Auton romutuspaperit

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Auton romutuspaperit

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » To Kesäkuu 16. 22:46:43 2011

Mitenkä mahtaa mennä, jos autosta on tehty romutusmerkinnät, mutta autoa ei koskaan ole noudettu pihasta eikä romutettukkaan niin onko sen takaisin leimalle saanti täysin mahdotonta?
Miettinyt asiaa viimeaikoina kun kaveri haki tutultansa amistuunatun auton ilmatteeksi josta kuitenkin papereissa lukee että romutukseen..
No paperit sai varmaan viikon viiveellä autosta, jonka jälkeen kaveri purki autosta osia pois ja vei auton paaluun, mutta olisiko sitä oikeasti saannut leimalle vielä?

Laittamalla siitä olisi saannut ihan kaikinpuolin toimivan pelin, joku 80-luvun corolla levikkeineen, konepelti cooppu ja puskurit taakse sekä eteen, kuppipenkit, luisin ratti, koko auto äänieristetty bitumimatoilla kiinnitykset ym. valmiina poppiksille ja moottori porautettu isommaksi. Minusta tuntuu hölmöltä että kaikki pitää purkaa ku itse autolla ei tee mitään. :roll:
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Auton romutuspaperit

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Kesäkuu 16. 22:50:34 2011

Jos romutustodistus on tehty, niin auto poistuu kilvistä tuhoutuneena, ei saa mitenkään enää kilpiin sillä runkonumerolla.
Pedal tu tö metal!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Auton romutuspaperit

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Kesäkuu 17. 0:27:29 2011

Kyllä se oli mennyttä. Tietysti olen kuullut huhuja, että jopa alustanumeroita olis vaihdeltu autoista, mutta semmonen puuhahan on niin laitonta, että oikein kauhistuttaa.
Se on romutodistuksen kirjoittajan kannalta aika riskialtista, jos tollasia romupapereilla olevia koreja putkahtelee esiin kokonaisena jostain... :roll:

Mutta käytännössähän toi kuitenkin tarkottaa joko sitä, että asiaa hoitanut romutustodistuksen kirjoittaja on menetellyt väärin, tai sitten auto on varastettu jostakin romulaanilta, missä se on ollut sulatukseen matkalla. Veikkaanpa, että myös varkaustapauksessa romuliikkeen kärsimät vahingot vaan lisääntyy, mikäli varastettu tavara joskus jostakin löytyy. Jos tavara jää kateisiin, niin menetetään vain metallin hinta, mutta mikäli se sitten kuitenkin löytyy, niin ei siitä välttämättä ole enää juuri mitään kierrätykseen myytävää jäljellä. Lisäksi menee vaan aikaa hukkaan, kun asiaa joudutaan viranomaisten mieliksi siellä ihmettelemään ja pöyhimään, auto tai sen jämät noutamaan sieltä jostakin ja aina jää joku merkintä johonkin rekisteriin.

Eli kaikille parempi kun annetaan niitten jo romutettujen autojen olla siellä missä niitten kuuluukin ja puretaan ne tarvittavat kamat niistä irti jo ennen kun niitä ruhoja annetaan romuun. Sitä ei toistaiseksi ole kukaan vielä kieltänyt. Tai oikeastaan on, mutta vielä onnistuu esim. moottorin muutoskatsastaminen. Vaikka moottori oliskin peräisin suoraan, ilman viralliselta haisevia välikäsiä, siitä naapurin einarin mossesta, minkä se romutti jo vuosi sitten.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin