Menee OT:ski, mutta… Skoda on varmasti kaikista järkevin vaihtoehto VAG-konsernin autoista. Siinä ei maksa VW-lisää ja melkein sama auto kuitenkin pitkälti. Mun mielestä järkivalinta, vaikka vähän tylsän sutjakoitahan ne taitaa kyllä olla. Toisaalta ei tarvitse varmaan niin paljon jännittää, että pääseekö perille? Toivottavasti ainakin. Sen enempää voortia puolustelematta, mutta samalla tavalla saa ”kauhutarinoita” vag:sta (ja toyotasta) lukea eri foorumeilta. Lastentauteja taitaa kyllä olla enemmän tai vähemmän kaikissa uusissa automalleissa merkkiin katsomatta. W210 on mersu-harrastajien joukossa ”vihattu” auto juuri sitä riivaavan ruosteen ja muiden merkille ennenkuulumattomien mokien takia. W124 oli lähes pomminvarma auto. Suuri yleisö ei ole tietoinen näistä jutuista ja niiden silmissä mersu on aina mersu. SE ensimmäinen auto, johtotähti.
Olen joskus miettinyt, että miksi ihmeessä ajan edelleen tuollaisella ikivanhalla ruosteisella kulahtaneella mk5 escortilla. Olen jo monta vuotta uhannut paalata sen, mutta se ei vaan tunnu suostuvan kuolemaan. Talvella tämä vessa lähti joka kerta käyntiin oli pakkasta vaikka miten duunikaverien valitellessa premium bemareiden ja audien hyytymistä. Vanhassa ehkä _joskus_ vara parempi? Taannoin RS Turbo oli suorapeltinen kyljiltään (ja on edelleen) ja kun RS 2000 4x4:sta on myös vielä kyljet suorina, niin näiden kanssa saa olla parkkipaikoilla vainoharhainen. Vanhan Mk5:n kun pistää parkkiin, niin ei tarvitse aina kierrellä autoa ympäri kaupasta tullessa ja etsiä uutta lommoa kyljestä. Nyt uuden auton omistajana tulet huomaamaan saman asian. Ensimmäisen lommon löydettyäsi tekee mieli löytää sen tekijä ja VÄHÄN jutella...
