Master Power ahtimet

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

paddle
Ylläpitäjä

Master Power ahtimet

Viesti Kirjoittaja paddle » Ti Elokuu 1. 22:54:17 2006

Hevosvoima.com myy ko. ahtimia, onko kokemuksia??
Hinta on ihan kohdallaan jos ovat laatutavaraa...

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Elokuu 1. 23:09:25 2006

Itse en ole koskaan kuullutkaan moisista..Onpa ainakin nimellä heitetty :lol:
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Ti Elokuu 1. 23:12:18 2006

fsohc kirjoitti:IOnpa ainakin nimellä heitetty :lol:
piti sanoa samaa, mutta ajattelin jos menee liian off topikiksi. Onkohan samalta valmistajalta ku eksän liesituuletin, joka oli nimeltään "super turbo"? :lol:

edit: tosin on mulla joku kuva moisesta hyrrästä ollut, kun joskus mustang clubin puolelta pyysin kuvia moisella mutkalla varustetusta mussesta. nimi on silti kivan ostos tv-mäinen..
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Elokuu 4. 14:46:23 2006

eipä ne aidot garretitkaan pahan hintasia ole tuolla
http://www.himni-racing.com/

oliskos tollanen GT3271 toimiva nelikossa ?

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Elokuu 6. 15:28:08 2006

Master power turbot on kotoisin Brasiliasta ja olen lukenut, että ne on ihan asiallisia hyrriä, painotus kuitenkin sanalla Lukenut.
http://www.masterpower.com.br/eng_frameset.htm
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: To Elokuu 10. 22:04:11 2006

Viesti Kirjoittaja antonmies » To Elokuu 10. 22:16:25 2006

Huomasin, että täälläkin kaivataan "lisävalaistusta"

Tuolla on pieni kuvasarja: MasterPower vs. Garrett

Tarkoitus on nyt tarjota asiallista laatua asialliseen hintaan. MasterPowerilla on 12kk takuu valmistajan toimesta.
Ihan pöllönä en tähän urakkaan lähtenyt, vaan tutkin taustaa kokolailla tarkkaan, enkä löytänyt pitkällisellä googlettamisella muuta huonoa masturboista kuin, että jonkun australialaisen kaverin turbosta puuttui turbiinipuolen tiivisterengas. Ihmisten kasaama... Mulla on tallilla Garrett GT3782, jossa ei kokoonpanon jäljiltä ollut painelaakeria... Toisella mainituista voi ajaa.

Tuossa nipponissa on MasterPower; meikä hanttarina raippaan vauhtia. Ja savu tulee renkaista, ei ahtimesta

Lisää tietoa löytyy helposti googlettamalla: "master power" turbo -brakes lauseella. www.turbomustangs.com osoitteesta löytää myös asennustietoja ja dynotuloksia. Jotkut käyttävät aika isoja ahtimia siellä, kun eivät käytä hukkista. Myös googlen kuvahakua kannattaa käyttää.

Ja nimi on hanurista, siks me kutsutaanki noita masturboiks. En tiä onko parempi :lol:
Viimeksi muokannut antonmies, Pe Elokuu 11. 16:37:15 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Elokuu 11. 9:55:06 2006

Onneksi ne ei tuu Intiasta, muuten siinä lukisi Sahib Powel ;)

Alkoi noi massat kiinnostamaan, kun näki lähempää. Mikähän malli niistä kävisi helppona upgradena cossuun, eli olisi integroitu hukkis, laipat samat, ja piisais +400 ?

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Elokuu 11. 11:00:54 2006

täähän on loistojuttu, saatais hintoja vähä alemmas kun tulee kilpailua lissee :-)

antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: To Elokuu 10. 22:04:11 2006

Viesti Kirjoittaja antonmies » Pe Elokuu 11. 12:43:52 2006

pau kirjoitti:Onneksi ne ei tuu Intiasta, muuten siinä lukisi Sahib Powel ;)

Alkoi noi massat kiinnostamaan, kun näki lähempää. Mikähän malli niistä kävisi helppona upgradena cossuun, eli olisi integroitu hukkis, laipat samat, ja piisais +400 ?

p.
"Jämäkin" hukkaportillinen katalogissa on tuo 802138. Se jaksaa tuupata +350hv,
Tuosta ylöspäin ei hukkaportillisia hyrriä "oikeaoppisesti" ole.

