Nurburgringin ajat vakioautoilla
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Nurburgringin ajat vakioautoilla
Seatti kovasta mainostaa uutta Leon Cupraa.
Nyt myös etuvetoisten tuotantoautojen nopeimpana nurburgringillä ajalla 7.58.
Kova aika sinänsä, tuollahan on menneinä vuosina aina puhuttu urheiluautojen 8 minuutin tavoite rajasta, toki tänä päivänä porsche kellottanut jo 6.57 ajan ainakin, 918 mallillaan.
Osaakos kukaan sanoa mitä uudempi RS Focus kiertää vakiona ringin ? En nopeasti googlettamalla löytänyt.
Toki RS ei ole enään "uusi" joten luonnollista että uudet alustat on taas parempia kuin muutamanvuoden vanhat mutta jotenkin vain kuvittelin että RS:n olevan eriluokassa kuin Seatit tms...
Nyt myös etuvetoisten tuotantoautojen nopeimpana nurburgringillä ajalla 7.58.
Kova aika sinänsä, tuollahan on menneinä vuosina aina puhuttu urheiluautojen 8 minuutin tavoite rajasta, toki tänä päivänä porsche kellottanut jo 6.57 ajan ainakin, 918 mallillaan.
Osaakos kukaan sanoa mitä uudempi RS Focus kiertää vakiona ringin ? En nopeasti googlettamalla löytänyt.
Toki RS ei ole enään "uusi" joten luonnollista että uudet alustat on taas parempia kuin muutamanvuoden vanhat mutta jotenkin vain kuvittelin että RS:n olevan eriluokassa kuin Seatit tms...
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 426
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N% ... _lap_times
Jos viitsisi selata vähän ja ottaa asiasta selvää löytyy
seuraavanlainen selvä lista. Kyseessä siis tuo vanha
nurburing.
8:26 Ford Focus RS Horst von Saurma Ford conducted test (08/2009)
Joskus tutulle sanonut, että tavallisen ihmisen tavoiteltavista autoista
tuo Nissan GTR on kaikista kovin. 2007 kyseistä autoa oli
myytävänä kaikilla varusteilla espoossa hintalapulla 117.900€
(kyseessä siis uusi auto)
Nykyään taitaa olla jotain 150t€
Jos viitsisi selata vähän ja ottaa asiasta selvää löytyy
seuraavanlainen selvä lista. Kyseessä siis tuo vanha
nurburing.
8:26 Ford Focus RS Horst von Saurma Ford conducted test (08/2009)
Joskus tutulle sanonut, että tavallisen ihmisen tavoiteltavista autoista
tuo Nissan GTR on kaikista kovin. 2007 kyseistä autoa oli
myytävänä kaikilla varusteilla espoossa hintalapulla 117.900€
(kyseessä siis uusi auto)
Nykyään taitaa olla jotain 150t€
Tuo aliarvostettu Cologne
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Kiitti Möhkö. Tuohon samaan listaan oon törmännyt aikaisemminkin, nyt ei vain hakusanat osuneet kohdalleen.
Seatti siis vetää lähes puoliminuuttia eroa fokkeriin, toki kuten mainitsinkin niin viidessä vuodessa alustat kehittyneet huimasti vanhasta mutta että noin paljon... Mielenkiintoista.
Seatti siis vetää lähes puoliminuuttia eroa fokkeriin, toki kuten mainitsinkin niin viidessä vuodessa alustat kehittyneet huimasti vanhasta mutta että noin paljon... Mielenkiintoista.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 426
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
2007 kyseinen auto tuli markkinoille myyntiin, joskus "kun se oli uusi kävin kattomassa"hoopee kirjoitti:Missä olet oikeen töissä?Möhkö kirjoitti:Joskus tutulle sanonut, että tavallisen ihmisen tavoiteltavista autoista
tuo Nissan GT-R on kaikista kovin.
Tämän foorumin porukalla ei tunnu olevan varaa ostaa edes tallennustilaa projektikuvilleen...
Uusi näyttää maksavan yli 150k€ ja käytetytkin yli 100k€.
ps. GT-R ei ole tainnut olla Euroopassa edes myynnissä 2007
kyseistä autoa 2007-2009 välillä kun laakkosella oli noita autoja Espoossa.
http://www.nettiauto.com/nissan/gt-r/5177111 vähän alle 50k€ verottomana.
Virossa oli myynnissä vähän aikaa sitten tuollainen 31k€...
Jos tosissaan kaikki rahat laittaa autoon saa tuollaisen ostettua.
Uusi M5 bmw maksaa enemmän kuin tuo, kun ottaa hyvillä varusteilla.
Audi Rs6 on kalliimpi kuin GTR...
Suhteessa siis halpa, en sano sitä että kuka tahansa ostaa millon tahansa.
Muistaakseni 69k$ oli USA:ssa kyseinen auto uutena.(Suoraan dollarin käännöksellä 50,100€ olisi autolla hintaa.
Jos auton toisi suomeen verottomana ja jättäisi talliin seisomaan/radalla ajaisi. (Ei kait tarvi maksaa veroja vai tarviiko?)
Saahan auton verotmaksettua kun se on päässy vähän vanhentumaankin esim 5 vuoden päästä.
Laskekaapa huvikseen hinta/nopeus suhde tuon Nordsleife tilaston mukaan.
Eipä taida olla parempaa hinta/nopeus suhdetta millään autolla.
Tuossa Gtr:ssä on vielä hiton hyvä virityspotentilaali.
http://www.amsperformance.com/cart/AMS- ... kages.html
Tuosta vaan lukemaan.
http://www.youtube.com/watch?v=m7GJWyCB0MA
Tuossa videota vähän laitetusta...
Tosin taidan pysyä Caprin laittamisessa, halpaa tuo autonlaitto verrattuna
ajamiseen (vakuutukset, polttoaineet, käyttömaksut, katsastukset jne).
Jos pystyy siis itse tekemään osia ja puljaamaan millon mistäkin saa hyvällä
hinta laatusuhteella.
Veikkaan, että on rahaa kuvapalveluun väellä, mutta kyse onkin mihinkä
haluaa rahat sijoittaa... itse esim käytän ns ilmaista nettiä 256 puhelimessa
vaikka puhelin maksaa yli 300...
Tuo aliarvostettu Cologne
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
miettiny että missähän ajasssa tuon vetäisi rs500:lla, eikö se ois sitä seattia nopeampi.
...jos nyt sama seatti kyseessä mistä videon katsoin jokunen kuukausi takaperin,
rs500 ainakin oli spekseiltänsä pirteämpi
...jos nyt sama seatti kyseessä mistä videon katsoin jokunen kuukausi takaperin,
rs500 ainakin oli spekseiltänsä pirteämpi
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
-
- Viestit: 426
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
http://www.ausringers.com/2011/10/20/ta ... -ring.html
Iso vaikutus tuolla radalla on renkailla, alustalla, autonpainolla, vaihdelaatikolla ja välityksillä.
Kuskillakin on vaikutusta on meinaan aika pitkä rata harva muistaa kaikki mutkia ulkoa.
Paperilla rs hakkaa seatin kyllä.
Eikös tossa cuprassa ole sellaset rattivaihteet? Nopee vaihtaa ainakin.
Iso vaikutus tuolla radalla on renkailla, alustalla, autonpainolla, vaihdelaatikolla ja välityksillä.
Kuskillakin on vaikutusta on meinaan aika pitkä rata harva muistaa kaikki mutkia ulkoa.
Paperilla rs hakkaa seatin kyllä.
Eikös tossa cuprassa ole sellaset rattivaihteet? Nopee vaihtaa ainakin.
Tuo aliarvostettu Cologne
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Su Helmikuu 23. 1:58:22 2014
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Noiden tilastojen suhteen vähän häiritsee se, ettei esimerkiksi Mountunen testailtua suuret määrät samalla radalla ole sitten kuitenkaan julkaistu kierrosaikoja. Ja Ford on ilmeisesti vetäytynyt tuosta kilpailusta noin muuten ja maininnut, että se on vain markkinointia eikä kerro mitään oleellista pääkohderyhmälle autoistaan... Mountune kuitenkin siis kertoo vielä erikseen testailleensa suuret määrät virisettejään kyseisellä rinkulalla ja niillä on Fordin virallinen virisetti joka pitää uusissa autoissa takuut voimassa jne...
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
-
- Viestit: 426
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
terae kirjoitti:Noiden tilastojen suhteen vähän häiritsee se, ettei esimerkiksi Mountunen testailtua suuret määrät samalla radalla ole sitten kuitenkaan julkaistu kierrosaikoja. Ja Ford on ilmeisesti vetäytynyt tuosta kilpailusta noin muuten ja maininnut, että se on vain markkinointia eikä kerro mitään oleellista pääkohderyhmälle autoistaan... Mountune kuitenkin siis kertoo vielä erikseen testailleensa suuret määrät virisettejään kyseisellä rinkulalla ja niillä on Fordin virallinen virisetti joka pitää uusissa autoissa takuut voimassa jne...
Ilmeisesti tuolle listalla pääsee vain jos paikalla on virallinentaho/valvoja joka tekee mittaukset.
Tehty tuokin homma niin vaikeaksi varmaan "epävirallisia aikaja löytyy muualta.
Mitä tulee tuohon testaamiseen, varmaankin testannut noita Moutuneja tuolla, kestääkö ne
tuolla virityspaketilla pitkäaikaista kovaa käyttöä enemmän kuin tuota aikaa "ajannu" vaikka
siinä samallahan se tulisi. Myös polttoaineenkulutusta on tuolla testattu, on meinaan minusta
yksi parhaimmista radoista missään maailmassa tuo Nordsleife (vai miten se kirjoitettiin).
Tuo aliarvostettu Cologne
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Renkailla ja alustalla, kyllä. Vaihdelaatikolla ja välityksillä ei niinkään, kunhan tehoa on tarpeeksi. Nyrrellä on tilaa painaa leveys-suunnassa ja hitaita mutkia ei ole kuin muutama.Möhkö kirjoitti:http://www.ausringers.com/2011/10/20/ta ... -ring.html
Iso vaikutus tuolla radalla on renkailla, alustalla, autonpainolla, vaihdelaatikolla ja välityksillä.
Kuskillakin on vaikutusta on meinaan aika pitkä rata harva muistaa kaikki mutkia ulkoa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Tämmönen hölmö kysymys.. Jos auton lootassa on hyvin lyhyet välitykset niin eikös se pudota juurikin huippunopeuksia? Ja jos piiitkä rata vedellään hirmusta vauhtia ja pari varsin pitkää suoraa löytyy niin kuinkas se sitten ei vaikuta lopputulokseen?
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
-
- Viestit: 426
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Tarkoitin välityksillä, sitä esim omalla autolla mitä olen käyny ajamassa niin iso vaikutus vaihdelaatikolla, kokonaisvälityksillä ja renkailla.
Esim Ahvenistolla ja Tykkimäen moottoriradalla (molemmat todella mutkaisia ja huippunopeudet melko pienä) omalla autolla tahtoo hävitä sellaisille autoille joilla on 50-100 heppaa vähemmän, koska
itsellä on niin pitkät välitykset, että radalla ei pysty näyttämään kolmosta isompaa vaihdetta käytännössä ollenkaan.
Teho on pienellä alueella (4000-6000) kierrosta. Muualla teho/vääntö tippuu liian alas. Ykkösellä ja kakkosella jää mustaa viivaa.
Joku rata jossa huippunopeudet pyörii siellä ~200 luokassa sopii itselle paljon paremmin kuin sellaiset jossa nopeudet pyörii luokassa ~120.
Jos ykkösellä kulkee 65km/h ja kakkosella 90km/h kolmosella 155km/h nelosella 198km/h saati vitosella jolla kulkee 255..... ei noi hitaat radat oikein auta asiaa...
Sopiva vaihde auttaa asiaa monessa kohtaa paitsi jos sulla on tietenkin riittävästi "kuutiotuumia" silloin ei ole väliä vaihteella.
Myös kuinka nopea vaihdelaatikko on vaihtaa, Esim. T5 on todella huono/hidas vaihtaa johonkin getragiin verrattuna.
Kiihdytyskisoissa voittaa osa jo pelkällä vaihdelaatikolla jollain normaali vaihdelaatikolla menee 2-3 sekunttia pelkkiin vaihtoihin
automaatilla vaihdoissa ei kulu juuri mitään.
Nyrrellä pitää saada myös suoralla auto kulkemaan niin että välitykset ei lopu, esim GTR ottaa siellä suoralla yli 300km/h jos rajotin ei tule vastaan.
Focuksessa kait on rajoitin jossain 265km/h? Joten suoralla veikkaa, että välitykset loppuu kesken rajotin vasten ajetaan osa suorasta.
Esim Ahvenistolla ja Tykkimäen moottoriradalla (molemmat todella mutkaisia ja huippunopeudet melko pienä) omalla autolla tahtoo hävitä sellaisille autoille joilla on 50-100 heppaa vähemmän, koska
itsellä on niin pitkät välitykset, että radalla ei pysty näyttämään kolmosta isompaa vaihdetta käytännössä ollenkaan.
Teho on pienellä alueella (4000-6000) kierrosta. Muualla teho/vääntö tippuu liian alas. Ykkösellä ja kakkosella jää mustaa viivaa.
Joku rata jossa huippunopeudet pyörii siellä ~200 luokassa sopii itselle paljon paremmin kuin sellaiset jossa nopeudet pyörii luokassa ~120.
Jos ykkösellä kulkee 65km/h ja kakkosella 90km/h kolmosella 155km/h nelosella 198km/h saati vitosella jolla kulkee 255..... ei noi hitaat radat oikein auta asiaa...
Sopiva vaihde auttaa asiaa monessa kohtaa paitsi jos sulla on tietenkin riittävästi "kuutiotuumia" silloin ei ole väliä vaihteella.
Myös kuinka nopea vaihdelaatikko on vaihtaa, Esim. T5 on todella huono/hidas vaihtaa johonkin getragiin verrattuna.
Kiihdytyskisoissa voittaa osa jo pelkällä vaihdelaatikolla jollain normaali vaihdelaatikolla menee 2-3 sekunttia pelkkiin vaihtoihin
automaatilla vaihdoissa ei kulu juuri mitään.
Nyrrellä pitää saada myös suoralla auto kulkemaan niin että välitykset ei lopu, esim GTR ottaa siellä suoralla yli 300km/h jos rajotin ei tule vastaan.
Focuksessa kait on rajoitin jossain 265km/h? Joten suoralla veikkaa, että välitykset loppuu kesken rajotin vasten ajetaan osa suorasta.
Tuo aliarvostettu Cologne
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
BMW:n blogista löytyi että uusi M4 kiertää Ringin ajassa (7:52)
Samasta blogista löytyi vanhempien mallien aikoja:
E46 M3 (8:50)
E46 M3 CSL (7:50)
and the M3 GTS (7:48)
http://www.bmwblog.com/2014/06/14/bmw-m ... 2-minutes/
Näitten valossa tuo halpa seatti minkä laitoin aloituskirjoitukseen on todella nopea hintaisekseen.
Samasta blogista löytyi vanhempien mallien aikoja:
E46 M3 (8:50)
E46 M3 CSL (7:50)
and the M3 GTS (7:48)
http://www.bmwblog.com/2014/06/14/bmw-m ... 2-minutes/
Näitten valossa tuo halpa seatti minkä laitoin aloituskirjoitukseen on todella nopea hintaisekseen.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Tämän viikonlopun jälkeen, maanantaina Renault julkaisee uudeen Megane 275:sen ringi ajan. Lehdistö on uumoillut että puhutaan noin 7.45 nurkille menevästä ajasta.
Saas nähdä..
Saas nähdä..
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Ei ihan rellu yltänyt lehdistön spekulaatioihin mutta uusi ennätys kuitenkin
7m54.36s: new lap record at the Nürburgring for Mégane
http://media.renault.com/global/en-gb/r ... enault.com
7m54.36s: new lap record at the Nürburgring for Mégane
http://media.renault.com/global/en-gb/r ... enault.com
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 426
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Ilkka_H kirjoitti:Ei ihan rellu yltänyt lehdistön spekulaatioihin mutta uusi ennätys kuitenkin
7m54.36s: new lap record at the Nürburgring for Mégane
http://media.renault.com/global/en-gb/r ... enault.com
Näitä on aina kiva seurata.
Aika vähän vaan näistä uutisoidaan missään medioissa jos ei osaa hakea.
Tuo aliarvostettu Cologne
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/rena ... illa-75436Ilkka_H kirjoitti:Ei ihan rellu yltänyt lehdistön spekulaatioihin mutta uusi ennätys kuitenkin
7m54.36s: new lap record at the Nürburgring for Mégane
http://media.renault.com/global/en-gb/r ... enault.com
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Teknavi lehteä selaillessa osui silmiin että uusi BMW:n Aktive Tourer 4sylinterinen bensaturbo (231hp) kiertää ringin ajassa 8:45.
Ei ollenkaan huonosti ollakseen tila-auto.
Ei ollenkaan huonosti ollakseen tila-auto.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Rellun ennätys on revitty rikki Hondalla 7m50.6s
Tosin ei vielä tuotantoversio mutta mutta hondan mukaan vastaava. Topgearin sivulla juttua.
http://www.topgearsuomi.fi/content/enna ... chleifella
Tosin ei vielä tuotantoversio mutta mutta hondan mukaan vastaava. Topgearin sivulla juttua.
http://www.topgearsuomi.fi/content/enna ... chleifella
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Tsiisus. 250kpl tehdään 2-paikkaista pimpattua rellua että saadaan joku ennätys nimiinsä. Kilpalua se kai on tuokin kun ei taida olla sääntöjä luokassaan.Ilkka_H kirjoitti:Rellun ennätys on revitty rikki Hondalla 7m50.6s
Tosin ei vielä tuotantoversio mutta mutta hondan mukaan vastaava. Topgearin sivulla juttua.
http://www.topgearsuomi.fi/content/enna ... chleifella

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Su Helmikuu 23. 1:58:22 2014
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Nimenomaan. Jos luokka on "sarjatuotantoautot", niin tehdään sarja. Pitäähän näillä tehtailla olla keskenään jotain kisailua, muuten loppuu innovointi siihen, kun asiakkaat ovat tyytyväisiä vähempään...puuhapete kirjoitti:Tsiisus. 250kpl tehdään 2-paikkaista pimpattua rellua että saadaan joku ennätys nimiinsä. Kilpalua se kai on tuokin kun ei taida olla sääntöjä luokassaan.Ilkka_H kirjoitti:Rellun ennätys on revitty rikki Hondalla 7m50.6s
Tosin ei vielä tuotantoversio mutta mutta hondan mukaan vastaava. Topgearin sivulla juttua.
http://www.topgearsuomi.fi/content/enna ... chleifella

Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Syksyllä myyntiin tuleva Golf GTi clubsport S on parantanut etuvetoisten virallista aikaa , nyt pohjat 7.49.21.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ma Syyskuu 15. 23:23:19 2014
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
https://www.youtube.com/watch?v=GFHm3qga9bA Pääsee Rässälläkin kovempaa kun alla on kunnon renkaat ja Mountunen alusta.
Focus RS mk2 Fiesta ST MP215
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Lamborghinin tiedotteen mukaan Huracan kellotti 20,81 kilometrin radalla uuden tuotantoautojen ennätyksen, 6:52.01
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Carthrottle videossa kyseenalaistetaan Lambon ennätyksen todenmukaisuus. https://youtu.be/zhpbHUPLbKY
Lähetetty minun HUAWEI M2-801L laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun HUAWEI M2-801L laitteesta Tapatalkilla
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Su Helmikuu 23. 1:58:22 2014
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Valelääkäreitä, valehoitajia ja nyt vale-ennätyksiä radalla? Mihin tämä maailma on menossa...ainiin, valetulevaisuuteen!
Aika reikäpää kuski kyllä... itse saattaisin säpsähtää viimeistään sillon, kun sutasee 288 km/h nopeudessa 7-vaihteella, mut tää testikuski vaan räplää muniaan ja pitelee rattia yhdellä kädellä eikä edes pyri perä sivulle.
https://youtu.be/6ULSUcERlQQ?t=388

Aika reikäpää kuski kyllä... itse saattaisin säpsähtää viimeistään sillon, kun sutasee 288 km/h nopeudessa 7-vaihteella, mut tää testikuski vaan räplää muniaan ja pitelee rattia yhdellä kädellä eikä edes pyri perä sivulle.
https://youtu.be/6ULSUcERlQQ?t=388
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Pe Toukokuu 1. 18:09:34 2009
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Hattua pitää kyllä nostaa noille testikuskeille, itsellä ei riittänyt kantti kuin n.10min aikaan kesällä. 
Vanhalla st:llä näytti olevan ajettu 8.51 joskus vuonna 2005.
Mutta tuohon "sutaisuun". Minusta tuossa nyt ei mitää kummia tapahdu, vähän keventää suoralla tiellä. Edes ratti ei heilahda.
Enemmänkin saattaisi jännittää esim. kohdassa 5:24 jossa mutkassa n.200 vauhdista keventää aika rajusti ehkä radan kapeimmalla osuudella(?).
Tuollaisia heittoja radalla riittää alusta loppuun ja hereillä pitää olla kokoajan, näiden lisäksi muutama melko pimeä paikka jossa nypyltä ei näe (jos ei tiedä) ennenkuin mäen päällä minne rata kaartuu.
Itselläkin pari oho tilannetta oli. Tuossa videon 1.02 paikassa irtosi hieman perä n.220 vauhdissa, jäi varmaan pari lyöntiä välistä, mutta selvittiin. Toisin kuin esim. tämä joka samalta nypyltä on lähtenyt kirjottamaan https://www.youtube.com/watch?v=tW3vOTB_gCg.
Mutta erittäin hieno (ellei paras) rata mitä olemassa, suosittelen käymään jos ei ole vielä siellä käynyt.
-Tommi

Vanhalla st:llä näytti olevan ajettu 8.51 joskus vuonna 2005.
Mutta tuohon "sutaisuun". Minusta tuossa nyt ei mitää kummia tapahdu, vähän keventää suoralla tiellä. Edes ratti ei heilahda.
Enemmänkin saattaisi jännittää esim. kohdassa 5:24 jossa mutkassa n.200 vauhdista keventää aika rajusti ehkä radan kapeimmalla osuudella(?).
Tuollaisia heittoja radalla riittää alusta loppuun ja hereillä pitää olla kokoajan, näiden lisäksi muutama melko pimeä paikka jossa nypyltä ei näe (jos ei tiedä) ennenkuin mäen päällä minne rata kaartuu.
Itselläkin pari oho tilannetta oli. Tuossa videon 1.02 paikassa irtosi hieman perä n.220 vauhdissa, jäi varmaan pari lyöntiä välistä, mutta selvittiin. Toisin kuin esim. tämä joka samalta nypyltä on lähtenyt kirjottamaan https://www.youtube.com/watch?v=tW3vOTB_gCg.
Mutta erittäin hieno (ellei paras) rata mitä olemassa, suosittelen käymään jos ei ole vielä siellä käynyt.
-Tommi
#2077
Ford Focus ST-05
Ford Taunus STW -76
Ford Mondeo 4x4 HB -95
Ford Mondeo 4x4 STW -95
Ex Mondeo 4x4 -96, Mondeo ST220 -05, Mondeo -97, Escort -94
Ford Focus ST-05
Ford Taunus STW -76
Ford Mondeo 4x4 HB -95
Ford Mondeo 4x4 STW -95
Ex Mondeo 4x4 -96, Mondeo ST220 -05, Mondeo -97, Escort -94
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Tämä! Vaikka huonompaan suuntaan tuo radan ympärille rakennettu setti on mennyt 2005 jälkeen. Semmonen sirkus-meininki paistaa läpi. Esim vanha museo oli oikeasti hieno mesta.Himis kirjoitti: Mutta erittäin hieno (ellei paras) rata mitä olemassa, suosittelen käymään jos ei ole vielä siellä käynyt.
-Tommi
Polttelis taas kesällä lähteä käymään, mutta katotaan nyt meneekö Rudskogenin Gatebiliin vai Nürrelle..
-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Nyrrelle! Itellä vähän vielä hakusessa miten sais Garda järven ja Nyrren reissun yhdistettyä.sierra4x4tbo kirjoitti:Tämä! Vaikka huonompaan suuntaan tuo radan ympärille rakennettu setti on mennyt 2005 jälkeen. Semmonen sirkus-meininki paistaa läpi. Esim vanha museo oli oikeasti hieno mesta.Himis kirjoitti: Mutta erittäin hieno (ellei paras) rata mitä olemassa, suosittelen käymään jos ei ole vielä siellä käynyt.
-Tommi
Polttelis taas kesällä lähteä käymään, mutta katotaan nyt meneekö Rudskogenin Gatebiliin vai Nürrelle..
-Timo
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Uusi Civic Type-R on kellottanut 7min 43,8sek kierroksen Ringillä ja vei etuvetoisten tuotantoautojen tittelin Golf GTI Clubsport S mallilta noin 3sekan turvin. "The Drive"
edit.
Eli tästä päätellen ylempänä kirjoittamani Golffin kierrosaika olikin muutaman sekan kovempi kuin mitä viimeksi laitoin jonkun uutisen perusteella.
Edit2
Golffin aika ollut 7.47.19
Lähetetty minun HUAWEI M2-801L laitteesta Tapatalkilla
From early 2014 onwards, the likes of SEAT, Renault and Honda fought to set the benchmark, with a SEAT Leon Cupra 280 logging a time of 7:58.4s in March of that year. Renault then went and bettered that with a time of 7:54.36s in the Megane RS 275 Trophy-R, but it was the Honda Civic Type R that eventually emerged on top with a mighty time of 7:50.63s in 2015.
2017 Honda Civic Type R Nurburgring
The hot Honda was displaced by the VW Golf GTI Clubsport S. Initially Volkswagen prised the record away from Honda with a 7:49.21s. Volkswagen also produced a new lap of 7:47.19s to up the ante further.
edit.
Eli tästä päätellen ylempänä kirjoittamani Golffin kierrosaika olikin muutaman sekan kovempi kuin mitä viimeksi laitoin jonkun uutisen perusteella.
Edit2
Golffin aika ollut 7.47.19
Lähetetty minun HUAWEI M2-801L laitteesta Tapatalkilla
From early 2014 onwards, the likes of SEAT, Renault and Honda fought to set the benchmark, with a SEAT Leon Cupra 280 logging a time of 7:58.4s in March of that year. Renault then went and bettered that with a time of 7:54.36s in the Megane RS 275 Trophy-R, but it was the Honda Civic Type R that eventually emerged on top with a mighty time of 7:50.63s in 2015.
2017 Honda Civic Type R Nurburgring
The hot Honda was displaced by the VW Golf GTI Clubsport S. Initially Volkswagen prised the record away from Honda with a 7:49.21s. Volkswagen also produced a new lap of 7:47.19s to up the ante further.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Porsche kävi kellottamassa Ringillä 911 GT3lla 7min12,7s
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
- Paikkakunta: espoo
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Viime kesänä kun kävin ajamassa Ringillä niin melkein joka kolmas auto oli porsche gt3 tai gt2. Varmasti sopivat hyvin tuonneIlkka_H kirjoitti:Porsche kävi kellottamassa Ringillä 911 GT3lla 7min12,7s
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Saksalaiset tykkäävät myös ostaa pikkusportteja kuten rellun meganea seatin cupria ym ja riisua niistä kaikki pois sisältä jolloin ne on pelkkiä rata-leluja niille.
Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Nurburgringin ajat vakioautoilla
Päivitellääs: Nurburgringin sivulta poimittua.
Compakti luokan autot:
Renault Mégane R.S. Trophy-R 7min45s
Keskiluokka:
Jaguar XE SV Project 8 7min23s
Executive:
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 7min30s
Urheiluautot
Porsche GT2 RS MR 6min44s
SUV:
Audi RS Q8 7.42
Sähkö
Porsche Taycan 7min42s
Compakti luokan autot:
Renault Mégane R.S. Trophy-R 7min45s
Keskiluokka:
Jaguar XE SV Project 8 7min23s
Executive:
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 7min30s
Urheiluautot
Porsche GT2 RS MR 6min44s
SUV:
Audi RS Q8 7.42
Sähkö
Porsche Taycan 7min42s
#6
Escort -75
Escort -75