Voimaloota install 6 speed Ford OHC 1,3-2,3L lohko sukuun

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Voimaloota install 6 speed Ford OHC 1,3-2,3L lohko sukuun

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Huhtikuu 3. 11:11:29 2015

Voimaloota 6 speed Ford OHC 1,3-2,3L lohko sukuun helpottuu

täytyy katsoa mitat laatikoista ja verrata esim. type-9 mittoihin vaihdekepin paikasta ettei mene oikein metsään.

Wikipedia type9
http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_T ... vaihteisto

Infoa type9
http://www.middlebridge-scimitar.co.uk/ ... /type9.pdf

Lähde fordmuscle
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... dex2.shtml

http://www.fordmuscle.com/archives/2002 ... smissions/

Itse en ole löytänyt infoa/varmistusta että onko t56 ja magnum xl kytkinkopan pulttijako laatikkoon sama. Tietääkö joku.

Tremec T-56 T56 magnum XL

Magnum xl huomioitavaa
Vaihteen vaihto tuntuma ero kuin yö ja päivä verrattuna normi t56 ( foorumeiltä luettua jotka ovat päivittäneet lootan vahvimpaan ja uusimpaan xl malliin.)
että vaihdekepin paikkaa ei ole useampia ja sijaitsee suhkot kaukana takana mutta jos kuskin penkki on normaalia taaenpana tai aina siellä takarivissä niinkuin itsellä että mahtuu autoon :lol:


http://prestoliteperformance.com/bellhs ... o-t56.html

Samaa tuotetta löytyy hieman halvemmallakin

Jos tuossa pystyisi käyttään cossun välitettyä starttia.

Tai pitää olla 2,3 starttikehä ja startti onko hammasluvuissa eroa bensa sierraan.
-kytkinlevy + paineasetelma mutta niitähän vaihdetaan muutenkin aika tiheään
-kytkinakselin ns. Laakerointi pitää vaihtaa mutta sehän jää usein vaihtamatta
-kytkin omassa mk1 eskossa hydraulinen eikä koskaan enää paluuta vaijeriin.
Tosin käytän alkuperäistä kytkinkäpälää ja painelaakeria 2.0 OHC escort/taunus toimii hyvin.

Tuosta kytkinkopasta nuo kaksi ylimmäistä reikä jäävät käyttämättä voi leikata pois jos käyttää lohkoa alle 2,3L.

Adapterilevyllä asennus
http://www.ndperformance.com/how_to/2300_t56/base.html

Kuvassa näkyvä cnc koneistettu adapterilevy on 2,3 /t-56
http://www.stinger-performance.com/stin ... mance.html


http://www.rothfam.com/svo/belladapter/

Esim. Volvo 240 740 takapotkuun type9 / t5 vaihteisto päivitys
http://www.v-performance.com/products/transmission.html

T5 swap t56. Myös mitta suhteet mallien kesken
http://prestoliteperformance.com/bellhs ... o-t56.html

Sivusto jossa taulukko vauhtipyörien hammaskehistä näkee erot montako hammasta missäkin
http://www.ringgear.co.nz/Our_Products.shtml

Start motor tips
http://static.speedwaymotors.com/pdf/91067433.pdf

Sivusto toyota start motor get home made adapter/ford
http://static.speedwaymotors.com/pdf/91067433.pdf
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com