki välityksistä riippuen.
Tässä kai oli kyse autosta, jolla on tarkotus ajaa se 300km/h?

Jos ny oikein laskin niin normi henkilöauton painon lisäys 1000kg -> 1500kg 200km/h vauhdissa aiheuttaa 4,2kW tehon lisäyksen tarpeen, joka vastaa ~4km/h ilmanvastuksessa. 300km/h vauhdissa se +500kg hidastaa vauhtia noin 2,5km/h, eli olin väärässä ekan arvioni kanssa..
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja Sine » To Syyskuu 8. 0:15:52 2011

Tässä Top Gear - Bugatti Veyron SuperSport clipissä on kerrottu aika hyvin mitä ilmanvastus ja ilman "paksuus" vaikuttaa huippunopeuteen.

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?

Viesti Kirjoittaja Henkku » To Syyskuu 15. 0:14:57 2011


Vastaa Viestiin