802315 vois olla ok vaihtoehto, jos haluaa yli 400hv kurkotella. Siihen tuolta edullinen hukkis... Tuo 46mm tulee syksyn aikana halventumaan, kun vaihdan toimittajaa. Tällä hetkellä on "HKS" 50mm ja 40mm portteja hintaan 235e/kpl. Niitä en meinaa enää tuon erän jälkeen ottaa myyntiin.


edit: linkit lisätty mallinumeroihin

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Elokuu 11. 14:44:41 2006

ei näyttäis olevan splitattua pakopesää. Paljonkohan mahtaa tehdä kiusaa ?

p.

antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: To Elokuu 10. 22:04:11 2006

Viesti Kirjoittaja antonmies » Pe Elokuu 11. 15:08:40 2006

Eipä juurikaan, kun pakopesä on verrattaen pieni.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Elokuu 11. 16:15:43 2006

Antonhan vois ruveta tämän clubin yhteistyökumppanis, paljon hyvää osaa kaupan ja täällä on varmana ostajia? :)

antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: To Elokuu 10. 22:04:11 2006

Viesti Kirjoittaja antonmies » Pe Elokuu 11. 16:23:14 2006

Pitää pistää korvantaa. Minkälaisia velvoitteita?

DJ_Anza
Viestit: 128
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 20:03:42 2005
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja DJ_Anza » Pe Elokuu 11. 16:24:29 2006

No kyllä rupes itseäkin nuo ahtimet kiinnostamaan. Ei ole kyllä hinnalla heitetty ja laatukin näyttäs kuvien perusteella olevan kohillaan.

Mutta mitenkäs huolto/korjaus? Ei ainakaan sivuilla näyttänyt olevan korjaus- ja huoltosarjoja saatavilla.

antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: To Elokuu 10. 22:04:11 2006

Viesti Kirjoittaja antonmies » Pe Elokuu 11. 16:31:54 2006

Kaikkia korjauskomponentteja(akselit, kompurapyörät, laakerit, tiivisteet, laakeripesät, pakopesät, taustalevyt kompurakotelot yms.) on saatavilla, en ole niitä vielä tilannut muuten kuin näytteiksi saati edes vielä hinnoitellut...
Eli sikälikin turvallinen valinta. Huolto löytyy meikäläiseltä ja osalla jälleenmyyjistä.

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Pe Elokuu 11. 17:26:00 2006

Velvotteita ei varsinaisesti ole, mutta hyvänä tapana on antaa alennusta, jotta hyöty olisi molemmin puolinen.

Jos on mielenkiintoa niin ilmoittele niin otamme asian puheeksi päättävässä elimessä.

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Viesti Kirjoittaja iegres » La Elokuu 12. 23:26:36 2006

Itsekin aioin ehdottaa teille tästä yhteistyötä, joten kättä päälle ja homma toimimaan 8)
Mondeo STW mk3

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Su Elokuu 13. 22:17:56 2006

näin on 8)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Elokuu 13. 22:48:35 2006

Kuinkas paljon noissa on samaa Garretin T-sarjalaisten kanssa? Tuntuu nuo ahtimien nimet ja mitat viittaavan vähän sinnepäin että mallia on otettu.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: To Elokuu 10. 22:04:11 2006

Viesti Kirjoittaja antonmies » Ma Elokuu 14. 10:00:53 2006

Mallia on otettu perustekniikan(laakerit, rungot ym.) osalta. Turbiini- ja kompressorisiivet ovat suureksi osaksi omaa suunnittelua. Samoilla linjoilla menee kuin esim. Turbonetics.
edit: Ja laakeristossa ei ilmene samaa ongelmaa suurilla ahtopaineilla kuin perus T03 hyrrässä, jossa painelaakeri on rungossa kiinni vain joustolevyn avulla!

antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: To Elokuu 10. 22:04:11 2006

Viesti Kirjoittaja antonmies » Ma Elokuu 14. 20:41:11 2006

Jos tehdään sillätavalla tuon yhteistyösysteemin kanssa, niin Cosworth -klubilaisille MasterPowerit 710e/kpl syyskuun alusta vuoden loppuun ja ahtoputkitarvikkeista 10% alennus MP ahtimen ostajalle.
Vielä ei ole putkitarvikkeita sivuilla, mutta kohta pamahtaa silikoonia(mustaa ja sinistä) ja makeeta klemmaria!

Ostajan pitää tietty mainita, että on kossuklubilainen ja käyttäjänimi täällä. Näkyykö jäsenen nimen alla aina se CSRW jäsen 2006 tms. teksti, vai mistä tiedän onko joku oikeasti jäsen?

Nythän MP:n hinta on esittelytarjouksessa 670e/kpl 1.9. asti, eli jos haluaa nipistää hyrrän hinnassa, niin kannattaa toimia nopeasti!

Miltä kuulostaa?

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ma Elokuu 14. 21:01:06 2006

Näkyy nimen alle on vahvistettu jäsenyys joko CRSC jäsen 2006, CRSC Aktiivi tai side admin tekstein.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: To Elokuu 10. 22:04:11 2006

Viesti Kirjoittaja antonmies » Ma Elokuu 14. 21:07:29 2006

Homma OK!

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Lokakuu 4. 18:35:26 2006

hmm,itseäni alkoi kans kiinnostamaan nää mp:t ja tommosta meinasin kokeilla taunukseen -> http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... &prodid=75
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Marraskuu 1. 20:48:51 2007

Onko kellään näitä master power ahtimia?Miten on toimineet?

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Pe Marraskuu 2. 10:52:14 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Onko kellään näitä master power ahtimia?Miten on toimineet?
eikös glue ole koeponnistanut kyseistä ahdinta.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Marraskuu 2. 16:21:29 2007

nissaneihin ne on noita laittanu ja mitään huonoa ei siltä rintamalta oo kuulunu.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mk kax » La Marraskuu 3. 17:52:23 2007

No eihän se toimi!!!

Takatuuppari

kalle7876
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Toukokuu 2. 18:12:42 2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalle7876 » Ke Marraskuu 21. 10:22:15 2007

itsellä on bemussa mp 316r. toimii mahtavasti. 2700 kohdalla kilo painetta, pakopaineet ei nouse liiaks.
kohta penkkiin kokeileen.varmaan 1,5 bar tullaan vetään.
samalla testataan 009 mallia. mikä luultavasti jääkin kiinni sit
konehan on s38b38 :D

koppa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Huhtikuu 13. 14:34:44 2004
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koppa » To Marraskuu 22. 16:47:54 2007

Itsellä mussessa tuo MP 810007 matalilla paineilla. Ei mitään pahaa sanottavaa. Vääntö on kiva asia:) Huolto/varaosatkin toimii, http://www.professionalmotor.fi remppasi omani kesällä kun viimesyksynä hävis Ö-paineet ö-pumpun jumimisen takia. Ei siihen hätään saanut remppasarjaa joten sovelti muistaakseni garretin remppaosia.
-88 Mustang gtT
-68ht Mustang 351marine, pahvilaatikoissa..
-76 välikuori 2.0i
-64 Cortina pahvilaatikoissa..
+riessleitä, tulevaisuudessa suurella todennäköisyydellä jossain yllämainitussa kopista;)
Pientä laittoo vaati ne vaan..

kalle7876
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Toukokuu 2. 18:12:42 2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalle7876 » Pe Marraskuu 23. 10:46:30 2007

nykyään löytyy hevosvoima.comin hyllystä korjaus sarjat ja siivet yms...

kalle7876
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Toukokuu 2. 18:12:42 2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalle7876 » Pe Joulukuu 14. 10:34:41 2007

mp810009
0.9bar 657hv 870nm

aika positiivinen mieli jäi :D

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Joulukuu 14. 10:38:42 2007

kalle7876 kirjoitti:mp810009
0.9bar 657hv 870nm

aika positiivinen mieli jäi :D
:shock: Nam! :D Miltä vääntökäppyrä näyttää?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Pe Joulukuu 14. 12:20:49 2007

kalle7876 kirjoitti:mp810009
0.9bar 657hv 870nm

aika positiivinen mieli jäi :D
Ja mistä koneesta?

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Joulukuu 14. 12:56:14 2007

magelius kirjoitti:
kalle7876 kirjoitti:mp810009
0.9bar 657hv 870nm

aika positiivinen mieli jäi :D
Ja mistä koneesta?
Tuossahan tuo on vähän ylempänä.
kalle7876 kirjoitti: konehan on s38b38 :D
www.bmwclub.fi kirjoitti: S38B38 I6 3795cc 340hv@6900 400Nm@4750 E34/M5

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Master Power ahtimet

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Huhtikuu 28. 13:23:08 2010

jokos tämä MP kammo alkaa vähenemään

voikos tuosta rakentaa ns. hypridin tyyliin to3/to4 :green:

kellään mahdollisuutta duunissa noita osia pyöritellä


EDIT
missäs vaiheessa mallistoon tuli sanat super ja reflow

tuliko niiden myötä jotain speciaalia

http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... th=174_139
VS
http://www.pepantuonti.fi/index.php?cPath=22_50

mutta taitaa olla samoja laitteita
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: To Elokuu 10. 22:04:11 2006

Re: Master Power ahtimet

Viesti Kirjoittaja antonmies » Ke Huhtikuu 28. 22:33:31 2010

Joo, samoja laitteita. Nyt ne on nimetty katalogissa olevien mallien mukaan, aiemmin oli pelkkä osanumero.

kalle7876
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Toukokuu 2. 18:12:42 2005
Viesti:

Re: Master Power ahtimet

Viesti Kirjoittaja kalle7876 » Ke Huhtikuu 28. 22:34:37 2010

Fomococars kirjoitti:jokos tämä MP kammo alkaa vähenemään

voikos tuosta rakentaa ns. hypridin tyyliin to3/to4 :green:

kellään mahdollisuutta duunissa noita osia pyöritellä


EDIT
missäs vaiheessa mallistoon tuli sanat super ja reflow

tuliko niiden myötä jotain speciaalia

http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... th=174_139
VS
http://www.pepantuonti.fi/index.php?cPath=22_50

mutta taitaa olla samoja laitteita
Noniin Hevosvoima.com tuo maahan Masterit ja pepantuonti on yks jälleemyyjistä.

Tuotekehittelyä on tullut, joista voi lukea esim: http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewforum.php?f=16
On tullut billetti siipiä ja uutta matala inertia laakerointia jne.. eli kehitystä syntyy.

antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: To Elokuu 10. 22:04:11 2006

Re: Master Power ahtimet

Viesti Kirjoittaja antonmies » Ke Huhtikuu 28. 22:41:52 2010

Kehitys kehittyy 8)

Tota hevosvoiman foorumia kannattaa muutenkin tsiigailla. Sinne tulee infoa ja vinkkejä ja ei ole niin nuukaa tissikuvienkaan kanssa :lol:

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Master Power ahtimet

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Tammikuu 17. 19:00:24 2013

Nostetaanpas tätä ylös. Hevosvoima.com:lla usko loppuu Master Powereihin ja myyvät varastoa tyhjäksi erittäin kohtuulliseen hintaan. HX35 on ollut mielessä, mutta nyt mielenkiinto kääntyy tuonne suuntaan.

Silmään osui lähinnä R545-4, joka vaikuttaisi passelilta puhkumaan escon pellin alle.

Onko tuoreita kokemuksia näistä?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Master Power ahtimet

Viesti Kirjoittaja kemes » To Tammikuu 17. 20:39:27 2013

Jallu kirjoitti:Nostetaanpas tätä ylös. Hevosvoima.com:lla usko loppuu Master Powereihin ja myyvät varastoa tyhjäksi erittäin kohtuulliseen hintaan. HX35 on ollut mielessä, mutta nyt mielenkiinto kääntyy tuonne suuntaan.

Silmään osui lähinnä R545-4, joka vaikuttaisi passelilta puhkumaan escon pellin alle.

Onko tuoreita kokemuksia näistä?
Oon itse kattellut ihan samaa. Ei vaan mitään hajua näiden suorituskyvystä saatikka mekaanisesta kestävyydestä. Ilmeisesti laatu parantunut aikalailla verrattuna siihen hetkeen kun nämä potkurit tulivat markkinoille.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: To Elokuu 10. 22:04:11 2006

Re: Master Power ahtimet

Viesti Kirjoittaja antonmies » To Tammikuu 17. 20:53:56 2013

kemes kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Nostetaanpas tätä ylös. Hevosvoima.com:lla usko loppuu Master Powereihin ja myyvät varastoa tyhjäksi erittäin kohtuulliseen hintaan. HX35 on ollut mielessä, mutta nyt mielenkiinto kääntyy tuonne suuntaan.

Silmään osui lähinnä R545-4, joka vaikuttaisi passelilta puhkumaan escon pellin alle.

Onko tuoreita kokemuksia näistä?
Oon itse kattellut ihan samaa. Ei vaan mitään hajua näiden suorituskyvystä saatikka mekaanisesta kestävyydestä. Ilmeisesti laatu parantunut aikalailla verrattuna siihen hetkeen kun nämä potkurit tulivat markkinoille.
No voi ny v1ttu, tulipa taas "tietoa" :cha . Ne mitä on hajonnu ajankohtana minä hyvänsä, olis ollu ihan sama minkä merkkinen fööni olis ollu putkessa. Toki kenenkään vehkeessä ei mitään vikaa ole ikinä ollut ja "kaikki on ollu kunnossa". Silti akseli naarmuinen ja laakerit kaputt tai painelaakerissa tiivistesilikonia :D

Etelänavalla on jollain tutkimusasemalla MTU dieselkoneella pyöritettävä genu. Masteri tarjoilee ilmat. Siinä viitettä laadusta? Tai ylipäätään, että MTU on kelpuuttanut MP:n OEM kamppeeksi. Jos MTU ei sano mitään, kehotan tutustumaan aiheeseen, vinkkinä voi sanoa, että käytännössä niitä käytetään kaikkein käyntiaikakriittisimmissä vehkeissä ja kokonaisuuksissa.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Master Power ahtimet

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Tammikuu 17. 21:09:59 2013

Mites varaosat, kun kerran maahantuonti on loppumassa..
..ai, mut eihän nää hajoakkaan. Eli varaosia ei pitäis tarvita.

Ihmetyttää muuten myös maahantuojan asenne (muualta luettua), jos ei markkinat auennut Suomessa niin onko se ennakkoluuloisten asiakkaiden vai lanseerauksen vika.. Sanoisin, että ei onnistuttu ennakkoluuloja murtamaan.

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: To Elokuu 10. 22:04:11 2006

Re: Master Power ahtimet

Viesti Kirjoittaja antonmies » To Tammikuu 17. 21:26:17 2013

sierra4x4tbo kirjoitti:Mites varaosat, kun kerran maahantuonti on loppumassa..
..ai, mut eihän nää hajoakkaan. Eli varaosia ei pitäis tarvita.

Ihmetyttää muuten myös maahantuojan asenne (muualta luettua), jos ei markkinat auennut Suomessa niin onko se ennakkoluuloisten asiakkaiden vai lanseerauksen vika.. Sanoisin, että ei onnistuttu ennakkoluuloja murtamaan.

-Timo
Perusosia löytyy.

Ei sitä ole kiveen hakattu, että loppuu, nyt myydään hyllyt kuiviin ja vedetään johtopäätökset. Kävi miten kävi, tällaisilla hinnoilla näitä ei kyllä enää saa.

Sanoisin, että vika on molemmissa ja ehkä taloustilanne on pakottanut "valitsemaan tutun ja turvallisen". Luulin reilu vuosi sitten, että kokonaisuus (=OEM laatu, kompurakartat, erillinen ja laaja kilpamallisarja) tekisi tempun ja ettei hinnalla olisi tarvinnut lähteä ratsastamaan. Se oli virhe: suomalainen ostaa mitä vaan, jos HALVALLA tai edes halvemmalla saa. Olen nyt ottanut opikseni ja meinaan tulevaisuuden lanseerauksissa käyttää ensisijaisena lyömäaseena hintaa.
Nyt on myyty kahessa päivässä joku 17 turboa, kun hinta on ollut enemmän ku kohdallaan ja olen siitä kiitollinen.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Master Power ahtimet

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Tammikuu 17. 21:38:09 2013

Väittäisin kyllä, että tuo ei pidä paikkaansa. Hinnalla toki vaikutuksensa, mikäli viivalla kaksi vastaavaa (tai lähes) tuotetta, mutta kyllä puskaradio taitaa harrastajien keskuudessa olla se vahvin vaikuttaja.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: To Elokuu 10. 22:04:11 2006

Re: Master Power ahtimet

Viesti Kirjoittaja antonmies » To Tammikuu 17. 21:52:17 2013

Jallu kirjoitti:Väittäisin kyllä, että tuo ei pidä paikkaansa. Hinnalla toki vaikutuksensa, mikäli viivalla kaksi vastaavaa (tai lähes) tuotetta, mutta kyllä puskaradio taitaa harrastajien keskuudessa olla se vahvin vaikuttaja.
Juu puskaradio on merkittävä juttu suuntaan ja toiseen. "Tää on hyvä" ja "sieltä saa HALVALLA" ovat niitä eteenpäin vieviä juttuja ja huonoon suuntaan tietty vain mielikuvitus on rajana :D
Ja tietty ennakkokateuskeissi: "osta samanlainen ku mulla (ni sulla ei sit ainakaan sen puolesta tuu parempaa ku itellä)".

No mutta joka tapauksessa. Jos tästä pumpsautuksesta jää hyvät vibat (miltä se ainakin tällä hetkellä näyttää), homma jatkuu tietyin muutoksin valikoimassa. Jos ei jää niin hyvät vibat, harkitsen tarkkaan mitä teen.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Master Power ahtimet

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Tammikuu 18. 12:32:42 2013

Ittellä ei ole ajossa vielä masteria mut luotto on sen verran kova, et kaks kappaletta on nyt hyllyssä ja tarkoitus olis tulevaisuudessa +2bar ainakin toisella paineistaa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Master Power ahtimet

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Tammikuu 22. 16:56:54 2013

just varasin rojektiin kaksi master ahdinta toisella käydään kaupassa toisella haiweillä

enää puuttuu kipinä :green:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin